Hyvää Joulun odotusta!
Olen harkinnut ostaa Vectaran vm -06-07 dieselin, joko farkku tai sedan mallin.
Onko Teillä mitään hyvää syytä olla ostamatta?
Tai hyvää syytä, miksi pitää ostaa?
Mitä pitäis tarkistaa auton kunnosta ts tyyppivikoja?
Asiallisia vastauksia kiitos!!
Opelistiksikö?
5
766
Vastaukset
- Mersukuski
Terve
Opelilla ja GM:llä ei ole ollut koskaan toimivaa dieselkonetta. Diesel-Opel on murheenkryyni. Tekniikka on varsin heikkoa ja melko vanhanaikaista. Melkein mikä tahansa muu diesel on parempi. Saahan niitä halvalla ja melkein nauramalla, mutta siihen taitaa olla syynä yleinen tietämys Opelin laadusta, ja etenkin dieselin murheista.
Jos haluat, että diesel-autosi toimii niin Volvo, Mersu, isot-Bemarit tai japseista Toyota.
Jätä Opel väliin ja nuku yösi hyvin.- pody
Omat kokemukseni opelin dieseleistä ovat jokseenkin erilaisia. olen omistanut menneinä vuosina A , B , C
malliset diesel vectrat sekä yhden bemsa merivan. yhteensä olen ajanut niillä tähän mennessä n. 450000 km.
Ilman sanottavia murheita. A-korinen vekku oli varustettu 1.7 koneella joka on Isuzun perua , kyseinen väline
toimi luotettavasti, ei tekniikka murheita, ei sähkövikoja. kilometrejä kertyi yhteensä 120000 km. autolla oli tuolloin ajettu 210000
B-koppainen oli varustettu 2.0 koneella kone toimi ainut vika oli Bochin syöttöpumppu josta kailahti sähköt.
Tyyppivika tuolle VP-44 tyyppiselle pumpulle. Samaa pumppua käytetty mm. fordissa , mersussa, bemussa
renussa ja varmaan monissa muissakin . Kilometrejä autoon kertyi 160000 km. lähtölukema 266000 km
Nykyinen C-korinen 2.2 on toistaiseksi pelannut loistavasti. Ei sähkövikoja, yhdet hehkut a`17 € / kpl
Tähän mennessä kilometrejä 155000 auton kokonais km-määrä 265000 . Juuri tänään vaihdettiin ensimmäiset alustan osat (ylemmät poikittaiset tukivarret) tähän mennessä ei yhtään koiran luuta ole tarvinnut vaihtaa.
mitä sitten tulee näihin mersuihin, käyttäjäkokemuksia kysellen olen havainnut, EGR, kansi , kampi, yms. vikoja tuntuu piisaavan.
volvon suhteen koneet sukua VW- konserniin, tarkoittaa yleensä juhlallista savuutusta.
Tojotalla 2.2 kone ollut suurivikainen EGR, kansi, moottorin ohjaus yms. 2.0 paljon luotettavampi.
lisäksi on ollut 1.6 bensa meriva vaimon käytössä, kilometrejä kertyi 30000 ei käyttömurheita, oli muuten muistaakseni Saksassa vuonna 2008 3-vuotiaista vähävikaisin ( otos 7000000 autoa)
Noista mainitsemistasi merkeistä vain bemari opelin lisäksi voisi tulla kysymykseen. Pakko päästä liikkeelle joka aamu ja pitkät matkat, pakko katsoa millä ajaa.
jos opel olisi yleisesti ottaen huono auto, tuohon kilometrimäärään olisi varmasti minullekkin yksi sellainen sattunut.
olen jo vuosia ajanut opelilla ja aina nukkunut hyvin, ja aamulla mennyt sillä opelilla töihin, en huoltoon. - 1.9 cdti
pody kirjoitti:
Omat kokemukseni opelin dieseleistä ovat jokseenkin erilaisia. olen omistanut menneinä vuosina A , B , C
malliset diesel vectrat sekä yhden bemsa merivan. yhteensä olen ajanut niillä tähän mennessä n. 450000 km.
Ilman sanottavia murheita. A-korinen vekku oli varustettu 1.7 koneella joka on Isuzun perua , kyseinen väline
toimi luotettavasti, ei tekniikka murheita, ei sähkövikoja. kilometrejä kertyi yhteensä 120000 km. autolla oli tuolloin ajettu 210000
B-koppainen oli varustettu 2.0 koneella kone toimi ainut vika oli Bochin syöttöpumppu josta kailahti sähköt.
Tyyppivika tuolle VP-44 tyyppiselle pumpulle. Samaa pumppua käytetty mm. fordissa , mersussa, bemussa
renussa ja varmaan monissa muissakin . Kilometrejä autoon kertyi 160000 km. lähtölukema 266000 km
Nykyinen C-korinen 2.2 on toistaiseksi pelannut loistavasti. Ei sähkövikoja, yhdet hehkut a`17 € / kpl
Tähän mennessä kilometrejä 155000 auton kokonais km-määrä 265000 . Juuri tänään vaihdettiin ensimmäiset alustan osat (ylemmät poikittaiset tukivarret) tähän mennessä ei yhtään koiran luuta ole tarvinnut vaihtaa.
mitä sitten tulee näihin mersuihin, käyttäjäkokemuksia kysellen olen havainnut, EGR, kansi , kampi, yms. vikoja tuntuu piisaavan.
volvon suhteen koneet sukua VW- konserniin, tarkoittaa yleensä juhlallista savuutusta.
Tojotalla 2.2 kone ollut suurivikainen EGR, kansi, moottorin ohjaus yms. 2.0 paljon luotettavampi.
lisäksi on ollut 1.6 bensa meriva vaimon käytössä, kilometrejä kertyi 30000 ei käyttömurheita, oli muuten muistaakseni Saksassa vuonna 2008 3-vuotiaista vähävikaisin ( otos 7000000 autoa)
Noista mainitsemistasi merkeistä vain bemari opelin lisäksi voisi tulla kysymykseen. Pakko päästä liikkeelle joka aamu ja pitkät matkat, pakko katsoa millä ajaa.
jos opel olisi yleisesti ottaen huono auto, tuohon kilometrimäärään olisi varmasti minullekkin yksi sellainen sattunut.
olen jo vuosia ajanut opelilla ja aina nukkunut hyvin, ja aamulla mennyt sillä opelilla töihin, en huoltoon.Kysyisin kaikilla Mersujen omistajilta, että vieläkö puhelimen pikavalinnassa on hinausliikkeen puhelinnumero
ja paljonko on viime vuoden kulunut rahaa huoltoihin, korjauksiin ja etenkin hinuri laskuihin sillä sen jälkeen kun w124 (200, 250, 300 vm 1985-1994) valmistus lopetettiin ei ole tullut ainuttakaan hyvä laatuista ja kestävää mersua tehtaalta ulos. Ja on muuten ainoa auto joka ruostuu sisältä ulospäin (väyrynen). Mutta jos omistat suuren määrän rahaa niin kyllä veho kaveri se on varmaa, kun auton autossa ei ole edes öljynvaihto proppua vaan vanhat öljyt imetään pois. Sääli merkkiä. Itse en ole rikas joten ajan Opelilla ( vuodesta. 2001 lähtien) ja kilometrejä on kertynyt tähän mennessä 415000 km ja ainakaan minulla ei ole ollut yhtään huolto/korjaus laskua joka olisi ollut yli 630 euroa joten rahaa jää aina esim matkusteluun, mökkeilyyn ym. kivaan toimintaan. Hyvää joulua kaikille! - joo.
1.9 cdti kirjoitti:
Kysyisin kaikilla Mersujen omistajilta, että vieläkö puhelimen pikavalinnassa on hinausliikkeen puhelinnumero
ja paljonko on viime vuoden kulunut rahaa huoltoihin, korjauksiin ja etenkin hinuri laskuihin sillä sen jälkeen kun w124 (200, 250, 300 vm 1985-1994) valmistus lopetettiin ei ole tullut ainuttakaan hyvä laatuista ja kestävää mersua tehtaalta ulos. Ja on muuten ainoa auto joka ruostuu sisältä ulospäin (väyrynen). Mutta jos omistat suuren määrän rahaa niin kyllä veho kaveri se on varmaa, kun auton autossa ei ole edes öljynvaihto proppua vaan vanhat öljyt imetään pois. Sääli merkkiä. Itse en ole rikas joten ajan Opelilla ( vuodesta. 2001 lähtien) ja kilometrejä on kertynyt tähän mennessä 415000 km ja ainakaan minulla ei ole ollut yhtään huolto/korjaus laskua joka olisi ollut yli 630 euroa joten rahaa jää aina esim matkusteluun, mökkeilyyn ym. kivaan toimintaan. Hyvää joulua kaikille!Täälläkin on taloudessa C-Vectra dieselinä, johon kilometrejä tulee 55tkm vuodessa ja nyt ajettu 320 000, ostettu 200 000 ajettuna.
Yleistyksenä voi sanoa, että kertaakaan ei välille ole jättänyt(toisin kuin edeltäjät Fordit) ja sellainen käyttöluotettavuus ihan hyvä. Eikä alussa ollut muutenkaan valitettavaa. Mutta nyt on alkanut tuleen erilaisia pieniä vikoja. Ensin jarrut piti korjauttaa, nyttemmin myös käsijarru hajonnut. Jarrut toki kuluvia osia, että lienee normaali kuluminen syynä.
Moottorin sähköpuolella on jotain vikaa, varoitusvalo palaa silloin tällöin ja auto on joskus varsin tehoton. Käyntiääni voi olla rouhea. Liikkeessä sanottiin että 500€:n arvoinen sähköpalikka vaihdettava vian korjaamiseksi.
Etunapa piti vaihtaa, 500€ sekin.
Ja juuri tänään syttyiä ratin kuvaa esittävä varoitusvalo. Ohjekirjan mukaan ohjaustehostin on vialinen. Lamppuja on vaihdettu useita molemmin puolin kahden vuoden aikana.
Öljyä pitää lisätä silloin tällöin. Myös jäähdytysnestettä on kadonnut.
Eli pientä huoltoa ja korjausta on, mutta ei ole välille jääty ikinä. - ossi
joo. kirjoitti:
Täälläkin on taloudessa C-Vectra dieselinä, johon kilometrejä tulee 55tkm vuodessa ja nyt ajettu 320 000, ostettu 200 000 ajettuna.
Yleistyksenä voi sanoa, että kertaakaan ei välille ole jättänyt(toisin kuin edeltäjät Fordit) ja sellainen käyttöluotettavuus ihan hyvä. Eikä alussa ollut muutenkaan valitettavaa. Mutta nyt on alkanut tuleen erilaisia pieniä vikoja. Ensin jarrut piti korjauttaa, nyttemmin myös käsijarru hajonnut. Jarrut toki kuluvia osia, että lienee normaali kuluminen syynä.
Moottorin sähköpuolella on jotain vikaa, varoitusvalo palaa silloin tällöin ja auto on joskus varsin tehoton. Käyntiääni voi olla rouhea. Liikkeessä sanottiin että 500€:n arvoinen sähköpalikka vaihdettava vian korjaamiseksi.
Etunapa piti vaihtaa, 500€ sekin.
Ja juuri tänään syttyiä ratin kuvaa esittävä varoitusvalo. Ohjekirjan mukaan ohjaustehostin on vialinen. Lamppuja on vaihdettu useita molemmin puolin kahden vuoden aikana.
Öljyä pitää lisätä silloin tällöin. Myös jäähdytysnestettä on kadonnut.
Eli pientä huoltoa ja korjausta on, mutta ei ole välille jääty ikinä.Hyvin on toiminut Opel vectra -99 automaatti 240 000km mittarissa. Jarru pitäisi nyt huoltaa. Ihan on .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851