Moi kaikille.Omistan kyseisen maalarin taulun vuodelta 1944.Onko tunnettu maalari?
Allan Tolvanen
12
2945
Vastaukset
- Studio Tapio
Hei!
En osaa vastata kymykseesi, mutta omistamme myös yhden maalauksen, joka on sotavuosilta; tehty puhdetyönä.
yt. Studio Tapio, Espoo - Hannu O
Moi
Meillä on myös Allan Tolvasen kukka-asetelma vuodelta 1952.
Historia ja mahdollinen maalauksen arvo kiinnostaa.
Terveisin Hannu- Oskari 5
Meilläkin on Allan Toivasen taulu, emäntä ja lampaat v. -43. Allan Tolvanen niminen henkilö on ollut näytelmäkirjailija ja syntynyt Viipurissa muistaakseni 1900. Liekö kysymyksessä sama henkilö. Meidän taulun on isäni tuonut sota-aikana karjalan kannakselta.
Markku, Espoo
- einiintaideasiantuntija
On ilmeisesti tuottoisa taiteilija. Ostin Fidasta pienen viehättävän kirkkoaiheisen Allan Aleksander? Tolvasen työn. Minusta vaikuttaisi siltä, että ei ole sama ihminen kuin näytelmäkirjailija Allan Edvin Tolvanen vaan kyseessä olisi eri henkilöt. Allan Aleksander Tolvanen on syntynyt 1921. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää lisää tästä henkilöstä/taiteilijasta. Pidän taulusta kovasti.
t. Hannele - tulevaisuus.meissä
Ihan tumpelo harrastaja maalari. En huolisi vaikka saisin rahaa mukana. On tuo taidemaku sen verran kehittynyt ettei mikä tahansa kura uppoa.
- Anonyymi
Minulla on pienikokoinen Tolvvasen Viipurin linnan koskeva maalaus.
- Anonyymi
Täällä Allan Tolvasen kirsikkataulu, pieni kokoinen kaunis v1942 alkuperäisissä kehyksissä. Luultavasti ostettu ovelta myyvältä v1950luvulla.
- Anonyymi
Minulla on Allan Tolvasen "Lemmen Silta" taulu . Maalattu 1943. Toin sen tänne Uuteen Seelantiin vuosia sitten kun selviteltiin perheen peruja. Ja sopi kivasti matkikseen ilman raameja
Pieni muisto Viipurista, jossa äidillä oli kenkäkauppa.
Martti Koski - Anonyymi
Taiteesta en tiedä, mutta minulla on viehättävä Tolvasen maalaus vuodelta 1950. Höyrylaivoja, ratikka ja rantamaksiini (nykyään venäläisten miehittämästä) Viipurista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559