Miten voi tulla wiccaksi?

Tieätämätön

Pliiz... kertokaa miten voin tulla wiccaks? ku en oo saanu sitä mitenkää selville!

14

1297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soturi

      Opiskele, opiskele ja opiskele.
      Lainaa tai osta kirjoja, lue niitä jne.
      Netti on hyvä apuväline, mutta muista lähdekriittisyys.

    • Star

      Suuri osa wiccoista taitaa vain huomata olevansa wiccoja, "haluamatta" erityisen aktiivisesti tulla wiccoiksi.
      Sitten sitä vain rupeaa lukemaan, opiskelemaan kaiken tiedon mitä käsiinsä saa.

      Jos olet oikeasti kiinnostunut wiccalaisuudesta, tuo opiskelu on ainoa keino.

      Jos ajattelet wiccalaisesti, ja uskot wiccalaisesti, olet wicca, tai ainakin sellaiseksi tulemassa.

      Etsi siis kirjoja ja kaikkea mahdollista tietoa.
      Mutta netissä on todella ihan kummallistakin juttua, lue siis kritiikillä.

      • Jenni_^

        Eli sanokiaa mitä sanotte, mutta löysin kaupasta muutama vuosi sitten kirjan joka alkoi kiinnostaa "WICCA aloittajille". Naurakaa, jos naurattaa, mutta olen 91-syntynyt ja kun aloin ottaa asiasta selvää enemmän ja etsimään tietoa alkoi kiinnostus vaan kohota. Eli kiinnostus ei alunperin lähtenyt tyyliin "Mä haluun taikoa", vaan sen takia että olen pienestä pitäen uskonut kaikkeen yliluonnolliseen. En vain ennen tiennyt, että on olemassa WICCA uskonto. En ehdota paljoa netin kautta tiedon hakua, koska se ei välttämättä ole yhtä "oikeaa" kuin kirjoissa. Siis oikeaa tapaa uskoon ei ole... Se lähtee sisältä...!


      • Star
        Jenni_^ kirjoitti:

        Eli sanokiaa mitä sanotte, mutta löysin kaupasta muutama vuosi sitten kirjan joka alkoi kiinnostaa "WICCA aloittajille". Naurakaa, jos naurattaa, mutta olen 91-syntynyt ja kun aloin ottaa asiasta selvää enemmän ja etsimään tietoa alkoi kiinnostus vaan kohota. Eli kiinnostus ei alunperin lähtenyt tyyliin "Mä haluun taikoa", vaan sen takia että olen pienestä pitäen uskonut kaikkeen yliluonnolliseen. En vain ennen tiennyt, että on olemassa WICCA uskonto. En ehdota paljoa netin kautta tiedon hakua, koska se ei välttämättä ole yhtä "oikeaa" kuin kirjoissa. Siis oikeaa tapaa uskoon ei ole... Se lähtee sisältä...!

        Tuossa osuit naulankantaan;
        Wiccalaisuus on todellakin jotakin joka lähtee sisältä, ja on vahvasti osa omaa itseä.


      • Katherine.Pierce
        Jenni_^ kirjoitti:

        Eli sanokiaa mitä sanotte, mutta löysin kaupasta muutama vuosi sitten kirjan joka alkoi kiinnostaa "WICCA aloittajille". Naurakaa, jos naurattaa, mutta olen 91-syntynyt ja kun aloin ottaa asiasta selvää enemmän ja etsimään tietoa alkoi kiinnostus vaan kohota. Eli kiinnostus ei alunperin lähtenyt tyyliin "Mä haluun taikoa", vaan sen takia että olen pienestä pitäen uskonut kaikkeen yliluonnolliseen. En vain ennen tiennyt, että on olemassa WICCA uskonto. En ehdota paljoa netin kautta tiedon hakua, koska se ei välttämättä ole yhtä "oikeaa" kuin kirjoissa. Siis oikeaa tapaa uskoon ei ole... Se lähtee sisältä...!

        Tätä mieltä minäkin olen. Ei se ole mitään naurun asia jos uskoo johonkin yliluonnolliseen. Itsekin uskon vaikka mihin. ( esim. ihmissudet ) Olisi mukava löytää sama kirja. Löytyyköhän kirjastosta? :) Olisihan se erittäin kiinnostavaa taikoa ja tällee. Mutta itse kuitenkin uskon että sellaiseksi voi tulla ahkerasti opiskellen. Muuten minkä näköinen kirja se oli? Vanhakin? :) Kiitos jo etukäteen.


    • Serpentum

      Vaatimukset: sun pitää olla mieluusti alle 15v, lempisarjoihisi täytyy kuulua Siskoni on Noita, sun pitää mainostaa olevasi wicca vaikka et ole ihan varma mitä se on, sun pitää alkaa arvostamaan ihmiselämää (ei haittaa vaikka oikeasti teinikänneissäsi haukut kaikki muut pissikset "vitun huoriksi" ja "lutkiksi"), sun täytyy pitää luonnosta (vaikka sitten ostamalla teini-idoleiden kuvilla tapetoituun huoneeseesi muovikukan) ja lopuksi tärkein asia: muista aina huutaa lujaa, että kukaan ei ymmärrä sinua valintasi puolesta, se, että olet wicca ei tee sinusta satanistia ja kaikkea muuta klassista. Näin.

      • Pläää

        Siis toi on jotain....siis,kiihkoilua.Toi on TODELLA tyhmää


      • Serpentum
        Pläää kirjoitti:

        Siis toi on jotain....siis,kiihkoilua.Toi on TODELLA tyhmää

        Ihan vain pieni kommentti siitä kuinka arvostan tätä koko hemmetin teininoitatrenditouhua. Pahasti usko mennyt tän aatteen puolesta. Ei voi mitään.


      • Vilja
        Serpentum kirjoitti:

        Ihan vain pieni kommentti siitä kuinka arvostan tätä koko hemmetin teininoitatrenditouhua. Pahasti usko mennyt tän aatteen puolesta. Ei voi mitään.

        ...vitsinut listaa seurata, luulisi sinunkin jo huomanneen, että kaikki wiccat eivät ole teinejä tai trendien perässä juoksijoita.


    • tom

      wiccaksi ei tulla wiccaksi synnytään. itsekkin vain yhtäkkiä että oskontoni nimi jota edustin oli wicca

      • Äimän käki

        noitana voi syntyä? Eikö lapsi ole viaton?


      • mene jo...
        Äimän käki kirjoitti:

        noitana voi syntyä? Eikö lapsi ole viaton?

        Kuka väitti että "noita" on syntinen... (ainoastaan sinä, tai eihän palata keskiajalle...)


      • Vilja
        Äimän käki kirjoitti:

        noitana voi syntyä? Eikö lapsi ole viaton?

        ei ole pahuutta. Esim. ennaltanäkemisen lahja voi tulla suvussa perintönä ja ilmetä jo aivan pienillä lapsilla.


      • Äimän käki
        mene jo... kirjoitti:

        Kuka väitti että "noita" on syntinen... (ainoastaan sinä, tai eihän palata keskiajalle...)

        pelkäät?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe