Kuvanmuokkaus ohjelmat

Aloittelia

Kysynpä nyt täss et miten saadaan tehtyä mustavalkoiseeen kuvaan joku tietty paikka normaalin valokuvan värit ?

7

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova työ

eli
      1. Tutustu alan teoriaan mahdollisimman täydellisesti, netti ja kirjasto auttavat
      2. Opettele käyttämään kuvankäsittelyohjelmistoasi todella hyvin
      3. Ala värittää

• vielä yjsi kysymys

Eli kiitos neuvosta(: mutta mikä kuvankäsittely ohjelma olisi hyvä aloittelijalle ?

• mjoo.
        vielä yjsi kysymys kirjoitti:

Eli kiitos neuvosta(: mutta mikä kuvankäsittely ohjelma olisi hyvä aloittelijalle ?

En nyt tiedä onko mikään erityisen paljon muita helpompi. Kaikki vähän omanlaisiaan.

Jos rasterigrafiikkaohjelmaa haet, niin katsele vaikka Gimpiä, Paint Shop Pro:ta ja jos nuo kaksi eivät kelpaa niin Photoshop Elementsiä. Photoshop noista kolmesta ehkä puutteellisin, mutta silläkin voi pärjätä. Gimp täysin ilmainen, mutta käyttöliittymä ainakin omasta mielestä onnettoman huono. Siksi itse suosin Paint Shop Prota. Mutta jos sinua ei Gimpin käyttöliittymä vaivaa, niin siinäkin ihan fiksu ohjelma jossa varsin hyvät perusominaisuudet.

• Kiitollinen
        mjoo. kirjoitti:

En nyt tiedä onko mikään erityisen paljon muita helpompi. Kaikki vähän omanlaisiaan.

Jos rasterigrafiikkaohjelmaa haet, niin katsele vaikka Gimpiä, Paint Shop Pro:ta ja jos nuo kaksi eivät kelpaa niin Photoshop Elementsiä. Photoshop noista kolmesta ehkä puutteellisin, mutta silläkin voi pärjätä. Gimp täysin ilmainen, mutta käyttöliittymä ainakin omasta mielestä onnettoman huono. Siksi itse suosin Paint Shop Prota. Mutta jos sinua ei Gimpin käyttöliittymä vaivaa, niin siinäkin ihan fiksu ohjelma jossa varsin hyvät perusominaisuudet.

Kiitos vastauksesta !

• juu.
        Kiitollinen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta !

:) Ja väreistä. Kuvaan joka on ollut mustavalkoinen jo ottaessa, voi olla hankalaa saada luonnollisen näköisiä värejä. Ne mitä todennäköisimmin joutuu käsin piirtämään.

Sen sijaan jos kuvasta on olemassa väri versio, niin silloin ei ongelmaa. Eli jos haluat tehdä mustavalkokuvan ja jättää osan kohdista värillisiksi, niin onnistuu helposti kunhan alkuperäinen kuvakin on värillinen.

• Paint......

http://www.download.fi/tyopoyta/kuvankasittely/paint.net.cfm

Maksuton ja ihan kelpo työkalu aloittelijalle.

-------

Avaa kuva ja sen päälle uusi taso (layer). Väritä haluamasi osat astetta haluamaasi tummemmilla/syvemmillä väreillä. Valitse layer properties ja lisää läpinäkyvyyttä (opacity), jolloin kuvan yksityiskohdat tulevat esille. Näin itse värjäilin taannoin mustavalkokuvia. Eri värit kannattaa lisätä kukin omalle tasolle.

• wazz

picnik.com eikä sinne tarvii ees rekisteröityy eikä tarvii ladata koneelle. mut se on aika hidas lataa ja joillaki koneil ei toimi tallentamine ollenkaa. mut mä ainaki pystyn muokkaa nii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3116
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1655
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1502
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      1135
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      108
      1120
    Aihe