Jazz tanssi!!!

awwwwtyttö

Hei oon meinannu alottaa tanssin, oon 17 vuotias ja tanssi kokemus on vähäinen. Todella potenttiaalisena vaihtoehtona nään Jazz tanssin vaikka oon kuullut että se on tosi haastavaa. Eikös tämä jazz tanssi ole sitä tanssia mitä usein tanssitaan musikaaleissa ja broadwayllä? Itse rakastan musikaaleja ja niissä olevaa tanssia, niin energistä ja hauskan näköistä ja musiikkikin tempaa mukaan :) sitä katsoessa tulee itsellekin niin hyvä olo. Mietityttää vaan kun kunnoltani olen aika keskitasoa ja kuten jo aikaisemminkin mainitsin niin tanssi kokemus on vähäinen niin mietityttää miten haasteellista jazz on minunlaiselleni.. Eihän alkeis kurssit nyt kovin haastavia voi jo olla?
EN oikein tiedä mitä haen tällä keskustelulla mutta olisi kiva kuulla kokemuksia Jazz tanssin harrastajilta :D Kannattaako mennä ?

4

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritä vaan

En viihtynyt ja keskeytin kurssin. Liikkeet joita opetettiin olivat outoja, enkä pystynyt sisäistämään niitä yhdessä rytmin dynaamisuuden kanssa, siis vaatii olla reipas ja aika nopea liikkeiltään. Pidän kyllä nopeutta vaativista tyyleistä mutta en jazztanssin kuvioilla.

• 48950

En oo itse kokeillut, mutta tuntemani noin 30v naiset jotka ovat tuota vuosia jo harrastaneet kehuvat kovin.

Jazz-klubeissa voi tanssia swingaavaan jazziin vaikka lindy hoppia, boogie woogietakin, ehkä jiveä johonkin, mutta fuskua lähes mihin vaan. Näillä ei ole juurikaan tekemistä jazz-tanssin kanssa mutta uskoisin sun innostuvan noihin jos vain sattuu hyvä viejä (ja aivan täysin iästä riippumatta) pariksi.

• Maryjane -80

Harrastan cheerdancea, jossa on vaikutteita jazzista. Myöskin vähän aikaa tanssin nuorempana ihan oikeaa alkuperäistä jazzia, ja pidän ainakin itse siitä paljon. Onhan se haastavaa, ja nopeatempoista, mutta mukavaa. Toisaalta, ei sen alkeisryhmässä pitäisi olla niin haastavaa. Itselläni on niin vähän jazz-taustaa, etten tahdo pysyä tämän hetkisen ryhmäni kokeneiden konkareiden perässä. Muita tanssilajeja on kyllä tullut tanssittua, aikalailla laidasta laitaan, mut silti nuo jazz-kuviot on ihan omaa luokkaansa. Ei kuitenkaan pitäisi miettiä liikaa, osaako vai eikö, vaan nauttia oppimisen ilosta, ja tanssin tuomasta hyvästä olosta. Jos menet alkeisryhmään, ei siellä kukaan muukaan valmiiksi osaa. Toista se on minulla, kun on ryhmässä tosi taitavia, pitkään lajia harrastaneita. Siinä voi jo välillä oma osaamattomuus nolottaakin...

• juuuliiia
        Maryjane -80 kirjoitti:

Harrastan cheerdancea, jossa on vaikutteita jazzista. Myöskin vähän aikaa tanssin nuorempana ihan oikeaa alkuperäistä jazzia, ja pidän ainakin itse siitä paljon. Onhan se haastavaa, ja nopeatempoista, mutta mukavaa. Toisaalta, ei sen alkeisryhmässä pitäisi olla niin haastavaa. Itselläni on niin vähän jazz-taustaa, etten tahdo pysyä tämän hetkisen ryhmäni kokeneiden konkareiden perässä. Muita tanssilajeja on kyllä tullut tanssittua, aikalailla laidasta laitaan, mut silti nuo jazz-kuviot on ihan omaa luokkaansa. Ei kuitenkaan pitäisi miettiä liikaa, osaako vai eikö, vaan nauttia oppimisen ilosta, ja tanssin tuomasta hyvästä olosta. Jos menet alkeisryhmään, ei siellä kukaan muukaan valmiiksi osaa. Toista se on minulla, kun on ryhmässä tosi taitavia, pitkään lajia harrastaneita. Siinä voi jo välillä oma osaamattomuus nolottaakin...

Harrastan joo kanssa tanssia, mutta showtanssia jossa on paljon vaikutteita jazzista :) Jouduin pitämään pitkän tauon kun ei nilkka kestänytkään ja jännitin uuteen ryhmään menemistä sillä olin kaikkia muita ainakin vuoden nuorempi ja useampia ainakin 3 vuotta. En osaa vielä koreografioita kunnolla mutta teen parhaani ja olen jo edistynyt melko paljon joten sinne vaan mukaan yrittämään. Ei kukaan ole seppä syntyessään ja mestariksi tullaan harjoittelun myötä. Ei se tanssi voi aluksi niin vaikeaa olla ettei siellä kokematon pärjäisi. Sen sanon että kun menen kotiin harjoituksista niin kannattaa miettiä vielä askelsarja muutaman kerran peilin edessä oikein keskittyen jos vaan on aikaa. Silloin se jää parhaiten mieleen. Eli reippaasti sinne mukaan kokeilemaan sanon minä!
        Tsemppiä ja nautinnollisia tanssitunteja! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe