Oletteko hyötyneet kurssista?

Theus

Minua kinnostaisi kuulla kokemuksistanne, miten kurssi on muuttanut elämäänne?
Koetteko olevanne nyt onnellisempia kuin enen kurssin tuloa elämäänne? Voisitte vähän valoittaa kuinka pitkään ja kuinka tiiviisti olette kurssia opiskelleet? Miten olette kokeneet ihmeitä? :)

12

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen se joka Mi

      Hyödyistä en tiedä. Palstalla esiintyvän ajattelutavan vuoksi voin ensiksi kysyä mitä "hyöty" täällä tarkoittaa.

      • Theus

        No 'hyöty' voisi tarkoittaa vaikka sitä, että miten elämänne on muuttunut parempaan suuntaan? :)


      • Minä olen sejoka Min
        Theus kirjoitti:

        No 'hyöty' voisi tarkoittaa vaikka sitä, että miten elämänne on muuttunut parempaan suuntaan? :)

        Kyllä. siis parempaan. Miettiessäni asennetta elämääni 4v kurssia harvakseltaan tutkineena on pakko myöntää että on minun oma asenteeni nostaako kaverin tai puolison tai lappuliisan otteet tai puheet "hien pintaan", kauniisti sanoakseni. Koko entinen elämän käsitykseni on omaa keksintöäni. Kurssin antama kuva olemassaolosta on yksiselitteinen, vastaansanomaton. Käsitys maailmankaikkeudesta voitaisiin kuvata tyhjentävästi myös ilman kristillisiä käsitteitä, mutta kun se virheellinen käsitys on opeteltu niiden mukaan on samoilla nimikkeillä syytä tehdä myös oikaisu.

        En kaipa ihmeiden tekemistä, mutta olen äärettömän kiitollinen että olen oppinut näkemää niitä. Viimevuosina olen "pelastunut?" pari kertaa varmalta kuolemalta uskomattomalla "tuurilla" On vain niin ettei tuuria ole paitsi Ähtärissä. Ei ole tässä perusteltua niistä sen enempää. En kaipaa kilpalaulantaa tällaisissa asioissa. Kerran tällaisenryhtynyt ei varmaan enää koskaan pysty palaamaan entiseen. Enkä sitä todellakaan halua.

        PS sattumaa ei ole, eikä myöskään kuolemaa.


      • Minä olen sejoka Min kirjoitti:

        Kyllä. siis parempaan. Miettiessäni asennetta elämääni 4v kurssia harvakseltaan tutkineena on pakko myöntää että on minun oma asenteeni nostaako kaverin tai puolison tai lappuliisan otteet tai puheet "hien pintaan", kauniisti sanoakseni. Koko entinen elämän käsitykseni on omaa keksintöäni. Kurssin antama kuva olemassaolosta on yksiselitteinen, vastaansanomaton. Käsitys maailmankaikkeudesta voitaisiin kuvata tyhjentävästi myös ilman kristillisiä käsitteitä, mutta kun se virheellinen käsitys on opeteltu niiden mukaan on samoilla nimikkeillä syytä tehdä myös oikaisu.

        En kaipa ihmeiden tekemistä, mutta olen äärettömän kiitollinen että olen oppinut näkemää niitä. Viimevuosina olen "pelastunut?" pari kertaa varmalta kuolemalta uskomattomalla "tuurilla" On vain niin ettei tuuria ole paitsi Ähtärissä. Ei ole tässä perusteltua niistä sen enempää. En kaipaa kilpalaulantaa tällaisissa asioissa. Kerran tällaisenryhtynyt ei varmaan enää koskaan pysty palaamaan entiseen. Enkä sitä todellakaan halua.

        PS sattumaa ei ole, eikä myöskään kuolemaa.

        IOK:sta opin kaiken aikaa uutta suhtautumistapaa tähän "valveillaolon unemme". Tärkein hyöty on ollut se, että olen oppinut (tai oppimassa) oikeanlaisen anteeksiantamisen, jolla teen pala palalta tämän maailmankaikkeuden "tekemättömäksi" yhteistyössä Pyhän Hengen kanssa. Käytännön fyysiseen elämään anteeksianto vaikuttaa muuttamalla menneisyyden syitä ja sitä kautta myös tulevaisuuden seurauksia... :)


    • Minä olen se jokaMin

      Hyöty; ei aivan mitätön on oppia huomaamaan eli luomaan oman mielensä mukaista tulevaisuutta.

      Malliksi voi kuunnella Antti Litjan luentaa Radio Suomen kanavalla. Esim. tänään 25. 12. se tuli hiukan klo 14.00 jälkeen. Usein se on hiukan ennen klo14.00 -Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

      Siis minä pahoitan mieleni.???? MIKSI

      Minä von myös iloita mielessäni AINA. Siihen riittä oma valintani. Sen voi tehdä vain minä itse.

    • Jumalan Poika

      Sanotaan nyt vaikka näin, että tämä tie on upeinta mitä minuölle on missään elämässä koskaan tapahtunut... mikään suu ei ole riittävän suuri sitä kuvaamaan... Rakkaus On = Jumala On...

      • Samat sanat... :)
        Ja myös oikeanlaisen rukouksen oppiminen on kerrassaan mahtava etu.

        Oikeanlaisella rukouksellahan annetaan alitajunnallemme oikeanlaista ohjausta, kun se (me itse) luo ympärillemme todeksi luulemaamme (kokemaamme) unimaailmaa ja sen tapahtumia.


    • PetteriM

      Olen tehnyt kurssin alusta loppuun. Myöhemmin tämän jälkeen koko juttu alkoi ahdistamaan. Enkä aluksi käsittänyt, mistä se johtui. Mutta muutama seikka on valjennut. Ensinnäkin kurssi heikentää lukijan identiteettiä ihmisenä, jolloin mm. itsensä paikantaminen todellisuuteen vaikeutuu. Toisekseen kurssi puhuu Jumalasta puhtaasti abstraktiona. Asia, joka vapautti minut kurssin synnyttämästä sidoksellisuudesta, oli kun puolestani rukoiltiin ja sain persoonallisen yhteyden Jumalaan, ja nimenomaan Jeesukseen (ja viittaan tässä häneen nimenomaan ihmiseksi tulleena Jumalana, eikä sellaisena, jona kurssi hänet esittää).

      On eräs seikka, jota haluaisin korostaa. Jos joku haluaa vetäytyä kurssista ja tuntuu siltä, että kurssin opetuksesta tai sen "vaikutuksesta" ei pääse eroon, niin siihen ei pidä missään nimessä uskoa. Eroon kyllä pääsee, mutta siihen tarvitaan nöyrtymistä Jumalan edessä.

      En kuitenkaan tarkoita, että kurssi olisi aivan läpeensä jotenkin huono. Mutta mielestäni siihen soveltuu ajatus, että "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan".

      • Minä taas sanoisin, että Ihmeiden oppikurssi on erittäin hyvä ja tarpeellinen kurssi. Mutta niin kuin IOK itsekin sivuillaan toteaa, se ei sovi kaikille samaan aikaan, vaan jokaisen on sen oppimäärä käytävä läpi joskus, kun on oikea aika siihen. Aikaisemmin se ei luonnollisestikaan sovellu.
        Jos on sementoinut käsityksensä jonkin uskontosuunnan totuuksiin, kannattaa sitten noudattaa tätä uskomustaan ja koettaa päästä siinä niin pitkälle kuin mahdollista.

        Kaikki tiethän "vievät Roomaan", niin kuin sanotaan, eli kaikki tiet vievät lopulta perille, mikä hitaammin, mikä nopeammin. Joskus myöhemmin, ehkä vasta monen elämän kuluttua, tulee kuitenkin aika, jolloin Ihmeiden oppikurssin sanoma ja totuus alkaa kiinnostaa ja avautua. Silloin alkaa olla jo aika lähellä sitä hetkeä, jolloin lopulta pääsee perille kotiin, Jumalan valtakuntaan, niin kuin tuhlaajapoikavertauksessa kerrotaan.

        Kaikkea hyvää PetteriM:lle ja menestystä löytämälläsi tiellä!


      • PetteriM
        Cruisery kirjoitti:

        Minä taas sanoisin, että Ihmeiden oppikurssi on erittäin hyvä ja tarpeellinen kurssi. Mutta niin kuin IOK itsekin sivuillaan toteaa, se ei sovi kaikille samaan aikaan, vaan jokaisen on sen oppimäärä käytävä läpi joskus, kun on oikea aika siihen. Aikaisemmin se ei luonnollisestikaan sovellu.
        Jos on sementoinut käsityksensä jonkin uskontosuunnan totuuksiin, kannattaa sitten noudattaa tätä uskomustaan ja koettaa päästä siinä niin pitkälle kuin mahdollista.

        Kaikki tiethän "vievät Roomaan", niin kuin sanotaan, eli kaikki tiet vievät lopulta perille, mikä hitaammin, mikä nopeammin. Joskus myöhemmin, ehkä vasta monen elämän kuluttua, tulee kuitenkin aika, jolloin Ihmeiden oppikurssin sanoma ja totuus alkaa kiinnostaa ja avautua. Silloin alkaa olla jo aika lähellä sitä hetkeä, jolloin lopulta pääsee perille kotiin, Jumalan valtakuntaan, niin kuin tuhlaajapoikavertauksessa kerrotaan.

        Kaikkea hyvää PetteriM:lle ja menestystä löytämälläsi tiellä!

        Kirjoitit että "oppimääärä on käytävä läpi joskus". Se kuvaa hyvin kurssin perusluonnetta: se on pakottavaa manipulaatiota. Enkä ole valitettavasti kiinnostunut onnentoivotuksistasi "löytämälläni tiellä". En ole nimittäin löytämässä mitään, vaan pikemminkin kohtaamassa realiteetteja. Kurssihan ei puolestaan välitä tosiasioista pätkän vertaa, vaan esittää oman, hyvin omituisen näkemyksen todellisuudesta.

        Koko ajatus siitä, että minun pitäisi löytää joku mystinen tie ja oppia se (ja kasvaa henkisesti), on pohjimmiltaan narsistinen. Ihminen, joka kokee turvattomuutta ja syyllisyyttä, pyrkii usein kompensoimaan tilannetta rakentamalla narsistista minäkuvaa ja juuri tällaista kurssikin tekee ihmiselle.
        Kurssi on itse asiassa esimerkki siitä, että joskus asiat ovat juuri päinvastaisia, kuin miltä ne näyttävät. Kun tarjotaan vapautta, annetaankin sisäinen vankila. Totuus paljastuu valheeksi.


      • Minä olen se jokaMin
        PetteriM kirjoitti:

        Kirjoitit että "oppimääärä on käytävä läpi joskus". Se kuvaa hyvin kurssin perusluonnetta: se on pakottavaa manipulaatiota. Enkä ole valitettavasti kiinnostunut onnentoivotuksistasi "löytämälläni tiellä". En ole nimittäin löytämässä mitään, vaan pikemminkin kohtaamassa realiteetteja. Kurssihan ei puolestaan välitä tosiasioista pätkän vertaa, vaan esittää oman, hyvin omituisen näkemyksen todellisuudesta.

        Koko ajatus siitä, että minun pitäisi löytää joku mystinen tie ja oppia se (ja kasvaa henkisesti), on pohjimmiltaan narsistinen. Ihminen, joka kokee turvattomuutta ja syyllisyyttä, pyrkii usein kompensoimaan tilannetta rakentamalla narsistista minäkuvaa ja juuri tällaista kurssikin tekee ihmiselle.
        Kurssi on itse asiassa esimerkki siitä, että joskus asiat ovat juuri päinvastaisia, kuin miltä ne näyttävät. Kun tarjotaan vapautta, annetaankin sisäinen vankila. Totuus paljastuu valheeksi.

        Minä taas sanoisin, että Ihmeiden oppikurssi on erittäin hyvä ja tarpeellinen kurssi.

        Juuri näin. Tänään 16.11.2010 Ylen uutisissa on kerrottu kuinka sota terorismia vastaan on tuhonnut "siviilejä" tuhansittain ja samalla voimistanut "terroristien" vaikutusvaltaa ja suosiota. Minulle tällainen asia on syineen ja seurauksineen selvitetty peruteellisesti Ihmeiden oppikursin sivuilla.
        Tällainen totuus on lopulta jokaisen opittava halusipa sitten "voittoa" puolelle tai toiselle. Se totus ei ole kurssiin sidottu, mutta siellä se on opetettu ymmärtämään. Ikävää se on jos tällainen ajattelutapa rasittaa mielenterveyttä. Toisaalta koko kurssi tähtää milen parantumiseen.
        Sotavoimille lisää voimaa haluavalle on varmaan mystiikkaa se että vastapuoli alkaa kokea turvattomuutta?


    • Pyhä yksinkertaisuus

      Törmäsin tähän IOK-juttuun vahingossa kun eteen on tullut epätasapainoisia ihmisiä, jotka vaahtoavat tästä kurssista.

      Petterin kanssa on helppo olla samaa mieltä.

      Miksei kukaan myy seuraavaa:

      - opit tuntemaan itsesi jos haluat ja se tapahtuu omassa yksityisyydessäsi ja omasta halustasi. Prosessi lähtee itsestään käyntiin ja se on täysin ilmainen. Vain sinä tunnet itsesi.

      - nöyryys ja tietoisuus siitä että kukaan ei ole kenenkään alapuolella

      - määrittelemällä itsesi - huom vain sinä voit sen tehdä - tiedät yhtäkkiä oman henkilökohtaisen totuutesi ja myös sen, että elämää voi tarkastella eri tavoin. Kuuntelemalla, lukemalla ja pohtimalla tiedät sopiiko se sinun omaan totuuteesi vai ei. Ja näin on tarkoituskin. Yksilöllisyys ja oma totuus.

      - harjoita yksinkertaisia hyveitä.

      - jos ylenkatsot muita ihmisiä, silloin voit olla varma siitä että ylenkatsot itseäsi.

      - rukoile että opit rakastamaan.

      - ja ennenkaikkea: pyri olemaan iloinen ja nauttimaan elämästä. Elämän läpi voi tanssia, jopa sateessa. Tunteet ovat sielun kieli. Jos päätät että haluat oppia kuuntelemaan sydäntäsi, silloin se käy tunteiden kautta. Sydämen tietoisuus on valtava. Ja henkilökohtainen.

      - muista aina että sinua rakastetaan aivan äärettömästi juuri sellaisena kuin olet. Virheitä saa ja pitääkin tehdä. Muuten emme koskaan oppisi eroa hyvän ja pahan välillä.

      - todellinen luontosi on täydellinen, maailmassa koet epätäydellisyytesi ja pienuutesi.

      - elämä on kaunista. kaikesta voi löytää jotakin hyvää ja kaunista. Valitset itse minkä puolen haluat nähdä.

      - rukoile muiden puolesta. saat sen minkä toivot toisille.

      jne jne jne

      En ole käynyt mitään oppikursseja, elämän kokemukset ovat opettaneet minua. Pienenpieni kokemus on aina arvokas. Omien pienten kokemusten kautta on helpompi ymmärtää sama asia suuremmassa mittakaavassa.

      Pelon tunne on harhaa, en usko asioihin jotka herättävät pelkoa. Totean itselleni: se ei ole totta.

      Jos luulen olevani muita parempi, silloin tiedän samantien että olen väärässä.

      Olen elänyt hyvin yksinkertaisella tavalla, kokenut paljon asioita, rakastan elämää ja rakastan itseäni yhtä paljon kuin rakastan muitakin. Toivon muille hyvää, aidosti. Pyrin olemaan niin aito kuin vain mahdollista.

      Ja vaikken ole käynyt mitään ihmeiden oppikursseja, olen huomannut että ihmeitä tapahtuu. Yksi rukous on poistanut toisen kärsimyksen samantien.

      Joten neuvoni kaikille on seuraava: Eläkää hyvin ja pyrkikää aina yksinkertaistamaan asioita. Totuus ei ole monimutkainen eikä totuudessa vallitse hierarkia. Kaikki ovat samanarvoisia totuudessa, kaikki.

      Tämä on minun totuuteni. Mikä on sinun henkilökohtainen totuutesi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe