Joulun keskipiste

Joulupukki astuu pirttiin, lapset juoksevat innoissaa ympäri tuvan lattiaa, jännittää. Vanhemmat seuraavat onnellisena toisella silmällä kuinka lahjapaperit sinkoilevat pitkin pirtin lattiaa, äänten sorinaa, naurua ja lasten iloisia huudahduksia. Toisella silmällä vanhemmat seuraavat...niin mitä?

Pukki hämmästyy, jo kolmas pirtti ja samat kuviot, olohuonetta dominoi auki oleva ja kovalla äänellä pauhaava iso laajakaistatelevisio. Ei sitä kukaan katso, silleen ihan oikeesti, se vaan on auki.

Hetkinen tuumaa pukki, minä vai televisio kumpi nyt on tärkeämpi....mmmm.

Vastaappas, onko televisio kotisi keskipiste? Unohtuuko yhdessä tekeminen ja seurustelu Tv:n kuvaruudun tuijottamiseen ja onko siitä seurauksena, että perheen sisäinen keskustelutaito on vaarassa lukkiutua?

Meillä ei ; )

94

848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriläinen

D:)))))))) niin siis minä ja kalat.
      Kyllä me keskustelemme ihan ilman telkkuakin joskus.
      Toisinaa huomaan kuinka me jopa katsellaan samaa ohjelmaa kun ne ovat kaikki tuolla telkun puoleiselle seinällä.

Systerin tyttö sanoi mulle "Hei haloo, ne on vaan kaloja , ei ne mitään ymmärrä ;)))))))"
      Mutta ymmärtää ne ihan selvästi ne tajuaa kun niille juttelen ja kun siivoan akvaariota niin siinä ne ympärillä seuraa onnellisina.

• Otin tässä välissä päiväköllöset kun alkoi ruuan päälle niin ramasemaan. Kuopus katseli olohuoneessa telkkua ja esikoinen naputteli tietokoneella. Kyllä ne kalat ymmärtävät ; ) meillä oli akavaario ja ne seurasi telkkariakin tiiviisti.

• tomppa2006

...itsekin avauksen tuosta television katselemisesta, kun tulee vieraita kylään...

Olen kanssasi samaa mieltä, että määrätyissä tilanteissa televisio olisi kyllä parempi sulkea kokonaan. Sen vuoksi teen niin aina, kun meille tulee ulkopuolinen ihminen taloon. Pyydettäessä voin sen avata, mutta silloinkin toivon, että olisi tarkoitus katsoa vain jokin määrätty ohjelma, eikä alkaa surffailla eri kanavilla.

• Tämä tv:n päällä oleminen ja taustalla pauhaaminen on paljon suurempi ilmiö kun uskoisikaan. Sitä ei sellaiset perheet huomaa, joille se on normaalia arkea. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun mökäävä Tv ja vaikka äänet olisivatkin pois silloin Tv: vaihtuvat kuvat hallitsevat katseita. Samanlaisen ärsytyksen minulle tuo ilmiö, jossa talon emäntä touhuaa koko ajan omia touhujaan eikä malta isuutua juttusille edes hetkeksi. No sellainen kyläily jää meikäläiseltä varsin lyhyeksi.

• iitin tiltuna
        korpikirjailija kirjoitti:

Tämä tv:n päällä oleminen ja taustalla pauhaaminen on paljon suurempi ilmiö kun uskoisikaan. Sitä ei sellaiset perheet huomaa, joille se on normaalia arkea. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun mökäävä Tv ja vaikka äänet olisivatkin pois silloin Tv: vaihtuvat kuvat hallitsevat katseita. Samanlaisen ärsytyksen minulle tuo ilmiö, jossa talon emäntä touhuaa koko ajan omia touhujaan eikä malta isuutua juttusille edes hetkeksi. No sellainen kyläily jää meikäläiseltä varsin lyhyeksi.

kun et itse ole silloin keskipiste.
        Narsistihan suorastaan vaatii sitä.

• iitin tiltuna kirjoitti:

kun et itse ole silloin keskipiste.
        Narsistihan suorastaan vaatii sitä.

...sinulla olla paljon kyläpaikkoja, mutta meitähän on joka lähtöön on sellaisia jotka keskustelevat ja sellaisia jotka eivät osaa keskustella lainkaan ; ) Niinpä

• korpikirjailija kirjoitti:

Tämä tv:n päällä oleminen ja taustalla pauhaaminen on paljon suurempi ilmiö kun uskoisikaan. Sitä ei sellaiset perheet huomaa, joille se on normaalia arkea. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun mökäävä Tv ja vaikka äänet olisivatkin pois silloin Tv: vaihtuvat kuvat hallitsevat katseita. Samanlaisen ärsytyksen minulle tuo ilmiö, jossa talon emäntä touhuaa koko ajan omia touhujaan eikä malta isuutua juttusille edes hetkeksi. No sellainen kyläily jää meikäläiseltä varsin lyhyeksi.

mieleen, että jos se olikin tarkoitus, että häippäseppäs nyt, et ollut tervetullut.

• Nittaminax kirjoitti:

mieleen, että jos se olikin tarkoitus, että häippäseppäs nyt, et ollut tervetullut.

Niinkö käyttäydyt kun haluat vieraat äkkiä ulos? Minulla ei ole edes tullut mieleenikään moinen käytös, mutta meitä on niin moneksi ja kaikilla omat tapansa.

Niinkö käyttäydyt kun haluat vieraat äkkiä ulos? Minulla ei ole edes tullut mieleenikään moinen käytös, mutta meitä on niin moneksi ja kaikilla omat tapansa.

minua tähän vedä vai oletko ollut vieraanani. Kovasti haluat syyllistää muut, mutta itse et näe mitään vikaa itsessäsi. Kunhan vain sanoin yhden vaihtoehdon. No tyypillistä käytöstä sinulta.

• Nittaminax kirjoitti:

minua tähän vedä vai oletko ollut vieraanani. Kovasti haluat syyllistää muut, mutta itse et näe mitään vikaa itsessäsi. Kunhan vain sanoin yhden vaihtoehdon. No tyypillistä käytöstä sinulta.

Lukijalla on vastuu ja kirjoittajalla aiheet.

• epätoivoinen yrittäj
        Nittaminax kirjoitti:

osaa kaiken ja osaa neuvoa kaikkia miten pitää toimia missäkin tilanteessa.
        Aivan täydellinen ihminen, omasta mielestään.
        Emme pysty samaan.

• talitantti

ei kyllä ole koskaan televisio auki, kun on vieraita. Useimmila ei ole televisiota olohuoneessa lainkaan, monilla ei koko kodissa. Samoin, ei meilläkään vieraiden tarvitse äänenvolyymillään kilpailla sähkölaitteiden kanssa.

Tapansa jokaisella, ei yleistetä tätäkään, pahaa?, tapaa. Talo elää tavallaan.

• Onko lestaadiolaisuus vallalla kyläilypaikkoissanne? Tv ei hallitse ihmisten elämää niillä kulmilla, olen kuullut vaan eipä ole kokemusta tai sitten voihan se olla niinkin, että olette harvinaisen fiksuja ihmisiä.

• talitantti

Onko lestaadiolaisuus vallalla kyläilypaikkoissanne? Tv ei hallitse ihmisten elämää niillä kulmilla, olen kuullut vaan eipä ole kokemusta tai sitten voihan se olla niinkin, että olette harvinaisen fiksuja ihmisiä.

tai muukaan uskonnollinen vakaumus ei ole kyseessä. Kaipa ystävämme sitten ovat, sanojasi lainaten, ihan fiksuja yksilöitä, joilla on sivistyneet käytöstavat.
        Lestadiolaisuudesta tiedän paljonkin, vaikken heihin itse ole koskaan kuulunut. Lienevät voiton puolella, kun eivät ole antaneet television orjuuttaa itseään.

• joulupukkina kymmenissä kodeissa, eikä ikinä ole telkkari ollut päällä. Jos olisi ollut, olisin sammuttanut sen joulupukin auktoriteetilla.:-)

• Tietenkin se on ihanne tapaus ja ilmeisesti sukulaisten kesken onnistuu, mutta kun se maksettu joulupukki ei voi mennä sanomaan työnantajalleen, jotta suljepas töllömie oon nyt äänessä ; )

• viivi-amald.

sisälle sammuu telkkari ja kaikki kiinteät sähkövalot huoneissa.
        Pukki saapuu yleensä hämärään huoneeseen, istuuntuu varatulle paikalle, alkaa tiedustella ketä talossa asuu ja ollaanko oltu kilttejä, laulukin kuuluu niin pukin tulemiseen kuin pois lähtemiseen.
        Näin meillä.

Ja kun olen kutsunut vieraita iltaa istumaan, ei ole telkku auki.

• 25*25=625

aina ollut ja niin monessa kodissa pukkina olin nytkin.

• hyvä sinä
        25*25=625 kirjoitti:

aina ollut ja niin monessa kodissa pukkina olin nytkin.

palkka aatolta jos laskusi on siihen viittaava.

• palkka
        hyvä sinä kirjoitti:

palkka aatolta jos laskusi on siihen viittaava.

lasku oli. ;)

• hendiiii

tuu mitään katsottavaa ohjelmaa jouluna, ellei ole kanavapakettia.

• Ei ole kanavapakettia eikä tuu, eikä Tv ole minulle se elämää suurempi jutska ; )

• televisio ole ollut joulun, eikä arjenkaan keskikpiste. Itse asiassa en edes muista milloin koko toosa on viimeksi ollut auki.
      Silloin kyllä ärsyttää kun jossain kyläpaikassa televisio kailottaa. Jos ei sitä raaskita sulkea, voitas edes laittaa ääni pienemmälle ainakin siksi ajaksi kun talossa on vieraita.

• Pirre*

, vaikka meillä on tuo töllö melkein jatkuvaan äänessä, kyllä se vieraitten ajaksi laitetaan kiinni, tai ainakin ääni pois päältä.

Telkku on mieheni ajanviete, mie hänestä paljoa perusta - telkusta..

Hyvää Joulupäivää :), me lähdetään pian joulusaunaan..

• Pirre* kirjoitti:

, vaikka meillä on tuo töllö melkein jatkuvaan äänessä, kyllä se vieraitten ajaksi laitetaan kiinni, tai ainakin ääni pois päältä.

joulupäivänä, kuuluuko se ihan jouluperinteeseen jossain päin Suomea? Vai ihan muutenko vain menette;)
        Eilen, aattona käytiin joulusaunassa ja huomenna sitten taas. Ei tapaninsaunaan vaan ihan normaaliin lauantaisaunaan.

Hyvää Joulun jatkoa vaan sinnekkin päin!

• Pirre*
        mies-vm56 kirjoitti:

joulupäivänä, kuuluuko se ihan jouluperinteeseen jossain päin Suomea? Vai ihan muutenko vain menette;)
        Eilen, aattona käytiin joulusaunassa ja huomenna sitten taas. Ei tapaninsaunaan vaan ihan normaaliin lauantaisaunaan.

Hyvää Joulun jatkoa vaan sinnekkin päin!

kun kerrankin voi olla löylyissä ilman kiirettä, - olen lomalla leipätyöstäni..siksi siis nautiskelen/mme..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

kun kerrankin voi olla löylyissä ilman kiirettä, - olen lomalla leipätyöstäni..siksi siis nautiskelen/mme..

vielä edes tulta uunissa, joten pistimpä sen ite ja tulin tähän takaisin istuskelemaan ja teitin kanssa lörpöttelemään. Me olemme ollu tämän päivän ihan kahestaan, - on niin rauhallista ja olo hyvää..:)

Huomenna tulee ruokavieraita tupa täyteen, nyt kerätään voimia vaan :)

• Mutta kuten olet varmaan huomannut se äänen pois päältä kytkeminen ei auta vaan vilisevä kuva vetää katseita ja keskustelu ei ole jouhevaa. Esimerkiksi kun kudon sukkaa joudun kavennuspaikoissa sulkemaan tv:n, että en tee silmukkavirheitä. No, joku kova kutomakone ja ammattilainen jolle se kavennus ja kuviot ovat aivojen tietolevyllä printattuna voi onnistu, mutta meikäläinen tykkää keskittyä ainayhteen asiaan kerralla kun ei ole kiirekään minnee.

• Pirre* kirjoitti:

Joulua pirre ; ) minäkin lähden kohta Petterin luo joulusaunaan. Pakkasta on korvessa noin -24 C. Kävin lenkillä vaan alkoi sormia nipistelemään tuossa kahden kilometrin kohilla joten kipasin takaisin kotiin.

• Pirre* kirjoitti:

vielä edes tulta uunissa, joten pistimpä sen ite ja tulin tähän takaisin istuskelemaan ja teitin kanssa lörpöttelemään. Me olemme ollu tämän päivän ihan kahestaan, - on niin rauhallista ja olo hyvää..:)

Huomenna tulee ruokavieraita tupa täyteen, nyt kerätään voimia vaan :)

vieraita kestitä kun olet saunassa rentoutunut. On se vaan mukava paikka se sauna.
        Mutta älä nyt tänne kuitenkaan "unohdu", ettei tulet hiivu ja saat taas aloittaa alusta;)

• Pirre*
        mies-vm56 kirjoitti:

vieraita kestitä kun olet saunassa rentoutunut. On se vaan mukava paikka se sauna.
        Mutta älä nyt tänne kuitenkaan "unohdu", ettei tulet hiivu ja saat taas aloittaa alusta;)

, vaan luulin että tuo puolisko oisi jo laittanut saunan tulille, mutta ilm. unohti kun nukahti..mutta pian sinne pääsee..tykkään saunoa, se on niitä immeisparan harvoja ylellisyyksiä, ihan semmoista extraa. :)

Ulkona paukkuu kova pakkanen( -24), ja mikäpä sen mukavampi kuin lämmin kyly..:)

• Pirre*

Joulua pirre ; ) minäkin lähden kohta Petterin luo joulusaunaan. Pakkasta on korvessa noin -24 C. Kävin lenkillä vaan alkoi sormia nipistelemään tuossa kahden kilometrin kohilla joten kipasin takaisin kotiin.

mutta Jouluja vaan sinnekin, ja lämpöisiä löylyjä, - siis "ulkolainenkin" tykkää jo saunastamme.. :)

• Pirre* kirjoitti:

mutta Jouluja vaan sinnekin, ja lämpöisiä löylyjä, - siis "ulkolainenkin" tykkää jo saunastamme.. :)

On kerennyt oppia monenkymmenen vuoden kokemuksella. Hänellä on ollut jo kauan oma mökki Kainuun korvessa ja siellä vanhanaikainen puulämmitettävä rantasauna sekä täällä kirkolla sähkösauna. No kyllä aloite saunomiseen lähtee talviaikana minulta, mutta sesällä sauna lämpiää aina kun menemme hänen mökilleen.
        "Ulkolainen" tykkäsi porkkanalaatikosta tosin lanttulaatikko ei maistu, joten sitä emme tehneet lainkaan. Uunijuusto ei oikein mennyt suu messingillä sisään kuten olin ajatellut ; )

• Pirre*

kummiskaan, joulun keskipiste, kyl se on kinkku :)

Mutta oikkeesti, - tyhmää pitää televisio päällä vieraitten aikaan..

P.s. onko kainnuussa kylymä, täällä oli 22 miinusta aamulla..

• ei meillä ole käynyt muutamaan vuoteen.
      Eilen oltiin illal tyttärien ja yhden tyttäreni poikaystävän kanssa olohuoneessa, seurusteltiin, jaettiin lahjat. Nuorimmaiseni sai akustisen kitaran lahjaksi, poitsu viritti sen ja hän soitti kitaraa ja lauloi meille, oli tosi ihana ilta:) Tv pysyi visusti kiinni, meillä ei telkkari ole olohuoneessa, se on olohuoneen viereisessä huoneessa,sanotaan sitä telkkarihuoneeksi. Tykkään et vieraiden tullessa ei telkkari ole edes auki, eikä samassa tilassa jossa seurustellaan.

• Ei meilläkään pukkia enää kaivata. Eka joulu ilman kuusta ja kinkkukin vaihtui naudanfilepihveihin, mutta ei lainkaan haittannut illan kulkua päinvastoin tunnelmaa toivat kynttilät ja hyvä ruuantuoksu. Olohuoneeni on somasti koristeltu jouluteemoilla ja olohuoneen ruokapöytä on vedetty isommaksi kuin normaalisti. Vietin jouluaaton Petterin ja poikieni kanssa myöhemmin esikoiseni tyttöystävä liittyi jutturenkaaseemme. Teeveetä emme katsoneet lainkaan.

• RiisuArkihuoli

oikeesti jollain töllö auki kun joulupukki käy??

Minä pidän loukkaavana, jos menen esim. jonnekin kylään, ja töllöä ei sammuteta. Mutta sellaistakin sattuu, ikävä kyllä, aika usein.

• Sain tämän aiheen siitä kun esikoiseni laittoi ottamiaan joulukuvia koneelle. Hän vieraili eräässä sukulaisperheessämme, jossa oli usempi sukupolvi paikalla. Silmiini pisti todella räikeästi tuo iso taulutelevisio, joka oli auki. Ihmettelin ja kysyin... tosi se oli joskin ääni ei tavoittanut lasten riehakointia, mutta taustalla vilkkui kuvat.

Sattuu ja harvinaisen usein sattuukin nyt kun aloin miettimään omia vierailujani.

Sain tämän aiheen siitä kun esikoiseni laittoi ottamiaan joulukuvia koneelle. Hän vieraili eräässä sukulaisperheessämme, jossa oli usempi sukupolvi paikalla. Silmiini pisti todella räikeästi tuo iso taulutelevisio, joka oli auki. Ihmettelin ja kysyin... tosi se oli joskin ääni ei tavoittanut lasten riehakointia, mutta taustalla vilkkui kuvat.

Sattuu ja harvinaisen usein sattuukin nyt kun aloin miettimään omia vierailujani.

Oikein Hvää ja Rauhaasan Levollista joulun aikaa sinne korpitytöölle.
        Telekkari on kiinni, ollu koko joulunajan ja pakkaa olemahan kyllä muulloonkin. Lauantaiehtoosin Avaran luonnon, sieltä kattelen. Eipä juurikaan muuta.
        Aivan menöö tyyrihit lupamaksut ittestäänsä, mun kohorallani se onkin enee sellaanen kannatusmaksu, niin vähän mä sitä seuraan.
        Pakkaasia täälläkin, sen liki pariakymmentähän se tua mittari viisoo nytkin kylymänpuolella.
        Ja tietääkö kultaanen "korpitäti" lainkaan ku Tiitulle joulupukki toi aivan ikioman rusinapaketin joululahajaksi. Tiitu pyysi sanomahan.
        Nua mun "kersat" kasaa palapeliä tualla yhyrees kamarissa ja välihin kuuluvat komentavahan Tiitua pois siitä tössööttelemästä palapelin päältä. Eihän Tiitu malta olla erilläänsä, ku siinä lattialla pahvin päälle sitä timpraalevat kasahan. Työläs soon ku niitä paloja on sen 1500 kappalesta.
        Tällaasta rauhaasaa joulupäivää täs vietelty.
        terv. minä,Tiitu kulta ja nua "tenavat"

• RiisuArkihuoli

Sain tämän aiheen siitä kun esikoiseni laittoi ottamiaan joulukuvia koneelle. Hän vieraili eräässä sukulaisperheessämme, jossa oli usempi sukupolvi paikalla. Silmiini pisti todella räikeästi tuo iso taulutelevisio, joka oli auki. Ihmettelin ja kysyin... tosi se oli joskin ääni ei tavoittanut lasten riehakointia, mutta taustalla vilkkui kuvat.

meidän tehdä siitä johtopäätös, että emme ole toivottuja vieraita :=)))

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Oikein Hvää ja Rauhaasan Levollista joulun aikaa sinne korpitytöölle.
        Telekkari on kiinni, ollu koko joulunajan ja pakkaa olemahan kyllä muulloonkin. Lauantaiehtoosin Avaran luonnon, sieltä kattelen. Eipä juurikaan muuta.
        Aivan menöö tyyrihit lupamaksut ittestäänsä, mun kohorallani se onkin enee sellaanen kannatusmaksu, niin vähän mä sitä seuraan.
        Pakkaasia täälläkin, sen liki pariakymmentähän se tua mittari viisoo nytkin kylymänpuolella.
        Ja tietääkö kultaanen "korpitäti" lainkaan ku Tiitulle joulupukki toi aivan ikioman rusinapaketin joululahajaksi. Tiitu pyysi sanomahan.
        Nua mun "kersat" kasaa palapeliä tualla yhyrees kamarissa ja välihin kuuluvat komentavahan Tiitua pois siitä tössööttelemästä palapelin päältä. Eihän Tiitu malta olla erilläänsä, ku siinä lattialla pahvin päälle sitä timpraalevat kasahan. Työläs soon ku niitä paloja on sen 1500 kappalesta.
        Tällaasta rauhaasaa joulupäivää täs vietelty.
        terv. minä,Tiitu kulta ja nua "tenavat"

Että ihan rusinapussin Tiitu sai, kiva kuulla anna tiitulle suukko nenänpäähän ; ). Minä sain kaikenlaista kivaa tyttöjen kamaa ja läppärin pojiltani koska matkustelen paljon. Joskus aikoinani tykkäsin poikien kanssa koota palapelejä vaan se on nyttemmin jäänyt pois harrastuksista.

Tulin juuri joulusaunasta, hyvät oli löylyt laitettiin tervaa löylyveteen. Sanoinkin, että jos ei terva, viina ja sauna auta se on kuolemaksi. Tuo viina puuttui, mutta jospa auttaisi ilman sitä ; )

• meillä on telkkari, tosin se on vanhanaikainen ja paksuselkäinen. Telkkari on meillä usein päällä, mutta se ei koskaan sulje pois seurustelua eikä vie mielenkiintoa pois vieraista..saatikka nyt joulupukista! :)
      Uskoisin, että aika pitkälti telkkariruutuun tuijottaminen ja keskittyminen on jonkin sortin pakenemista olla tässä ja nyt. Ehkei ole eväitä tai halua sen hetkiseen keskusteluun tai tilanne vain ei kiinnosta.
      Luulisi nyt joulupukin tulon vanhempiakin kiinnostavan, mutta onko heidän lapsuudessaan joulusta ja pukeista tehty numeroa suurempi esitys?

• mä vaan,

Ja telkku on aina auki, kanvakortilla lisää katseltavaa hankittu, entä sitten?
      Pirhana kun kaksi naakkaa täälä Jouluaan viettää, mitä meidän pitäisi tehdä? Keskustella runoudesta, kirjallisuudesta vai musiikista?
      Vai jauhaa pashaa nuoruuden muistoista?
      Meillä on televisiot joka huoneessa, että voi katsella haluamaansa, se on jokapäiväistä meiile!
      Ei mitenkään häiritse ruokailuamme, keskusteluamme , tilaa riittää jos on jotain omaa puhuttavaa.
      Ajat on kuulepa jo ohitettu yhteistekemisten kanssa, sinä toisin me moni nautimme muuten, älä arvostele kenenkään Joulun viettotapaa...koneellahan se sinäkin näyt olevan!

• Jokainen viettää joulunsa ja aikansa kuten haluaa. Keskustelutaito puuttuu jos on aina vain nokka telkkarissa joten ymmärrän täysin ärtymyksesi.

• sellaaset valamiiksi nauretut ameriikkalaaset huomiota heräätävän tärkiät ja tarpehelliset sarijat menoos, aina niin monimutkaasine juonineen, niin kyllä tällaasiis tapauksiis televisio kuuluukin olla kaikkien elämän keskipisteenä ja jokaasen eherottomana silimäteränä. Ja mikä paraasta, vielä joka huonehes.
        Sehän tua palijon henkistä rikkautta ja kehittää muutoonkin ihimistä positiivisehen suuntahan.
        Niinkuun ny tuastakin ylläolevasta nimim. "mä vaan" tekstistä käy ilimi.
        Tottahan ny ja näin.
        terv. seppä itte

• niintainäin--

kannattaisi keskittää energiansa oman elämänsä peruspilarien vahvistamiseen, ja jättää toisten elämien arvioiminen vähemmälle.
        Minusta on ainakin mielekästä elää ihka omaa elämääni omin arvojeni mukaan, naapuri saakin sitten tehdä niin myös tykönään.

Arvostan jokaista ihmistä, käyttää hän joutoaikansa katsellen telkkaria, tai vaikkapa tietokoneruutua.

Miksi arvostella muita?

• niintainäin-- kirjoitti:

kannattaisi keskittää energiansa oman elämänsä peruspilarien vahvistamiseen, ja jättää toisten elämien arvioiminen vähemmälle.
        Minusta on ainakin mielekästä elää ihka omaa elämääni omin arvojeni mukaan, naapuri saakin sitten tehdä niin myös tykönään.

Arvostan jokaista ihmistä, käyttää hän joutoaikansa katsellen telkkaria, tai vaikkapa tietokoneruutua.

Miksi arvostella muita?

vaan ittestäni.
        Hyvää yötä ja Hyvää joulunjatkoa.
        terv.haukootteleva seppä ja nukkuva Tiitu kulta

• Miksi poistit viestisi en ollut lukenut vielä sitä? Oli jäänyt epähuomiossa lukematta. Mutta kai sinulla oli syy siihen.

Hyviä ja leppoisia joulupyhiä sinulle ; )

• vain,ettet ollut halunnut vastata minun viestiini,kun se oli ainut vastaamatta jäänyt...Sorry..tein siitä vain omat päätelmäni,mutta taisin olla väärässä.On tullut niin usein vastaan sitä,ettei joku hyväksy jotain kirjoittajaa...

Hyvä kuitenkin näin...Hyviä joulunpyhiä sinullekkin..:)

• Korppis
        mii-su kirjoitti:

vain,ettet ollut halunnut vastata minun viestiini,kun se oli ainut vastaamatta jäänyt...Sorry..tein siitä vain omat päätelmäni,mutta taisin olla väärässä.On tullut niin usein vastaan sitä,ettei joku hyväksy jotain kirjoittajaa...

Minulla ei ole ikinä ollut mitään sinua vastaan enkä usko, että koskaan tulee olemaan ; ) Joskus vaan joku kommentti unohtuu välistä ja voihan olla niinkin, että olit hyvin samaa mieltä kanssani joten en löytänyt mitään tähellistä kommentoitavaa.

Pakkanen alkaa korvessa lauhtua, en ole vielä saanut aikaseksi ulkoilulenkkiä vaan jospa kun ensin syödään poikien kanssa ja sulatellaan (kinkkupasta) siis kinkkua jossain muotoa meilläkin ; ) lähden happihyppelylle kuulaaseen tapani-iltaan.

• Korppis kirjoitti:

Minulla ei ole ikinä ollut mitään sinua vastaan enkä usko, että koskaan tulee olemaan ; ) Joskus vaan joku kommentti unohtuu välistä ja voihan olla niinkin, että olit hyvin samaa mieltä kanssani joten en löytänyt mitään tähellistä kommentoitavaa.

Pakkanen alkaa korvessa lauhtua, en ole vielä saanut aikaseksi ulkoilulenkkiä vaan jospa kun ensin syödään poikien kanssa ja sulatellaan (kinkkupasta) siis kinkkua jossain muotoa meilläkin ; ) lähden happihyppelylle kuulaaseen tapani-iltaan.

hyvä että asia selvisi...:)

Tänään tuulee täälläpäin niin kylmästi,että taidan itse jättää kävelyt huomiseen.Saunan lämmitän ja menen sinne istumaan ja nauttimaan saunan kuumuudesta...Olen sellainen vilukinttu ettei paremmasta väliä..:D

• mii-su kirjoitti:

vain,ettet ollut halunnut vastata minun viestiini,kun se oli ainut vastaamatta jäänyt...Sorry..tein siitä vain omat päätelmäni,mutta taisin olla väärässä.On tullut niin usein vastaan sitä,ettei joku hyväksy jotain kirjoittajaa...

kulta, pakko kommentoida;) Tuli mieleen kun näin sinun poistaneen viestisi, että olisit poistanut sen jostain tuollaisesta syystä ja pahoittanut mielesi. Paljonhan täällä on viestejä, joihin ei ole vastattu ja eiköhän se syy vastaamattomuuteen useimmiten ole jokin muu kuin henkilökohtainen. Viestin sisältö voi olla niin tyhjentävä tai muuten sellainen, ettei aloittaja osaa siihen mitään vastata. Toiset vastaa siitä huolimatta vaikka vaan tervehtiäkseen, toiset vastaavat vain, jos on jotain mielekästä sanottavaa. Ja voihan joku kommentti vain unohtuakkin, jos ensin lukee kaikki ja vastailee sitten.

Hyvää joulun jatkoa! Alkaa tosin käydä tämänvuotinen joulu jo vähiin;)

• mies-vm56 kirjoitti:

kulta, pakko kommentoida;) Tuli mieleen kun näin sinun poistaneen viestisi, että olisit poistanut sen jostain tuollaisesta syystä ja pahoittanut mielesi. Paljonhan täällä on viestejä, joihin ei ole vastattu ja eiköhän se syy vastaamattomuuteen useimmiten ole jokin muu kuin henkilökohtainen. Viestin sisältö voi olla niin tyhjentävä tai muuten sellainen, ettei aloittaja osaa siihen mitään vastata. Toiset vastaa siitä huolimatta vaikka vaan tervehtiäkseen, toiset vastaavat vain, jos on jotain mielekästä sanottavaa. Ja voihan joku kommentti vain unohtuakkin, jos ensin lukee kaikki ja vastailee sitten.

Hyvää joulun jatkoa! Alkaa tosin käydä tämänvuotinen joulu jo vähiin;)

mä ymmärrän tuon,mutta mulle taisi tulla sellainen fiilis vain,että minäpä poistan...Mikä lie kiukkukohtaus,mutta tuleepa noita kohtauksia aina silloin tällöin ja silloin saattaa vähän paukahtaa...:D

Parempi paukuttaa vaan raketteja tähän aikaan.Ne on paljon mukavampiakin...;))

Kivoja joulunpyhiä sullekkin...:)

• se pukki siellä enään tekee koko huushollissa jos lahjat on jo jaettu. Sais se pukkikin keskittyä vain siihen omaan suoritukseensa eikä katella mitä vanhemmat katselevat. :)

Toisekseen en usko koko juttuusi, mutta omia sanojasi käyttäessäni, pikku provo keskusteluun piristää kummasti.

Kysymykseesi vastaan, että tuskin , vaikka telkkari olis yötämyöten päällä. Eiköhän siihen turru.

Vieraita jos yllättäin taas tulee, niin en heidänkään takia telkkaria sulkis, mitäs tulivat kutsumatta, siellä on just menossa vaikka avara luonto ja sen katson olkoon vieraana vaikka paavi mikä on hyvin epätodennäköistä. :)

• korpikirjailija

Ei minun juttuni ole uskonkappaleita, vaan aikas tosia elämän kokemuksia. Tuntuu teidänkin huushollissa olevan ykköspaikalla tuo tv ; ) joten itsepähän todistit asioiden näin olevan eikä minulla ole siihen muuta lisättävää.

Pakkanen on korvessa lauhtunut muutaman piirun, mutta tuuli on tuimaa. Tapaninpäivää sinne teille ja älkää juuttuko töllön ääreen vaan kip kap ulos mäkeä laskemaan.

Ei minun juttuni ole uskonkappaleita, vaan aikas tosia elämän kokemuksia. Tuntuu teidänkin huushollissa olevan ykköspaikalla tuo tv ; ) joten itsepähän todistit asioiden näin olevan eikä minulla ole siihen muuta lisättävää.

Pakkanen on korvessa lauhtunut muutaman piirun, mutta tuuli on tuimaa. Tapaninpäivää sinne teille ja älkää juuttuko töllön ääreen vaan kip kap ulos mäkeä laskemaan.

paikkaansa. Olkarissa on toki teevee mutta se ei edes toimi kun siinä ei ole dikipoksia. Että eipäs luulotella siellä ollenkaan. Ulkona ukko jo kävi ja teki turhan reissun, mutta siitä huolimatta sulle kans Tapania.

• Nittaminax kirjoitti:

paikkaansa. Olkarissa on toki teevee mutta se ei edes toimi kun siinä ei ole dikipoksia. Että eipäs luulotella siellä ollenkaan. Ulkona ukko jo kävi ja teki turhan reissun, mutta siitä huolimatta sulle kans Tapania.

En mie mittää luulottele luin vain kommenttisi ja siitä saa vahvan käsityksen, että paavikin saisi nöyrästi tuijottaa vierelläsi avaraa luontoa jos nyt sitten sinne vierailulle piipahtaisi. Kovin olit ottanut korkean alttoritäärin vahvistamaan töllösi katselun tärkeyttä ;))))))

No, samapa tuo minulle onko teillä dikiboxia vai ei meillä on ja toimii tarvittaessa ; )))

Mutta se siitä ja jatketaan tapania ihan leppoisasti, panin pesukoneen pyörimään ; )

En mie mittää luulottele luin vain kommenttisi ja siitä saa vahvan käsityksen, että paavikin saisi nöyrästi tuijottaa vierelläsi avaraa luontoa jos nyt sitten sinne vierailulle piipahtaisi. Kovin olit ottanut korkean alttoritäärin vahvistamaan töllösi katselun tärkeyttä ;))))))

No, samapa tuo minulle onko teillä dikiboxia vai ei meillä on ja toimii tarvittaessa ; )))

Mutta se siitä ja jatketaan tapania ihan leppoisasti, panin pesukoneen pyörimään ; )

on vastuu. Minullapa jo kone lopetti pyörimisen, olin pikkusen nopeampi kuin sinä. :)
        Niin ja paavihan on minusta seuraava minun kodissani joten nöyrtyköön se vain tahtooni. :)))

• Nittamiinax kirjoitti:

on vastuu. Minullapa jo kone lopetti pyörimisen, olin pikkusen nopeampi kuin sinä. :)
        Niin ja paavihan on minusta seuraava minun kodissani joten nöyrtyköön se vain tahtooni. :)))

Totta puhut lukijan vastuulla on tekstien tulkinta. Minä taas olen meidän kodin päämies ja komistus ja muut nöyrtyköön tahtooni. Kovin on sopuisa pirtti vallankin kun pääsääntöisesti yksin täällä touhuilen ; )))

Totta puhut lukijan vastuulla on tekstien tulkinta. Minä taas olen meidän kodin päämies ja komistus ja muut nöyrtyköön tahtooni. Kovin on sopuisa pirtti vallankin kun pääsääntöisesti yksin täällä touhuilen ; )))

Näinhän se menee että ensin olen minä ja sit tulee hevonen ja 12 paalia heinää, sit muut. :)) Oikeesti meillä ensin menee kissa sit minä ja sen jälkeen tulee muut. *huokaus* :)))

• k/k

Ettet saa ittes kanssa riitaa aikaseksi,mä aina aamulla jaan hommat itelleni ja ehtoolla haukun jos on jääny tekemättä.

• Korppis
        k/k kirjoitti:

Ettet saa ittes kanssa riitaa aikaseksi,mä aina aamulla jaan hommat itelleni ja ehtoolla haukun jos on jääny tekemättä.

Kieltämättä, kimuranttia seurustelua joskus mm. noidun itsekseni kuka piru tuonkin on tuohon hilannut haitoksi tai vääntänyt jääkaapin liian kylmäksi tai sotkenut keittiön lattialle leivän murusia yms. ja itseäni on ollut pakko lopuksi torua ; ))

• 7+12

Tuntui kyllä aika typerälle.

• tunsin itseni typeräksi kun luin vastauksesi. Jäiköhän minulta huomaamatta joku oleellinen sanoma viestistäsi? No saattaa olla....

• Korppis

kävin laittamassa puumerkin aloitukseesi, ; ))))) näin se ruukaa mennä, jotta vuoroin vieraissa.

• pukkinen

keskipiste.

• Korppis

....totta naputtelet, mitä tulee vapaa-ajan viettomuotoihin niin kivaa on istua kotona koneella ja seurustella ympäri suomennientä ilman, että pitäisi pyhäleninkiä päälle sonnustaa saati pakkaseen painella. Meillä.... en tasan tarkkaa tiedä ketä kaikkia tarkoitat ehkä aktiiveja saman nikin käyttäviä palstalaisia vai minua, mutta tuskin minä voin olla me ; )))))

• Saattaa mennä viikkojakin, etten katso televisiota. Tosin joulun aikaan tulee joku elokuva katsottua, kun on tavallista parempi tarjonta.

Tänä päivänä tosin netti on paljolti riistänyt television aseman joutoajan täyttäjänä. Television aikaan ihmiset sentään olivat fyysisesti yhdessä vaikkeivät välttämättä henkisesti. Nyt saattavat kaikki olla omilla koneillaan omissa huoneissaan tekemässä omia juttujaan. Helposti siinä katoaa koko keskustelutaito.

• Korppis

Luonnollisesti jos joka huoneessa on netti tai televisio se häiritsee kommunikointia. Kuitenkin koen, että nettikeskustelu antaa huomattavasti enempi henkistä pääomaa kuin passiivinen tv:n tuijotteleminen.

Kun aloitin keskustelupalstoille kirjoittelun olin hyvin tietämätön ihmisten luonteista ja reaktioista. Nyt olen oppinut ymmärtämään enemmän ihmisluontoa ja myös omaa käyttäytymistäni. Olen mm. oppinut sanan provo merkityksen ja provoamalla kaivamaan myös esiin piilotettua tietoa. Kirjoittamisen taitoni ja kielioppiasiat ovat parantuneet. Itsekontrollini on lisääntynyt.

Tämä nettailu voi olla väline itsensä kehittämiseen ihmisenä. Televisio ei ole koskaan saavuttanut sijaa eläväisessä kehossani ja muuttuvissa mielen sopukoissani.

• Korppis kirjoitti:

Luonnollisesti jos joka huoneessa on netti tai televisio se häiritsee kommunikointia. Kuitenkin koen, että nettikeskustelu antaa huomattavasti enempi henkistä pääomaa kuin passiivinen tv:n tuijotteleminen.

Kun aloitin keskustelupalstoille kirjoittelun olin hyvin tietämätön ihmisten luonteista ja reaktioista. Nyt olen oppinut ymmärtämään enemmän ihmisluontoa ja myös omaa käyttäytymistäni. Olen mm. oppinut sanan provo merkityksen ja provoamalla kaivamaan myös esiin piilotettua tietoa. Kirjoittamisen taitoni ja kielioppiasiat ovat parantuneet. Itsekontrollini on lisääntynyt.

Tämä nettailu voi olla väline itsensä kehittämiseen ihmisenä. Televisio ei ole koskaan saavuttanut sijaa eläväisessä kehossani ja muuttuvissa mielen sopukoissani.

Taito heittää kirjallista small-tookkia tuntemattomien kanssa epäilemättä lisääntyy, niillä jotka sitten nettiä palstakirjoitteluun käyttävät. Mutta kuinka paljon tästä on sitten apua perheen sisäisen suullisen kommunikoinnin määrän ja laadun kohottajana? Tuskin kovin paljon. Sitäpaitsi useimmat tyytyvät vain selaamaan sivuja ja pelaamaan pelejä. Siitä tuskin ainakaan kesusteluvalmiudet lisääntyvät.

Sinänsä kyllä itsekin myönnän, että palstailun myötä taitoni ilmaista itseäni kirjallisesti on huimasti kehittynyt. Siitä on oikeasti ollut apua, kun on tarvinnut tehdä kirjallisia vastineita esim. viranomaisille. Tosin silloin tahtoo olla vaikea päästä irti palstakirjoittajan roolistaan. Tulee huomaamatta harrastettua piilokettuilua! :)

• Korppis
        norMix kirjoitti:

Taito heittää kirjallista small-tookkia tuntemattomien kanssa epäilemättä lisääntyy, niillä jotka sitten nettiä palstakirjoitteluun käyttävät. Mutta kuinka paljon tästä on sitten apua perheen sisäisen suullisen kommunikoinnin määrän ja laadun kohottajana? Tuskin kovin paljon. Sitäpaitsi useimmat tyytyvät vain selaamaan sivuja ja pelaamaan pelejä. Siitä tuskin ainakaan kesusteluvalmiudet lisääntyvät.

Sinänsä kyllä itsekin myönnän, että palstailun myötä taitoni ilmaista itseäni kirjallisesti on huimasti kehittynyt. Siitä on oikeasti ollut apua, kun on tarvinnut tehdä kirjallisia vastineita esim. viranomaisille. Tosin silloin tahtoo olla vaikea päästä irti palstakirjoittajan roolistaan. Tulee huomaamatta harrastettua piilokettuilua! :)

Tapanitansseihin ; )

Olemme lähdössä koko korven poppoo nuorimmasta vanhimpaan ulos irrottelemaan. Nokanpääni on puuteroitu ja pukinkontista kaivettu hajuvesi leijailee pirtin jouluisten tuoksujen seassa.

Huomenna jatketaan ; )))

Kivää iltaa kaikille ja lopettakaa vanhojen asioiden vatkaus ja menkää eteenpäin naama virneellä ; )

Mandi

• Korppis kirjoitti:

Tapanitansseihin ; )

Olemme lähdössä koko korven poppoo nuorimmasta vanhimpaan ulos irrottelemaan. Nokanpääni on puuteroitu ja pukinkontista kaivettu hajuvesi leijailee pirtin jouluisten tuoksujen seassa.

Huomenna jatketaan ; )))

Kivää iltaa kaikille ja lopettakaa vanhojen asioiden vatkaus ja menkää eteenpäin naama virneellä ; )

Mandi

No joo, itseasiassa kommenttisi kirjoittamisen aikaan olin jo menossa kohti Tapanintansseja ja ekaa valssia! Huonosta kelistä huolimatta kiitettävästi oli tanssikansaa liikenteessä ja kaikelisäksi naisenemmistö! Oli sitten miestenhauilla mistä valita ja naistenhauilla kelpasi tällainen vaatimattomammankin tanssitaidon omaava! :))

• norMix kirjoitti:

No joo, itseasiassa kommenttisi kirjoittamisen aikaan olin jo menossa kohti Tapanintansseja ja ekaa valssia! Huonosta kelistä huolimatta kiitettävästi oli tanssikansaa liikenteessä ja kaikelisäksi naisenemmistö! Oli sitten miestenhauilla mistä valita ja naistenhauilla kelpasi tällainen vaatimattomammankin tanssitaidon omaava! :))

Olipa kiva lukea kommenttisi. Kumpa kaikki jaksaisivat olla yhtä hyväntuulisia tänään kuin sinä ja minä.
        Nuoriso suuntasi illalla pubikujalle ja sinnehän me vanhuksetkin eksyimme joten tuo tanssipuoli jäi vähemmälle. Kivaa oli tapasimme tuttuja ja turistiin niitä näitä. Molemmat jälkeläiseni nukkua tuhisevat tuolla toisessa huoneessa. Keitin riisipuuroa valmiiksi ja kohta alan herätellä nuoria miehiä uuteen päivään.

Tästä se taas lähtee ; )

• Hymy huulessa

Olipa kiva lukea kommenttisi. Kumpa kaikki jaksaisivat olla yhtä hyväntuulisia tänään kuin sinä ja minä.
        Nuoriso suuntasi illalla pubikujalle ja sinnehän me vanhuksetkin eksyimme joten tuo tanssipuoli jäi vähemmälle. Kivaa oli tapasimme tuttuja ja turistiin niitä näitä. Molemmat jälkeläiseni nukkua tuhisevat tuolla toisessa huoneessa. Keitin riisipuuroa valmiiksi ja kohta alan herätellä nuoria miehiä uuteen päivään.

Tästä se taas lähtee ; )

muita hyväntuulisia.
        Aukaise silmäsi.

• Hymy huulessa kirjoitti:

muita hyväntuulisia.
        Aukaise silmäsi.

Kiva, söin riisipuuroa ja palasin koneelle ja niinpäs onkin iloinen vilke silmissäsi ; )

• Maarit M

Tuin viime yönä kotiin lasteni luota, jossa vietin joulun.

Kukaan ei avannut telkkua, ei tietokonetta, ei pyykinpesukonetta tänä aikana.
      Ainoa kone oli tiskikone, jota käytettiin ;-);-)

Missään nimessä en kuitenkaan paheksu heitä, jotka telkkua katsovat tai tietokoneensa avaavat.
      Pyykinpesutarvetta jouluna en ymmärrä.

• Minulla on käsitiski joten sen astiapesukoneen sijaan pesin alakerran pyykkituvassa taloyhtiön koneella esikoiseni farkkuja ja pusakoita. Eihän sitä aina kaikkea ymmärrä, mutta jos lapsi haluaa puhtaat vaatteet ennen paluutaan Hesaan niin silloin ei meillä katsota onko arki vai juhlapyhä. Ja kun alakertaan on kolme kerrosta ei koneen ääni lainkaan häirinnyt tapaninpäiväämme. Siis pesukoneiden Tv:n ja muidenkin aparaattien käyttö on itse kullekin oma juttunsa ; ) Eikö niin.

Minulla on käsitiski joten sen astiapesukoneen sijaan pesin alakerran pyykkituvassa taloyhtiön koneella esikoiseni farkkuja ja pusakoita. Eihän sitä aina kaikkea ymmärrä, mutta jos lapsi haluaa puhtaat vaatteet ennen paluutaan Hesaan niin silloin ei meillä katsota onko arki vai juhlapyhä. Ja kun alakertaan on kolme kerrosta ei koneen ääni lainkaan häirinnyt tapaninpäiväämme. Siis pesukoneiden Tv:n ja muidenkin aparaattien käyttö on itse kullekin oma juttunsa ; ) Eikö niin.

siis ei häirinnyt teidän tapaninpäivän viettoa, mutta entäs niitten jotka asuu sen pesutuvan yllä taikka vieressä.

• Maarit M

Minulla on käsitiski joten sen astiapesukoneen sijaan pesin alakerran pyykkituvassa taloyhtiön koneella esikoiseni farkkuja ja pusakoita. Eihän sitä aina kaikkea ymmärrä, mutta jos lapsi haluaa puhtaat vaatteet ennen paluutaan Hesaan niin silloin ei meillä katsota onko arki vai juhlapyhä. Ja kun alakertaan on kolme kerrosta ei koneen ääni lainkaan häirinnyt tapaninpäiväämme. Siis pesukoneiden Tv:n ja muidenkin aparaattien käyttö on itse kullekin oma juttunsa ; ) Eikö niin.

Niinpä niin eli se mikä sopii minulle, pitää sopia kaikille, mutta sitä mitä minä en ymmärrä, olkoon suuren aloituksen aiheena.

• Nittaminax kirjoitti:

siis ei häirinnyt teidän tapaninpäivän viettoa, mutta entäs niitten jotka asuu sen pesutuvan yllä taikka vieressä.

.....ilmoitan, että alapuolella asuva rouva on mökillään viettämässä joulua ja talo muutoinkin vaikuttaa aika hiljaiselta. Tämä on sellainen asuntosijoittajien talo, jossa asuu paljon opiskelijoita, jotka ovat juuri nyt viettämässä joulua kodeissaan. Et onnistunut keksi lisää minä olen taas iskussa ; )

• Maarit M kirjoitti:

Niinpä niin eli se mikä sopii minulle, pitää sopia kaikille, mutta sitä mitä minä en ymmärrä, olkoon suuren aloituksen aiheena.

Kylläpäs sinä jaksat vihotella siitä käynnistäni aloituksessasi. Elämä on

.....ilmoitan, että alapuolella asuva rouva on mökillään viettämässä joulua ja talo muutoinkin vaikuttaa aika hiljaiselta. Tämä on sellainen asuntosijoittajien talo, jossa asuu paljon opiskelijoita, jotka ovat juuri nyt viettämässä joulua kodeissaan. Et onnistunut keksi lisää minä olen taas iskussa ; )

onnistunut? Pilata jotain iloasiko jota saatoit tehdä muille asukkaille. Ja mitä sillä on väliä mikä asuntomuoto on. Niin mutta kysehän olikin vain siitä ettei pesukone häirinnyt sinua.

• pesukone ja telkkari
        Nittaminax kirjoitti:

onnistunut? Pilata jotain iloasiko jota saatoit tehdä muille asukkaille. Ja mitä sillä on väliä mikä asuntomuoto on. Niin mutta kysehän olikin vain siitä ettei pesukone häirinnyt sinua.

vaikuttaa todella lapsellisilta, oletteko te ollenkaan aikuisa.

• huhhahhei..

Kylläpäs sinä jaksat vihotella siitä käynnistäni aloituksessasi. Elämä on

Sulle on jäänyt levy päälle noissa epäilyksissäsi. Eikö se ole raskasta?

• Satunnainen lukija

Mistä te vakituiset kirjoittajat näitä keskustelunaiheita oikein keksitte? Ei vois väkinäisempää enää olla. Vaihtoehto on sitten joku sisäpiirin riita. Hohhoijaa...

• Vaan kommentoit kuitenkin ja sehän on keskustelua se ; ) ja jos ei ole aiheita ei synny keskustelua. Hohoijaa...; )

• : : : : : :

ei olla vielä puhuttu, mitä väriä käytät.
        Siinähän aloitukseen aihetta.

• : : : : : : kirjoitti:

ei olla vielä puhuttu, mitä väriä käytät.
        Siinähän aloitukseen aihetta.

kohta alkaa ilotulitteiden räiskeen kauhistelu ja uuden vuoden onnittelujutskat. Sitten uuden vuoden lupaukset. Tammikuussa läskien sulatus ja kunnon kohotus.....ja mitä niitä vielä oli ; )

• Adria

Meillä kyllä oli auki. Ei sitä kukaan siinä zoomannut, olipahan auki. Muistaakseni Jouluaiheista taustaohjelmaa tuli ja volyymit oli pienellä. Meillä ei myöskään käännetä tauluja toisinpäin joulupukin vierailun ajaksi.

Telkkari on kotimme keskipiste ja keittiö myös. Silloin ei seurustella kun katson uutisia tai prismoja. Silloin kun seurustellaan niin seurustellaan. Ei ole ongelmaksi muodostunut.

• ....Joulu ja pitkät pyhät näyttää kiristävän kirjoittajien hermoja. Ei ole mennyt putkeen tai on ollut putki. Uudet aloitukset sekä kommentit tähänkin ketjuun huokuvat katkeruutta ja kaunaa. Kävin eräällä toisella palstalla ja sama oli meininki sielläkin.

Ovet paukkuvat ja kirjoittajat lähtevät jäähylle palatakseen taas uudelleen kun työpaineet imevät parhaat tappelun halut.

Kaiken kaaoksenne keskelle toivotan teille vilpittömästi hyvää sunnuntai-iltapäivää.

• hyvää matkaa

kun tiedät kaikista kaiken mitä kukin ajattelee.

• hitto vieköön

toisten kaaoksista ja elämästä, olet kaikkien palstojen ällöttävin tyyppi.

• nointainäin

voinut vastata, jos sävy olisi ollut toisenlainen.
      Mutta asetut aina kaikkien yläpuolelle.
      Muilla tuntuu aina asiat olevan huonommin kuin sinulla.
      Onko kukaan koskaan sanonut että olet tiukkapipoinen moralisti -pahimmasta päästä.
      Kirjoituksissasi on ikävä sävy.

• Heikunkeikku

Televisio ei ole kotini keskipiste. Minulla ei ole televisiota ollenkaan. Olen laittanut sen pois vuosia sitten (yli 7 vuotta sitten).
      Silloin kun semmonen vehje kotona oli, niin se ei ollut päällä paljon koskaan. Hylättynä kökötti olohuoneen nurkassa pitkät ajat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5288
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2078
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1815
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1280
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1001
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    Aihe