Kuukautiset

Liinu96

Olen 13-vuotias tyttö. Äidilläni alkoivat kuukautiset 12-vuotiaana, ja terveydenhoitajani sanoi, että kuukautiset alkavat yleisimmin samaan aikaan äidillä ja tyttärellä. Minulla ei ole kuin vasta valkovuotoa. En ole asiasta huolissani, mutta onko täällä monia, joilla on alkanut kuukautiset aivan eri ikäisenä kuin äidillään. Ja toivon asiallisia vastauksia, kiitos!

17

909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti...

Minä olen äiti ja mun kuukautiset alkoivat 14 vuotiaana ja luulin että lapsellakin alkaisi silloin. Mutta hän on 12 ja kesällä alkoivat menkat, valitettavasti. Kyllä niihin punaisiin päiviin olisi kerinnyt myöhemminkin. Näyttää olevan kovin yksilöllistä, mun omalla äidillä alkoivat vasta 17 vuotiaana, eli tosi myöhään. Kyllä niihin kerkiät ole onnellinen ettei tule liian nuorena.

• akuankka12

Sama homma.. Minulla tulee vaan valkovuotoa.. Äitini alkoi 12.vuotiaana ja olen 13.

• Liinu96
        akuankka12 kirjoitti:

Sama homma.. Minulla tulee vaan valkovuotoa.. Äitini alkoi 12.vuotiaana ja olen 13.

Joo, turhaan mie siis murehdin. Mutta kun se terveydenhoitaja sanoi, että: ´´se on kyllä melkein aina niin, että kuukautiset alkavat äidin kanssa samaan aikaan´´. Ja sitten mie tietysti odotin, että kaksitoista vuotiaani minullakin ne alkavat. Mutta ei ole vielä mitään kiirettä :)

• ansku15
        Liinu96 kirjoitti:

Joo, turhaan mie siis murehdin. Mutta kun se terveydenhoitaja sanoi, että: ´´se on kyllä melkein aina niin, että kuukautiset alkavat äidin kanssa samaan aikaan´´. Ja sitten mie tietysti odotin, että kaksitoista vuotiaani minullakin ne alkavat. Mutta ei ole vielä mitään kiirettä :)

no ei todellakaan ei oo kiirettä, elämä on mullaki ollut mukavaa tähän asti ku tänään alko menkat, ja mä oon neljän päivän päästä 16! mun äiskällä alko 12 vuotiaana ja oon onneelllineen ku mulla alkoi vasta nyt. Joillain alkaa jo 10 vuotiaana! kauheeta.

• sontu
        ansku15 kirjoitti:

no ei todellakaan ei oo kiirettä, elämä on mullaki ollut mukavaa tähän asti ku tänään alko menkat, ja mä oon neljän päivän päästä 16! mun äiskällä alko 12 vuotiaana ja oon onneelllineen ku mulla alkoi vasta nyt. Joillain alkaa jo 10 vuotiaana! kauheeta.

sama juttu älä murehdi.

• miz4

mul ei vielä alkanut ja mun siskolla on se on 13 ja mä 12 niin vähän harmittaa kun sillä alkaa kehittyy kaikki paitsi mulla ei edes tissitkään ja silä on luokkansa suurimmat tissit

• ässä-mixx

Siis ootte niin onnellisia ne joilla alkaa esim. 14 v.!!! Koska mä oon 11 v. ja mul alko ne pari viikkoo sitte!!

en ois halunnu....

• kysymysmerkki?
        ässä-mixx kirjoitti:

Siis ootte niin onnellisia ne joilla alkaa esim. 14 v.!!! Koska mä oon 11 v. ja mul alko ne pari viikkoo sitte!!

en ois halunnu....

Huh! Ei alkanu kymmenen V, ehin just täyttää ykstoista. Mut pelkään et ne alkaa kesällä.

• ...

Aika yksilöllistä. Mun äitillä alko 12 vuotiaana,samoten mulla. Nyt ollu kohta pari vuotta ja ei todellakaan oo hauskaa,joten ei kiirettä!!

• Bebethebest

Mulla alkoi 11-vuotiaana. ._____.

• mä murkku vaan)=

Hei!Ooo ilonen et sul ei o alkanu ,ku oon 12 mulla alko 11w....et mä oon sulle siis niin viituunn kade!...)=..Ei oo herkkua tiedä se!

• pineappleeee

siis mun äidillä alko 10v. ja mä oon 17v. ja mul ei tuu ees valkovuotoa:( WHAT TO DO?

• henu

herranjestas mee ny ihmeessä lääkärii!

• t

äitillä alko 15 veen ja mulla 11 :/ oisivat voineet vähä aikaa viel ootella tuloaan
      ....

• mensut

Eikö sun pineappleeeen pitäis mennä johonkin gynekologille...Kun mulle terkka sano että pitäis alkaa 16 vuoteen mennessä ja jos ei niin joku lääke alottaa ne!! Oon nyt 13 ja alko äsken.. OOn vähä paniikissa..

• ninni000

Oon 12.v ja mulla ei oo alkanu menkkoja, vaik mun äitil alko sillon ;(

• Anonyymi

Mä oon 11v tyttö mun menkat alko vähän aikaa sitte mun äidillä alko 12v on ihan kivaa että ne alko mutta välillä vähän ärsyttävää ja mun pikku veli kaupassa sinä menee kuukautis suoja osastolle aina tapaamaan siteitä ja tämpooneja😅🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      359
      3895
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      25
      2547
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      2050
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      501
      1716
    5. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1685
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      49
      1631
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      301
      1576
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1354
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1156
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      21
      1134
    Aihe