vaikuttaako tuulen suunta

kiitos kaikille

talvi pilkkimiseen. kesällä oon ainakin 30v kokemuksella huomannut ettei itätuulella kannata siimoja viruttaa, eikä pohjoistuulikaan häävi oon. siis täällä pohjanmaalla. ois tarkotus lähteä kun aamu sarastaa, ja siksi olisi jotain mukava saada kun lapset lähtee mukaan. itä tuulta lupailee. mutta huomena kääntää etelään, että kannattaisko päivällä siirtää kun onnistuneesta pilkkireissusta voi lapsi saada ikuisen pureman kalastukseen. käytiin eilen mäskäämässä n.15m2 ala. ja jos joku on vielä niin viisas ja antais neuvoja minkälaisilla vehkeillä voi kuhaa saada ja onko ne syvänteissä

4

1703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäänkuningas

      Mietin tässä aivan samaa ja katselin myöskin noita tuulikarttoja. Itätuuli on aina ollut huono kalastuksen suhteen ja saa nähdä miten huomenna käy, yrittynyttä ei laiteta...

      Olen itse näin pohtinut, että itätuulella kalat eivät liiku paljoa joten on töitä tehtävä kalojen eteen ja kairattava reikiä ja etsittävä ne kalat.

      Kuhaa saa syvänteistä ja niiden penkoilta, kevättalvella nousevat matalampaan. Mutta hyvä syvyys nyt on noin 5-12 metriä kuhien suhteen ja pohjan tuntumassa ovat. Järvillä kuhan pilkintä on vaikeampaa kuin merellä, mutta luulisin että pystypilkki värikoukulla ja ihan tasurionki voisivat toimia. Kun avannon tekee, on hyvä kopuutta pohjaa pilkillä jotta kalat "heräävät".

      En tiedä mtien mäskäys kuhia houkuttaa, mutta luultavasti ahvenet ja särkikalat on niistä kiinnostuneet ja voivat paikalla olla huomennakin.

      Kireitä!

    • Vastarinnan kiiski

      Koettakaa löytäävaikkapa kirjastosta tai antikvariasta kirjanen Nappaako Tänään
      Kirjoittanut A. Merivesi . 1969 Weilin Göös kirjapaino Tapiola.
      Sivulta 85 alkaen voisi löytyä ilmiöön uskottava selitys,muutenkin erittäin mielenkiintoinen sisällöltään.

    • Hyvä kala

      Itätuulella ei syö kala kesälläkään. Kaipa ne on nokka pohjaa kohti pystyssä silloin.

      Kuhia saa pompottamalla kuoretta pohjassa. Koukku sen verran iso, tai useampia jotta tartuttaa hyvin. Ja iltahämärässä kannattaa luotojen ympäriltä kokeilla.

    • Malax ja Synnöve

      Työkaverini 30 vuoden ajan oli kotoisin Kauhajoelta ja hänen mukaansa ne muut eivät itseasiassa olekaan Pohjalaisia. Olen pilkkinyt Lestijärven monesti,kraaterijärveäkin on kopaistu. Tekoallasta on tallattu lumessa,Ullavaan asti rähmätty.

      Ovelilla savolaisilla oli kaksi lääniä,heillä oli Mikkelin Lääni ja Kuopion Lääni. Parhaat bileet pidettiin kuitenkin Savonlinnassa. Teidän Pohjalaisten ykseys alkaa "Herranähköön Isojoelta" ja päättyy Kainuun rajoille.

      Kun te kysytte että millä vehkeellä sitä kuhaa voisi saada,niin olisi kohtuullista sanoa,pilkittekö Simossa vai Närpiössä.

      Kohteliaasti tiedustelen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe