JAPAN AIRLINES?

osakaan

kertokaa kokemuksia. olen kuullut että aasialaiset lentoyhtiöt ovat "sata kertaa" korkeatasoisempia kuin lufthansat ja finnairit. olin tänään lähdössä cathay pacifikilla , mutta lento vaihtuikin ylihuomisen japan airlinesiin. selviäähän asia sinne koneeseen astumalla, mutta mikäs tässä ihmetellessä.

12

5326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Docomo

      Taitaa olla Aasian suurin lentoyhtio. Palvelu on aasialaiseen tapaan hyvaa ja ystavallista. Talla hetkella suurissa taloudellisissa vaikeuksissa, mutta silla tuskin vaikutusta palveluun ja lentoosi. Itse lentanyt ko. yhtiolla usemman sata lentoa, ei valittmaista.

    • io

      Kyllä varmaan nyt jo lennettyäsi itsekin sillä huomasit eron esim. Finskiin? :) Palvelu aivan eri luokkaa ja vaikka ei missikisoista kyse olekaan niin hlökunta kauniita ja työasut aivan jotain muuta ku Finskillä. Ym ym ym. Jallilla lentelisin jos ois niillä suorat lennot mutta Finskiin joutuu tyytymään kun haluaa matkustusajassa säästää. :)

    • dreamliner1

      Onko kukaan lentänyt JAL:n Dreamlinerilla Tokioon? Itse menen loppukesästä Tokioon ja tekisi mieli Finnairin lentojen sijaan mennä JALlilla. Minkälaisia kokemuksia tästä yhtiöstä?


      Toinen kysymys kuuluu, että uskaltaako näitä lentoja ylipäätänsä varata, kun Dreamlinerilla ollut niin paljon ongelmia yms. Entä jos lennot perutaan yms. niin miten sellaisissa tapauksissa uudelleenreititys tapahtuu, kokemuksia?

      • Molemmat ok.

        Omat kokemukset rajoittuu vain Japanin sisäisiin lentoihin, konetyyppeinä Boeing 767 ja 777. Henkilökunta on hyvin ystävällistä ja palvelussa ei ole ollut moitittavaa ainakaan näin länsimaalaisen silmin katsottuna. Muuten matkanteko on samanlaista kuin muillakin.

        Täsmällisyys on JAL:n Helsingin lennoilla ollut ihan hyvä. Kyllä he asiakkaistaan huolen pitävät, ei siitä kannata olla huolissaan.

        Dreamlinerista löytyy omakohtaista kokemusta toisen japanilaisen ANA:n puolelta. Matkustajalle se on sinänsä ihan samanlainen kuin muutkin koneet, mutta jos istut ikkunapaikalla niin isompi ikkuna on ihan kiva. Ainakin itse tykkäsin. Kone tuntui myös huomattavasti hiljaisemmalta kuin muut millä olen matkustanut (hiljaiseksi kehutusta A380-koneesta ei ole kokemusta, joten siihen en voi verrata). Varsin miellyttävä kokemus ja en epäröisi lentää kys. konetyypin kyydissä uudelleen.


      • Jallioliok

        Meidän kokemuksemme JAL:lista olivat pelkästään positiivisia:
        http://menopaalla.blogspot.fi/2013/07/dreamliner-787.html


      • airlines

        Halvat lennot - https://search.jetradar.com/?marker=15048&currency=EUR&locale=fi
        Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.


    • Naritaan

      Jos lennätte Tokioon. Japan Airlinesillä niin lentäkää Naritan kansainväliselle lentoasemalle. Sit Naritasta bussilla taikka junalla Tokioon (lyhyt matka).

      • FINJAL

        Eipä Suomesta ainakaan toistaiseksi muita vaihtoehtoja olekaan kuin Narita, mitä Tokioon tulee. Itse pitäisin kyllä mielenkiintoisempana jos JAL lentäisi Helsingistä Naritan sijasta Hanedalle, joka on Japanin kotimaan liikenteen keskus. Sieltä olisi erittäin helppo jatkaa eri puolille Japania ja Tokion keskustaankaan ei olisi matkaa juuri mitään. Tuntuu hieman turhalta päällekkäisyydeltä kun sekä Finnair, että JAL lentävät molemmat samalle Naritan kentälle likimain samaan kellonaikaan.


      • 17+13
        FINJAL kirjoitti:

        Eipä Suomesta ainakaan toistaiseksi muita vaihtoehtoja olekaan kuin Narita, mitä Tokioon tulee. Itse pitäisin kyllä mielenkiintoisempana jos JAL lentäisi Helsingistä Naritan sijasta Hanedalle, joka on Japanin kotimaan liikenteen keskus. Sieltä olisi erittäin helppo jatkaa eri puolille Japania ja Tokion keskustaankaan ei olisi matkaa juuri mitään. Tuntuu hieman turhalta päällekkäisyydeltä kun sekä Finnair, että JAL lentävät molemmat samalle Naritan kentälle likimain samaan kellonaikaan.

        Tuo lentojen ajankohta on melkein ainoa järkevä jos haluaa, että lennot lähtevät ja saapuvat inhimillisiin aikoihin ja molemmissa päissä on jatkoyhteydet ilman yöpymisiä. Voisi sitä esimerkiksi tunnilla siirtää myöhemmäksi, mutta silloinkin siirtyisivät sekä Finnair että JAL Helsingin pään jatkoyhteyksien vuoksi.

        Naritaan lennetään sen takia, että Japanin hallitus ei ole myöntänyt liikennöintioikeuksia Hanedaan ja Helsingin välille. Hanedan lisääntyneen kapasiteetin ansiosta juuri myönsivät vuoroja Britanniaan ja Saksaan, mutta Suomi jäi ilman huolimatta siitä, että Finnair on yksi suurimmista liikennöitsijöistä Euroopan ja Japanin välillä. Sinänsä sen ansiosta Suomesta kyllä löytyy ihan hyvin vaihtoyhteyksiä muualle Japaniin, koska lennon voi ottaa myös Kansaihin tai Nagoyaan. Kansai tosin ei ole paljoakaan parempi kotimaanlentojen suhteen kuin Narita, koska Osakan kotimaanlentojen kenttä on Itami. Mutta kyllä noista kolmesta vaihtoehdosta yleensä joku järkevä löytyy ilman lentokentän vaihtoa.


    • Anonyymi

      Ei kannata tiistain jälkeen kun jal syttyi tuleen

    • Anonyymi

      JAL'lla palvelu on aivan eri tasolla esim Finnairiin verrattuna, mutta niin on lennon hintakin, kun operoijana on JAL. Ruoka JAL'lla on japanilaista joka tarkoittaa pientä annoskokoa ja japanilaisia tuherruksia. Lentoemännät kulkevat käytävää edestakaisin koko lennon ajan ja valmiina palvelemaan. Tyrkyttävät teetä vähän liiankin innokkaasti. Siisteys erinomaista ja esim vessoja siivotaan koko ajan. Pitsku eräs markkinoiden pisimpiä. JAL'in lipulla voi saada jotain pientä extraa jos jatkaa Japanissa kotimaan lennolla. Jetstarilla sai tilata ostomuonaa tarvitsematta maksaa, koska JAL'n lippu. JAL'n kotimaan lennoilla saattaa saada upgreidin parilla kymmenellä eurolla kun käy tiskiltä kysymässä hintaa. Mannertenvälisellä upgreidiä ei ei käytännössä saa tai ei kannata ostaa. Homma menee niin että upgreidiä ostellessa alkuperäisen lipun hinta palautetaan, siltä osin mitä lennoista on käyttämättä ja ylemmän matkustusluokan lento maksetaan täyteen hintaan.

      • Anonyymi

        JAL ei ole enää entisensä. HND kentällä yrittävät pakotetusti saada asiakkaitaan tekemään lähtöselvityksen automaatilla ja kiinnittämään tarrat matkalaukkuihin. Sika-premiumissa penkit on kapeat poterot, joissa eurooppalaisen ahterin on ahdas istua. Sikaosastossa on selkeästi paremmat istuimet, vaikka pitsku on lyhyempi. Ruoka on menny aivan kuraksi. Japanilaisia juureksista tehtyjä piperryksiä ja broccolia joka kupissa. Lasten annoskoko ja jos annoksessa kerrotaan olevan lihaa, sitä niin vähän ettei vegaanikaan huomaisi mitään.
        Takaosaan istuessa ruokavaihtoehtoja on tasan yksi, sen minkä voi valita, tai sattuu saamaan. Beef on loppunut, joten tarjolla on chicken. Toiseen suuntaan vaihtoehtoja on kaksi ja kun tilaa beef-annoksen, saa kuitenkin chickenin, koska nuori ilmapiika häseltää, eikä keskity tehtäväänsä. Ennen tarjoilun aloittamsta matkustamon lämpötila säädetään jääkylmälle niin, että kylmäverisimmätkin vuoraavat itsensä viltin sisälle. Isossa koneessa ruokailusessio kestää vajaan tunnin, joten silloin palellaan. Matkustamohenkilökunta on nuorta ja innokasta ja hoitavat tarjoilut urakkavauhdilla. Lentoemäntiä ei kiinnosta huomauttaa niitä, jotka pitävät selkänojan makuuasennosssa ruokailuhetken ajan. Laskeutumisen ajaksi purseri ei pyydä avaamaan akkunan kaihtimia, kuten kuuluisi. JAL lentää saman reitin tunnin hitaammin kuin Finnair. Sky widerin penkkijako on 3-3-3, ei hyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      165
      9402
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      347
      7122
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      105
      6052
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      165
      4027
    5. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      17
      3649
    6. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      75
      3483
    7. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      35
      3308
    8. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      81
      3299
    9. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      191
      2940
    10. On asioita joita kadun

      Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1906
    Aihe