Minulla on vuoden 97 Vectra jonka abs-merkkivalo syttyy 80-100 km/h vauhdissa. Jarruja testaamalla olen huomannut että myös abs-jarrut menevät pois päältä. Vika ei siis ole ainoastaan merkkivalossa. Vika alkoi ilmetä alkutalvesta kun lämpötila alkoi laskea. Onko ideoita? Onkohan lämpötilalla tekemistä asian kanssa?
ABS-jarrut lähtee pois päältä
5
1103
Vastaukset
- onkohäh
onko kaikki renkaat samankokoiset?
- Tonttu1980
On samankokoiset. Myös ilmanpaineet on kohillaan. Edellisenä talvena ei ollut ongelmia samojen pyörien kanssa.
- prmo
kysäse opel club.fi itse epäilisin anturavikaa,sehän vissiin lukee pyörän liikkeen siitä pyörän navasta,joka on magneettinen,ainakin fordissa on..
- saman ikäluokan
astrassa oli toisen etupyörän abs anturin piuhan liitin hapettunut.
- 3 vectraa
Vetonivelessä on hammaskehä josta anturi lukee pyörän liikkeen, itselläni oli tuo hammas kehä mennyt poikki ja silloin anturi lukee nopeustietoa yhdeltä pyörältä väärin ja valo syttyy juuri tuossa nopeudessa. tarkista hammaskehät joka pyörästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821579- 401229
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu83863Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja193858- 53825
- 61822
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20810- 37748
- 38729
- 33729