Mikä kruunaa kotisi?

tomppa2006

Kaikissa asunnoissani on ollut jotain, joka on erityisesti minun makuuni. Tällä hetkellä se on biljardipöytä, haave joka minulla on ollu pikkupojasta saakka ja jonka pystyin viime kesänä toteuttamaan. Sen ääressä viihtyvät niin aikuiset, kuin vähän nuoremmatkin.

Mikä yksityiskohta sinun kodissasi miellyttää itseäsi suuresti?

46

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takan lämmössä

siitä on iloa lähes ympäri vuoden.

• tomppa2006

...ehdottoman samaa mieltä, ei pelkästään ulkomuodoltaan kaunis, vaan siitä irtoava lämpö on aivan erilaista kuin sähköllä tehty...

• Lulu 50

Minulla on monta pienempää juttua koska asun kerrostalossa. Katson, etteivät värit riitelele keskenään ja kulkuyhteydet säilyy, muuten olen kotiini tyytyväinen. Se on harmooninen, sopuisa ja tasapainossa.
      Toki biljardi toisi oman säväyksen, olen sitä koettanut pelata huonolla menestyksellä...

Nyt unohtui tuo nimimerkki joten käytän tätä puskaa, sorrry

• tomppa2006

...nimimerkit eivät aiheuta minulle mitään ongelmaa...

Tehtiin entistä asuntoa kerrostalossa lähes 20 vuotta ja tiedän miten hienoksi asunnon voi saada pelkästään erilaisia värejä käyttämällä. Nautin nyt täysillä, kun vapautui vähän enemmän tilaa käyttöön ja sisustella omien mielihalujen mukaan.

• RiisuArkihuoli

miettiä kauaa. Meillä on kaikissa huoneissa mäntylautalattiat, joita en lakkaa ihailemasta. Niin usein huomaa katselevansa lattiassa olevia puun syy- ja oksakuvioita :=))

• tomppa2006

...on koivuparkettia ja tiedän tuon syy- ja oksakuvioiden tuijottelun...

Oli mukavaa kun löysimme samanlaisella kuviolla olevan pöydän ruokailutilaan, laudat ikäänkuin jatkuvat samansuuntaisina lattialta pöydänpintaan.

• White Hunter

kruunaa täytetyt eläimet. Kertovat mun menneisyydestä, kun olin vielä Suuri Valkoinen Metsästäjä. Eri lajeja löytyy 30kpl kaikki ihan luvallisesti pyydettyjä. Oli mulla aikoinaan Karhu, Susi, Ilves ja Ahmakin täytettynä, mutta ne luovutin hyväntekeväisyyteen niiden suuren kokonsa vuoksi. Aikamoisia pölynkerääjiähän nuo on, mutta luo tähän taloon edelleen "mettäläisen" tunnelman, jonka tänne tuleva oudompi sisäänastujakin voi aistia eläimiä katsellessaan.

• tomppa2006

...kuulostaa. Sen verran taitaa minussakin olla sitä mettäläistä...

• k/k

Kaik on kohillaan,kun itte suunitteli ja teki niin se on siinä.ei oikein mikään nouse toisen ohi.

• tomppa2006

...perheen kanssa on suunniteltu ja toteutettu...

*ei suostu ottamaan kunniaa itselleen*

• k/k
        tomppa2006 kirjoitti:

...perheen kanssa on suunniteltu ja toteutettu...

*ei suostu ottamaan kunniaa itselleen*

Mutta aina kun kysyin jotain ,sanottiin en mää tierä,mittaa sinä.
        Silloin kun oli seinät pystyssä ja reevapattinkit paikoillaan yllätin vaimon touhuumasta yläkerrasta,verhoja mittaili.
        Valmistumisen jälkeen talo jäi kyllä vaimon komentoon,en puutu sisustukseen ja muuhun.

• tomppa2006
        k/k kirjoitti:

Mutta aina kun kysyin jotain ,sanottiin en mää tierä,mittaa sinä.
        Silloin kun oli seinät pystyssä ja reevapattinkit paikoillaan yllätin vaimon touhuumasta yläkerrasta,verhoja mittaili.
        Valmistumisen jälkeen talo jäi kyllä vaimon komentoon,en puutu sisustukseen ja muuhun.

...vähän niinku hoitanut oman osasi...

• että kokonaisuus olkkarissa miellyttää ei niinkään joku esine. Kuulostaa toi sun juttus ihan poikamies boxilta.

• tomppa2006

...mihinkään poikamiesboxiin mahdu biljaripöytä...

Monet ikäiseni perheelliset miehet ovat haaveilleet samasta asiasta. Itselleni tarjoutui mahdollisuus toteuttaa se, kun yläkerrassa oli kaksi käyttämätöntä huonetta. Purin niiden väliltä väliseinän pois ja yhdistin kahdesta huoneesta yhden suuremman. Oli vaivannäön arvoista.

• Cloetta..

Pidän antiikista, runsaudesta ja kodikkuudesta. Tätä kaikkea kotini on. Kuvia ja maalauksia on seinät täynnä, jalka- ja pöytälamppuja sekä kynttilänjalkoja paljon, antiikki huonekaluja ja pieniä ihania yksityiskohtia. Väritys suklaanruskea - luonnonvalkoinen ja jotakin tehosteita. Aivan ihanaa. Viihdymme kotona todella hyvin ja nautimme suunnattomasti oman näköisestä kodista.

• tomppa2006

...ja maalaukset joutuu valitsemaan huolella, että saa sointumaan kokonaisuuteen...

Pienet yksityskohdat kuten pöytälamput ja kynttilänjalat tekevät kodista omistajansa näköisen kodin. Elän tällä hetkellä parhaassa asunnossa mitä minulla on koskaan ollut ja nautin suunnattomasti elämästä ja kodin viihtyvyydestä.

• Heikunkeikku

Biljardipöytä, se vois olla kiva. Ei, en ole hyvä siinä, mutta saattaisin oppia paukauttelemaan palloja niin, että hakeutuisivat iloosen nopiasti oikeisiin paikkoihin.

Kodin kruunaa ihmiset ja eläimet, ne ovat tärkeimmät.
      Jos kuitenkin joitakin yksityiskohtia sanoisin, niin isot viherkasvit on kivan näköisiä.
      Asunto on avaran näköinen, kun keskikerros on korkea. Tässä kerroksessa on kaksi korkeaa palmupuuta, normaaliin huonekorkeuteen ei mahtuisi. Palmujen vierestä laskeutuu portaat olohuoneeseen. Palmut näkyvät olohuoneesta katsoenkin, koska keskiosan kerros on erotettu vain kaiteella. Vähän, kuin oikein iso parveke.
      Yläkertaan menevät portaat ovat alakertaan menevien portaitten vieressä.
      Olipas huono selostus. Lyhyesti sanottuna avaruus, valojen tulot ikkunoista, palmut ja viherkasvit miellyttää eniten.

• tomppa2006

...se biljaripöytä, kukaan meistä ei osannut pelata...

Ja nyt rouvakin paukuttelee palloja pussiin kuin vanha tekijä. Sulassa sovussa pelataan, jopa perheemme kissa tassuttelee pöydällä ja siirtelee palloja käpälällään. Se on kodin harmoniaa.

Meillä on samanlainen rakenne talossamme, keskellä lähes 6 metriä korkea tila tuo avaruutta ja mahtuu kunnon kokoinen joulukuusi. Tuollaiset palmut kuulostavat hyviltä sisustusratkaisulta, voisin kuvitella omaanikin sellaisia.

• Minun kotini komeus on emäntä ite ; ))))

• tomppa2006

...mieleni kertoa jotain, mutta vastaan vain...

Hyvä kun olet tyytyväinen itseesi.

• Korppis
        tomppa2006 kirjoitti:

.....oli siis hyvin vakavalla naamalla tehty ja huumori vastauksissa sopimatonta. No, anteeksi, että sotkin säädyllisyyden pastmat ; )

Telkkari se ei ainakaan ole, joka kotini hallistsee eikä kodissani ole juuri mitään sellaista, joka olisi erikoisen merkittävää. Tykkään asua tässä kämpässä, mutta kesämökkini on sitten asia erikseen ja siellä kaikki on keskeistä.

• tomppa2006
        Korppis kirjoitti:

.....oli siis hyvin vakavalla naamalla tehty ja huumori vastauksissa sopimatonta. No, anteeksi, että sotkin säädyllisyyden pastmat ; )

Telkkari se ei ainakaan ole, joka kotini hallistsee eikä kodissani ole juuri mitään sellaista, joka olisi erikoisen merkittävää. Tykkään asua tässä kämpässä, mutta kesämökkini on sitten asia erikseen ja siellä kaikki on keskeistä.

...sain ajatuksen omaan aloitukseeni sinun joulun keskipiste avauksestasi...

En vain halunnut esittää kysymystä muodossa "Mikä on kotisi keskipiste". Ainakin siihen tuntuisi vastauksesi, että minä itse olen kodin keskipiste jotenkin itserakkaalta? Olen ihan huumorintajuinen heppu ja ymmärsin kyllä sinun kirjoittaneen vastauksesi pilke silmäkulmassa.

*hymyilee*

• Korppis
        tomppa2006 kirjoitti:

...sain ajatuksen omaan aloitukseeni sinun joulun keskipiste avauksestasi...

En vain halunnut esittää kysymystä muodossa "Mikä on kotisi keskipiste". Ainakin siihen tuntuisi vastauksesi, että minä itse olen kodin keskipiste jotenkin itserakkaalta? Olen ihan huumorintajuinen heppu ja ymmärsin kyllä sinun kirjoittaneen vastauksesi pilke silmäkulmassa.

*hymyilee*

Keskinäinen joulurauhamme on pelastettu ; )

Muuten niin se menee, että aloituksen aiheet usein heräävät toisista aloituksista.

• Henki ja sielu^^^^
        tomppa2006 kirjoitti:

kun ajattelin itse ihan samallalailla:) Kun lähden jostain niin ei tule yhtään haikea olo kun saan ottaa itseni mukaan:)))
        Mitä mun kotini olis ilman kodin hengetärtä eli itseäni? Ei mitään! Olen kotini henki ja sielu ja karisman lähde ja sinne jään varmaan sitten kun aika jättää...
        Saa haukkua itserakkaaksi mutta näin se vaan on!!! Materia on vain materiaa.

• tomppa2006
        Korppis kirjoitti:

Keskinäinen joulurauhamme on pelastettu ; )

Muuten niin se menee, että aloituksen aiheet usein heräävät toisista aloituksista.

...hyvä juttu, että välillämme on rauha ja vielä sovinnon merkiksi...

*tarjoaa tassua*

• Arvaa mitä

jäin miettimään...niin kyllähän meikäläisen elämässä nämä kundit ja oma kultusukka tässä, kaiken kuitenkin kruunaa;)) Kovin tyhjä olisi tämä koti. Voisi olla että, muutaman päivän jopa hiljaisuudesta nauttisin..mutta sitten iskisi joku epämääräinen tyhjyys.... Meillä nyt ei tätä tilaa ole liialti;) Olen kuitenkin tottunut asumaan pienissä tiloissa...Hyvin kuitenkin mahdutaan tänäkin jouluna..toinen kundi kun tuossa olohuoneessa patjalla nukkuu...päiväksi siirretään tuo patja meidän makuunhuoneeseen; iso ruokapöytä kun tuossa myös;)) Mikä sitten kruunaa tavarana...tämä koti on rakennettu molempien kodeista...tavarat ne vaan ovat tulleet siten ja mukana kulkevat..ja useampi muutto kun meilläkin molemmilla jo takana..niin eipä siinä ole mietitty...mitään että, tämä just sopii tohon aika samanlainen maku kun miehellä ja minulla eipä koskaan ole mitään ristiriita tullut;)) molemmat rakastamme sinistä värinä.......elämä näissä meidän huonekaluissa ja tavaroissa on molempien ja molempien menneisyys ylipäätänsä näkyy..yhteisiä kumminkin.Ei kumpikaan ajattele että, tämä on minun. Koti on yhteinen koti.....eteisessä sellainen 60-luvun matala kaappi joka on täyspuuta nyt joka omasta lapsuuden kodistani sen olen ajatellut entisöidä nyt tuossa pinnalla kaunis joulunpunainen pitkä pellavaliina..niin pinta ei haittaa.....Oli aikanaan modermi...ehkä tuo iso-äitini lasinen kattokruunu missä kuusi tuollaista kaunista lasilamppua sekä vanha peili tuolla eteisessä enemmän tunne-arvoa näillä tavaroilla...ja muistot iso-äitini kodista ja sitten faijan entisöima vanha liinavaatekaappi joka ei nyt enää siinä tarkoituksena kuitenkaan.;)) Faija kun sen entisöi viinikaapiksi. Tavaraa tärkeämpi kun aina ihmiset siinä kulloisessa kodissa:;)) Paljon takana kun elämää minullakin ihmiset siinä rinnalla vaihtuneet.. Ehkä tämä koti nyt vihdoin se mihin myös jään loppu-elämäksi...toki takuuseen en mene;))

tsau: Friidu

• tomppa2006

...sinulla on kodissasi säilynyt menneisyydestä teille tärkeitä tavaroita...

Kirjoitit mielenkiintoisen kuvauksen kotoisesta asumisesta, pidin siitä paljon, kiitos.

• liinavaatekaappi...Vanhempien peruja.Olin ainut,joka huoli sen kotiinsa.Pinnaltaan se on vieläkin siisti ja sopii hyvin kotiimme.En luopuisi siitä mistään hinnasta ja toivon,että lapseni joskus tulevaisuudessa sitten antavat sille kodin..

• tomppa2006

...äitini lupasi vanhan liinavaatekaapin perintönä minulle...

Sille on jo paikka valmiina kodissamme, mutta tällä hetkellä isäukko tarvitsee sitä vielä. Kumpikaan siskoistani ei ole koskaan tykkännyt siitä, kun taas minun ja vaimoni mielestä se on todella hieno. Mutta ei nyt mennä vielä asioitten edelle.

• tomppa2006 kirjoitti:

...äitini lupasi vanhan liinavaatekaapin perintönä minulle...

Sille on jo paikka valmiina kodissamme, mutta tällä hetkellä isäukko tarvitsee sitä vielä. Kumpikaan siskoistani ei ole koskaan tykkännyt siitä, kun taas minun ja vaimoni mielestä se on todella hieno. Mutta ei nyt mennä vielä asioitten edelle.

miten nuo vanhat huonekalut ovat joidenkin mielestä täysin romutavaraa...Silloin kun oli perinnönjako aikoinaan,niin olin ainut joka huoli kaikki vanhemmat tavarat.Olin tästä kylläkin tyytyväinen,niin ei tarvinnu kenenkään kanssa tapella...:))

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

miten nuo vanhat huonekalut ovat joidenkin mielestä täysin romutavaraa...Silloin kun oli perinnönjako aikoinaan,niin olin ainut joka huoli kaikki vanhemmat tavarat.Olin tästä kylläkin tyytyväinen,niin ei tarvinnu kenenkään kanssa tapella...:))

...etukäteen sovittuna on mielestäni ihan asiallista...

Olen kuullut hirvittäviä riitoja juuri liittyen tuohon perinnönjakoon ja se on ikävää.

• Arvaa mitä
        mii-su kirjoitti:

meilläkin meni jotenkin kovin kauniisti tuo kun faijan kodin tyhjensimme yhdessä. Jokaisella jäi jotakin muistoja sieltä yhteisestä lapsuudenkodistamme enemmän oli sitä haikeutta mielessä kullakin...mutta, sitä olen miettinyt..että, ehkä meidät siten myös kasvettiin hyvinkin tietoisesti että, ei se tavara eikä fyrkka vaan ihminen lopulta se tärkein.....ainut mistä pikku-broidi vähän piti kiinni ja oli ymmärettävääkin faija kun oli luvanut Aleksis Kiven seitsemän veljestä hänelle että, voisi antaa omalle kundille joskus...Enemmän sellaista haikeutta siinä rinnassa kullakin...yksi ovi kun hiljaa takanamme suljetiin..

t.Friidu

• Arvaa mitä kirjoitti:

meilläkin meni jotenkin kovin kauniisti tuo kun faijan kodin tyhjensimme yhdessä. Jokaisella jäi jotakin muistoja sieltä yhteisestä lapsuudenkodistamme enemmän oli sitä haikeutta mielessä kullakin...mutta, sitä olen miettinyt..että, ehkä meidät siten myös kasvettiin hyvinkin tietoisesti että, ei se tavara eikä fyrkka vaan ihminen lopulta se tärkein.....ainut mistä pikku-broidi vähän piti kiinni ja oli ymmärettävääkin faija kun oli luvanut Aleksis Kiven seitsemän veljestä hänelle että, voisi antaa omalle kundille joskus...Enemmän sellaista haikeutta siinä rinnassa kullakin...yksi ovi kun hiljaa takanamme suljetiin..

t.Friidu

se on haikea paikka jokaiselle...Ei ole helppoa tyhjentää kotia,joka on ollut jonkun läheisen koti kauankin aikaa..Onneksi kuitenkin aina jää ne muistot.Niitä ei voi kukaan ottaa pois..:)

• se on olohuoneen pöytä, koska se on kulkeutunut mukanamme jo kohta 23 vuotta. Pöytä on lasia ja jalat tummaa rottinkia. Ne jalat siinä ilmeisesti ovat se viehätys, lasi alkaa olemaan jo aika kulunut.

• tomppa2006

...olohuoneen pöytä minullakin on ollut siitä lähtien, kun kotoa lähdin neljännes vuosisata sitten...

Lasipöytä myös minulla, tummassa lasissa ei kulumat niin näy.

• ,,

niin kristallikruunut. Ihanat kimmeltävät, kaikissa sateenkaaren väreissä.

• tomppa2006

...niitä minäkin katselin monessa kaupassa, mutta sinne vain jäivät...

Yllättävän kalliita olivat, olisin vielä tarvinnut kaksin kappalein olo- ja ruokahuoneeseen. Hienoja ja näyttäviä ovat, kyllä ne kruunaavat olohuoneen.

• Adria

Keittiö!

• tomppa2006

...ettenkö kuluttaisi aikaa paljon myös keittiössä, mutta silti mieheltä...

Yllättävä veto!

• handek

Jouluaatto ja päivä.
      On elämää ja hulinaa, pöydät notkuvat vain ohentuakseen.

Tammi-helmen syön sitten pöytäliinaa...

• tomppa2006

...jälkeen sitä pärjää vähemmällä, syö vaikka kynsiään...

• mikään yksityiskohta vaan pikemminkin kokonaisuus. Se, että koti on omin käsin rakennettu/remontoitu/sisustettu oman mielen mukaiseksi. Siihen kokonaisuuteen kuuluu myös kodin sijainti.

Biljardipöytä kyllä kieltämättä olisi ihan mukava lisä siihen kokonaisuuteen ja on itselläkin mielessä ollut. Tila sitä varten kyllä periaatteessa olisi olemassa.

• tomppa2006

...kovasti viestistäsi, se ikään kuin kruunasi tämän keskustelun...

Ajattelen ihan samalla tavoin tuosta kokonaisuudesta, sitä ei saisi mikään rikkoa, vaan kaiken pitäisi ikään kuin kuulua yhteen. Mietin pitkään biljardipöydän hankkimista, koska väliseinän poistaminen talosta ei ole mikään pikkujuttu, jos ei halua pilata mitään olemassa olevaa. Minulle tarjoutui tilaisuus ostaa pöytä 200€ sopuhintaan ja tein päätöksen aloittaa remonttihomman. Lopputulos ratkaisee ja siitä huoneesta tuli komea. Suosittelen lämpimästi.

• tomppa2006 kirjoitti:

...kovasti viestistäsi, se ikään kuin kruunasi tämän keskustelun...

Ajattelen ihan samalla tavoin tuosta kokonaisuudesta, sitä ei saisi mikään rikkoa, vaan kaiken pitäisi ikään kuin kuulua yhteen. Mietin pitkään biljardipöydän hankkimista, koska väliseinän poistaminen talosta ei ole mikään pikkujuttu, jos ei halua pilata mitään olemassa olevaa. Minulle tarjoutui tilaisuus ostaa pöytä 200€ sopuhintaan ja tein päätöksen aloittaa remonttihomman. Lopputulos ratkaisee ja siitä huoneesta tuli komea. Suosittelen lämpimästi.

kuuloisesti olet biljardipöydän saanut. Ainakaan uutta kunnollista ei ihan pikkurahalla hommata. Mutta kun on oikeassa paikassa oikealla hetkellä niin onnistaa.

Ei sentään väliseiniin tarvitsisi kajota. Yläkerrassa on kaksi huonetta, joista toinen ja suurempi lähinnä varastona. Ehkä, jonain päivänä.

• jusjusti

tässä on koko maailma auki. :)))))))

• tomppa2006

...on minun tietokonenurkkaus, ei vangitse katseita...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7199
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4594
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1758
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1277
    Aihe