JAPAN AIRLINES?

osakaan

kertokaa kokemuksia. olen kuullut että aasialaiset lentoyhtiöt ovat "sata kertaa" korkeatasoisempia kuin lufthansat ja finnairit. olin tänään lähdössä cathay pacifikilla , mutta lento vaihtuikin ylihuomisen japan airlinesiin. selviäähän asia sinne koneeseen astumalla, mutta mikäs tässä ihmetellessä.

12

5585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Docomo

      Taitaa olla Aasian suurin lentoyhtio. Palvelu on aasialaiseen tapaan hyvaa ja ystavallista. Talla hetkella suurissa taloudellisissa vaikeuksissa, mutta silla tuskin vaikutusta palveluun ja lentoosi. Itse lentanyt ko. yhtiolla usemman sata lentoa, ei valittmaista.

    • io

      Kyllä varmaan nyt jo lennettyäsi itsekin sillä huomasit eron esim. Finskiin? :) Palvelu aivan eri luokkaa ja vaikka ei missikisoista kyse olekaan niin hlökunta kauniita ja työasut aivan jotain muuta ku Finskillä. Ym ym ym. Jallilla lentelisin jos ois niillä suorat lennot mutta Finskiin joutuu tyytymään kun haluaa matkustusajassa säästää. :)

    • dreamliner1

      Onko kukaan lentänyt JAL:n Dreamlinerilla Tokioon? Itse menen loppukesästä Tokioon ja tekisi mieli Finnairin lentojen sijaan mennä JALlilla. Minkälaisia kokemuksia tästä yhtiöstä?


      Toinen kysymys kuuluu, että uskaltaako näitä lentoja ylipäätänsä varata, kun Dreamlinerilla ollut niin paljon ongelmia yms. Entä jos lennot perutaan yms. niin miten sellaisissa tapauksissa uudelleenreititys tapahtuu, kokemuksia?

      • Molemmat ok.

        Omat kokemukset rajoittuu vain Japanin sisäisiin lentoihin, konetyyppeinä Boeing 767 ja 777. Henkilökunta on hyvin ystävällistä ja palvelussa ei ole ollut moitittavaa ainakaan näin länsimaalaisen silmin katsottuna. Muuten matkanteko on samanlaista kuin muillakin.

        Täsmällisyys on JAL:n Helsingin lennoilla ollut ihan hyvä. Kyllä he asiakkaistaan huolen pitävät, ei siitä kannata olla huolissaan.

        Dreamlinerista löytyy omakohtaista kokemusta toisen japanilaisen ANA:n puolelta. Matkustajalle se on sinänsä ihan samanlainen kuin muutkin koneet, mutta jos istut ikkunapaikalla niin isompi ikkuna on ihan kiva. Ainakin itse tykkäsin. Kone tuntui myös huomattavasti hiljaisemmalta kuin muut millä olen matkustanut (hiljaiseksi kehutusta A380-koneesta ei ole kokemusta, joten siihen en voi verrata). Varsin miellyttävä kokemus ja en epäröisi lentää kys. konetyypin kyydissä uudelleen.


      • Jallioliok

        Meidän kokemuksemme JAL:lista olivat pelkästään positiivisia:
        http://menopaalla.blogspot.fi/2013/07/dreamliner-787.html


      • airlines

        Halvat lennot - https://search.jetradar.com/?marker=15048&currency=EUR&locale=fi
        Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.


    • Naritaan

      Jos lennätte Tokioon. Japan Airlinesillä niin lentäkää Naritan kansainväliselle lentoasemalle. Sit Naritasta bussilla taikka junalla Tokioon (lyhyt matka).

      • FINJAL

        Eipä Suomesta ainakaan toistaiseksi muita vaihtoehtoja olekaan kuin Narita, mitä Tokioon tulee. Itse pitäisin kyllä mielenkiintoisempana jos JAL lentäisi Helsingistä Naritan sijasta Hanedalle, joka on Japanin kotimaan liikenteen keskus. Sieltä olisi erittäin helppo jatkaa eri puolille Japania ja Tokion keskustaankaan ei olisi matkaa juuri mitään. Tuntuu hieman turhalta päällekkäisyydeltä kun sekä Finnair, että JAL lentävät molemmat samalle Naritan kentälle likimain samaan kellonaikaan.


      • 17+13
        FINJAL kirjoitti:

        Eipä Suomesta ainakaan toistaiseksi muita vaihtoehtoja olekaan kuin Narita, mitä Tokioon tulee. Itse pitäisin kyllä mielenkiintoisempana jos JAL lentäisi Helsingistä Naritan sijasta Hanedalle, joka on Japanin kotimaan liikenteen keskus. Sieltä olisi erittäin helppo jatkaa eri puolille Japania ja Tokion keskustaankaan ei olisi matkaa juuri mitään. Tuntuu hieman turhalta päällekkäisyydeltä kun sekä Finnair, että JAL lentävät molemmat samalle Naritan kentälle likimain samaan kellonaikaan.

        Tuo lentojen ajankohta on melkein ainoa järkevä jos haluaa, että lennot lähtevät ja saapuvat inhimillisiin aikoihin ja molemmissa päissä on jatkoyhteydet ilman yöpymisiä. Voisi sitä esimerkiksi tunnilla siirtää myöhemmäksi, mutta silloinkin siirtyisivät sekä Finnair että JAL Helsingin pään jatkoyhteyksien vuoksi.

        Naritaan lennetään sen takia, että Japanin hallitus ei ole myöntänyt liikennöintioikeuksia Hanedaan ja Helsingin välille. Hanedan lisääntyneen kapasiteetin ansiosta juuri myönsivät vuoroja Britanniaan ja Saksaan, mutta Suomi jäi ilman huolimatta siitä, että Finnair on yksi suurimmista liikennöitsijöistä Euroopan ja Japanin välillä. Sinänsä sen ansiosta Suomesta kyllä löytyy ihan hyvin vaihtoyhteyksiä muualle Japaniin, koska lennon voi ottaa myös Kansaihin tai Nagoyaan. Kansai tosin ei ole paljoakaan parempi kotimaanlentojen suhteen kuin Narita, koska Osakan kotimaanlentojen kenttä on Itami. Mutta kyllä noista kolmesta vaihtoehdosta yleensä joku järkevä löytyy ilman lentokentän vaihtoa.


    • Anonyymi

      Ei kannata tiistain jälkeen kun jal syttyi tuleen

    • Anonyymi

      JAL'lla palvelu on aivan eri tasolla esim Finnairiin verrattuna, mutta niin on lennon hintakin, kun operoijana on JAL. Ruoka JAL'lla on japanilaista joka tarkoittaa pientä annoskokoa ja japanilaisia tuherruksia. Lentoemännät kulkevat käytävää edestakaisin koko lennon ajan ja valmiina palvelemaan. Tyrkyttävät teetä vähän liiankin innokkaasti. Siisteys erinomaista ja esim vessoja siivotaan koko ajan. Pitsku eräs markkinoiden pisimpiä. JAL'in lipulla voi saada jotain pientä extraa jos jatkaa Japanissa kotimaan lennolla. Jetstarilla sai tilata ostomuonaa tarvitsematta maksaa, koska JAL'n lippu. JAL'n kotimaan lennoilla saattaa saada upgreidin parilla kymmenellä eurolla kun käy tiskiltä kysymässä hintaa. Mannertenvälisellä upgreidiä ei ei käytännössä saa tai ei kannata ostaa. Homma menee niin että upgreidiä ostellessa alkuperäisen lipun hinta palautetaan, siltä osin mitä lennoista on käyttämättä ja ylemmän matkustusluokan lento maksetaan täyteen hintaan.

      • Anonyymi

        JAL ei ole enää entisensä. HND kentällä yrittävät pakotetusti saada asiakkaitaan tekemään lähtöselvityksen automaatilla ja kiinnittämään tarrat matkalaukkuihin. Sika-premiumissa penkit on kapeat poterot, joissa eurooppalaisen ahterin on ahdas istua. Sikaosastossa on selkeästi paremmat istuimet, vaikka pitsku on lyhyempi. Ruoka on menny aivan kuraksi. Japanilaisia juureksista tehtyjä piperryksiä ja broccolia joka kupissa. Lasten annoskoko ja jos annoksessa kerrotaan olevan lihaa, sitä niin vähän ettei vegaanikaan huomaisi mitään.
        Takaosaan istuessa ruokavaihtoehtoja on tasan yksi, sen minkä voi valita, tai sattuu saamaan. Beef on loppunut, joten tarjolla on chicken. Toiseen suuntaan vaihtoehtoja on kaksi ja kun tilaa beef-annoksen, saa kuitenkin chickenin, koska nuori ilmapiika häseltää, eikä keskity tehtäväänsä. Ennen tarjoilun aloittamsta matkustamon lämpötila säädetään jääkylmälle niin, että kylmäverisimmätkin vuoraavat itsensä viltin sisälle. Isossa koneessa ruokailusessio kestää vajaan tunnin, joten silloin palellaan. Matkustamohenkilökunta on nuorta ja innokasta ja hoitavat tarjoilut urakkavauhdilla. Lentoemäntiä ei kiinnosta huomauttaa niitä, jotka pitävät selkänojan makuuasennosssa ruokailuhetken ajan. Laskeutumisen ajaksi purseri ei pyydä avaamaan akkunan kaihtimia, kuten kuuluisi. JAL lentää saman reitin tunnin hitaammin kuin Finnair. Sky widerin penkkijako on 3-3-3, ei hyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8646
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      45
      4756
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4431
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      46
      2633
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      99
      1510
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1306
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1256
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1172
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1160
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1100
    Aihe