Kirkkoherra järkyttyi kaksivuotiaiden kaksosten karkottamisesta

elämä pakolaiselle

On todella järkyttävää lukea kerta toisensa jälkeen tältä palstalta pakolaisvastaisia kannanottoja. Hävetkää te liikaa lapsia omaan perheeseenne ahnehtivat usein uskovaiset suurperheelliset !

Turussa Mikaelin seurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen paheksuu nelihenkisen kurdiperheen yllättäen toteutettua yöllistä noutoa. Viime kuussa karkotuspäätöksen saanut perhe haettiin maanantaina 21.12.2009 aamuneljältä Pansion vastaanottokeskuksesta.

- Olen aika järkyttynyt tilanteesta. Kahta kahden vuoden ikäistä lasta sekä heidän vanhempiansa kohdellaan kuin pahimpiakin rikollisia. He ovat ihmisiä, jotka ovat tulleet Suomeen hakemaan turvaa ja parempaa elämää, Lehikoinen sanoi MTV:n uutisille.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/12/1022414

4

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeinpäin

siinä vaiheessa kun jokaisen suomalaisen asiat on hyvin, voi tänne ottaa pakolaisia.
      Sitä ennen pakolaiset voi mennä sinne, mistä ovat tulleetkin.

• kaksi lasta riittää

Suurperheen ahnehtiminen maapallon väkiluvun takoessa hurjaa tahtia ylöspäin on väärin. Elätän mieluummin kaksilapsista pakolaiskurdiperhettä kuin holtittomaan sukupuolielämään syyllistynyttä suomensuomalaista monilapsiperhettä.

• turkulainen__

Jos kaikilla suomalaisilla on oma asunto, ilmainen terveydenhoito, sosiaalituki ruokaan ja juomaan, lehtiin ja puhelimeen, niin mitä vielä vaaditaan että asiat olisivat hyvin? Auto, mutta minkä merkkinen ja mikä vuosimalli kelpaisi? Rivitalo, mutta kuinka suuri sen pitäisi olla, että voisi sanoa että asiat ovat "hyvin"?

Minulla on iso perhe, töitä ja velkaa. Kaikki asiat eivät ole niin hyvin kuin mahdollista, on kaikenlaista murhetta ja surua. Mutta silti meillä menee paremmin kuin miljoonilla, jotka ovat vaarassa kuolla nälkään, tauteihin ja vainoihin.

Ylipainoinen suomalainen istuu sohvalla, katsoo televisiota ja ruikuttaa kun tv:n ohjelmatkin on niin huonoja. Samaan aikaan kidutuksen traumoista kärsivä pakolainen tulee sisällissodan runtelemasta maasta, jossa hänen kaikki sukulaisensa on tapettu viidakkoveitsellä, ja haluaisi vain huoneen jossa oven saa lukkoon.

• kotkalainen___
        turkulainen__ kirjoitti:

Jos kaikilla suomalaisilla on oma asunto, ilmainen terveydenhoito, sosiaalituki ruokaan ja juomaan, lehtiin ja puhelimeen, niin mitä vielä vaaditaan että asiat olisivat hyvin? Auto, mutta minkä merkkinen ja mikä vuosimalli kelpaisi? Rivitalo, mutta kuinka suuri sen pitäisi olla, että voisi sanoa että asiat ovat "hyvin"?

Minulla on iso perhe, töitä ja velkaa. Kaikki asiat eivät ole niin hyvin kuin mahdollista, on kaikenlaista murhetta ja surua. Mutta silti meillä menee paremmin kuin miljoonilla, jotka ovat vaarassa kuolla nälkään, tauteihin ja vainoihin.

Ylipainoinen suomalainen istuu sohvalla, katsoo televisiota ja ruikuttaa kun tv:n ohjelmatkin on niin huonoja. Samaan aikaan kidutuksen traumoista kärsivä pakolainen tulee sisällissodan runtelemasta maasta, jossa hänen kaikki sukulaisensa on tapettu viidakkoveitsellä, ja haluaisi vain huoneen jossa oven saa lukkoon.

Aivan samaa mieltä olen, onneksi en mielipiteineni yksin. Vielä on toivoa. Hyvää Joulua sinne Turkuun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      150
      4390
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      38
      2500
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2157
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      26
      1236
    5. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      71
      1102
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      62
      1077
    7. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      37
      964
    8. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      926
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      48
      879
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      106
      842
    Aihe