Pentu nukkumaan

Hyvää yötä

Mitenhän saisin 11 viikkosen beaglen pennun viihtymään yön yli omassa huoneessaan? Ensimmäisen viikon nukuin sen kanssa samassa huoneessa ja välillä se oli jopa sängyssäni. Nyt olen yrittänyt sopeuttaa sitä olemaan yön yksin. Illalla myöhään laitan sen omaan (saunan pesuhuone) huoneeseen kun itse menen yläkertaan nukkumaan. Alkuun vähän vikisee mutta yleensä tyytyy kohtaloonsa. Aamulla sitten vikisee ja haukkuu jo klo 6 - 7. Itse haluaisin nukkua pitempään, mutta en voi kun se herättää ääntelyllään muuten koko perheen. Onko pentu vielä liian pieni nukkumaan yksin? Teinkö virheen oltuani sen kanssa ensimmäisen viikon vai onkohan minun palattava takaisin alkujärjestelyihin? Muutoinkin pentu on aikamoinen "sylivauva". Tarkoitus olisi vielä jossain vaiheessa käyttää koiraa jänismetsällä enkä haluaisi pilata mitään väärällä toiminnallani.

6

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zcbmu

      Käy silloin katsomassa ja sano että nukutaan vielä. Taivuttele lempeästi petiin takaisin. Joku perheenjäsen voisi käyttää pentua katsomassa että todellakin siellä nukutaan. Pennun ajantaju ja kontaktien tarve on toisenlainen. Miksi yleensä on erillään ellei tule vahtikoiraksi. Kuvittele että sinut lauman jäsenenä suljetaan jonnekin, eihän silloin opikaan mitään.

      • Hyvää yötä

        Olet varmaan ihan oikeassa. Pentu on ollut yöt pesuhuoneessa sisäsiisteyssyistä. Eihän se siellä kyllä ikinä opi siistiksi. Sosiaalisena se varmaan kärsii yksin olosta. Tästälähin vietämme yöt yhdessä. Saatan jopa herätä yöllä viemään koiraa tarpeille jos tarvetta on. Kiitos hyvistä neuvoista (koirakin varmaan kiittää).


      • kapoint
        Hyvää yötä kirjoitti:

        Olet varmaan ihan oikeassa. Pentu on ollut yöt pesuhuoneessa sisäsiisteyssyistä. Eihän se siellä kyllä ikinä opi siistiksi. Sosiaalisena se varmaan kärsii yksin olosta. Tästälähin vietämme yöt yhdessä. Saatan jopa herätä yöllä viemään koiraa tarpeille jos tarvetta on. Kiitos hyvistä neuvoista (koirakin varmaan kiittää).

        Minusta se nukkuu hyvin 11-viikkoiseksi. Kyllä sen ikäisen pennun kanssa on lähdettävä/laitettava heti ensivingahtelusta ulos, muuten se ei opi sisäsiistiksi. Sama rytmi vaan, kyllä se alkaa vähitellen pidempäänkin nukkumaan.
        Omat "kanakoirani" herättävät kellontarkkaan noin. 7.00 (Nuorempi 1.5v sen aloittaa) Sitä ennen ei hiiskaustakaan kuulu .Nukkuu ne sitten 4-5v vaikka kuinka pitkäänkin.
        Kylläkai se elämä ehkä olisi helpompaa ilman koiria, saisi nukkua myöhään...no onko siinäkään sitten mitään järkeä. Vanha suomalainen sanonta: "Illan virkku, aamutorkku....
        Ps. Näin on kuitenkin tasan 30v. mennyt koirien kanssa. Hieman on oppinut, mutta ei läheskään kaikkea. Esim. miten erilaisia saman rodun koirat voi olla.


      • henulirobotti
        kapoint kirjoitti:

        Minusta se nukkuu hyvin 11-viikkoiseksi. Kyllä sen ikäisen pennun kanssa on lähdettävä/laitettava heti ensivingahtelusta ulos, muuten se ei opi sisäsiistiksi. Sama rytmi vaan, kyllä se alkaa vähitellen pidempäänkin nukkumaan.
        Omat "kanakoirani" herättävät kellontarkkaan noin. 7.00 (Nuorempi 1.5v sen aloittaa) Sitä ennen ei hiiskaustakaan kuulu .Nukkuu ne sitten 4-5v vaikka kuinka pitkäänkin.
        Kylläkai se elämä ehkä olisi helpompaa ilman koiria, saisi nukkua myöhään...no onko siinäkään sitten mitään järkeä. Vanha suomalainen sanonta: "Illan virkku, aamutorkku....
        Ps. Näin on kuitenkin tasan 30v. mennyt koirien kanssa. Hieman on oppinut, mutta ei läheskään kaikkea. Esim. miten erilaisia saman rodun koirat voi olla.

        Nukutatte koiria niinkuin pieniä lapsia? Huh huh, ja metsästykseen olisi tarkoitus mennä. Kyllä noilla vellilampaille ei vietit kehity.
        Meillä koira pantiin sille määrättyyn huoneeseen ja sinne se oppi, nukkui tai vikisi.


      • puuttuu...
        henulirobotti kirjoitti:

        Nukutatte koiria niinkuin pieniä lapsia? Huh huh, ja metsästykseen olisi tarkoitus mennä. Kyllä noilla vellilampaille ei vietit kehity.
        Meillä koira pantiin sille määrättyyn huoneeseen ja sinne se oppi, nukkui tai vikisi.

        Vellilampaista en tiedä kun ei ole niistä kokemusta, mutta jos luulet, että metsästysviettien kehittymisellä on jotain tekemistä sen kanssa missä 11 viikkoinen koiranpentu nukkuu, niin lycka till vain...

        Kyllä ne vietit on perimässä ja kehittyvät metsässä. Se metsästääkö koira itselleen vai isännälleen onkin sitten eri juttu...


      • Hyvää yötä
        puuttuu... kirjoitti:

        Vellilampaista en tiedä kun ei ole niistä kokemusta, mutta jos luulet, että metsästysviettien kehittymisellä on jotain tekemistä sen kanssa missä 11 viikkoinen koiranpentu nukkuu, niin lycka till vain...

        Kyllä ne vietit on perimässä ja kehittyvät metsässä. Se metsästääkö koira itselleen vai isännälleen onkin sitten eri juttu...

        Alussa mainittu beaglen pentu on nyt 4 kk ja nukkuu omassa huoneessaan ja vuoteessaan. Hiljaa on ja tyytyy paikkaansa. Aamulla se joskus herättää ääntelyllään jos itse nukun pitempään.
        Päivällä nuuhkii pihapiirin jäniksen jälkiä. Metsään on turha näillä lumilla mennä. Ensi syksynä sitten nähdään onko vellit housuissa pupulla vai koiralla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe