Mitä mielikuvia herättää nimi Matilda

vf

Tytölle ehkä ekaksi nimeksi tulisi Emma tai Matilda.Tai sitten Emma Matilda.Mitä mieltä olette,entäpä toinen nimi Matildalle,jos se valitaan etunimeksi?

17

6193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Kumpikin ihan käypä nimi, mutta yhteen lausuttuna kuulostaa vähän pöppöröiseltä.
      Emmalta ei tule ainakaan kaimoja puuttumaan...

Matildalle toiseksi nimeksi vaikkapas
      Elina, Elisa, Josefiina,
      Serafiina, Ulriikka,
      Johanna...

• ap

itse en ainakaan oo bongannut kasteilmoituksissa yhtään Emmaa...

• ap
        ap kirjoitti:

Meidän muillakin tytöillä kun on klassiset ja kansainväliset nimet.

Kiitos!

• niin suosiossa
        ap kirjoitti:

Nimistömme on laaja. nykyään ei ole juuri samannimisiä luokalla. Vaikka tänä vuonna onkin saanut emman nimekseen reilut 400 lasta, ei se tarkoita sitä, että ne kaikki emmat asuisivat teilläpäin. 60 0000 syntyvästä laspsesta ei ole tuo emmojen osuus kovin suuri ;)

Kiva nimi.

• ap
        niin suosiossa kirjoitti:

Nimistömme on laaja. nykyään ei ole juuri samannimisiä luokalla. Vaikka tänä vuonna onkin saanut emman nimekseen reilut 400 lasta, ei se tarkoita sitä, että ne kaikki emmat asuisivat teilläpäin. 60 0000 syntyvästä laspsesta ei ole tuo emmojen osuus kovin suuri ;)

Kiva nimi.

kun valaisit tätä nimiasiaa

• mielitpiteitä ja ehd

minusta Matilda on vähän hömmelö nimi, vähän kuin Justiina. Perunan nimi. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kysyitkin mielikuvia ;) Emma Matildassa on ehkä vähän liikaa m-kirjainta, vaikka Matilda olisikin mielestäni hyvä toisena nimenä, mutta ei kutsumanimenä. Älä kysy miksi, mutta jotkut nimet on mielestäni hyviä toisena nimenä, vaikka en niistä tykkää kutsumanimenä :) tämä ei ole loogista, mutta tämän siitä saa kun kysyy mielipideasioita ;)

Emma Johanna
      Emma Kristiina
      Emma Juulia
      Emma Isabella
      Emma Fredriika
      Emma Pauliina
      Emma Daniela

jos haluatte Matildan etunimeksi:
      Matilda Serafiina
      Matilda Eerika
      Matilda Eleonoora
      Matilda Eveliina
      Matilda Fredriika

• ap

tuskin me kuitenkaan sitä etunimeksi laitetaankaan..heh hyvä tuo kommenttisi tule mieleen peruna,toisaalta jos ajattelee niin mulla tulee esim. nimestä Rosalia ja Roosa nimestä mieleen ruusufinni tai Rosamunda peruna.

Mies ehdotti myös toista klassista nimeä Amanda,minusta se on jotenkin emäntämäinen, eikö parempi olekin Emma,mitä mieltä olette?

Emma Juulia tai Emma Kristiina noista nimistä kivoja.

• dsfasdfasfa
        ap kirjoitti:

tuskin me kuitenkaan sitä etunimeksi laitetaankaan..heh hyvä tuo kommenttisi tule mieleen peruna,toisaalta jos ajattelee niin mulla tulee esim. nimestä Rosalia ja Roosa nimestä mieleen ruusufinni tai Rosamunda peruna.

Mies ehdotti myös toista klassista nimeä Amanda,minusta se on jotenkin emäntämäinen, eikö parempi olekin Emma,mitä mieltä olette?

Emma Juulia tai Emma Kristiina noista nimistä kivoja.

ei Amanda välttämättä mikään emäntämäinen nimi ole. minun mielestäni siis. jokaisella on omat mielleyhtymänsä nimien suhteen, joku assosioi Emman jotain negatiivista ja joku Amandaan. Pitää vain valita se mistä itse tykkää. Ehkä itse pidän kuitenkin enemmän Emmasta kuin Amandasta.

Amanda Josefiina
        Amanda Karoliina
        Amanda Kustaava

Emma Josefiina
        Emma Henrietta
        Emma Vilhelmiina

• Primrose

monet ovat jo todenneet, em mama tilda on melko mammamainen nimiyhdistelmä.

Emman toiseksi nimeksi sopii melkeinpä mikä muu kolmi- tai nelitavuinen nimi tahansa. Löytyiskö sukunne piiristä sopivaa?

• ap

Oho..joo tosiaan tulee tuo em mama tilda, joo ei kiitos sitten! Kiitos kun valaisit tuota asiaa,enpä tullut ajatelleeksikaan, vaikka yleensä kyllä katson ettei tule omituisia yhdistelmiä tyyliin Konsta Aapeli..heh

Näitä on nimiä suvussa: Valpuri,Lyydia en oikein näistä tykkää.Sitten on Helena,Anna,Erika,Hannele, Tuulikki,Irmeli,Maarit,Annikki,Ester(i)Mikaela,Marketta (tämä mun toinen nimi,mutta..)

Itse tykkäisin myös yhdistelmästä Emma Rebekka tai sitten Emma Helenakin kiva ,tosin ehkä toinen nimi sitten saisi olla "kovempi"

• minä ja muut

Voin kertoa kokemuksesta että vitsinä alkanut lapsen nimi on koettu joka suunnasta parhaana mahdollisena tälle tapaukselle :) persoona on sen verran vahva ettei yhtään tylsempää tai tavallisempaa nimeä kestäis.Mun neuvo äitinä on että se mikä itsestä hyvälle tuntuu on HYVÄ!sano muut mitä tahansa :)

• tsöpö

Vaikka te taisitte jo tuon Matildan hylätä ni aattelin vaan sanoa että mun mielestä se on oikeestaan aika sulonen nimi, tulee mieleen se leffa (Matilda?) jossa pieni tyttö jotain taikoja tekee.

Emmasta tykkään ihan kamalasti, se on aina ollu lemppari, jo lapsena annoin nukeille nimeks Emma :) Ihana nimi, jotenki raikas ja puhdas ja veikeä, eikä liian konstaileva. Ja vaikka se onki yks yleisimmistä ni älä anna sen haitata, kaunis nimi se on!

Amandasta en niin tykkää, jotenki liian pomppuinen, en osaa oikeen selittää :) Emäntämäisempi olis vaikka Manta, Amanda on enemmänki kansainvälinen. Kyllä seki menis, ite oon vaan sen Emman kannalla.

Tykkäisin Emma Helenasta tosi paljon, mutta ymmärrän jos haluutte enemmän särmää..

• el

Emma on minun mielestä todella kaunis nimi ja tykkään ite siitä kovasti. Matilda nimi on kanssa kaunis, mutta sopisi ehkä mielummin toiseksi nimeksi. Tässä omia nimiehdotuksia..

Emma Emilia
      Emma Elisabeth
      Emma Julianna
      Emma Lauren
      Emma Emily
      Emma Johanna
      Emma Helena
      Emma Eelin

tai sitten Matilda toisena nimenä

Liida Matilda
      Anni Matilda
      Mi(i)a Matilda
      Oona Matilda
      Tiia Matilda

• ap

tosiaan tuo Emma Julianna tosi nätti! Anni Matildakin kiva nimi!Tosin tuo Emma kun on kansainvälinenkin niin ihan jo siksikin haluamme sen nimen ja toisaalta niin suomalainen vanha nimi.Emma alkaa tuntua paremmalta vaihtoehdolta kuin Amanda.

• el

että miten olisi Tiitu Anni Amanda? Minusta ihanana mini ja kun olette tota Amanda nimeäkin pyöritellyt =)

• ap

Emma Isabella

Kiitos kaikille!

• Anonyymi

Minun etunimeni on Matilda.Koko nimeni on Matilda Anya(Lausutaan Ania) Ilmatar.Joten ite suosittelisin jotain hiukan erilaisempaa/Ei niin yleistä toista/kolmatta nimeä.Ei niinkuin vaikka Sofia vaan vaikka Fiinu,Rebekka,Magdalena,Lydia yms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7810
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      232
      2712
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2591
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      163
      1969
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      115
      1810
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1626
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1188
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1165
    Aihe