Mustien Majavien Aarre

Antti63

Löysin pitkään netistä etsittyäni sfnet.fi-keskustelupalstalta (kylläkin vuodelta 2007) yhden henkilön, jolla olisi otsikossa mainittu peli. Itse sain pelin isäni sisarelta vuonna 1978. Valitettavasti pelin ohjeet ovat hävinneet, ja ne ovat pelaamisen kannalta välttämättömät. Olen kuitenkin säilyttänyt pelin ja sen muut osat, jos vaikka joskus ohjeet jostain löytäisin. Haluaisin kernaasti tarjota lapsilleni ja lapsen lapsilleni tuon mainion pelikokemuksen. Divareisssa peliä ei tunneta ja kuten sanottu nettikään ei tähän mennessä ole auttanut.

Nyt kysynkin, vieläkö jollakulla peli on ja olisiko mahdollista saada ohjeista kopio.

Peli on 50-luvun lopulta ja luulisin sitä pelatun vielä 60-70-luvuilla . Ym. henkilöllä oli peli ja ohjeet, jotka
olivat suomen- ja ruotsinkielellä, KUVATAIDE/BILDKONST, Tilgmannin kirjapaino
Helsinki 1963. Valitettavasti ko. henkilön sähköpostiosoite ei enää toiminut.

9

2031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gamer1234

      Kyseinen peli on jäänyt itsellenikin taianomaisena pelikokemuksena mieleen. Pelailtiin kaverin peliä pikkupoikana joskus 70- luvun alussa. Valitettavasti itselläni ei peliä ole ja kyseisestäpelikaveristakaan en ole kuullut mitään vuosikymmeniin. Muistan vain että ensin kerättiin erilaisia varusteita, joita oli melkoinen määrä erilaisia, jonka jälkeen lähdettiin seikkailumatkalle. pitikö pelissä löytää joku aarre vai päästä ensimmäisenä maaliin, on jäänyt unholaan. Uskoisin etä pelistä tulee vielä jonkinlainen keräilijöiden harvinaisuus, niin kiven alla tuntuu kaikenlainen tieto pelistä olevan. Jos tulee jossain tilaisuus niin hankin välittömästi kyseisen harvinaisuuden.

    • ArtoS

      Nyt vasta huomasin kirjoituksen ja minulla on kyseinen peli kotona. Tarvikkeet ovat ikävä kyllä isäni mökillä

      • Elbo

        Oih,
        Kyseinen peli on isoisäni tekemä. Olisi upea saada sellainen käsiini. En ole ikinä nähnytkään. Onko mahdollista, että haluaisit luopua pelistä?


    • Elbo

      Olisin todella kiinnostunut pelistä. Se on isoisäni tekemä peli, enkä koskaan ole nähnyt sitä. Peli on kaikilta sukulaisilta kadonnut. Olisiko mahd. saada peliä skannattua tms.?

      • pellehermanni2

        Moi Elbo.
        Mustien majavien aarre lautapeli , valmistaja kuvataide / bildkonst, valmistusvuosi 1963. Todella harvoin myynnissä oleva klassikko. Voit yrittää FB:
        sivulta Lautapelikirppis. Jos jollakin on myydä tai laittaa sinulle kuvat pelistä. Huutonettiin on toinen forumi josta voi löytyä. Minulla on arkistossa kopio alkuperäisestä ohjeesta jos on tarvetta. Hyvää uutta vuotta ja Onnea pelin metsästykseen .


      • Elbo

      • pellehermanni2

        Moi Elbo
        Ohjeet lähetetty matkaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        pellehermanni2 kirjoitti:

        Moi Elbo.
        Mustien majavien aarre lautapeli , valmistaja kuvataide / bildkonst, valmistusvuosi 1963. Todella harvoin myynnissä oleva klassikko. Voit yrittää FB:
        sivulta Lautapelikirppis. Jos jollakin on myydä tai laittaa sinulle kuvat pelistä. Huutonettiin on toinen forumi josta voi löytyä. Minulla on arkistossa kopio alkuperäisestä ohjeesta jos on tarvetta. Hyvää uutta vuotta ja Onnea pelin metsästykseen .

        Elbo
        Kuka olet?
        Pelin teki isäni Matti Santavuori


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe