Huomasin muutama päivä sitten, että undulaattini peräaukon ympärys on nypitty höyhenettömäksi ja peräaukkon ympärille oli paakkuuntunut ulostetta. Olen tarkkaillut lintua tarkkaan pari päivää; tilanne ei ole muuttunut, mutta undulaatti käyttäytyy tavallisesen pirteästi, ei yhtään sairaanoloisesti. Mikä mahtaa olla vialla ja kuinka huolissaan pitäisi olla?
Ongelmaa kasvattaa se, että ei-kesyn undulaatin vieminen eläinlääkärille (jos tilanne sitä vaatii) on todella hankalaa ja pakkaskelistä johtuen vaarallistakin. Sitäpaitsi lintuja hoitavia eläinlääkäreitä ei paikkakunnallani juurikaan ole, jos päivystäviä eläinlääkäreitä ollenkaan tulevina joulupyhynä.
Olen jo etukäteen todella kiitollinen mahdollisista vastauksista!
Mikä undulaattia vaivaa?
3
425
Vastaukset
- Jami ja muut
Miten linnullesi kävi? Onko vaiva parantunut?
Omalla linnullamme on nyt vähän samanlaista vaivaa. Rinnassa alkaa olla liikaa ihoa näkyvillä sulkasadon jäljiltä. Lintu on pirteä, mutta huolestuttaa jo vähän. Kohta lääkäriin. - aarniokotka
Meillä myös sama "ongelma" noin kuukausi/kaksi sitten, mutta parilla seeprapeipolla. Muuten olivat pirteitä kuin aina ennenkin ja söivät hyvin. En tiedä johtuiko kovasta pesimisvietistä tai stressistä. Nyt voivat jo paremmin enkä ole huomannut paakkuuntuvaa ulostetta eivätkä näytä "rähjäisiltä". Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä moinen!
- Jamin kanssa
Lintuja hoitavia lääkäreitä on niin harvassa, vaikka linnut ovat kamalan tavallisia lemmikejä. Kävimme lääkärissä, mutta olen epävarma diagnoosista. Parannusta ei ole tapahtunut. Espoossa on kuulema eksoottisia eläimiä hoitava lääkäriasema, mutta hitsut, kun matkaa kertyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136