vaikuttaako tuulen suunta

kiitos kaikille

talvi pilkkimiseen. kesällä oon ainakin 30v kokemuksella huomannut ettei itätuulella kannata siimoja viruttaa, eikä pohjoistuulikaan häävi oon. siis täällä pohjanmaalla. ois tarkotus lähteä kun aamu sarastaa, ja siksi olisi jotain mukava saada kun lapset lähtee mukaan. itä tuulta lupailee. mutta huomena kääntää etelään, että kannattaisko päivällä siirtää kun onnistuneesta pilkkireissusta voi lapsi saada ikuisen pureman kalastukseen. käytiin eilen mäskäämässä n.15m2 ala. ja jos joku on vielä niin viisas ja antais neuvoja minkälaisilla vehkeillä voi kuhaa saada ja onko ne syvänteissä

4

1811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäänkuningas

Mietin tässä aivan samaa ja katselin myöskin noita tuulikarttoja. Itätuuli on aina ollut huono kalastuksen suhteen ja saa nähdä miten huomenna käy, yrittynyttä ei laiteta...

Olen itse näin pohtinut, että itätuulella kalat eivät liiku paljoa joten on töitä tehtävä kalojen eteen ja kairattava reikiä ja etsittävä ne kalat.

Kuhaa saa syvänteistä ja niiden penkoilta, kevättalvella nousevat matalampaan. Mutta hyvä syvyys nyt on noin 5-12 metriä kuhien suhteen ja pohjan tuntumassa ovat. Järvillä kuhan pilkintä on vaikeampaa kuin merellä, mutta luulisin että pystypilkki värikoukulla ja ihan tasurionki voisivat toimia. Kun avannon tekee, on hyvä kopuutta pohjaa pilkillä jotta kalat "heräävät".

En tiedä mtien mäskäys kuhia houkuttaa, mutta luultavasti ahvenet ja särkikalat on niistä kiinnostuneet ja voivat paikalla olla huomennakin.

Kireitä!

• Vastarinnan kiiski

Koettakaa löytäävaikkapa kirjastosta tai antikvariasta kirjanen Nappaako Tänään
      Kirjoittanut A. Merivesi . 1969 Weilin Göös kirjapaino Tapiola.
      Sivulta 85 alkaen voisi löytyä ilmiöön uskottava selitys,muutenkin erittäin mielenkiintoinen sisällöltään.

• Hyvä kala

Itätuulella ei syö kala kesälläkään. Kaipa ne on nokka pohjaa kohti pystyssä silloin.

Kuhia saa pompottamalla kuoretta pohjassa. Koukku sen verran iso, tai useampia jotta tartuttaa hyvin. Ja iltahämärässä kannattaa luotojen ympäriltä kokeilla.

• Malax ja Synnöve

Työkaverini 30 vuoden ajan oli kotoisin Kauhajoelta ja hänen mukaansa ne muut eivät itseasiassa olekaan Pohjalaisia. Olen pilkkinyt Lestijärven monesti,kraaterijärveäkin on kopaistu. Tekoallasta on tallattu lumessa,Ullavaan asti rähmätty.

Ovelilla savolaisilla oli kaksi lääniä,heillä oli Mikkelin Lääni ja Kuopion Lääni. Parhaat bileet pidettiin kuitenkin Savonlinnassa. Teidän Pohjalaisten ykseys alkaa "Herranähköön Isojoelta" ja päättyy Kainuun rajoille.

Kun te kysytte että millä vehkeellä sitä kuhaa voisi saada,niin olisi kohtuullista sanoa,pilkittekö Simossa vai Närpiössä.

Kohteliaasti tiedustelen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      94
      8499
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6545
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      63
      6389
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5061
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      59
      3750
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      47
      3388
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3315
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      50
      2975
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2882
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2856
    Aihe