Töihin Australiaan

rikkardiboi

Hei mä opiskelen vielä. Terveydenhoitoa. Mulla on vielä n. puoltoista vuotta jäljellä koulua, mut osaisko joku kertoa et mit kautta sais helpoiten töitä australiasta ja millasta työtä sielä tarjotaan? Oon lähdössä keväällä 2viikoksi lomalle Sydneyn maisemiin ja halu muuttaa sinne on kova.

3

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIR2

Töitä saa parhaiten itse hakemalla... :-)

Ja Aussilandiassa tarjotaan kaikenlaisia töitä. Ehkä kannattaa aloittaa miettiminen siitä, mihin työhön sinulla on olemassa tiedot & taidot. Lisäksi mm. terveydenhuoltoalalla vaaditaan myös paikallinen tutkinnon & työkokemuksen tunnustaminen. Tästä löytyy hyvät tiedot ja linkin Immigrationin sivuilta, www.immi.gov.au.

• rikkardiboi

Niin no sen tiedänkin, etä itse hakemalla saa parhaiten. Luinkin jostain artikkelista, että hoitoalalla tarvitaan työntekijöitä, mutta onhan se itsestään selvuus, että hoitoalan sanasto pitää hallita englanniksi :)
        Mutta kiitos linkistä, katselen sitä tässä ja rupean miettimään mahdollisuuksiani.

Hyvää joulua.

• ozitar
        rikkardiboi kirjoitti:

Niin no sen tiedänkin, etä itse hakemalla saa parhaiten. Luinkin jostain artikkelista, että hoitoalalla tarvitaan työntekijöitä, mutta onhan se itsestään selvuus, että hoitoalan sanasto pitää hallita englanniksi :)
        Mutta kiitos linkistä, katselen sitä tässä ja rupean miettimään mahdollisuuksiani.

Hyvää joulua.

Ainakin vielä muutama vuosi sitten joka vuosi oli tietyt ammatit joiden taitajia sinne haluttiin, eli mistä työntekijöistä on siellä pulaa. Jos on sen alan osaaja niin saa lisäpisteitä oleskekulupaa hakiessa. Kannattaa siis tsekata ne halutut ammatit, en tiedä onko terveydenhoitoalan ammatteja siellä ollut. Australiassa on tällä hetkellä taantuma myös todella päällä, hinnat ovat nousseet reilusti mutta palkat eivät. Työmarkkinoille tulee Aasiasta ihmisiä pilvin pimein, eurooppalaisuudesta ei mitään lisäpisteitä saa, joten taistelu työpaikoista on todella kovaa ihan pelkästään paikallistenkin kesken. Kielitaito pitää tietysti todistaa, ja ammattitaitonsa, ohjeet siihen löytyy tuolta immi.gov.austa. WH-viisumin saa helposti mutta jos haluat ihan pysyvän oleskeluluvan niin prosessi on tietysti pidempi ja vaatii ties mitä papereita. Eikä se takaa vielä mitään, Australiassa on kahden vuoden odotus sosiaaliturvaan joten mitään tukea et saa jos töitä ei löydy. Ei kannata siis ihan kevyellä budjetilla lähteä ja automaattisesti olettaa että heti töitä saa, vaikka hoitoalan ihmisiä tarvittaisiinkin, sillä ne työpaikat ovat yleensä syrjäseuduilla ja suurin osa ihmisistä haluaa jäädä suurempiin kaupunkeihin tai niiden läheisyyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8333
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      169
      2704
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      978
    4. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      960
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      856
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      843
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      822
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      752
    Aihe