Moi kaikille.Omistan kyseisen maalarin taulun vuodelta 1944.Onko tunnettu maalari?
Allan Tolvanen
12
3053
Vastaukset
- Studio Tapio
Hei!
En osaa vastata kymykseesi, mutta omistamme myös yhden maalauksen, joka on sotavuosilta; tehty puhdetyönä.
yt. Studio Tapio, Espoo - Hannu O
Moi
Meillä on myös Allan Tolvasen kukka-asetelma vuodelta 1952.
Historia ja mahdollinen maalauksen arvo kiinnostaa.
Terveisin Hannu- Oskari 5
Meilläkin on Allan Toivasen taulu, emäntä ja lampaat v. -43. Allan Tolvanen niminen henkilö on ollut näytelmäkirjailija ja syntynyt Viipurissa muistaakseni 1900. Liekö kysymyksessä sama henkilö. Meidän taulun on isäni tuonut sota-aikana karjalan kannakselta.
Markku, Espoo
- einiintaideasiantuntija
On ilmeisesti tuottoisa taiteilija. Ostin Fidasta pienen viehättävän kirkkoaiheisen Allan Aleksander? Tolvasen työn. Minusta vaikuttaisi siltä, että ei ole sama ihminen kuin näytelmäkirjailija Allan Edvin Tolvanen vaan kyseessä olisi eri henkilöt. Allan Aleksander Tolvanen on syntynyt 1921. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää lisää tästä henkilöstä/taiteilijasta. Pidän taulusta kovasti.
t. Hannele - tulevaisuus.meissä
Ihan tumpelo harrastaja maalari. En huolisi vaikka saisin rahaa mukana. On tuo taidemaku sen verran kehittynyt ettei mikä tahansa kura uppoa.
- Anonyymi
Minulla on pienikokoinen Tolvvasen Viipurin linnan koskeva maalaus.
- Anonyymi
Täällä Allan Tolvasen kirsikkataulu, pieni kokoinen kaunis v1942 alkuperäisissä kehyksissä. Luultavasti ostettu ovelta myyvältä v1950luvulla.
- Anonyymi
Minulla on Allan Tolvasen "Lemmen Silta" taulu . Maalattu 1943. Toin sen tänne Uuteen Seelantiin vuosia sitten kun selviteltiin perheen peruja. Ja sopi kivasti matkikseen ilman raameja
Pieni muisto Viipurista, jossa äidillä oli kenkäkauppa.
Martti Koski - Anonyymi
Taiteesta en tiedä, mutta minulla on viehättävä Tolvasen maalaus vuodelta 1950. Höyrylaivoja, ratikka ja rantamaksiini (nykyään venäläisten miehittämästä) Viipurista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566339
- 501786
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381444- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875