Bichon bolognese!

Faxeee=)

Moi, olen 12 vuotias koirahullu tyttö. Olen halunnut varmaan kaksivuotiaasta saakka koiran, mutta äitini ei suostu. Hän sanoo, että onko oikeasti hauska herätä aamulla kuudelta lenkille paukkupakkasissa tai vesisateessa ja tehdä sama rumba kolmesti päivässä.

Pystyisin kyllä huolehtimaan koirasta! Koiran hoito ja lenkitys on tosi hauskaa, ja vaikkei olisikaan, olisi ne pakko tehdä. Äiti väittää, että kyllästyisin hoitamiseen parissa viikossa ja koira olisi täysin hänen vastullaan (toki hän auttaisi hoidossa, mutta enimmäkseen koiraa hoitaisin minä) .

Miten voin sanoa äidilleni, etten kyllästyisi koiraan ja hoitaisin sen kunnialla?!

Auttakaa! Ja asiallisia vastauksia kiitos =)

1

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiranomistajaaas

      "Koiran hoito ja lenkitys on tosi hauskaa, ja vaikkei olisikaan, olisi ne pakko tehdä." Tuota noin, jos et vielä ole, niin suosittelen, että hankkisit jonkin lenkityskoiran, ainakin aluksi, saisit hieman esimakua. ;)

      Koiran hoitoon kuuluu PALJON muutakin (varmasti tiedätkin) kuin lenkitys, jos rotu on trimmattava, niin trimmi, ruokinta, leikkiminen jne. Samoin pitää huolehtia kaikki rokotukset ajan tasalle, itselläni kuluu erittäin paljon aikaa oman koirani kanssa. Ja koulutus tietysti. Nyt voisin sanoa, että koirani ei saa tarpeeksi leikkiä, koska en kertakaikkiaan jaksa! :D SIlloin kun meillä ei vielä koiraa ollut, ja leikin sukulaisen koirien kanssa, se oli hauskaa, ja alkuvaiheissa kun pentu tuli meille. Mutta siihen voi kyllästyä, kuten itse olen kyllästynyt leikkimiseen, mutta muuten olen motivoitunut ja yritän tietty aina leikkiäkkin koiran kanssa päivittäin, vaikkei niin huvittaisikaan. ;)

      Itse oon 15, sain koiran 13-vuotiaana, (odotin n. 4-5 vuotta koiraa ;) onnelinen oon etten ainakaan aiemmin saanut --> en olisi osannut kouluttaa sitä esim. 9-vuotiaana, jolloin meinattiin koira jo ottaa, oli ihan soiton päässä, onneksi siihen jäikin. :--)

      Nyt on kiikarissa toisen koiran hankinta, mutta porukat eivät oikein tiedä, nykyisestäkin irtoaa niin kivasti karvaa. : D

      Ps. Et voi mitenkään sanoa ettet kyllästy koiraan, sen voi vain näyttää, ettei kyllästy. Kaverini kyllästyi koiraansa, ja nyt se onkin lähes aina sisällä, käy välillä pikku lenkin, mutta siihen se jää. Itse yritän viedä koirani joka paikkaan, minne vaan voin :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe