Tiilikatolle lumiesteet ?

Topolino

Millainen homma on laittaa (Ormax) tiilikatolle lumiesteet näin jälkeenpäin ? Nurkkakohdissa (erkkerit) kun leikatut tiilet eivät kestä lumen putoamista. Lappeella on pituutta pauttiarallaa 15 m ja ajatuksena olisi laittaa este koko matkalle. Ja mitä mahtaa kustantaa ?

7

4348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin tehnyt

Ei ole todellakaan mikään paha homma laittaa jälkeenpäin tönit tiiliä ylöspäin siis harjalle päin(ei tarvitse ottaa tiiliä pois) asennat ensin 50*100 lisäruoteen johon kiinnität lumiestekiinnikkeet n.vajaa metrin välein
      nykyhinta-tasosta en ihan tarkkaa tiedä mutta jos hinnat ei ole hirveästi muutamassa vuodessa nousseet niin tommosen 15m valmista lumiestettä putkineen kiinnikkeineen alle 200 euroa haet kamat jostain peltiliikkeestä joka tekee näitä kouruhommia

• Kepa

4 merin paketti kahdella putkella maksaa muistaaksenin jotain 80€, neljä pakettia maksaa siis rapia 300€.

Homma ei oikein onnistu katolta jälkikäteen. Itse laitoin rännien laiton yhteydessä, kun en hoksinut hommaa silloin, kun talotehtaan porukka latoi tiilikattoa.

Minä otin yhden varvin kattotiiliä pois ja laitoin ohjeen mukaan kakkosnelosen ruoteiden väliin ja lumiesteet niihin kiinni.

• Jaana

onko sulla fiat 500? vai onko toi nimimerkki tollainen muuten vaan?

• Topolino

Ei ole, ikävä kyllä. En äkkiä muuta nicciä keksinyt ja jostain kajahti päähän tämä. Se on oikeastaan aika hyvä...Viissatanen rättikatolla olisi kesällä kiva peli. Enempi noi ranskalaiset kiinnostaa...

• Topolino

Katon lappeen pituus on reilut 18,5 m. Kiinnikkeet (2-putkinen malli) ja putket näyttäisivät maksavan (ovh:lla laskettuna) reilut 4000 mummon markkaa. Naulat/ruuvit ja muut tarpeet puuttuvat vielä hinnasta. Joten ei ihan halpa ratkaisu. Siitä huolimatta homman taidan tehdä. Laitan kohta tarjouskilpailun vireille. E.m hinta on K-raudan hinta.

• jäi yli

Minkä värinen putki?

• jukka

Kysäse hintaa bendersiltä (www.benders.se)antavat hinnan ja lasku menee rautakaupan kautta. Ostin itsekkin ja sain kilpailukykyiseen hintaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe