kiitos
Millä /miten putsaan näppiksen ?
7
703
Vastaukset
- läskipää
kaada jotain tahmeeta nestettä(kokista vaikka) sisään
anna sen olla siellä ~5 min niin että lika tarttuu siihen
kaada se neste pois
ai niin ja näppäimiä kannattaa painella kun sitä nestettä on siellä. - pip
Itse olen näppäimistön puhdistanut seuraavasti:
Aivan aluksi kannattaa ottaa ylös näppäimistön ns. layout, eli missä järjestyksessä näppäimet ovat.
Kun näppäimistö on irroitettu muusta koneesta voidaan irroittaa näppäinten hatut (eli nämä joissa kirjaimet on painettu) muusta näppiksestä. Joissakin voi joutua käyttämään hieman voimaa, kun joissakin nuo jäävät melkein käteen muutenkin. Hieman varovaisuutta ja hieman pioneerihenkeä, niin irrotus onnistuu. Isommissa näppäimissä saattaa olla jonkinlainen lukitus joka pitää niit paikallaan, joten ne kannattaa jättää viimeiseksi, jotta näkee millainen lukitus on ja miten sen saa avattua.
Kun kaikki hatut on irroitettu voidaan ne pestä. Itse olen käyttänyt lämmintä vettä jonne on lisätty astianpesuainetta. Antaa hattujen muhia liuoksessa sen aikaa kun puhdistaa näppiksen runkoa. Runkoa ei kannata pehemmin kastella, vaan kostealla paperilla tai pyyhkeellä pyyhkii lian pois.
Seuraavaksi huomio siirretään takaisin hattuihin. Jos pelkkä liotus on poistanut lian niin hyvä, muuten niitä pitäisi vielä mekaanisesti puhdistaa, vaikkapa tiskiharjalla jos muuta ei löydy. Kun lopputulos tyydyttää pitäisi hatut kuivata ennen niiden takaisin laittamista. Mitä kuivemmiksi sen parempi.
Kuivat hatut laitetaan takaisin AIKAISEMMIN hankitun layoutin mukaisessa järjestyksessä.
Ei ole vaikeaa, vaikka siltä ehkä vaikuttaa. - Anja
kun on ollut vähän aikaa poissa. No asiallisia neuvoja oli jo edellä Pipin viestissä. Jos et halua noin järeään toimeen tarttua, pölynimurillakin saa paljon aikaan. Mutta virran pitää olla katkaistu teit mitä tahansa. Ja on hyvä irrottaa näppäimistön johto koneesta.
- Mie vaan
Minä puhdistan näppäimistön näin!!!
Kun vanha tuntuu epämielyttävän likaiselta, menen kauppaan ja ostan uuden johdottoman näppis/hiiri jutun, niin helppoa se on, aikaa ja vaivaa säästyy.- Anja
Olet joko kauppiaan unelma tai kauppias. Voisit kuitenkin kantaa myös huolta ympäristöstä, pohtia turhan kulutuksen ongelmia.
- Mie vaan
Anja kirjoitti:
Olet joko kauppiaan unelma tai kauppias. Voisit kuitenkin kantaa myös huolta ympäristöstä, pohtia turhan kulutuksen ongelmia.
En ole kauppias ikävä kyllä, pettymys sinulle!!!
Kulutus ongelmatkin kondiksessa kun vanhat näppis/hiiri menevät kierrätykseen aina ne on joku huolinut joka viitsii nähdä vaivaa ja puhdistaa ne.
Rahakin on sitä varten että kiertämään vaan;)
- taiska
Avaan näppiksen ja pesen tuon osan jossa näppäimet ovat, Suihkulla ja tiskiharjalla.
Antaa vain kuivua kunnolla ennen kasausta.
Joku on kuulemma pessyt tiskikoneessakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154