Minulla on vuoden 97 Vectra jonka abs-merkkivalo syttyy 80-100 km/h vauhdissa. Jarruja testaamalla olen huomannut että myös abs-jarrut menevät pois päältä. Vika ei siis ole ainoastaan merkkivalossa. Vika alkoi ilmetä alkutalvesta kun lämpötila alkoi laskea. Onko ideoita? Onkohan lämpötilalla tekemistä asian kanssa?
ABS-jarrut lähtee pois päältä
5
1072
Vastaukset
- onkohäh
onko kaikki renkaat samankokoiset?
- Tonttu1980
On samankokoiset. Myös ilmanpaineet on kohillaan. Edellisenä talvena ei ollut ongelmia samojen pyörien kanssa.
- prmo
kysäse opel club.fi itse epäilisin anturavikaa,sehän vissiin lukee pyörän liikkeen siitä pyörän navasta,joka on magneettinen,ainakin fordissa on..
- saman ikäluokan
astrassa oli toisen etupyörän abs anturin piuhan liitin hapettunut.
- 3 vectraa
Vetonivelessä on hammaskehä josta anturi lukee pyörän liikkeen, itselläni oli tuo hammas kehä mennyt poikki ja silloin anturi lukee nopeustietoa yhdeltä pyörältä väärin ja valo syttyy juuri tuossa nopeudessa. tarkista hammaskehät joka pyörästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822