Bichon bolognese!

Faxeee=)

Moi, olen 12 vuotias koirahullu tyttö. Olen halunnut varmaan kaksivuotiaasta saakka koiran, mutta äitini ei suostu. Hän sanoo, että onko oikeasti hauska herätä aamulla kuudelta lenkille paukkupakkasissa tai vesisateessa ja tehdä sama rumba kolmesti päivässä.

Pystyisin kyllä huolehtimaan koirasta! Koiran hoito ja lenkitys on tosi hauskaa, ja vaikkei olisikaan, olisi ne pakko tehdä. Äiti väittää, että kyllästyisin hoitamiseen parissa viikossa ja koira olisi täysin hänen vastullaan (toki hän auttaisi hoidossa, mutta enimmäkseen koiraa hoitaisin minä) .

Miten voin sanoa äidilleni, etten kyllästyisi koiraan ja hoitaisin sen kunnialla?!

Auttakaa! Ja asiallisia vastauksia kiitos =)

1

305

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiranomistajaaas

"Koiran hoito ja lenkitys on tosi hauskaa, ja vaikkei olisikaan, olisi ne pakko tehdä." Tuota noin, jos et vielä ole, niin suosittelen, että hankkisit jonkin lenkityskoiran, ainakin aluksi, saisit hieman esimakua. ;)

Koiran hoitoon kuuluu PALJON muutakin (varmasti tiedätkin) kuin lenkitys, jos rotu on trimmattava, niin trimmi, ruokinta, leikkiminen jne. Samoin pitää huolehtia kaikki rokotukset ajan tasalle, itselläni kuluu erittäin paljon aikaa oman koirani kanssa. Ja koulutus tietysti. Nyt voisin sanoa, että koirani ei saa tarpeeksi leikkiä, koska en kertakaikkiaan jaksa! :D SIlloin kun meillä ei vielä koiraa ollut, ja leikin sukulaisen koirien kanssa, se oli hauskaa, ja alkuvaiheissa kun pentu tuli meille. Mutta siihen voi kyllästyä, kuten itse olen kyllästynyt leikkimiseen, mutta muuten olen motivoitunut ja yritän tietty aina leikkiäkkin koiran kanssa päivittäin, vaikkei niin huvittaisikaan. ;)

Itse oon 15, sain koiran 13-vuotiaana, (odotin n. 4-5 vuotta koiraa ;) onnelinen oon etten ainakaan aiemmin saanut --> en olisi osannut kouluttaa sitä esim. 9-vuotiaana, jolloin meinattiin koira jo ottaa, oli ihan soiton päässä, onneksi siihen jäikin. :--)

Nyt on kiikarissa toisen koiran hankinta, mutta porukat eivät oikein tiedä, nykyisestäkin irtoaa niin kivasti karvaa. : D

Ps. Et voi mitenkään sanoa ettet kyllästy koiraan, sen voi vain näyttää, ettei kyllästy. Kaverini kyllästyi koiraansa, ja nyt se onkin lähes aina sisällä, käy välillä pikku lenkin, mutta siihen se jää. Itse yritän viedä koirani joka paikkaan, minne vaan voin :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      818
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      786
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      521
      734
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      66
      648
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe