Miten purat kiukkusi?

tomppa2006

Kiukkuni tulee äkkiarvaamatta. Totaalinen suuttuminen ja kiukustuminen. Huudan jonkin aikaa kovaan ääneen, joskus ihmettelen itsekin, että mitäs minä tässä keuhkoon.

Onneksi se menee myös silmän räpäyksessä ohi ja olen oppinut pyytämään läheisiltä ihmisiltä anteeksi kiukun purkauksiani.

51

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitisen vähän aikaa ja sitten suljen suuni ja mökötän kiukkusen näköisenä...Tein itä juuri vähän aikaa sitten...Meni jo ohi jotenkuten..

• tomppa2006

...suutut, loukkaannut ja mökötät...

Sen suututtajan on vaikea saada kontaktia sinuun sen jälkeen, etkai pitkävihainen ole?

• tomppa2006 kirjoitti:

...suutut, loukkaannut ja mökötät...

Sen suututtajan on vaikea saada kontaktia sinuun sen jälkeen, etkai pitkävihainen ole?

vähän asiasta.Jos suutun vain siksi että kiukuttaa muuten vaan,niin sitten lepyn nopeaan..:))

Jos on joku pahempi asia,niin sitten mä joudunkin mökötyksen jälkeen itse hieromaan sitä sopua.Se on joskus niin karmeen vaikeeta...Onneksi sitä tapahtuu kuitenkin harvemmin..

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

vähän asiasta.Jos suutun vain siksi että kiukuttaa muuten vaan,niin sitten lepyn nopeaan..:))

Jos on joku pahempi asia,niin sitten mä joudunkin mökötyksen jälkeen itse hieromaan sitä sopua.Se on joskus niin karmeen vaikeeta...Onneksi sitä tapahtuu kuitenkin harvemmin..

... ja molemmin puolinen periksi antaminen ovat varsinkin parisuhteessa ensiarvoisen tärkeätä...

Ihmisillä kun on niitä hyviä ja huonoja päiviä.

• tomppa2006 kirjoitti:

... ja molemmin puolinen periksi antaminen ovat varsinkin parisuhteessa ensiarvoisen tärkeätä...

Ihmisillä kun on niitä hyviä ja huonoja päiviä.

joskus tekis mieli heittää tuolilla, vaikkei toinen olis mitään tehnykkää...

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

joskus tekis mieli heittää tuolilla, vaikkei toinen olis mitään tehnykkää...

...se että sattuu olemaan paikalla, riittää toiselle...

Siihen kiukun purkamiseen tarvitaan kohde!

Toisaalta se asiasta sopiminen voi tapahtua kyllä hyvinkin miellyttävissä merkeissä...

• Meriläinen

Joskus olen repinyt sanomalehteä, olen käynyt salilla säkkiä hakkaamassa.
      Nuorena tyttönä äiti sanoi kun kahdestaan asuttiin että mene puita pilkkomaan kun näki raivon teini-ikäisessään nousevan ja se oli silloin hyvä ohje.
      Joskus väin mössötän sen pois.
      Nyt yksin asuessa ei kovin koovia kiukkuja ole tullut, paitsi silloin tällöin. Ulos ja lenkille siinä sitä on.

• tomppa2006

...on varmasti yksi tehokkain ja hyödyllisin keino purkaa kiukkua...

• impi-lempi

ihminen, jotten helposti kiukustu...toooooosin joskus tietenkin...Se ilmenee eri tavoilla, riippuen, kuka on kiukkuni kohde . Tappeleville muksuilleni saatan ärjäistä sitten, kun tuntuu, etten enää jaksa millään kuunnella...miehelleni kun suutun, niin mökötän ;)

• tomppa2006

...saaneen aikaan paljon hiljaisuutta mököttämisen merkeissä...

Ja sen myötä niitä kiusallisen pitkältä tuntuvia hetkiä. Itse kannatan sanontaa: "Parempi kerta rytinä, kuin ainainen kitinä".

• mitäkä mies

tuulettomana päivänä.Ei minua saa kovin helposti kiukkuani purkamaan,mutta sitten kun se purkautuu,karkaa tiiratkin järveltä,sanon sanottavani,puhun suuni puhtaaksi,läimäytän oven kiini lähtiessäni siihen malliin että ovenkorjaajalla on töitä sen jälkeen ja jos ovien lukko ei sattuisi toimimaan niin kävelen varmaan oven läpi..Hyppään autoon ja ajan vähintään sata kilometriä ja lujaa,joskus jopa poliisisaattueessa ja sen vuoksi kortti oli valtion hallussa muutaman kuukauden.

Onneksi tätä tapahtuu vain kerran kymmenssä vuodessa tai harvemmin:) Edellisestä tulivuoren purkauksesta on aikaa noin 12 vuotta

Pienet kiukut menee niin oireettomina ettei niitä kukaan huomaa ja pikkujutut voi aina unohtaa ja antaa anteeksi,kuin myös voin pyytää anteeksi terävän kieleni aikaansaannoksen..Kiukkuilen siis,mutta en sitä näytä ja sehän on sama kuin ei kiukkuilisi lainkaan:))

Vähän kai oon lupsakka:))

• selkäsauna kin

Helpottaa kun pieksää ämmän ,

• tomppa2006

...ei minullakaan noita kiukun purkauksia mitään päivittäin satu...

Mutta ehkä kerran vuodessa, joten hieman sinua yläkireämpi taidan siis olla. Lupsakat ovat mukavia ihmisiä.

*hymyilee*

• Jouluusta iltaa pohojanmaalta!
        Nualla se vissihin on helepompaa tasaalla "verensokurit" jokka elää parisuhtehes,,,,uskoosin. Tottahan sille akalle on siinä heleppoa antaa se "korvalääkes" ja voihan se olla notta on sen voitehen väärtiki, tierä oikein.
        Tällaasen yksineläjän soon takkuusempaa ku ei oo kenelle niitä pahojapäitään tasaalisi. Soon vaan purettava se kiukku ikenihin, ku ei oikein toisinkaan taira. Itte ku kysyy ja itte vastaa niin eisunkahan siinä erees tuu niitä tilanteeta jotta suuttua pitääsi. Ja muutoonkin ku ikää tuloo niin se aikakin hioo särmiä ja oppii ottamahan ne päivät sellaasina ku ne milloonkin tuloo. Ei oo enää tarvesta kapinoora oikein mitään, eikä ketään vastahan.
        Näin jouluna tohori muutoonkaan. Paree soon elää ihimisiksi, ihimisenä.
        Eikä soo suatavaa muillekaan, ainakaan akkaan kanssa, mekaasta ja metuloora, kummanahan sellaanen jo kuultaasihin.
        Onhan täällä netiis ne Vaasan Jaakoon kauhavalaasen helapään käyttöohojehet, ,,,,jos tuloo sellaasia periaattehellisia kysymyksiä ja jos niistä hermostua pitää.
        Puukoolla, puntarilla ja moskulalla noon maaliman sivu saatu pohojalaaset rauhoottumahan ja hyvinä vallan ja oikeuren välikappaleina niitä täällä piretähänkin. Ei täällä sen raakempia olla ku muuallakaan, niihin ku vaan on totuttu ja hyvääksi havaattu. Se moskula on sellaanen nahkahan kääritty, vaikka ny pannunvarsi. Soon sellaanen oliiskoos puolimetrinen letkutes. Sillä ku vetääsöö pääkumurahan, tai korvalle, vaikka ny ylimmäs ystävyyres, niin heti tuloo samaanmielistä väkiä ja tasaantuu siinä ne omatki pahatpäät. Eikö oo yksinkertaasta??? Kasakanpampunvuoroo tuloo sitten aina jäläkikätehen, mutta soon sitten taas aivan oman tarinaansa arvoonen,,,tarpehellinen ja tärkiä sekiin.
        Kuitenkin kaikille oikeen rauhaasaa ja lämmintä joulumieltä.
        terv. tällaanen ei pualesta eikä vastahan oleva seppä ja pieni myötätuntoonen Tiitu kulta, kylymältä lakeurelta.

• Pirre*

Olen kuin viilipytty, mutta sitten kun oikeasti repee niin sillon on hyvä olla kaakana, usein riehun sisäänpäin, - viskon mielessäni serviisejä ja kirveitä..piilossa tulee parku..ja perkeleitä..sori.

• Pirre*
        selkäsauna kin kirjoitti:

Helpottaa kun pieksää ämmän ,

huonon vitsin väänsit..

• mitäkä mies
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Jouluusta iltaa pohojanmaalta!
        Nualla se vissihin on helepompaa tasaalla "verensokurit" jokka elää parisuhtehes,,,,uskoosin. Tottahan sille akalle on siinä heleppoa antaa se "korvalääkes" ja voihan se olla notta on sen voitehen väärtiki, tierä oikein.
        Tällaasen yksineläjän soon takkuusempaa ku ei oo kenelle niitä pahojapäitään tasaalisi. Soon vaan purettava se kiukku ikenihin, ku ei oikein toisinkaan taira. Itte ku kysyy ja itte vastaa niin eisunkahan siinä erees tuu niitä tilanteeta jotta suuttua pitääsi. Ja muutoonkin ku ikää tuloo niin se aikakin hioo särmiä ja oppii ottamahan ne päivät sellaasina ku ne milloonkin tuloo. Ei oo enää tarvesta kapinoora oikein mitään, eikä ketään vastahan.
        Näin jouluna tohori muutoonkaan. Paree soon elää ihimisiksi, ihimisenä.
        Eikä soo suatavaa muillekaan, ainakaan akkaan kanssa, mekaasta ja metuloora, kummanahan sellaanen jo kuultaasihin.
        Onhan täällä netiis ne Vaasan Jaakoon kauhavalaasen helapään käyttöohojehet, ,,,,jos tuloo sellaasia periaattehellisia kysymyksiä ja jos niistä hermostua pitää.
        Puukoolla, puntarilla ja moskulalla noon maaliman sivu saatu pohojalaaset rauhoottumahan ja hyvinä vallan ja oikeuren välikappaleina niitä täällä piretähänkin. Ei täällä sen raakempia olla ku muuallakaan, niihin ku vaan on totuttu ja hyvääksi havaattu. Se moskula on sellaanen nahkahan kääritty, vaikka ny pannunvarsi. Soon sellaanen oliiskoos puolimetrinen letkutes. Sillä ku vetääsöö pääkumurahan, tai korvalle, vaikka ny ylimmäs ystävyyres, niin heti tuloo samaanmielistä väkiä ja tasaantuu siinä ne omatki pahatpäät. Eikö oo yksinkertaasta??? Kasakanpampunvuoroo tuloo sitten aina jäläkikätehen, mutta soon sitten taas aivan oman tarinaansa arvoonen,,,tarpehellinen ja tärkiä sekiin.
        Kuitenkin kaikille oikeen rauhaasaa ja lämmintä joulumieltä.
        terv. tällaanen ei pualesta eikä vastahan oleva seppä ja pieni myötätuntoonen Tiitu kulta, kylymältä lakeurelta.

murretta,etsin sanakirjaa hymyssä suin..No ei vaiskaa,kyllä selvitin tekstin kun luin hitaaaaaasti:))))

• mitäkä mies
        Pirre* kirjoitti:

Olen kuin viilipytty, mutta sitten kun oikeasti repee niin sillon on hyvä olla kaakana, usein riehun sisäänpäin, - viskon mielessäni serviisejä ja kirveitä..piilossa tulee parku..ja perkeleitä..sori.

toisista kuulemma pelottavaa,varsinkin jos viskoo kireveitä ja puukkoja mielessään.Sullon mun luonto:))

• täysääliö

perkeleitä ja muita peikkoja tulee julki kovalla äänellä, mutta kiinni en ihan hevillä käy keneenkään.
      Rauhoitun myös melko nopeasti.

• tomppa2006

...harvoin tulee enää perkeleitä...

Lapsen syntymän myötä olen siistinyt kielenkäyttöä todella paljon. En halua olla kirosanoissa esimerkin antajana, oppivat tosin muutenkin, mutta itsestä tuntuu paremmalta.

• Mikä on asia, en kovin helposti suutu, mutta sitten kun suutun, saatan kovalla äänellä jotain sanoa, sen jälkeen pidän suuni visusti kiinni ja mökötän. Helppo on kyl leputtajan osa, minut saa aikas äkkiä leppymään:))

• Iltaa Sinulle Sasus.
        Sellaanenhan sitä ihimisen pitää ollakin. Anteesi antavaanen. Mun vaimoovainaa oli kans justihin samanlaanen. Suuttui, mutta oli viiren minuutin kuluttua taas jo kaveri. Ja mikä kerran sovittihin niin ikinä hän ei nalakuutelu niistä enää jäläkikätehen.
        Minä joskuus kysyin parinkinpäivän perästä notta: ku sä sanoot silloon niin... Hän sanoo että sehän on sovittu asia eikä sitä enää trenkää muistella.
        Hyvää joulunaikaa, rauhaasan levollista Sinulle.
        terv. seppä ja pieni Tiitu

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa Sinulle Sasus.
        Sellaanenhan sitä ihimisen pitää ollakin. Anteesi antavaanen. Mun vaimoovainaa oli kans justihin samanlaanen. Suuttui, mutta oli viiren minuutin kuluttua taas jo kaveri. Ja mikä kerran sovittihin niin ikinä hän ei nalakuutelu niistä enää jäläkikätehen.
        Minä joskuus kysyin parinkinpäivän perästä notta: ku sä sanoot silloon niin... Hän sanoo että sehän on sovittu asia eikä sitä enää trenkää muistella.

Rauhaisaa Joulua myös sinulle ja Tiitukalle:)

Eihän sitä kannata kaikkea mennyttä kiukkua muistella, turhaa sellainen.
        Elämässä tulee koko ajan kaikenlaista uutta mitä tarttee sulatella, vaikeitakin asioita, mitäs niistä pienistä kun ei pienetkään meistä:)

• viivi-amaldiina

Iltaa Sinulle Sasus.

mitä niistä vanhoista enää kaivaa ja muistelee.

Itse olen sellainen suuttuja et menen mykäks,,,,, ei hyvä ollenkaan kun mielipidettä toinen tarvis. :)

• tomppa2006

...kovin helposti vihastu, suuttumiskynnys on noussut iän myötä...

Lepyttäjän osa ei ole koskaan helppo, kun ei koskaan olla varma miten tässä oikein käy?

• Tärkeintä on anteeksipyytäminen. Se kertoo ihmisen omasta tunnosta ja lähimmäisen rakkaudesta.
      Meidän isä silloin joskus huusi ruokapöydässäkin niin että posket olivat täynnä ruokaa ja siltikin suu kävi terävään ja kovaa. Kummallinen paikka ja aika antaa tulla kiukkunsa ulos. En muista kuulleeni anteeksipyyntöä koskaan.

No niistä ympyröistä pois. Itse puran kiukkuni touhuamiseen ja mulkoilen sivusilmällä. Nuivia vastauksia annan, joten en mökötä ;D Tässä lie ne päällimmäiset.

• tomppa2006

...minä olen, sieltä perittyä tuo suuttumisen niin selvä näyttäminen...

Muistan lapsuudestani samanlaisia ruokapöytä kohtauksia mitä sinullakin. Itse en käyttäydy niin, mutta myönnän tuon huutamisen olevan hallitsematonta silloin, kun se tulee ja se on kiusallista myös itsestäni. Toivoisin pystyväni kontroloimaan itseäni paremmin, onneksi on kyse yhä harvemmin tapahtuvasta asiasta.

Tuo mulkoileminen sivusilmällä kuulostaa tehokkaalta ja sivistyneeltä keinolta.

• tomppa2006 kirjoitti:

...minä olen, sieltä perittyä tuo suuttumisen niin selvä näyttäminen...

Muistan lapsuudestani samanlaisia ruokapöytä kohtauksia mitä sinullakin. Itse en käyttäydy niin, mutta myönnän tuon huutamisen olevan hallitsematonta silloin, kun se tulee ja se on kiusallista myös itsestäni. Toivoisin pystyväni kontroloimaan itseäni paremmin, onneksi on kyse yhä harvemmin tapahtuvasta asiasta.

Tuo mulkoileminen sivusilmällä kuulostaa tehokkaalta ja sivistyneeltä keinolta.

*mulkoilee*

• Paljon kestän mutta sitten viha nousee niinkuin hiljaa kuplimaan alkava kiehuva piki,sakeita kuplia ja pinnan väreilyä.
      Niskan punotuksesta on kotiväki oppinut varomaan,kiukussani en pelkää ketään naisesta syntynyttä,palaute on suoraa.
      En unohra vihamiehiäni enkä ystäviä.

• Pirre*

oletkos pitkävihainen, mie käännän selkäni ja kaikki on taas hyvin - muuten meijjän huushollissa oisi aika hiljasta pitkiä aikoja, mieheni on nääs tykännyt aina pitää mökötysjaksoja, eli on hyvin pitkävihainen sanoisin uskomaton...tosin sairaus on tehnyt hänestä herkästi kiukkuttelevan, mikkää ei ole koskaan kohen :(

• Pirre* kirjoitti:

oletkos pitkävihainen, mie käännän selkäni ja kaikki on taas hyvin - muuten meijjän huushollissa oisi aika hiljasta pitkiä aikoja, mieheni on nääs tykännyt aina pitää mökötysjaksoja, eli on hyvin pitkävihainen sanoisin uskomaton...tosin sairaus on tehnyt hänestä herkästi kiukkuttelevan, mikkää ei ole koskaan kohen :(

Iltaa Pirre kulta...
        Et Sä kyllä minulta kysyny, mutta vastaan ny kuitenkin ja on kivaa teherä tällaasia raunahuomautuksia, justihin täältä väliistä ja jos oliis sellaanen onnenkantamoonen notta sais aiheutettua jonkunkaanlaasta eripuraa, niin näkiis notta kuinka kukiin käyttäytyy live tilantehes ku tällaasesta aiheesta toimitellahan. Ja itte oon aina ollu kaikkinaasen mökööttelyn lämminhenkinen kannattaja, niin silläkin sanoon ja asiantuntijana.
        Vaimoosiahenkiä ku osaa sopivasti ärsyyttää, niin kyllä siinä matoot ja pesuhuiskat saa aivan toisellalailla kyytiä ja tryykiä ku hyvälläpäällä ollessaan. Vissihin oikein tutkittu ja toreenperäänen juttu, ainakin nua ukoot tualla pajalla sellaasta tärkiää tietoa olivat jostaan kuullehet.
        Tiitukin mökööttelöö mielellään tualla soffan alla, nimittään jos on hilijaasta. Jos taas kuuluu kolinoota ja mä touhuan jotaan, niin eihän Tiitu tietenkään silloon pysty siellä olemahan ku sen pitää tietää jotta mitä mä teen ja touhuan. Se kun on niin kamalan utelias.
        Tiitu toivookin uutehen kanien oikeusjulistuksehen sellaasta kohtaa että, aina silloon pitääs olla hilijaasta jos on känkkäränkkä, tai muu vastaava tarpehellinen mökööttely päällänsä ja menoos.
        Hyvää ja rauhaasaa joulunaikaa, rakkaalle Pirre kullalle.
        terv. minä, Tiitu ja nua mun "kersat"

• Pirre* kirjoitti:

Mut en helpolla unohra eli varon tulevaisuures

• koti-kiusattu kirjoitti:

Mut en helpolla unohra eli varon tulevaisuures

Annan kuulua mitä kuuluu, ja kuka käski! Meillä ei mökötetä, eikä sirkan turkkia paikkailla, se on kerralla selvä!

• Pirre*

Iltaa Pirre kulta...
        Et Sä kyllä minulta kysyny, mutta vastaan ny kuitenkin ja on kivaa teherä tällaasia raunahuomautuksia, justihin täältä väliistä ja jos oliis sellaanen onnenkantamoonen notta sais aiheutettua jonkunkaanlaasta eripuraa, niin näkiis notta kuinka kukiin käyttäytyy live tilantehes ku tällaasesta aiheesta toimitellahan. Ja itte oon aina ollu kaikkinaasen mökööttelyn lämminhenkinen kannattaja, niin silläkin sanoon ja asiantuntijana.
        Vaimoosiahenkiä ku osaa sopivasti ärsyyttää, niin kyllä siinä matoot ja pesuhuiskat saa aivan toisellalailla kyytiä ja tryykiä ku hyvälläpäällä ollessaan. Vissihin oikein tutkittu ja toreenperäänen juttu, ainakin nua ukoot tualla pajalla sellaasta tärkiää tietoa olivat jostaan kuullehet.
        Tiitukin mökööttelöö mielellään tualla soffan alla, nimittään jos on hilijaasta. Jos taas kuuluu kolinoota ja mä touhuan jotaan, niin eihän Tiitu tietenkään silloon pysty siellä olemahan ku sen pitää tietää jotta mitä mä teen ja touhuan. Se kun on niin kamalan utelias.
        Tiitu toivookin uutehen kanien oikeusjulistuksehen sellaasta kohtaa että, aina silloon pitääs olla hilijaasta jos on känkkäränkkä, tai muu vastaava tarpehellinen mökööttely päällänsä ja menoos.
        Hyvää ja rauhaasaa joulunaikaa, rakkaalle Pirre kullalle.
        terv. minä, Tiitu ja nua mun "kersat"

rauhaa ja rakkautta jouluunne, ja Tiitulle vain tiedoksi, me tytöt ollaan kaikki uteliaita eli tiedonhaluisia :)

P.s. olihan se Tiitu tyttöpuolinen, en ole muistaakseni kuullut hänen sukulajiaan?

• marja-liisa41 kirjoitti:

Annan kuulua mitä kuuluu, ja kuka käski! Meillä ei mökötetä, eikä sirkan turkkia paikkailla, se on kerralla selvä!

Niin sen silmä lepää jos heität sen pihalle vihapäissäsi,komeita kukkia sulla.

• tomppa2006

...suoraan kysymykseen...

Selkee homma, miten sinulla purkautuu kiukku. Paljon paremmalla tavalla kuin minulla, mielestäni.

• s_a

sadattelen isoon ääneen kaiken kiukkuni, ja hetken päästä lepyn. Kotona, siis, muualla yritän peittää kiukkuni mahdollisten hyvien käytöstapojeni sopukoihin.
      Jos haluan kostaa pahasti, olen hiljaa muutaman minuutin, kotona siis sekin.

Kiukun syntymiseen aiheutuneista seikoista riippuu, unohdanko tyystin, vai muistelenko vielä vuosien päästä, useinmiten en.
      .

• Vaieta äänekkäästi.

• s_a
        koti-kiusattu kirjoitti:

Vaieta äänekkäästi.

että voin kostaa verisesti vaikenemalla? Olen aika hirviö.

• s_a kirjoitti:

että voin kostaa verisesti vaikenemalla? Olen aika hirviö.

Muistatko minkä nimen sait makuukamari koneesta?

• s_a
        koti-kiusattu kirjoitti:

Muistatko minkä nimen sait makuukamari koneesta?

kävin kurkkaamassa. Kummasti oli viestejä hävinnyt ketjusta, mutta sehän ei minulle kuulu.

Taisikin olla genu ihan oikea tietäjä. ://)
        .

• tomppa2006

...minäkin ja horoskooppimerkiltä oinas, siinähän se...

Sama minulla, etten edes useimmiten muista kiukun aiheuttaneita syitä. Ne ovat ikään kuin purettua pois mielestä, juuri silloin ajankohtaisella hetkellä. Eikä niistä sitten sen enempää.

• jassumarketta
        tomppa2006 kirjoitti:

Sama minulla, etten edes useimmiten muista kiukun aiheuttaneita syitä. Ne ovat ikään kuin purettua pois mielestä, juuri silloin ajankohtaisella hetkellä. Eikä niistä sitten sen enempää.

Mä olen aikas hankala suuttuja omasta mielestäni. En kovin vähällä kummalla suutu mutta jos oikeen jaksaa sorkkia niin sitten tulee tulta ja tulikipinöitä. Olen menettänyt malttinikin joskus mutta se riippuu henkilöstä. Joillekin en suutu ikinä, mistähän sekin johtuu. Toisille pari sanaa ja se on siinä, kipinät sinkoilee. Kuitenkin olen rauhaa rakastava yksilö. Mieluummin hellin kuin suutun.

• s_a
        tomppa2006 kirjoitti:

ääneni varmasti vastaa pariakin uroon isottelua. Suutun, kotona, ihan typeristä syistä, häpeän niitä itsekin. Onneksi osaan pyytää anteeksi, ja kiittää.

Järkevästi ajatellen, on roolini suutahtaa, varsinkin, kun toinen on Lähes viilipytty.
        Mutta, geenejään on helppo syyttää. Ihan selvän johdannaisen näen isäni suuttumistapaan. Onneksi ainoita häneltä perittyjä tapoja.
        .

• tomppa2006
        s_a kirjoitti:

ääneni varmasti vastaa pariakin uroon isottelua. Suutun, kotona, ihan typeristä syistä, häpeän niitä itsekin. Onneksi osaan pyytää anteeksi, ja kiittää.

Järkevästi ajatellen, on roolini suutahtaa, varsinkin, kun toinen on Lähes viilipytty.
        Mutta, geenejään on helppo syyttää. Ihan selvän johdannaisen näen isäni suuttumistapaan. Onneksi ainoita häneltä perittyjä tapoja.
        .

...lohduttavaa huomata, etten ole ainoa kiukkupussi...

Perintötekijöiden syytä tämä omalla kohdallani on, onneksi polvi pajasta paranee ja omalla pojallani en ole havainnut moista. Päinvastoin hänestä on tulossa viilipytty ja se on hyvä se.

• tomppa2006
        jassumarketta kirjoitti:

Mä olen aikas hankala suuttuja omasta mielestäni. En kovin vähällä kummalla suutu mutta jos oikeen jaksaa sorkkia niin sitten tulee tulta ja tulikipinöitä. Olen menettänyt malttinikin joskus mutta se riippuu henkilöstä. Joillekin en suutu ikinä, mistähän sekin johtuu. Toisille pari sanaa ja se on siinä, kipinät sinkoilee. Kuitenkin olen rauhaa rakastava yksilö. Mieluummin hellin kuin suutun.

...hienosti kuvattu tuo kiukkutilanne...

Jotkut ihmiset ärsyttävät, toisilta siedetään melkein mitä tahansa. Luulen itseäni kuvailtavan useimpien ihmisten suusta rauhalliseksi ja harkitsevaiseksi mieheksi. Se että menettää malttinsa joskus, korostan sanaa joskus, on omasta mielestäni inhimillistä.

• henri<<>>

kolmiloikka, takapihalla

• tomppa2006

...kun aina vain tulisi mentyä hyppäämään...

Ei tuo kymmeneen laskeminenkaan, ennen suunsa avaamista huononna asiaa.

• Tinttivain

parempi jos yrität terapian avulla päästä eroon moisista puuskista. Läheisilläsi on helvetinmoiset olot kun häiriköit tuolla tavalla.
      Kaikkea et kuitenkaan pitemmän päälle voi sovittaa pyytelemällä anteeksi.

• tintti kotivee ejk

kannanotto, mutta ei minulta kuitenkaan.
        Nyt kyllä menen maate, heitän täkin silmille ja uneksin pölypunkittomasta yöstä..tsih*

• tomppa2006

...kertoi, että sen terapian jälkeen hän vasta vihainen olikin...

Lopetti siinä vaiheessa, kun alettiin popsia jotain pillereitä. Ei halunnut tulla vihannekseksi. Terapian perusajatuksena oli se, että hänen pitää muuttua ja olen siitä erittäin samaa mieltä tuttavani kanssa, ettei ihminen muuta perusluonnettaan ja käyttätymistään, jos hän ei itse halua muuttua.

Näillä palstoilla on helvetinmoiset olot monilla lukijoilla, kun tänne tullaan purkamaan omaa vihaa. Lainataan toisten nikkejä ja häiriköidään rauhallisten ihmisten keskustelutuokioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9653
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6836
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      74
      1705
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1421
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      94
      1297
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1161
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1079
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      882
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      756
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      313
      748
    Aihe