mikserin liittäminen

pohtija23

En tie kuuluuko tää keskustelu tänne, mutta täällä kuitenkin alan taitajia :D Kolme tuntia tässä on mennyt johtojen kanssa kokeiltua ja nyt meni hermo ja päätin kysyä joltakin viisaammalta. Eli siis ongelma on miten saan yhdistettyä tv:n, kotiteatterin ja mikserin?
Tälläinen kotiteatteri:
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/kotiteatterit/HT503TH/lg-kotiteatterijarjestelma?Selected=Specifications#tProductTabco...

Ja Tv:

http://www.grundig.fi/?aid=9101721

mikseristä lähtee 3 AV. OUT ja 3 AV. IN

Ongelma on se että en saa mikkien ääntä kuulumaan samaan aikaan kuin kotiteatterista kuuluu DVD:n äänet... siis karaoke tarkoitushan tässä... Itse en noitten johtojen päälle oikein ymmärrä :D

18

14671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

      Tarvitset lisäksi joko erillisen dvd-soittimen tai erillisen vahvistimen. Koska kotiteatterisarjassasi on molemmat yhdessä, se ei pysty käsittelemään kerrallaan kuin yhtä toimintoa, joten yhtäaikainen dvd:n soittaminen ja karaokemikserin äänen vahvistaminen ei onnistu. Jos sinulla on vanha dvd-soitin ja kotiteatterisarjassasi on äänen sisääntulo (audio in), saat homman kyllä toimimaan. Voit vetää dvd:n kuvan suoraan telkkarille ja kierrättää vain äänen mikserin kautta., jonka kytket kotiteatterin audio in:iin. Jos taas sinulta löytyy erillinen vahvistin, käytä kotiteatteriasi dvd-soittimena ja kytke mikseri kotitetatterin ja vahvistimen väliin. Jälleen kuvan voi vetää suoraan telkkarille.

      • pohtija23

        Johan valkeni :D eli siis erillistä dvd soitinta hankkimaan :D aika halvalla saa kyllä jonkun perus soittimen? Eli tuo kolmen tunnin räpellys olikin aivan turhaa :D


      • mallasa83
        pohtija23 kirjoitti:

        Johan valkeni :D eli siis erillistä dvd soitinta hankkimaan :D aika halvalla saa kyllä jonkun perus soittimen? Eli tuo kolmen tunnin räpellys olikin aivan turhaa :D

        Mä menin ihan ummikkona ostamaan prismasta kotiteatteria ja ehtona oli et sillä pystyy laulaan karaokea ja myyjä sano et yksistään kotiteaterilla se ei onnistu et sä tarviit siihen viel karaoke mikserin ja nyt oon kolmatta päivää koittanu saaha niitä toimiin ja nytkö se sit ei onnistukkaan et musiikki ja laulu kuuluis kotiteatterin kautta. En sää television ääntäkään kuuluun kotiteatterin kautta, leffat kyllä kuuluu.Mulla sanottiin et hdmi johdolla pitäis niin kuvan kuin äänenkin siirtyä teeveesä kotiteatterin mut ku ei siirry, mikä avuksi???


      • Kokeillaanpas näin
        mallasa83 kirjoitti:

        Mä menin ihan ummikkona ostamaan prismasta kotiteatteria ja ehtona oli et sillä pystyy laulaan karaokea ja myyjä sano et yksistään kotiteaterilla se ei onnistu et sä tarviit siihen viel karaoke mikserin ja nyt oon kolmatta päivää koittanu saaha niitä toimiin ja nytkö se sit ei onnistukkaan et musiikki ja laulu kuuluis kotiteatterin kautta. En sää television ääntäkään kuuluun kotiteatterin kautta, leffat kyllä kuuluu.Mulla sanottiin et hdmi johdolla pitäis niin kuvan kuin äänenkin siirtyä teeveesä kotiteatterin mut ku ei siirry, mikä avuksi???

        Jos sinulla on valmis "kotiteatteripaketti", niin homma ei toimi pelkästään sillä, kuten on jo mainittu. Tarvitaan siis vahvistin tai dvd-soitin. Tämän takia kannattaisi miettiä sitä oikean AV-viritinvahvistimen hankkimista, koska taas tuli todistettua, että yksinkertaisimmankin laitteen liittäminen valmissarjoihin on hyvin vaikeaa.

        Ja HDMI:tä pitkin ääni ja kuva eivät kulje kuin tv:een päin. Joko olet ymmärtänyt väärin, tai myyjä on selittänyt väärin. Saat tv:n äänet kotiteatteriin esim. tv:n digitaalisesta äänilähdöstä, rca-lähdöstä tai kuulokelähdöstä, JOS kotiteatterissasi on siihen sopivat tuloliittimet. Pahoin pelkään, että ei ole.


      • mallasa83
        Kokeillaanpas näin kirjoitti:

        Jos sinulla on valmis "kotiteatteripaketti", niin homma ei toimi pelkästään sillä, kuten on jo mainittu. Tarvitaan siis vahvistin tai dvd-soitin. Tämän takia kannattaisi miettiä sitä oikean AV-viritinvahvistimen hankkimista, koska taas tuli todistettua, että yksinkertaisimmankin laitteen liittäminen valmissarjoihin on hyvin vaikeaa.

        Ja HDMI:tä pitkin ääni ja kuva eivät kulje kuin tv:een päin. Joko olet ymmärtänyt väärin, tai myyjä on selittänyt väärin. Saat tv:n äänet kotiteatteriin esim. tv:n digitaalisesta äänilähdöstä, rca-lähdöstä tai kuulokelähdöstä, JOS kotiteatterissasi on siihen sopivat tuloliittimet. Pahoin pelkään, että ei ole.

        eli se myyjä puhu mulle täyttä paskaa väittäessään että pocket karaokemikseri ja sonyn kotiteatterisarja riittää! Voi sanonko mitä!!! Kyllä myyjä kuulee huomena kunniansa ja sit se toinen myyjä väittä että hdmi johdolla pitäis kuulua myös tv: äänet kotiteatterin kajareista et se miks se ei kuuluu johtuu jostain kotiteatterin asetuksista!!


      • mallasa83
        mallasa83 kirjoitti:

        eli se myyjä puhu mulle täyttä paskaa väittäessään että pocket karaokemikseri ja sonyn kotiteatterisarja riittää! Voi sanonko mitä!!! Kyllä myyjä kuulee huomena kunniansa ja sit se toinen myyjä väittä että hdmi johdolla pitäis kuulua myös tv: äänet kotiteatterin kajareista et se miks se ei kuuluu johtuu jostain kotiteatterin asetuksista!!

        Tämän merkkisen kotiteatterin se mulle myi ja väitti että tähän kun ostat viel karaokemikserin niin se riittää!!! Sony DAV-DZ230 kotiteatterisarja


      • Kokeillaanpas näin
        mallasa83 kirjoitti:

        Tämän merkkisen kotiteatterin se mulle myi ja väitti että tähän kun ostat viel karaokemikserin niin se riittää!!! Sony DAV-DZ230 kotiteatterisarja

        Kyllä systeemin pystyy niin kytkemään, että musiikki kuuluu kotiteatterista, mutta lauluääni tv:n kaiuttimista. Siihen liitännät ja johdot riittävät. Mutta luultavasti olisit halunnut kuulla kaiken kotiteattrein kaiuttimista. Harmillista, että myyjä on ollut asiantuntematon.


      • mallasa83
        Kokeillaanpas näin kirjoitti:

        Kyllä systeemin pystyy niin kytkemään, että musiikki kuuluu kotiteatterista, mutta lauluääni tv:n kaiuttimista. Siihen liitännät ja johdot riittävät. Mutta luultavasti olisit halunnut kuulla kaiken kotiteattrein kaiuttimista. Harmillista, että myyjä on ollut asiantuntematon.

        Olen sen kytkenytkin niin ja laulu kuuluu kyllä teeveen kaiuttimista mutta vaikka volyymit on täysillä niin huonosti ja säröillen ja nimenomaan kysyin myyjältä sitä et kuuluhan se laulu äänikin kaiuttimista ja ihan ok äänen laadulla!!! Kyllä nyt suututtaa niin että saakohan sitä nukuttuakaan!!!!


      • mallasa83
        mallasa83 kirjoitti:

        Olen sen kytkenytkin niin ja laulu kuuluu kyllä teeveen kaiuttimista mutta vaikka volyymit on täysillä niin huonosti ja säröillen ja nimenomaan kysyin myyjältä sitä et kuuluhan se laulu äänikin kaiuttimista ja ihan ok äänen laadulla!!! Kyllä nyt suututtaa niin että saakohan sitä nukuttuakaan!!!!

        mutta kiitos sulle kun viitseit vastata!!! sai edes joltain asiantuntevaa apua!!


      • mallasa83
        mallasa83 kirjoitti:

        mutta kiitos sulle kun viitseit vastata!!! sai edes joltain asiantuntevaa apua!!

        mulla on nyt mikseri liitettynä tavallisen dvd soittimen ja tv:n väliin mutta mitä mun pitää nyt liittää ja mihin että saan kaikki äänet kuulumaan sieltä kotiteatterista vai palautanko suosiolla kotiteatterin kauppaan ja mietin jotain muuta! Mitkä ois suht hyvät ja kohtuuhintaiset karaokesysteemit kotilaulantaan?


      • Kokeillaanpas näin
        mallasa83 kirjoitti:

        mulla on nyt mikseri liitettynä tavallisen dvd soittimen ja tv:n väliin mutta mitä mun pitää nyt liittää ja mihin että saan kaikki äänet kuulumaan sieltä kotiteatterista vai palautanko suosiolla kotiteatterin kauppaan ja mietin jotain muuta! Mitkä ois suht hyvät ja kohtuuhintaiset karaokesysteemit kotilaulantaan?

        Vedä halvasta dvd-soittimesta ääni yhdellä pocket karaoken mukana tulleella johtosarjalla karaokemikserin AV IN (tai jotain sinnepäin) sisäänmenoon. Kytke vain punainen ja valkoinen liitin. Jätä keltainen irti. Jos dvd:ssä ei ole kyseisiä liittimiä, käytä mukana tullutta scart-adapteria. Jätä siitäkin kytkemättä keltainen johto. Vedä kuva dvd-soittimelta suoraan televisioon toisella johtosarjalla, kytke vain keltainen liitin, jätä muut kytkemättä. Seuraavaksi tarvitset uuden johdon: Stereo RCA -> 3,5mm plugi. Siis sellainen johto, jossa on toisessa päässä punainen ja valkoinen (tai punainen ja musta) rca-liitin ja toisessa päässä 3,5mm kuulokepistoke, siis sama pää kuin yllensä kuulokkeissa. Kytke tämän johdon punaine ja valkoinen (tai musta) liitin karaokemiserin AV OUT liittimiin ja 3,5mm pää kotiteatterisi etulevyn AUDIO IN liittimeen. Valitse kotiteatterisi "function" (tms.) näppäimellä toimintotilaksi "Audio In" (tai jotain sinnepäin) ja laita mikseri päle ja karaokelevy soimaan tavalliseen dvd-soittimeen. Säädä volumet kohdilleen ja rupea laulamaan.


      • Kokeillaanpas näin
        Kokeillaanpas näin kirjoitti:

        Vedä halvasta dvd-soittimesta ääni yhdellä pocket karaoken mukana tulleella johtosarjalla karaokemikserin AV IN (tai jotain sinnepäin) sisäänmenoon. Kytke vain punainen ja valkoinen liitin. Jätä keltainen irti. Jos dvd:ssä ei ole kyseisiä liittimiä, käytä mukana tullutta scart-adapteria. Jätä siitäkin kytkemättä keltainen johto. Vedä kuva dvd-soittimelta suoraan televisioon toisella johtosarjalla, kytke vain keltainen liitin, jätä muut kytkemättä. Seuraavaksi tarvitset uuden johdon: Stereo RCA -> 3,5mm plugi. Siis sellainen johto, jossa on toisessa päässä punainen ja valkoinen (tai punainen ja musta) rca-liitin ja toisessa päässä 3,5mm kuulokepistoke, siis sama pää kuin yllensä kuulokkeissa. Kytke tämän johdon punaine ja valkoinen (tai musta) liitin karaokemiserin AV OUT liittimiin ja 3,5mm pää kotiteatterisi etulevyn AUDIO IN liittimeen. Valitse kotiteatterisi "function" (tms.) näppäimellä toimintotilaksi "Audio In" (tai jotain sinnepäin) ja laita mikseri päle ja karaokelevy soimaan tavalliseen dvd-soittimeen. Säädä volumet kohdilleen ja rupea laulamaan.

        Että tv:n päässä keltainen liitin pitää kytkeä taulu-tv:n tapauksessa yleensä tv:n sivussa olevaan liitinpaneeliin ja kuvaputki-tv:n tapauksessa yleensä joko tv:n sivussa tai etulevyssä (mahdollisesti luukun alla) sijaitsevaan liitinpaneliin. Tämä on sitten nimeltään esim. AV3, EXT2, AUX tms. Se selviää tv:n kaukosäätimestä av-kanavapaikkaa vaihtamalla. Jos normaali takana oleva scart on esim. EXT1, niin tämä on siiten scartien ja muiden liitinten määrästä riippuen joku toinen EXT-numero.


      • tietämätön
        Kokeillaanpas näin kirjoitti:

        Jos sinulla on valmis "kotiteatteripaketti", niin homma ei toimi pelkästään sillä, kuten on jo mainittu. Tarvitaan siis vahvistin tai dvd-soitin. Tämän takia kannattaisi miettiä sitä oikean AV-viritinvahvistimen hankkimista, koska taas tuli todistettua, että yksinkertaisimmankin laitteen liittäminen valmissarjoihin on hyvin vaikeaa.

        Ja HDMI:tä pitkin ääni ja kuva eivät kulje kuin tv:een päin. Joko olet ymmärtänyt väärin, tai myyjä on selittänyt väärin. Saat tv:n äänet kotiteatteriin esim. tv:n digitaalisesta äänilähdöstä, rca-lähdöstä tai kuulokelähdöstä, JOS kotiteatterissasi on siihen sopivat tuloliittimet. Pahoin pelkään, että ei ole.

        Moro! pystysitkö neuvomaan sen verran ku mulla kuuluu tv äänet kotiteatterista ja ostin karaoke mixserin saan kyllä karaoke dvd soimaan kotiteatterin kaiuttimista mutta mikeistä ei kuulu yhtään mitään, Kiitos jo etukäteen avusta


    • tumpelo

      Täällä kans yksi tumpelo. Ostin eilen halvan karaokemikserin. Olen yhdistänyt sen DVD:hen ta TV:hen ja stereoon ohjeidn mukaan ja ne toimii. Mikki ei vain toimi.
      Kävin sen kanssa liikkeessä eikä siinä ole mitään vikaa vaan vika on joissakin säädöissä. Mikähän se voisi olla kun kaikki muuten toimii. .

      • rantuliini

        Jos mikseripaketin mukana tuli scart adapteri jossa on sivussa liukukytkin, niin kokeile sitä toisessa asennossa. Lukee in tai aut.


    • Janlin

      Kyllä kaikki onnistuu mikserillänne jos vain on oikean lainen eivätkä ole edes kalliita. eikä tarvitse muita dvd soittimia. Jos kuvaja ääni menee hd midillä telkkariin niin nykyajan telkkareissa on yleensä rc liitimet tai kuuloke liitin josta ääni ajetaan oikean laisella piuhalla mikseriin ja siitä taasen vahvistajaa silloin mikseri yhdistää laulu ja tulevan äänen. Jos dvd soittimessasi on rc liitimet voit suoraan kytkeä ne mikseriin ja taasen mikseristä vahvistajaan. jolloin molempien ääni kuuluu taasen vahvistajasta.

    • musikmimmu

      Mun on nyt pakko kysyä yhtä juttua: siis mikä on karaokeMIKSERI? mulle mikseri tarkottaa aina jotain DJ-työkalua. :D jos siis haluaa ihan perus karaoke-setin olkkariin, niin eikös riitä TV, dvd-soitin ja vahvistin, johon saa mikin/mikit? mihin mikseriä tarvitaan? vai onko joissain kaupoissa vahvistin tai receiver sama asia kuin mikseri? Kiitos, jos autatte!

    • Janlin

      Ensinnäkin helpoin tapa ostaa dvd soittimen jossa mkrofooni liitännät kaksi kappaletta. siitä ääni suoraan vahvistimeen rca piuhalla tai optikaalisella kaapelilla toinen tapa ääni menee skarttia tai hdmidiä pitkin telvisiolle ja telvisiosta vahvistimeen jolloin ääni kuuluu niin vahvistimesta kuin telvisiosta. Miksereitä on monenlaisia jotkut on tarkoitet dj työkaluksi tai vaikka vain karaokeen

      http://www.discoland.fi/index.php?val1=6&val2=1&val3=0&val4=0&val5=0&w=1&gclid=CLrozJuZ2rgCFah8cAodti8AZw

      Halvoissa ei vain toi äänenlaatu kyllä pasras ole, mut menettelee. Meillä lasten huoneessa rismasta sellainen 55 euron maksava ja kyllä se sinne riittää. Laittavat nettiin menevästä bluray soittimesta youtubesta haluamiaan kappaleita ja laulavat mukana ja hauskaa on. Halpa mikseri ei rajoita laitetta josta musiikki tulee mikserille, Vaik sit mp3 soittimesta tai älypuhelimesta laulat sit vain siihen päälle Ja säätää voi kuinka kovalla mikit kuuluu muuhun musiikkiin verrattuna. Olohuoneessa itselläni on kyl parempi laatuinen ekvalisaatori johon voi kiinnitää mikrofoonit ja siitä ääni kytketään vahvistimeeen Elisa viihteestä voi vuokrata karaokea tai toistaa karaoke bluray, dvd soittimesta. joista ääni ajetaan ekvalisaatorille tai karaoke mikserille joka lisää laulun musiikin sekaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe