Jotakin järkyttävää....

Minanoita

lumeen se oli
kirjoitettu

valkoiseen lumeen

mustilla risutikuilla

ennustus

pimeästä pakkasesta
joka kohmeisilla sormilla
haparoi jäätyneitä hiuksia
muumion kasvoilta

järkytys höyrystyy
hyytävänä hiljaisuutena

sen rikkoo armoton
rasahtava
puusta tippuva hengitys

.......

6

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miekko

      Minkki.. traaginen oli tarina.. hmmm... etkös muka pidä talvesta..

      Tunnelma oli tässä kohdillaan, todella hyvä kuvaus. Pidin koko tuon ennustuksen sisältämästä ideasta... laittaa mielikuvituksen koetteille. Lopusta pidin kaikkein eniten: armoton rasahtavapuusta tippuva hengitys... hieno päätös hienolle runolle.

      Tätä oli mietitty pakkasyönä kynttilänvalossa.

      • Minanoita

        Tähän vastaan ennenkuin lähden taas käymään asioilla..Tämä nimittäin
        on runo josta koen onnistumisen hyytävää iloa. Sai alkunsa mietteestä mikä
        on kaikista järkyttävintä mitä olen vähään aikaan kohdannut...no sitä en voi tässä kertoa...
        mutta tunnelman luominen osui kyllä niin kohilleen että voisin melkein korkata kuoharipullon
        ja ravistaa sitä uuden ulottuvuuden jälkimainingeissa...Kiitos Miekko:)))


    • hymm,,

      oletan, -- paha uni ---??
      Joillakin sairailla on taipumus nähdä hallusinaatioita.

      • Minanoita

        Vaikka meillä syntymähulluilla noidilla
        onkin taipumusta hallusinatioida....öidä..kieli tässä vääntyy
        solmunaatioksi....niin arvauksenne pieleen mäni....

        En myöskään nauti "sairauteeni" mitään hallusinogeenejä, itseasiassa
        minulla ei ole mitään lääkitystä ellei oteta lukuun askobiinihappoa jota käytän
        liki säännöllisesti torjumaan väsytystä..Puoli vuotta sitten tohtori Kaikkonen
        antoi minulle terveen paperit, vaikkakin kiinnitti kyllä huomionsa luupiikkiin
        joka pahasti törrötteli kantapäästäni, käski ottaa siihen bepanthenia sisäisesti:)

        Juu kiittää tää :)


    • hyytää........
      ja sattuukin, mutta..........
      ei me penteles vähästä järkytytä.
      Ja sitä paitsi pidin tästä järkyttävästä tunnelmasta jonka sait runoosi.
      Parasta synkkien runojen A-ryhmää, sanoo tämä Kapteenska:)

      • Minanoita

        Joskus on synkisteltävä että
        jaksaa riemuita
        Joskus on itkettävä että
        jaksaa nauraa
        Joskus on huonoja päiviä
        edesauttamassa
        parempia aikoja...


        Sinnuu kiitän käynnistäs mää
        noita myöhänen
        aikataulu kiireinen:)))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe