Mun mielestä kaupallinen koulutus on niin yleispätevä koulutus ettei siitä työelämässä ole yksinkertaisesti juurikaan hyötyä esim. toimistohommissa. Kymmensormijärjestä, wordin, excelin ja power pointin käyttö on oikeastaan ainoita asioita mitä työelämässä on tarvinnut.
Yleispätevällä koulutuksella tarkoitan sitä ettei ihminen ole minkään alan asiantuntija ellei sitten satu työskentelemään yrittäjänä, mainos tai myyntialalla tai taloushallinnon töissä. Näissä edellämainittuissa töissä mieluummin pitäisi olla kauppatieteenmaistereita.
Tradenomikoulutus/työelämä
2
684
Vastaukset
- sdflkj
Niinhän se vähän on, että monet menevät lukemaan liiketalouden tradenomiksi kun eivät muuta keksi. Siitä kuitenkin saa koulutuksen, josta voi ajautua monenlaisiin töihin, eikä koulun aikana kuitenkaan tarvitse miettiä että miksi sitä haluaa. Niin minäkin aikoinaan tein, mutta onneksi menin vielä yliopistoon lukemaan KTM:ksi.
Nykyään tradenomit mielestäni kelpaavat hyvin esimerkiksi kirjanpitäjiksi. Entisaikojen kauppakoulun merkonomit ovat jo ikääntyneitä, joten tradenomit voivat hyvin paikata työvoimavajetta tilitoimistoissa entisten kirjanpitäjien siirtyessa eläkkeelle. - so now you see!
No ethän sinä olekaan koulusta valmistuttuasi mikään asiantuntija! Sinun on saatava ensin se työpaikka siltä alalta, jotta voisit kehittyä ammattilaiseksi.
Koulutus on vain yksi juttu. Kaupallisella alalle valmistuminen on ihan jotain muuta kuin valmistuminen lääkäriksi varmaan työpaikkaan, joka pysyy eläkepäiviksi saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069