Ikuisen joulun talo

Minanoita

valkoinen peitto katolla
lumisten havujen antama
pumpulinen näkösuoja

revityissä ikkunaverhoissa
tuoksuu piparkakkutaikina
hiiret viettää ensi vuoden juhlia
leivontamuoteissa

kynttilän steariinia
on räjähtänyt kukkalaudalle
muistuttamaan pisaroihinsa
pinttynyttä jouluruusua
seinillä on vanhoja kuvia
rekiretki kohti joulukirkkoa
aika mahtava tunnelma

ikuisen joulun tuntua
tässä pienessä natisevassa
talossa
hyväntuulisessa (tai hyvin tuulisessa)

16

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miekko

      Jännä. Luin tätä moneen otteeseen ja näyttäytyi aina eri valoissa tämä. Hmm.. itse luin jopa jotain kauhunomaista tästä. Ikuinen joulu.. joulu on ihan kiva mutta kuka nyt haluaisi joka päivä sitä viettää.. joka aamu koristella kuusen, aina samat jouluruoat.. hyh..

      Tietenkin auttaa kun tietää erikoiset kiinnostuksesi kohteet:)

      • Minanoita

        Siis hienoa että oivalsit, meinaan olis aika karmaisevaa
        jos olisi ainainen joulu:) Mutta yritin kuvitella miltä tuntuisi jos
        aika vanhassa tönössä olisi pysähtynyt nimenomaan jouluun...no tällaista
        siitä tuli tällä kertaa, ensi kerralla ehkä uusin kujein:)

        Kiinnostukseni kohteet peittyvät parhaillaan kinoksiin...ja tiet jotka sinne
        johtavat...(täytyy ottaa ens kerralla lapio mukaan jotta saa luoda polkua:)

        Lämmintä Joulua Miekko ja kiitos:))))


    • *MURUKULTA*

      .."ikuisen joulun tuntua
      tässä pienessä natisevassa
      talossa
      hyväntuulisessa (tai hyvin tuulisessa) "

      Tarina on katsojan silmissä... mennyt alkaa elämään...
      Eloton ja harmaa alkaa elämään - sitä päivää,,, silloin kauan sitten...

      Tuoksuva ja kaunis on runosikuva, kiitos siitä! Pijin tästä tunelmasta ö lot!
      (..käsi poskella..huoh..ääniä..pihalla näkyy jälkiä..katso..ja kuuntele! Jossain kellot kilkkaa!... ;)

      • Minanoita

        Ripottelin tähän itseasiassa kolme tarinaa, yhden kauhuskennaarion
        ikuisesta joulusta, tarinan yksinäisestä talosta jouluna, piilossa katseilta ja
        sitä kolmatta en kerrokkaan:))) kjäh:)

        Tunnelmallista ja ihanaa Joulua sinulle MK:))))

        Tänx:)


    • Mysteriet

      Sitäkö on taas päästy talobongauksen makuun ??

      Käväisin eilen vanhassa Huhtalassa ja totesin siellä vietettävän ainaista juhannusta =)

      Tähän asiaan tullaan puuttumaan pikimmin!!

      Terveisin;
      Runontykkääjä Mystis

      • Minanoita

        Eiiiiiii.....vain mielikuvitukseni on päässyt bongauksen
        rusinasopan makuun:) Pah mie olen jumissa täällä mopin ja
        rätin ja jouluruokien keskellä, mutta ensi vuonna uusin kujein......kuvaan tietysti se täydellisen röttelön!


        Ihanaa Joulua teille sinne korpikuusien alle:)))))


    • Hyvinhän sulla vielä on kun ei ole paanukattokaan
      kärvähtänyt ja sulla on sentään vielä verhot...:D

      Voi jouluhässäkkää, etten paremmin sano.
      Kuullaankohan sinustakaan enää ikinä mitään:((

      • Minanoita

        Joo joo kyllä musta kuullaan jollen vajoa näihin
        metrisiin kinoksiin (olin kuulos lumitöissä just, oli Ihanaa, oikeesti:)

        Sinnuu kiittää ens vuoden karmein noituus:)

        Lämmintä Joulua Sinulle Sisko:)))))


    • Tuntematon kuuluisuu

      Tässä ja nyt joulusta kun sydän tuskasta hiertää.
      mutta sinun runosta kyllä tykkäsin ;=)

      • Minanoita

        Mie toivotan sinulle Iloista, Lämmintä ja Rauhaisaa Joulua
        ja rummutan tuskaasi pois ensi vuodesta:))))

        Sinua kiitän:)))


    • Zakuskat

      Pääsetkö sä ihan oikeaan rekeen?

      Täällä sataa vettä ja mä valmistaudun itselliseen jouluun, jälleen kerran. Johan romahti taas. Mutta pitää jotain keksiä. Lentokentät ovat kiinni, sporat eivät kulje ja junat ovat tukossa. Kaikki kääriytyvät joulupaperiin ja mä jään tähän mutisemaan kissan kanssa.

      Onneksi jää sun mielikuvat. Ja muista mua matkalla (tämä on vaatimus).

      • Minanoita

        Mää pääsen ihka oikeeseen työrekeen ensi yöksi...jonkun on
        oltava joulunakin duunissa tälläkertaa soon mie...
        Eli takuullaa muistan sua koko pitkän taipaleen aamuun asti....mahtaakohan
        pienten tontunjalkojen sipsutus lakata silloin kuulumasta korvista..hmm...

        Rauhallista aattoa Zakus ja relax:)


      • Zakuskat
        Minanoita kirjoitti:

        Mää pääsen ihka oikeeseen työrekeen ensi yöksi...jonkun on
        oltava joulunakin duunissa tälläkertaa soon mie...
        Eli takuullaa muistan sua koko pitkän taipaleen aamuun asti....mahtaakohan
        pienten tontunjalkojen sipsutus lakata silloin kuulumasta korvista..hmm...

        Rauhallista aattoa Zakus ja relax:)

        Mun kateus katosi taivaan tuuliin. Voi itku.

        No mä taas istun täällä ittekseni ja katselen kuuta. Tosin juon ainakin kuusi pulloa viiniä ja laulaa lurautan sulle jonkinlaisen oodin, lyriiman tai atonaalisen balladin, sillä ne jotka tekevät duunia jouluna eivät voi olla väärässä.

        Mun pitäsi hommata sellainen jobi jota vois tehdä jouluna. Jumalauta! sähän sen sanoit.

        (lamppu syttyi)


      • Minanoita
        Zakuskat kirjoitti:

        Mun kateus katosi taivaan tuuliin. Voi itku.

        No mä taas istun täällä ittekseni ja katselen kuuta. Tosin juon ainakin kuusi pulloa viiniä ja laulaa lurautan sulle jonkinlaisen oodin, lyriiman tai atonaalisen balladin, sillä ne jotka tekevät duunia jouluna eivät voi olla väärässä.

        Mun pitäsi hommata sellainen jobi jota vois tehdä jouluna. Jumalauta! sähän sen sanoit.

        (lamppu syttyi)

        Kaikki mäni hiton hyvin, tunnit ei meinanneet kulua millään
        ja tonttulakin tiukusen kilinä loppui kuin seinään vasta aamutuimaan....

        Nyt ma vietän ansaittuja vapaita,
        jalat kohti kattoa, kädessä joululahja dekkari ja
        telkussa pyörii kauhuvilmi....heh...

        Hei, joulupukkiduunia saa tehdä jouluna....paas ens joulun muistioon....


    • jussi hates jazz

      koti elämässä, rauhallinen koti jouluinen. näissä sanoissa on sointu suloisin ja hyväilevin kaikista, mitä ihmiskorva voi kuulla. ne väreilevät jokaisessa rinnassa aina salaisimpaan syvyyteen saakka.

      hyvää joulua hyväntuuliseen taloon.

      t. jussi

      • Minanoita

        Joulu oli
        joulu meni
        onneksi

        kuusi löysi tiensä
        pihalle
        hyväntuulisen talon
        arki rutiinit
        ovat seinään taas
        naulatut


        Tänx:)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe