Tuulikellot - helvetillinen kapistus !

Ransu the man !

Kuinka joku voi olla niin tietämätön, taulapää, kusipää paskiainen että laittaa ulos nämä helvetilliset tuulikellot kilkattamaan 24 / 7 !

Ei ole älyllä palkittu näitä tuulikellon omistajia - mitä helvetin järkeä on panna ulos kellot kilkattamaan 24 tuntia vuorokaudessa ja seitsemänä päivänä viikossa !

Kävitte varmaan kysymässä naapurustossa että haluatteko kuunnella tätä helvetin kolinaa aamusta iltaan ja illasta aamuun !

70

6269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoakuinvaivatont

      Kato se on niin, että jos tuuli on ulkona, niin tuulikellotkin on tarkoitettu ulkokäyttöön.

    • KK.

      Pistä samantyylinen viesti postiluukusta ja pyydä heitä ottamaan sellaset kellot pois.

      • sullekkin heh

        mullakin on ne kellot ja olen luullut ettei ne ole häiriöksi.Yleensä sitä saa mitä tilaa nih.Kenellä mitkäkin häiriö kellot? Nautinto ehkä kummankin puolista vai?


      • DoeRMi
        sullekkin heh kirjoitti:

        mullakin on ne kellot ja olen luullut ettei ne ole häiriöksi.Yleensä sitä saa mitä tilaa nih.Kenellä mitkäkin häiriö kellot? Nautinto ehkä kummankin puolista vai?

        tuulikellosta suurin riesa, etenkin kesällä.

        Monesti tuulikellon omistaja nukkuu toisella puolella huoneistoa ja kilkatus ei kuulu.
        Vastaavasti vieressä olevaan yksiöön/pieneen kaksioon kuuluu liiankin hyvin ja tuuletusikkunan joutuu sulkemaan.

        Jotkut heräävät herkemmin mitä toiset.


      • tt

        kellot on kivoja yhet vaan on vois olla usseematki mut oon aatellu naapurei pihakatoksee ei tarvihe raahata kitaraa onhan niitä sellasia tuuliiviirejä ne vaa suhisee ei piä kovaa ääntä kivan näkösiä ja rentouttavia katella ei oo kyl naapuri valittanu mut jos laitat korvaläpät ja kuuntelet ratioo nii ei häiritte kellot kenelle kellot soivat :)


      • kisdug
        tt kirjoitti:

        kellot on kivoja yhet vaan on vois olla usseematki mut oon aatellu naapurei pihakatoksee ei tarvihe raahata kitaraa onhan niitä sellasia tuuliiviirejä ne vaa suhisee ei piä kovaa ääntä kivan näkösiä ja rentouttavia katella ei oo kyl naapuri valittanu mut jos laitat korvaläpät ja kuuntelet ratioo nii ei häiritte kellot kenelle kellot soivat :)

        "kellot on kivoja yhet vaan on vois olla usseematki mut oon aatellu naapurei pihakatoksee ei tarvihe raahata kitaraa onhan niitä sellasia tuuliiviirejä ne vaa suhisee ei piä kovaa ääntä kivan näkösiä ja rentouttavia katella ei oo kyl naapuri valittanu mut jos laitat korvaläpät ja kuuntelet ratioo nii ei häiritte kellot kenelle kellot soivat :) "

        Tuki itse korvasi kuulokkeilla joissa pauhaa ihan mitä sielusi halajaa. Toiset saattavat haluta kuulla juurikin niitä luonnonääniä, ei naapurin idiotismista aiheutuvia haittaääniä. Jessus mitä ihmisiä!


    • klingklong

      tuulikelloista noin iso ääni lähteä, että ihan naapurin sisälle kuuluu 24 tuntia /vrk. Vai oletko joutunut ulkoruokintaan?
      Kuuletko muitakin ääniä?

      • siirtää

        teltan paikkaa.


      • uih

        "tuulikelloista noin iso ääni lähteä, että ihan naapurin sisälle kuuluu 24 tuntia /vrk. Vai oletko joutunut ulkoruokintaan?
        Kuuletko muitakin ääniä? "

        Toisilla on kuuloaisti tallella. Ja nimenomaan niitä muita ääniä olisi tarkoitus kuulla.


    • Roudarin teippiä

      ymmärtävät yskän "ehkä"

    • JustWondering

      Millainen kilkutin saa aikaan tollaisen raivonpurkauksen? Kaiketi aika iso laitos? Ja mitä sä teet, että kuulet sen äänen 24/7? Onko naapurilla joku puhallin, että se vehje mekkaloi koko ajan?

      • jippiaieee

        Tai sitten joskus pienikin ääni voi alkaa ärsyttään, jos se on jatkuvaa ja siihen on kerran kiinnittänyt huomiota. Ei sen äänen aina tarvi olla kovaa ja suurta.
        Vähän niin kuin USA:ssa (?) hyvin suosittu kidutusmenetelmä on se, että pistetään ihminen makaamaan kädet ja jalat sidottuina paareille ja sekunnin välein otsalle tippuu jäinen vesipisara. Pientä ja viattoman kuuloista, mutta oikeesti todella tehokasta :)
        Eli pienikin voi ärsyttää.
        Itselläkin tuulikellosta kokemusta, naapurilla oli sellainen. Suoraan sanottuna ihan v*tun ärsyttävää kilinää!
        Ei se kilinä sisälle kuulunut kun ikkunat oli kiinni, koska emme asuneet rivitalon pätkällä ihan vierekkäin, mutta mietipä kesäsin, kun on kuuma ja ikkunoita pitää pitää auki lähes ympäri vuorokauden!
        Turha ja ärsyttävä vehje, eiköhän sen tuulen näe vaikka puistakin tai menemällä ulos.


    • nukke

      Olen samaa mieltä, ketään ei pitäisi kiusata kellojen kilkatuksella, itse ärsyyntynyt mummolassa.

      • 10+4

        oli omakotitaloalueella ja kyllä ärsytti.Kyllä ne kilisee sisälläkin, jos niitä niin haluaa kuunnella, sen kun liikkua suihkii edestakaisin. Nykyinen juuri ex-anoppikokelaaksi sirrtyvä henkilö ostaa lapsenlapsilleen tuulikelloja kun jostain tukusta. Saatanan hullu!


      • psykiatri314224
        10+4 kirjoitti:

        oli omakotitaloalueella ja kyllä ärsytti.Kyllä ne kilisee sisälläkin, jos niitä niin haluaa kuunnella, sen kun liikkua suihkii edestakaisin. Nykyinen juuri ex-anoppikokelaaksi sirrtyvä henkilö ostaa lapsenlapsilleen tuulikelloja kun jostain tukusta. Saatanan hullu!

        kyl se siitä... napsi vaikka pari nappia


      • Ei kuulu enään.
        10+4 kirjoitti:

        oli omakotitaloalueella ja kyllä ärsytti.Kyllä ne kilisee sisälläkin, jos niitä niin haluaa kuunnella, sen kun liikkua suihkii edestakaisin. Nykyinen juuri ex-anoppikokelaaksi sirrtyvä henkilö ostaa lapsenlapsilleen tuulikelloja kun jostain tukusta. Saatanan hullu!

        Välimatka n:100m ulos kun meni niin rupee käymään hermoon pimputus, ite istuvat sisällä ja kellot soi.Oneksi möin talon nyt on naapuriin riittävästi matkaa ei kuulu pimputukset.Kerrotakoon vielä kun asuin kerrostalossa yövuoron jälkeen monesti aamulla alkoi pianon pimputus jota kesti parituntia joka päivä.Samaa kappaletta kyllä se kysyy hermoja oli laite kun laite.


    • psykiatri2342323

      Kyllä sitä maailmaan ääntä mahtuu. Ja mistä me täällä suomi24 palstalla voimme tietää, kuinka joku voi olla niin .......... jne. Sitä sinun pitäisi kysyä tältä ihmiseltä itseltään. Varo kuitenkin, ettei tule "nenä kipeäksi" ;)

      • oih

        "Kyllä sitä maailmaan ääntä mahtuu. Ja mistä me täällä suomi24 palstalla voimme tietää, kuinka joku voi olla niin ..."

        Ei muuten mahdu. Sitä on nyt jo liikaa, ihan tutkitusti! (Ammattisi taitaakin olla joku rekkakuski?)


    • ppppppp

      Asun luhtitalossa yläkerrassa ja alakerran naapurilla on kello juuri makuuhuoneeni ikkunan alla. Ei mitään mahdollisuuksia pitää ikkunaa kesäöinä auki ja sama ihminen kyttää minun ja muiden naapureitten kulkemisia ja äänenkäyttöä valittaen tämän tästä taloyhtiölle. En tiedä minkä tekisin, repisinkö tuulikellon pois vai tekisinkö juoruämmän puhekyvyttömäksi...

    • kill and destroy

      aivan syvältä kilkuttaa naapureiden piinaksi tollasta kolinaa!! Ottakaa aivot käteen ja heittäkää ne kellonne roskiin tai aivan sama minne. mä laitan sellasia heti pihaan, kun naapuriin muuttaa joku josta pitää päästä eroon!!!

      • fhfhfdh

        Jos laittaisi paremmaksi kuin naapuri. Pystyttäisi vanhan teräksisen valopylvään pihaan ja sinne latvaan orret joista roikkuu ketjut. Ketjujen päihin vanhat tyhjät öljytynnyrit roikkumaan sopivalle etäisyydelle siitä pylväästä.

        Tuulella pitää varmasti mukavaa pampatusta. Naapurille voi sitten sanoa että onhan sinullakin semmoinen


      • AAAAAAAAAAAAAAAAAA
        fhfhfdh kirjoitti:

        Jos laittaisi paremmaksi kuin naapuri. Pystyttäisi vanhan teräksisen valopylvään pihaan ja sinne latvaan orret joista roikkuu ketjut. Ketjujen päihin vanhat tyhjät öljytynnyrit roikkumaan sopivalle etäisyydelle siitä pylväästä.

        Tuulella pitää varmasti mukavaa pampatusta. Naapurille voi sitten sanoa että onhan sinullakin semmoinen

        AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHAHHHHHHHHHHHHAHHHHHHHHHH... HHH... HH... H... (huutonaurua!)


    • Insinööri....

      ...että tarpeetonta melua aiheuttavina tuulikellojen asentaminen ulos kielletään ja jo asennetut poistetaan. Aurinkokellosta näkee ajan vähän paremmin, jos ei halua sähkökelloon luottaa.

    • ====================

      Ota pois ne! Olen ajatellut tehdä omalle naapurille ihan saman, mutta näkyvät jäljet lumihangessa. Ainahan voi naru vähän kulua ja napsahtaa poikki....

    • ...

      Minä ottaisin tulppu/ankka asenteen.

      Eli vastaavasti itse laitat vaikkapa pihan täyteen tuulikelloja ja annat palaa.

      Asenna tuulivoimala! Samalla saat edullista sähköä.

      Tai sitten asennat helevetimoisen kirkon kellon johonkin vanhaan valopylvääseen ja asennat sellaisen elektronisen anturin joka reagoi pieninpääkin tuuleen ja alkaa soittamaan sitä kelloa. Ääni vastaisi suurinpiirtein kirkonkelloa.

      Voihan sitä ovikelloakin tuunata. Aina kun joku tulee niin helevetin iso kirkon kello kalkattaa etupihalla.

      Voihan sitä naapurin tuulikelloakin sabotoida:
      -Teippaat 20 rullaa ilmastointiteippiä tuulikellon ympärille, jolloin lopputuloksena on iso harmaa pallo!
      -Liimaat kaksikomponentti liimalla ne yhteen.

      Entäpä jos naapuri lähtee leikkiin mukaan :-)

      Lopputuloksena molempien pihalla saatanamoiset kelloviritelmät ja pääsette uutisotsikoihin.

    • wierailija

      No onpa ihmisillä hermot kireellä jos tuulikellon ääntä ei kestä?! Sehän on tosi rauhoittavaa kuunneltavaa varsinkin kesällä. Itse toin Kreikasta sellasen puisen ja siitä tulee ihana pehmeä puinen kolina kun tuulee ja sitä ääntä voi säädellä.

      • lkjkjh

        No vittu jos se on sinusta rauhoittavaa ääntä niin pidä niitä omassa murjussasi sisällä ja hommaa tuuletin niitä kolisuttamaan !

        Eikö nyt perkele mene perille että emme halua kuunnella näitä helvetin kelloja kesäiltana emmekä talvipäivänä !


      • ugio

        "No onpa ihmisillä hermot kireellä jos tuulikellon ääntä ei kestä?! Sehän on tosi rauhoittavaa kuunneltavaa varsinkin kesällä. Itse toin Kreikasta sellasen puisen ja siitä tulee ihana pehmeä puinen kolina kun tuulee ja sitä ääntä voi säädellä. "

        minä minä minä minä minä minä näyn, kuulun ja valtaan ja muut eläköön mun mukaan...


    • stadinPeteQ

      Ota yhteyttä kellottajaan ja pyydä, ystävällisesti poistamaan tuulikellot ainakin kesäksi. Kerrro myös syy.

      Seuraava vaihe ota yhteyttä isännöitsijään, As Oyn hallitus voi hyvinkin kieltää tuulikellojen käytön vasiten kesällä.

      Vaihe 3. ota yhteyttä paikkakunnan terveys- tai ympärisötoimistoon.

      Vaihe 4. tee ilmoitus häiritsevästä melusta poliisille. dB rajat eivät ylittyne, mutta j a t k u v u u s

      Vaihe 5. Kääk. Käytä korvatulppia.

      Vaihe 6. Muuta muualle. Kääk, kääk.

      Vaihe 7. Mieti laillinen keino poistaa tuulikellot. "Raastuvassa tavataan."

      • ymmärrän

      • Oma moka
        ymmärrän kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=7YKROGEFq4w

        Uusi koti, 40 neliötä terassia - ei käytössä, toisella puolella kilkattavat tuulikellot ja toisella puolella pössytellään sätkää pitkin päivää. Mitäs siihen on sanomista, oma MOKA.
        Toivottavasti saan omani pois kun joskus myyn tämän vaikkapa naapurin kasakoille tai oman maan vähemmistölle.


    • Keppihevoonen

      Otapa se keppi pois sieltä peräaukosta, helpottaa kummasti!

      • Oma moka

        Hei keppihevoonen, sulle on varmaan yks hailee mistä aiheesta keskustelu on meneillään. Tuskinpa kommenttisi liittyi tuulikelloihin.


      • Oma moka
        Oma moka kirjoitti:

        Hei keppihevoonen, sulle on varmaan yks hailee mistä aiheesta keskustelu on meneillään. Tuskinpa kommenttisi liittyi tuulikelloihin.

        Olen ensi kertaa linjoilla ja voi tässä maailmassa, kylläpä on typerää. Hyviä neuvoja toisensa perään.
        Ehkäpä tätä tarvitaan. Otan syvästi osaa kaikkien huoliin, itseäni todella ärsyttävät tuulikellot, naapurin tupakointi, koiran kusettajat, uudenvuoden raketit tms. mutta niiden kanssa on vain pystyttävä elämään. Ratkaisut eivät aina onnistu omassa elämässä, mutta muutokset ovat mahdollisia. Hyvää ja rakentavaa uutta vuotta ja erilaisuuden sietokykyä kaikille!


      • Keppihevoonen
        Oma moka kirjoitti:

        Hei keppihevoonen, sulle on varmaan yks hailee mistä aiheesta keskustelu on meneillään. Tuskinpa kommenttisi liittyi tuulikelloihin.

        Vastaanpa sinulle "Oma moka". Kyllä olen seurannut tätä keskustelua ja jokainen kyllästynyt joka asiasta kitiseviin naapureihin, jopa minä välillä. Sitten vielä joutuu kuuntelemaan ammattiautoilijana muiden autoilijoiden ja asiakkaiden marisemista. Mutta niiden kanssa joutuu vaan elämään. Turha ottaa mitään/ketään silmätikuksi ja polttaa itteensä loppuun sen takia. Jokaisellahan meistä on se maailman vittumaisin naapuri. Keppi pois vaan perseestä ja antaa muiden olla eikä yritä ärsyyntyä siitä, jos joku ei tee asioita niinkun sinä (passiivissa) haluaisit.


    • mirumari

      Siitä että jatkuasti kuuluu ääntä,ei hetken rauhaa ymmärtänette kaikki miten ärsyttävää on kun naapurit häiritsee yökaudet kolistelemalla .Jokainen kaipaa rauhallisuutta omassa kodissaan,mitä kaikki ei tunnu ymmärtävän.Jokaisen pitää saada nukkua rauhassa,ilman että joku tuottaa häiriötä viikosta viikkoon.Jotka ei osaa antaa naapureille rauhaa,saisivat muuttaa maaseudulle,missä vähintään kilometri naapuriin.

    • ;)

      onpa ongelma.. ota unilääkettä sen vihreen pamin lisäksi

      • C-Metric Time

        Mikset voi vastata asiallisesti toisten kysymyksiin vai etkö vaan voi puolustaa tätä asiaa millään tavalla? Ongelmia aiheuttavat yksityiskohdat pitää ehdottomasti poistaa enenkuin ne ajavat ketään hulluiksi ja lääkitykseen. Onko mielialalääkitykset ja muut terveydelliset häiriöt sinulle leikin asia? Jos asutaan muiden ihmisten keskellä, ei voi käyttäytyä niinkuin heitä ei olisi olemassakaan. Eikä aloittaja ole yksin tämän kanssa, meteli häiritsee tuhansien elämää.


    • Kikka4

      Poika toi tuliaisena Kiinasta. Sanottiin. Kiitos ei. Meidän mökillä halutaan hiljaisuutta. Käkikellokin pysäytetty. Kuka tuollaista kilinää kaipaa ? Lintujen laulu ja sateen ropina riittää.

    • kuulo,,,

      tai sabotoi ne laitteet. hermot enee se on varmaa.. Samaa on rumpalipoika naapurissa, jump,,,,, jump..

    • kuunnella

      Naapurien tuulikelloja, tappelevia kakaroita, räykyttäviä rakkeja ja möreä äänisen äijän pauhaamista sekä kimeällä äänellä kaakattavavan ämmän ääniä naapurustoista. Joillain on varmaankin kuulo niin heikentynyt ettei edes ymmärrä niistä mitään häiritsevää ääntä lähtevän. Tuulikellot sopii maaseudulle missä ei äänietäisyydellä naapureita, ei mielestäni tiiviisti rakennettuhin alueisiin. Vähän väljemmille alueille saisivat lähteä ne helvetinmoista möykkää pitävät kakaraperheellisetkin.

      • ¨pjt

        Joo en tiiä mikä vitun järki niissä on. Käy teippaan niinku joku ehotti. ei vois kyl palio turhempaa kapistusta olla.


      • ..

        Eiköhän sun kannattais itse muuttaa sinne väljemmille alueille, kun sua kaikki ärsyttää. On helpompaa niin päin.


    • mene hoitoon!

      Hanki nyt jo äkkiä ammattiapua ennenkuin tapat vielä jonkun.

      Ellet kestä ihmisten ääntä tai muuta kolinaa niin muuta huuthelvettiin kaupungista. Olet selvästi epäsosiaalinen paskiainen ja suorastaan räjähtämispisteessä oleva ihmisraunio joka pitäisi viedä suljetulle osastolle pehmustettuun selliin vähän miettimään kuinka oma sielu on niin solmussa ettei enää mitään häiriötä kestä.

      Onko tullut tehtyä vähän liikaa töitä kun on noin kova stressi että tuulikellokin alkaa vituttamaan? Varmaan tappaisit itsesi ja puolet talosi asukkaista jos makuuhuoneessasi olisi herätyskello joka tikittää.... hitaasti mutta varmasti, tik tak tik tak tik tak.....

      • Abarat

        No tämä nyt kertoo kyllä enemmän sinusta itsestäsi hyvä kirjoittaja, enemmän kuin on tarpeen tietää.


      • 29

        Haista sinä paska - olet juuri niitä kusipäitä jotka ajattelevat vain omaa napaansa !

        Jos tulisin kilkuttamaan sinullekin kelloja aamusta iltaan ja illasta aamuun niin alkaisi sinullakin suoni pullistumaan !

        Kyllä minä kestän naapurin piereskelyn ja kuseskelun suoraan pönttöön koska nämä ovat niitä luonnollisia ääniä !

        Sitä en taas kestä että joku herneaivo tuo helvetin kolistimet viihdyttämään koko yhteiskuntaa kilometrin säteellä !

        ps. naapurista lähti nää kolistimet viranomaisten toimesta !


      • Haista vittu
        29 kirjoitti:

        Haista sinä paska - olet juuri niitä kusipäitä jotka ajattelevat vain omaa napaansa !

        Jos tulisin kilkuttamaan sinullekin kelloja aamusta iltaan ja illasta aamuun niin alkaisi sinullakin suoni pullistumaan !

        Kyllä minä kestän naapurin piereskelyn ja kuseskelun suoraan pönttöön koska nämä ovat niitä luonnollisia ääniä !

        Sitä en taas kestä että joku herneaivo tuo helvetin kolistimet viihdyttämään koko yhteiskuntaa kilometrin säteellä !

        ps. naapurista lähti nää kolistimet viranomaisten toimesta !

        Eihän lähtenyt. Valehtelet koska kellojen ääni ei voi ylittää sallittua rajaa ellei kyse ole ollut mistään kolmimetrisistä, vain myrskytuulella soivista kelloista.. Että kypsy siihen. Edes jatkuva ääni ei riitä jos ääni jää alle sallitun rajan.


    • tuulikellon kaunis

      niitä on monenlaisia mutta tykkään niistä mulla on ulkona ja sisällä ne ei häiritse muita kuin itseäni.Ei kuulu naapuriin..Ihana se sointi hiljalleen siihen vois vaikka nukahtaa.Kyllä suomal,on suvaitsematon joka asiassa valivali..naapuripa tappo oravatkin kun ne lintujen ruoat söi ..minusta ne ihanai pikkuepelitä..Mun pihalla käy kaikki maholliset mettän eläimet ja mökillä sudet ja karhutkin jne..,ne saa olla rauhassa ja elää elämäänsä nekin.Meillä on eläimiä perheessä ja ne on tärkeempiä kuin moni ihminen, niiden kaa aamusta illalla vikaski, on paljon iloa ja hauskuutta.Mutta onko jonku kyynisen ihmisen kanssa??eii......Tuulikellot on kauniita ja ihania ääniä..lisään tuulikelloja jne..isompia pitäs saada.Järee kumee ääni olis puutarhaan hyvä saada.Tietysti se pelottaa elämän sieltä.. mutta.

      • tinä

        haitta tinäkin vittu.


      • naapurirauha
        tinä kirjoitti:

        haitta tinäkin vittu.

        uudelleen niin ihan varmasti menen laittamaan niin isot tuulikellot kilkattaan naapurin pihan viereen omalle puolelleni!!!!!!!!!! Koira on nyt saatu hiljaiseksi mutta vasta sitten kun eläinsuojelusta ottivat yhteyttä noihin puupäihin omistajiin jotka ei pehmeämmistä keinoista välittäneet. Koiraa tuli sääli ja sen parhaaksi asian vein eläinsuojeluun asti.
        Mutta jos noi puupääisännät alkaa uudelleen ton koiraterrorin niin tuulikelloa pesee täältä. Yksi meillä oli pari kesää terassilla kun saatiin lahjaksi, ei häirinnyt eikä rauhoittanut, mutta en sitä enää ole viitsinyt käyttää kun tykkään kuulla lintujen ääniä mieluummin. Ihmiset on muuten omituisia kun niille huomauttaa jostain metelistä, ollaan heti niskakarvat pystyssä ja uhotaan ettei varmaan lopeteta ko. metelin aihetta. Jos mulle tulis joku sanomaan jostain häiriöstä niin mua hävettäis ja ihan varmasti poistaisin häiriön aiheuttajan.


      • 787596uig

        tuulikellot on BUDDHA laisten ja (joogaajien) keksintö tai siis oikeesti helvetin oppeja, pois ne ne suomesta meidän kristtittyjen rauhaa häiritsemästä. ne hypnotisoi joskus herkimpiä yksilöitä


    • maalainen......

      Kansa ei nykyään kestä mitään. Maalle tulleet vieraatkin valittaa, että ei voi nukkua, kun linnut laulaa.

      • tervatukki

        lintu onkin kamala eläin, varsinkin varis ja harakka, rääkyy kun hullut, ei saa ihminen nukkua rauhassa.
        meilä kaupunkissa on oravia, ne ei paljon puhele, aika hiljasia kavereita. linnut on kummasti hävinnyt.

        ihmiset kyllä liikaa kaasuttaa autoja niiistä lähtee liikaa melua, mine en tykkää. liikkuu ne vähemmälläkin kaasulla.

        lisäks yks akka ajaa pyörällä jossa talvirenkaat ja niissä nastat hirveesti rahisee kesällä asfaltilla.


      • MuRuJa
        tervatukki kirjoitti:

        lintu onkin kamala eläin, varsinkin varis ja harakka, rääkyy kun hullut, ei saa ihminen nukkua rauhassa.
        meilä kaupunkissa on oravia, ne ei paljon puhele, aika hiljasia kavereita. linnut on kummasti hävinnyt.

        ihmiset kyllä liikaa kaasuttaa autoja niiistä lähtee liikaa melua, mine en tykkää. liikkuu ne vähemmälläkin kaasulla.

        lisäks yks akka ajaa pyörällä jossa talvirenkaat ja niissä nastat hirveesti rahisee kesällä asfaltilla.

        Meidän makuuhuoneen ikkunan edessä on mänty, ja siihen joka kevät harakka tekee pesän. Tykkäisin nukkua ikkuna auki, mutta alkaa sen päivänen kraakuna aamuyön tunteina, ei siinä enää nukuta. Siin sit kiukuttelen niille, heh! Eipä se auta. Loppuuhan se metelöinti sitten, kun poikaset lähtee pesästä.

        Kannattaisi varmaan ihmisten, jotka laittaa tuulikelloja, keskustella asiasta naapurien kanssa. Niin minä tekisin, jos sellaisen aikoisin laittaa. Ja voisihan sen aina yöksi ottaa alas. Turha syytellä toisia herkiksi, meitä ihmisiä vaan häiritsee eri äänet, ja toisilla on jopa herkempi kuuloaisti. Turha tahallaan ketään ärsyttää.


    • Käsittääkseni probleema on tilhenpönttö asukeilla rivipääskyillä.....TÄ !

    • Poravasara78

      voi hevon vittu. On jollakin valittamisen aiheita.

      Tämä maa on syvässä lamassa. Väkeä vähennettiin taannoin vähän joka firmassa, minäkin jouduin pihalle. Lopputyön tekopaikka pitäisi löytää jotta pääsisin opiskelemasta, ja mistä sellaisen löytää kun teollisuus rypee pohjamudissa. Ja Kela ei maksa työkkärirahaa koska olen sen mielestä opiskelija. Säästöillä joudun elelemään.

      Masentuneet miehet tarttuvat toisinaan aseeseen ja siinä kuolee muitakin.

      Mieti kaksi kertaa mistä valitat. Olet kuitenkin joku sikarikas ja velaton omistusasunnon ja audin omistaja jolla on joku suojatyöpaikka tai muuten varma duuni ja sulla ei reaalisesti ottaen ole mitään valittamista. Sitten kun joku vähäosaisempi ripustaa tuulikanteleen ovelleen niin jo on nipotukset.

    • Anonyymi

      Viesitin aloitus olisi voinut olla oma aloitus....noi tuulikellot on kyllä niin perseestä kuunneltavaa että jatkuva naaprikoiran ulinakin on musiikkia korville verrattuna tuohon helvetin kilkattamiseen. En todellakaan voi ymmärtää kenen mielestä jatkuva pauke voi olla miellyttävää ja rentoutavaa kuunneltavaa. ...mrrrrr,

    • Anonyymi

      Mun peräpukamat kilisii kum tuulikello. Pakkasta tai ei, mut kilinä kuuluu. Voi se olla kivekksekki, mut jostain kilisee kovaa. Asun Eirassa (Helsinki, nuijat), pääsemkö spykiatrille tjsp?

    • Anonyymi

      Paras tuulikello on Kremlin kellot. Ne soivat kovaa, tykkitulen ja ohjusten säestyksellä.

      Ruki veer

    • Anonyymi

      Kannattaa muutta maalle jos naapurit ottavat päähän.

    • Anonyymi

      Pikkuiset kilkattavat kellot on harvoin kuultuina mukavia. Yleensä tuulikello ärsyttää kilkattaessaan. Minä kuitenkin pidän tuulikelloista parvekkeella.

    • Anonyymi

      Outtoiteha, kun mie piäsen parvele. Kyllä ne miunnii tuulkellot näyttäät taivvaa merkit moisile huohottajile. Kirreele vettää.

    • Anonyymi

      Laitoin juuri eilen tuulikello parvekkeelle. Kukaan ei ole valittanut ja olen itse tyytyväinen. Kellot soivat kauniisti. Toivon sinun pitävän tuulikelloista kuunnellessasi niitä.

    • Anonyymi

      Nyt myydään tuulikelloja haudoille, saa nähdä millaisia valituksia sieltä tulee

    • Anonyymi

      Häh tuulikellot,!!,ei kuulus meille sisälle,soisivat vaikka kuinka.Meillä on ajellut työkoneet taajamaalue 4 m päässä talosta ,vuosia,,tavaroita menny rikki,ja nytkin ajaa avantti nurkilla,jyrä ajo asfaltilla joskus, niin miettikää,kuormaautot parkkeerattiin,aamusin pakokaasu täytti wcn .Esimakua helvetistä..Oli juhannus tai joulu,joka viikonloppu sama tunteja koneita,vähintää moottorisaha käy,jos ei muuta vetää vaikka rautalapioo asfaltilla.Ilotulitteet eräs uusivuosi taloa päin,raketin jämät vein näytille.Ja joku muu uusivuosi meni kuulo 2-3v.kipukin.aikuinen mies autotallista syyti paukkua tunteja.On tälläkin tuulikelloja mieto kaunis ääni.Kyllä ei olla pihalla paljoa,eikä kannata laittaa mitään..Vuorotyö, nukuppa siinnä.Pienet on kuule huoles tohon meluun verrattuna.Kestettävä vaan !!!! Muu auta!ne tuulikellot haukkuvat koiratkin niin pientä..

    • Anonyymi

      "Kenelle kellot soivat?"

    • Anonyymi

      Suosittelen tuulikellojen sijasta käytettäväksi tuulipusseja, koska on tutkimuksien mukaan havaittu niiden olevan huomattavasti hiljaisempia sekä naapuriystävällisempiä.

    • Anonyymi

      Mun melu haitta ei oo tuulikello..vaan moottorisaha, autit,työkoneet melua..taajama.Oli joulu tai juhannus ,lasit tippuu kaapista 4m päässä jyrätään aina..mitä te tekisitte? Melu alkaa aamulla kestää iltaan näin vuosia.omi lauant.sunn..ei välii...Tuulikellot soivat niin kauniisti..eivät sisälle ees kuulu

    • Anonyymi

      Varmaankaan naapuri ei hoksaa että ketään voi tuulikelllo häiritä, joka ei liiku tyynellä ja hiljaisella ilmalla jolloin ääni kuuluu, mutta,soi enemmän tuulella josta jo itsessään kuuluu ääntä, puiden huminaa ym

      Kyllä ihminen asuu varmaan teltassa tai eristämättömässä kasvuhuoneessa tai vajassa, jos tuulikello sisälle kuuluu.

    • Anonyymi

      Meillä kans ja voi uittu sitä kilinää..! Naapuritkin kyllä kohtalaisen yksinkertaisia joten en ihmettele.. toinen on merkonoomi ja toinen rakennusinsinööri.. että helpoimman kautta kuljettu tuulikellojen omistajaksi. Kaikki naapurit inhoo niitä, kukaan ei viitsi sanoa vaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe