Hei mä opiskelen vielä. Terveydenhoitoa. Mulla on vielä n. puoltoista vuotta jäljellä koulua, mut osaisko joku kertoa et mit kautta sais helpoiten töitä australiasta ja millasta työtä sielä tarjotaan? Oon lähdössä keväällä 2viikoksi lomalle Sydneyn maisemiin ja halu muuttaa sinne on kova.
Töihin Australiaan
3
645
Vastaukset
- MIR2
Töitä saa parhaiten itse hakemalla... :-)
Ja Aussilandiassa tarjotaan kaikenlaisia töitä. Ehkä kannattaa aloittaa miettiminen siitä, mihin työhön sinulla on olemassa tiedot & taidot. Lisäksi mm. terveydenhuoltoalalla vaaditaan myös paikallinen tutkinnon & työkokemuksen tunnustaminen. Tästä löytyy hyvät tiedot ja linkin Immigrationin sivuilta, www.immi.gov.au.- rikkardiboi
Niin no sen tiedänkin, etä itse hakemalla saa parhaiten. Luinkin jostain artikkelista, että hoitoalalla tarvitaan työntekijöitä, mutta onhan se itsestään selvuus, että hoitoalan sanasto pitää hallita englanniksi :)
Mutta kiitos linkistä, katselen sitä tässä ja rupean miettimään mahdollisuuksiani.
Hyvää joulua. - ozitar
rikkardiboi kirjoitti:
Niin no sen tiedänkin, etä itse hakemalla saa parhaiten. Luinkin jostain artikkelista, että hoitoalalla tarvitaan työntekijöitä, mutta onhan se itsestään selvuus, että hoitoalan sanasto pitää hallita englanniksi :)
Mutta kiitos linkistä, katselen sitä tässä ja rupean miettimään mahdollisuuksiani.
Hyvää joulua.Ainakin vielä muutama vuosi sitten joka vuosi oli tietyt ammatit joiden taitajia sinne haluttiin, eli mistä työntekijöistä on siellä pulaa. Jos on sen alan osaaja niin saa lisäpisteitä oleskekulupaa hakiessa. Kannattaa siis tsekata ne halutut ammatit, en tiedä onko terveydenhoitoalan ammatteja siellä ollut. Australiassa on tällä hetkellä taantuma myös todella päällä, hinnat ovat nousseet reilusti mutta palkat eivät. Työmarkkinoille tulee Aasiasta ihmisiä pilvin pimein, eurooppalaisuudesta ei mitään lisäpisteitä saa, joten taistelu työpaikoista on todella kovaa ihan pelkästään paikallistenkin kesken. Kielitaito pitää tietysti todistaa, ja ammattitaitonsa, ohjeet siihen löytyy tuolta immi.gov.austa. WH-viisumin saa helposti mutta jos haluat ihan pysyvän oleskeluluvan niin prosessi on tietysti pidempi ja vaatii ties mitä papereita. Eikä se takaa vielä mitään, Australiassa on kahden vuoden odotus sosiaaliturvaan joten mitään tukea et saa jos töitä ei löydy. Ei kannata siis ihan kevyellä budjetilla lähteä ja automaattisesti olettaa että heti töitä saa, vaikka hoitoalan ihmisiä tarvittaisiinkin, sillä ne työpaikat ovat yleensä syrjäseuduilla ja suurin osa ihmisistä haluaa jäädä suurempiin kaupunkeihin tai niiden läheisyyteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.913942Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973297Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1232597Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2071908Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201774Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä951638Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m781622- 1101519
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11291- 571182