juoksupallo

???

Siis saako hamsterille ostaa juoksupalloa ja pitää sitä siinä? En oikein tiedä, että saako sitä siinä pitää vai ei...?

34

2166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syrkit

meillä ainakin tykkää juoksupallosta, 15min saa juosta ympäri taloa ja hallitsee pallon tosi hyvin, siis poikahamsu. meillä tyttö ei ole kiinnostunu ollenkaan. kyllä sen huomaa onko innostunut pallosta. hauska seurata ja jos aikoo ottaa kiinni et riittää jo, niin tekee u käännöksen :D

• HamsuLove

Meillä on kans hamsteripoika ja hallitsee juoksupallon. Juoksupallo on kuitenkin tarkoitettu hamsterille kuntoiluvälineeksi. Meillä juoksupallon pakkauksessa luki, että hamsteri saa olla siinä maximissaan 20 minuuttia. Sen kahdenkymmenen minuutin kuntoilun jälkeen hamsteri pitää laittaa häkkiin ja antaa levätä. Silloin hamsterilla pitää olla myös tarjolla raikasta vettä ja ruokaa. Itse pesen juoksupallon jokaisen käyttökerran jälkeen. Hamsterin on sitten mukava juosta siinä seuraavalla kerralla. En juoksuta hamsteria joka ilta juoksupallossa. Meillä on Savic Runner juoksupallo.

• EEIIIII
        HamsuLove kirjoitti:

Meillä on kans hamsteripoika ja hallitsee juoksupallon. Juoksupallo on kuitenkin tarkoitettu hamsterille kuntoiluvälineeksi. Meillä juoksupallon pakkauksessa luki, että hamsteri saa olla siinä maximissaan 20 minuuttia. Sen kahdenkymmenen minuutin kuntoilun jälkeen hamsteri pitää laittaa häkkiin ja antaa levätä. Silloin hamsterilla pitää olla myös tarjolla raikasta vettä ja ruokaa. Itse pesen juoksupallon jokaisen käyttökerran jälkeen. Hamsterin on sitten mukava juosta siinä seuraavalla kerralla. En juoksuta hamsteria joka ilta juoksupallossa. Meillä on Savic Runner juoksupallo.

Mun mielipide on (ja tulee aina olemaan), että hamsterille ei saa MISSÄÄN NIMESSÄ antaa jouskupalloa!
        Siis, mitä jräkeä siinä on, että avuton eläin laitetaan palloon ja katsellaan kun se juoksee päin seiniä?!
        Varsinkin kun hamstereilla on huono näky, ne saattavat kolautta itsensä johonkin ym.
        Kyllähän siinä pieni eläin hätääntyy ja lähtee juoksemaan, kun tuommoiseen palloon laitetaan. Laitetaanpa teille huonompi näky, kutistetaan hamsterin kokoon, pienennetään älykkyysosamäärää hamsterin tasolle ja laitetaan juoksemaan johonkin palloon. -.-

• HamsuLove
        EEIIIII kirjoitti:

Mun mielipide on (ja tulee aina olemaan), että hamsterille ei saa MISSÄÄN NIMESSÄ antaa jouskupalloa!
        Siis, mitä jräkeä siinä on, että avuton eläin laitetaan palloon ja katsellaan kun se juoksee päin seiniä?!
        Varsinkin kun hamstereilla on huono näky, ne saattavat kolautta itsensä johonkin ym.
        Kyllähän siinä pieni eläin hätääntyy ja lähtee juoksemaan, kun tuommoiseen palloon laitetaan. Laitetaanpa teille huonompi näky, kutistetaan hamsterin kokoon, pienennetään älykkyysosamäärää hamsterin tasolle ja laitetaan juoksemaan johonkin palloon. -.-

Ok.. Hamsterille voi ostaa juoksupallon ja juoksuttaa sitä siinä. Se on minun mielipiteeni ja tulee aina olemaan!

• aliisa h
        HamsuLove kirjoitti:

Ok.. Hamsterille voi ostaa juoksupallon ja juoksuttaa sitä siinä. Se on minun mielipiteeni ja tulee aina olemaan!

Ei missään nimessä juoksupalloa!! Se on oikeesti RÄÄKKÄÄMISTÄ!!! Haluatteko te rääkätä pientä hamsu parkaa?!? Meijän hamsulla ei oo ollu koskaan juoksupalloa saati juoksupyörää, ja se on selvinny ihan hyvin.

• Rotat<333
        aliisa h kirjoitti:

Ei missään nimessä juoksupalloa!! Se on oikeesti RÄÄKKÄÄMISTÄ!!! Haluatteko te rääkätä pientä hamsu parkaa?!? Meijän hamsulla ei oo ollu koskaan juoksupalloa saati juoksupyörää, ja se on selvinny ihan hyvin.

Juoksupallosta en oikein tiedä, kannattaisiko käyttää vai ei, mutta juoksu pyörässä ei ole mitään pahaa! Päinvastoin! Siitä on iloa hamsulle!

• ööokemt

En suosittele juoksupalloa, sillä hamsterit pelkäävät sitä. Kun ne joutuvat ahtaaseen paikkaan josta ei pääse ulos, ne siis joutuvat paniikkiin ja alkavat juosta pakoon. Sitenhän se juoksupyörä juttu toimii, ja itse en haluaisi aiheuttaa hamsulleni paniikkia. Itse sen pätätte, mutta mielestäni se on eläinrääkkäystä.

• palloilijat
        EEIIIII kirjoitti:

Minä taasen olen sitä mieltä, että jos hamsteri hamsteri EI selkeästi pidä juoksupallossa olosta, SE on eläinrääkkäystä. Mutta jos eläin näyttää nauttivan siitä, miten se voi olla rääkäämistä? Minun hamsterini hyppää innokaasti palloon aina itse, eikä millään suostu tulemaan ulos sieltä juoksemisen jälkeen. Se juoksee innoissaan, osaa väistellä seiniä yms ja näyttää oikeasti onnelliselta. Meidän hamsteri ei siitä ainakaan siis kärsi. Mutta olen sitä mieltä, että jotkut hamsterit voivat kärsiä. Tarkkaile siis hamsterisi käytöstä pallon sisällä. Jos se pysähtyy kokoajan paikoilleen ja alkaa stressaantuneena sukimaan itseään, puree palloa tai tekee jotain muuta outoa, ota se heti pois sieltä. Ja pallossahan ei kannata pitää pitkää aikaa. Itse pidän kerralla 10 min, en aina sitäkään.

• yks vaan
        aliisa h kirjoitti:

no mieti ny vähä! se hamsteri on stressaantunu siel häkiski! se on häkki josta ei pääse ulos! sama asia

• Kokenut hamsufani
        aliisa h kirjoitti:

No miks se pallo on sitte keksitty ja sitä saa juoksuttaa siin n20 minsaa!!

• hamsteri1
        ööokemt kirjoitti:

En suosittele juoksupalloa, sillä hamsterit pelkäävät sitä. Kun ne joutuvat ahtaaseen paikkaan josta ei pääse ulos, ne siis joutuvat paniikkiin ja alkavat juosta pakoon. Sitenhän se juoksupyörä juttu toimii, ja itse en haluaisi aiheuttaa hamsulleni paniikkia. Itse sen pätätte, mutta mielestäni se on eläinrääkkäystä.

Eivät kaikki hamsteri PERKELE sitä pelkää

• Milohamsteri
        EEIIIII kirjoitti:

En minäkään mun pikku Miloa sinne väkisin laita :) Laitan pallon maahan ja annan Milon mennä itse jos tahtoo. Näyttää nauttivan mutta otan pallon pois heti jos näyttää väsyneeltä. Ei koskaan kauemmin kuin 15 minuuttia. Yleensä palloon vain häkin siivouksen ajaksi.

• MM-mm-m

Ei saa laittaa juoksupalloon.
      Hamsteri juoksee siinä vain sen takia koska yrittää päästä epätoivoisesti pois,jonka seurauksena on kova vauhti ja se saattaa törmätä esim.seinään ja satuttaa itsensä.
      Hamsterit tykkäävät kaikenlaisista koloista ja piiloista,mutta juoksupallon sisällä ei pääse mihinkään piiloon ja se hermostuttaa hamsteria.

• jasu nico

Elä osta juoksupalloa! Se on sama kun panet hamsterisi pakastimeen, ja tuumailet että "onkohan sillä siellä hauskaa" ihan sama rääkkäminen. Ihan oikeesti, jos voisin polttaisin kaikki juoksupallot!! Oisko sinusta kivaa jos sut laitettais juoksemaan johonkin pieneen palloon?!? Siksi hamsuparka siellä juoksee, että se pääsis pois.

• Ehdottomasti ei!
        jasu nico kirjoitti:

Elä osta juoksupalloa! Se on sama kun panet hamsterisi pakastimeen, ja tuumailet että "onkohan sillä siellä hauskaa" ihan sama rääkkäminen. Ihan oikeesti, jos voisin polttaisin kaikki juoksupallot!! Oisko sinusta kivaa jos sut laitettais juoksemaan johonkin pieneen palloon?!? Siksi hamsuparka siellä juoksee, että se pääsis pois.

Ehdottomasti EI! Älä ikinä ostä itselläni on kääpiö enkä ole edes harkinnut sellasta!!! Hamsteri juoksee siinä koska sen on pakko! Eihän se mihinkään pallosta pääse joten se vaan juoksee koska se luulee että kun se on juossut tarpeeks kauvan se pääsee sieltä pois! Mun Sampo juoksee mun huoneessa täysin vapaasti, sillä on häkissään juoksupyörä koska se saa käyttää sitä sillon kun se itse haluaa!! Se on eri asia jos hamsteri rakastaa juoksupalloa! Mut en suosittele kokeilemaan.

• kokenut2
        jasu nico kirjoitti:

EI SE OO LÄHELLEKKääääN SAMA ASIA!!! JOS TYöNNäT HAMSTERIS PAKASTIMEEN SEHÄ JÄÄTYYY SINNE EIKKÄ SAA HAPEE MUT JUOKSUPALLOO EI JÄÄDY/ KUOLE HAPETTOMUUTEEN!!

• _Pikku_Myy_

Tästä on monia mielipiteitä,osa sanoo että se on rääkkäämistä,osa sanoo että se on hyvä kuntoiluväline.
      Itse olen juoksupalloa kannattavien puolella,pallo on hyvä lisä kuntoiluun jos hamsteri tykkää siitä.
      Mutta se ei ole pakollinen ja toimii lähes samoin kun juoksupyörä,se liikkuu kun hamsteri kävelee/juoksee,mutta juoksupallon avulla eläin voi kääntyä ja liikkua vapaammalla alueella.

Juoksupalloa ja hamsteriautoa/mopoa EI tulisi sekoittaa, jälkimmäiset ovat VAIN omistajan huvitukseksi ja tuskin kukaan hamsteri tykkää ympärillänsä olevasta mötikästä jonka läpi ei näe tai rämisevästä moposta joka jahtaa takaa ja jotka vaikeuttavat liikkumista.
      Hamsteriauto: http://loyalkng.com/wp-content/uploads/2009/06/critter-cruiser.jpg
      Hamsterimopo http://www.hamsteragility.com/Images/smallanimalfun/hamsters/hamstermotorcycle.jpg

Tässä pieni ohje juoksupallon käyttämisestä:
      1.Hanki oikean kokoinen pallo,liian iso on vaikea hallita ja liian pieni on eläinrääkkäystä.

2.Totuta hamsteri palloon,anna sen haistella ja tutkia sitä.Älä IKINÄ vain TUNGE hamsuparkaa juoksupalloon ja pyöräytä liikkelle,se on traumaattista pienelle hamsterille.

3.Anna hamsterin oppia juoksupallon hallintaa aloittamalla pienellä alueella,vahdi myös ettei vauhti kiihdy liian nopeaksi.Muista myös että hamsteria tulisi vahtia kun se käyttää juoksupalloa.

4.Jos hamsteri menee paniikkiin,pysäytä pallo varovasti ja avaa luukku ja anna hamsterin mennä rauhoittumaan,älä laita hamsteria palloon enää samana päivänä ja palaa askel taaksepäin jos hamsteri panikoituu pallossa useasti älä käytä tällä hamsterilla juoksupalloa.

5.Kovalla lattialla juoksupallo "kolisee",joten vieritä tyhjää palloa lattialla(jos aiot juoksupallottaa lattialla) ja kuuntele kuinka paljon pallo kolisee.Jos se kolisee paljon,vaihda paikkaa tai laita matolle juoksemaan.Muista että hamsterilla on herkkä kuulo!

6.Unohda hamsterautot mopot ne ovat turhia ja pelottavia hamsterille.

7.Etene hitaasti ja rauhallisesti jos haluat että hamsteri nauttii palloilusta,älä ikinä pakota hamsteria juoksupalloon.
      8.Käytä palloa silloin kun hamsteri on virkeä.

9.Pidä hamsteria alussa vain pikkuisen aikaa ja lisää sitä kun hamsteri tottuu,max.aika osaavalle juoksupallohamsterille on 15-20 min.

Vinkkejä!!.
      - Muista että uusi muovi haisee,hajusta palloa vaikka hamsterin omilla puruilla jottei se haisisi niin pahalle(hamsterilla on todella hyvä hajuaisti)
      -Aralla hamsterilla tai poikasella juoksupalloa ei tulisi käyttää.
      -Jos näyttää siltä että hamsteria ei kiinnosta enää palloilu ja vaikka aikaa olisi kulunut vain minuutti,päästä hamsteri pois.
      -Mielestäni juoksupallon tulisi olla vain kuntoilun LISÄ ,ei ainoa häkin ulkopuolella tapahtuva liikunta.Jos et pysty pitämään hamsteria vapaana huoneessa,niin voit käyttää aitausta tai puuhalaatikkoa.Lisää tietoa aitauksista ja puuhalaatikoista Suomen Hamsteriyhdistyksen sivuilla.

MUISTA ETTEIVÄT KAIKKI HAMSTERIT PIDÄ JUOKSUPALLOSTA!

-Kiitos

• _Pikku_Myy_

Tuosta edellisestä jäi muutama asia puuttumaan:
        -Muista että hamsteri voi kyllästyä palloon vaikka olisi ollut aiemmin kova pallohirmu
        -Palloa tulisi käyttää ainoastaan terveillä ja terverakenteisilla hamstereilla
        -Juoksupalloa ei tarvitse eikä aina kannatakkaan käyttää joka ikinen päivä.
        -Vanhemmiten juoksutusaikaa pallossa kannattaa vähentää.
        -Voit tehdä juoksutuspallo aitauksen vilteistä ja kankaista,muista silti vahtiminen!
        -Hamsteri voi jäädä nurkkaan kiinni pallonsa kanssa ja samoin muihin väleihin,ja älä käytä palloa kaltevilla tai luistavilla pinnoilla.

• bumppis

En ostaisi juoksupalloa. siinä on niin huono ilmanvaihto esim. pyörään verrattuna. pyörästä hamsu pääsee pois jos haluaa, mutta pallosta ei. Voihan se itsestä näyttää hauskalta, mutta onko se sitten hamterin mielestä hauskaa niin sitä ei voi tietää.

• vasta 12 wee

Juoksupallo liikkuu sen takia,koska hamsusi hätääntyy ja päästä pois.Älä siis koskaan osta palloa juoksupyörä voi olla parempi,koska siitä hamsteri pääsee pois...

• tassu600
        vasta 12 wee kirjoitti:

Juoksupallo liikkuu sen takia,koska hamsusi hätääntyy ja päästä pois.Älä siis koskaan osta palloa juoksupyörä voi olla parempi,koska siitä hamsteri pääsee pois...

Tuo on roskaa... isäni on eläin kauppias ja tietää enemmän kuin sinä siis pallon ostoon vain... tai no se riippuuu yksilöstä. Minun hamsuni uros ei pitänyt pallosta mutta naaras rakasti yli kaiken eli sii naaras oli sporttinen yksilö...

• tassu600

siis hamsusta näkee sen... jos se juoksee innoissaan se pitää mutta jos se hidastelee niin älä laita.

• 2+17
        tassu600 kirjoitti:

Tuo on roskaa... isäni on eläin kauppias ja tietää enemmän kuin sinä siis pallon ostoon vain... tai no se riippuuu yksilöstä. Minun hamsuni uros ei pitänyt pallosta mutta naaras rakasti yli kaiken eli sii naaras oli sporttinen yksilö...

Vaikka kuinka olisi eläin____kauppias niin ei se tarkoita että automaattisesti eläinkauppiaat tietävät kaikesta enemmän. Monissa eläinkaupoissa myyjät harvoin tietävät edes eläinten sukupuolta tai tuontipaikkaa.

• HamsuRakas99

Juttu on niin että se on ihan ok. (ainakin meidän naarashamsu tykkää) Kunhan et aina vaan nakkaa hamsua sinne ja kutsu sitä käsittelyksi! Sitä pitää myös käsitellä päivittäin. Meidän hamsu kyllä aina kävelee palloon reippaasti jos annan sen kävellä sinne.

• minkke_

riippuen hamsterista. Kaikki eivät palloon totu, vähän lajistakin riippuu, kiinankääpiölle en sen ujon luonteen vuoksi palloa laittaisi lainkaan.
        Pikku Myyllä oli tuossa ylempänä hyviä neuvoja. Pallo on kyllä yleisesti ottaen ihan ok väline - jotkut sitä vastustavat, toiset puoltavat ja loput suhtautuvat neutraalisti, mutta mitään absoluuttisia faktoja pallon huonoudesta ei ole, joten yksilöstä riippuen se on ok.

• duzey

Mistä niitä hamsterin juoksupalloja voi ostaa?

• tassu600

Koti kaupungin eläin kaupasta...

• Kyllä joo

Kyl ihmees osta!
      Mun hamsteri rakasti sitä palloa aina seikkaili ja oppi hallitsemaa sitä esim. Kääntyä jarruttaa. Ainaki jos on iso talo niin varmaan sinunkin hamsterisi tykkää siitä :))))

• 9+6

Se että SINUN hamsterisi "tykkäsi" siitä (mistä tiedät tykkäsikö) ei tarkoita että kaikki muutkin hamsut tykkäävät

• Mielipideasia

Tämä on mielipide asia.Jotkut kieltävät sen käytön & jotkut sanovat että hamsteri nauttii siinä olossa. Se on totta , jotkut saattavat pitää siinä juoksemisessa , mutta eivät kaikki.Jos hamsteri näyttää sterraastuneelta , ethän pakota sitä juoksemaan siinä. Älä anna pallon myöskään tömätä mihinkään , äläkä laita menemään esim. portaita alas.Pian käy huonosti! Voit kokeilla sitä hamsterillasi , itse en tykkää semmoisista palloista , minne vaan tyrkätään juoksemaan D;

• tassu600

kyllä tirtenkin saa...

• fdsfdfd

Se on rääkkäystä miksi ei pidä sitä suoraan vapaana???? :DD naurattaa tommoseet ''kylläse siellä viihtyy'' kyllähän se viihtyy paremmin vapaana juoksennellessa ja saa haistellakkin!! olisiko teidän mielestä kivaa jos sinulle laitettaisiin juoksupallo ja saisit olla jossakin talossa sen kanssa?? niin herätkää kiitos! ei ole vaikeaa ottaa hamsteri häkistä ja laittaa juoksemaan huoneeseen`?

• Eläinhoitaja

Käytämme hamstereilla juoksupalloa, sillä se kehittää eläimen ketteryyttä. Voit siis ostaa hyvillä mielin, ja juoksupyörä on myös toivottu varuste häkkiin.

• Anonyymi

Juoksupallo on haitallinen.

Juoksupallo ei ole turvallinen lemmikillesi. Sen sisällä ei ilma vaihdu kunnolla, eläin ei pääse luonnollisesti tutustumaan ympäristöönsä eikä pysty säätelemään rasituksen kestoa. Esimerkiksi hamsterille pitää olla suojaisa juoksuympäristö (oksia, pahvilaatikoita yms), aukealla alueella eläin kokee olonsa uhatuksi. Hamsterille on huono näkö ja se tutustuu ympäristöönsä haistelemalla, kuulon avulla ja viiksillään tunnustelemalla. Pahimmillaan hamsteri voi pudota pallossa rappusista tai stressaantua ilman, että omistaja ymmärtää. Toivoisin eläinkauppojen ym toimijoiden pysähtyvän pohtimaan, onko eettistä myydä tällaisia pienille lemmikeille, jotka ovat ihmisten (usein lasten) harkintakyvyn varassa koko lyhyen, mutta silti arvokkaan, elämänsä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      128
      5373
    2. HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!

"Sdp:n uusi talous­ääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen
      Maailman menoa
      216
      4775
    3. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      86
      3980
    4. Sovitteko ulkonäöllisesti

Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty
      Ikävä
      83
      3320
    5. Kaiken järjen ja logiikan voimalla

Voin todeta nainen, että halusit vain sitä.
      Ikävä
      47
      1815
    6. Anteeksi mies

Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert
      Ikävä
      32
      1809
    7. Hei T.....

Ajatuksissani olet. T.A
      Suhteet
      14
      1418
    8. Kansanedustaja

Kaikkonen vierailee Ähtärissä lauantaina. Mikä mahtaa olla paikka.?????
      Ähtäri
      17
      1328
    9. Mulle tuli tunne

Että sun tunteet mua kohtaan alkaa hellittämään, olenko oikeassa ja alatko päästä eteenpäin?
      Tunteet
      22
      1322
    10. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      52
      1233
    Aihe