Katselin ajankuluksi systemrequirementslabin sivuilta, mitä pelejä pystyn pyörittämään tietokoneellani. Tulin huomanneeksi, että jotkut pelit vaativat paremman prosessorin. Esim. Crysis:
Suositellaan: Core 2 Duo 2.2 GHz/Athlon X2 4400 or better
Minulla on: Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz
Prosessorin nopeutta oli tarpeeksi: 3GHz
Mietin tässä, että mitä kaikkea prosessorissa on, joka vaikuttavaa pelien suorituskykyyn?
Prosessorin vaikutus peleihin
6
1356
Vastaukset
Ei kellotaajuus ole nopeusmittari. Se kylläkin on suoraan verrannollinen sarjalliseen nopeuteen mutta riippuu sitten prosessorin mikroarkkitehtuurista. Eri mikroarkkitehtuurin prosessorien kellotaajuudet ei ole keskenään vertailukelpoisia.
Eniten suorituskykyyn vaikuttaa kyllä sitten prosessoriytimien määrä ja välimuisti.- jokujokke
Minulla on kyseiset prosessorit koneissani.
- hgg4
Jos nyt päivittämässä olet, niin suosittelen uutta Pentium G4560-mallia :)
Se on 70€, siihen B250-emolevy ~90€, DDR4:t 40€/4Gb tai ~70€/8Gb.
ja 1050Ti-näyttis 180€
Eikö Crysis ollut erittäin raskas peli back in the days? Crysis 3:ahan käytetään vieläkin vertailukohtana :P- asfgafga
"Crysis 3:ahan käytetään vieläkin vertailukohtana :P"
No eipä ole enää pitkään aikaan osunut silmään sellaista rauta testiä missä em. peliä vielä käytettäisiin? Tosin en seuraa kuin muutamia tunnetuimpia testi saitteja.
Alla yleisimmät testipelit tällä hetkellä ja Alien Isolation ehkä vanhin, mitä on käytetty vielä suht. tuoreissa testeissä. Remaster versioita ei myös lasketa vanhoiksi peleiksi, koska ne on uusia julkaisuja joka tapauksessa.
- FarCry Primal
- Fallout 4
- GTA V
- Doom
- Battlefield 1
- Hitman
- The Witcher III
- Rise of the Tomb Raider
- 436q3rg34t6
Phoronix:in sivuilla on tuore testi, jossa todetaan, että 4 corea riittää peleleihin ja siten Amd X4 845 tarjoaa eniten vastinetta rahalle, se on yhtä nopea Unigine Heaven benchmarkissa kuin I5 5600, ks youtube.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225469Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841881Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3601831- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 70782
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 36684