osaisiko joku neuvoa?
tein tilauksen zenniopticalsista, tilasin kahdet silmälasit itselleni. tilasin molemmat samoilla vahvuuksilla. aiemminkin olen tilannut ko. paikasta normaalit miinuslinssiset silmälasit. nyt tilasin uusilla vahvuuksilla. (edellisessä linssimäärityksessä CYL on ollut nolla). uudet tämänhetkiset vahvuudet ovat: OD eli oikean silmän SF on -5.50, CYL 0.50 ja AX O astetta. OS eli vasen on -7.25, CYL 0.50 ja AX 0 astetta. näillä tiedoilla tein tilaukseni.
nyt sain seuraavan sähköpostin: "Before processing the order further, we need to clarify your Axis value for both eyes for the two pairs of glasses in your particular order. No Axis entries for both eyes are found accompanying your Cylindrical values. There is always an Axis entry beside a Cylinder value. Therefore, would you please recheck and modify your prescription a bit?
Please email us your confirmation so we may proceed with your order."
luulen ymmärtäväni että koska CYL arvo on muuta kuin 0, myös AXIS pitäisi olla jotain. kuitenkin papereissani tuo AXIS on nolla. tällä samalla reseptillä olen tilannut kuitenkin jo silmälasit suomalaisesta optikkoliikkeestä. mikä avuksi?
vastaisiko -5.50 - 0.50 arvoa -5.00? vai olenko hakoteillä? vai pitääkö minun vain keksiä joku AXIS-arvo? toivottavasti joku asiantuntija osaisi auttaa.
kiitos jo etukäteen!
silmälasien vahvuudet/axis, cylinder jne
8
2173
Vastaukset
- a+anniina
katselin vanhoja määräyksiä, edellinen lappu kertoo vahvuuksiksi oikea -5.00, cyl -0.50, ax 90. vasen -6.50, cyl -0,25 ja ax 90.
apua. kunpa joku osaisi vastata!- op
od.-5.00 cyl -0.50 ax 90
os.-6.75 cyl -050 ax 90 - a+anniina
op kirjoitti:
od.-5.00 cyl -0.50 ax 90
os.-6.75 cyl -050 ax 90eli tuossa aloitusviestissä ongelmani on. apua! jos joku osaisi kertoa miksi olen saanut tuollaiset arvot, joilla kuitenkaan laseja ei voi tilata. eli millaiseksi muutan nuo arvot jotta ne kelpaavat mutta vastaavat samaa? noiksi edellisiksi arvoiksi vai? eli noiksi jotka pari vuotta aiemin minulle on määritelty...?
- a+anniina
a+anniina kirjoitti:
eli tuossa aloitusviestissä ongelmani on. apua! jos joku osaisi kertoa miksi olen saanut tuollaiset arvot, joilla kuitenkaan laseja ei voi tilata. eli millaiseksi muutan nuo arvot jotta ne kelpaavat mutta vastaavat samaa? noiksi edellisiksi arvoiksi vai? eli noiksi jotka pari vuotta aiemin minulle on määritelty...?
vai enkö vain ymmärtänyt tuota vastausta? pahoittelen jo etukäteen :)
- ooooooooooo
a+anniina kirjoitti:
vai enkö vain ymmärtänyt tuota vastausta? pahoittelen jo etukäteen :)
Mitäs jos menisit vaikka optikolle. Sun pulmia ratkomaan on olemassa ihan koulutettuja ammattilaisiakin.
- a+anniina
ooooooooooo kirjoitti:
Mitäs jos menisit vaikka optikolle. Sun pulmia ratkomaan on olemassa ihan koulutettuja ammattilaisiakin.
katoppa, olipa hyvä idea.
- koita tätä
a+anniina kirjoitti:
katoppa, olipa hyvä idea.
Hei
Laitapa tilaukseesi ax kohtaan 180, se on sama kuin 0. Tiedän, että jotkut järjestelmät eivät tunnista nollaa, joten käytetään juurikin tuota 180. - a+anniina
koita tätä kirjoitti:
Hei
Laitapa tilaukseesi ax kohtaan 180, se on sama kuin 0. Tiedän, että jotkut järjestelmät eivät tunnista nollaa, joten käytetään juurikin tuota 180.kiitos asiallisesta viestistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822