Kuvanmuokkaus ohjelmat

Aloittelia

Kysynpä nyt täss et miten saadaan tehtyä mustavalkoiseeen kuvaan joku tietty paikka normaalin valokuvan värit ?

7

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova työ

eli
      1. Tutustu alan teoriaan mahdollisimman täydellisesti, netti ja kirjasto auttavat
      2. Opettele käyttämään kuvankäsittelyohjelmistoasi todella hyvin
      3. Ala värittää

• vielä yjsi kysymys

Eli kiitos neuvosta(: mutta mikä kuvankäsittely ohjelma olisi hyvä aloittelijalle ?

• mjoo.
        vielä yjsi kysymys kirjoitti:

Eli kiitos neuvosta(: mutta mikä kuvankäsittely ohjelma olisi hyvä aloittelijalle ?

En nyt tiedä onko mikään erityisen paljon muita helpompi. Kaikki vähän omanlaisiaan.

Jos rasterigrafiikkaohjelmaa haet, niin katsele vaikka Gimpiä, Paint Shop Pro:ta ja jos nuo kaksi eivät kelpaa niin Photoshop Elementsiä. Photoshop noista kolmesta ehkä puutteellisin, mutta silläkin voi pärjätä. Gimp täysin ilmainen, mutta käyttöliittymä ainakin omasta mielestä onnettoman huono. Siksi itse suosin Paint Shop Prota. Mutta jos sinua ei Gimpin käyttöliittymä vaivaa, niin siinäkin ihan fiksu ohjelma jossa varsin hyvät perusominaisuudet.

• Kiitollinen
        mjoo. kirjoitti:

En nyt tiedä onko mikään erityisen paljon muita helpompi. Kaikki vähän omanlaisiaan.

Jos rasterigrafiikkaohjelmaa haet, niin katsele vaikka Gimpiä, Paint Shop Pro:ta ja jos nuo kaksi eivät kelpaa niin Photoshop Elementsiä. Photoshop noista kolmesta ehkä puutteellisin, mutta silläkin voi pärjätä. Gimp täysin ilmainen, mutta käyttöliittymä ainakin omasta mielestä onnettoman huono. Siksi itse suosin Paint Shop Prota. Mutta jos sinua ei Gimpin käyttöliittymä vaivaa, niin siinäkin ihan fiksu ohjelma jossa varsin hyvät perusominaisuudet.

Kiitos vastauksesta !

• juu.
        Kiitollinen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta !

:) Ja väreistä. Kuvaan joka on ollut mustavalkoinen jo ottaessa, voi olla hankalaa saada luonnollisen näköisiä värejä. Ne mitä todennäköisimmin joutuu käsin piirtämään.

Sen sijaan jos kuvasta on olemassa väri versio, niin silloin ei ongelmaa. Eli jos haluat tehdä mustavalkokuvan ja jättää osan kohdista värillisiksi, niin onnistuu helposti kunhan alkuperäinen kuvakin on värillinen.

• Paint......

http://www.download.fi/tyopoyta/kuvankasittely/paint.net.cfm

Maksuton ja ihan kelpo työkalu aloittelijalle.

-------

Avaa kuva ja sen päälle uusi taso (layer). Väritä haluamasi osat astetta haluamaasi tummemmilla/syvemmillä väreillä. Valitse layer properties ja lisää läpinäkyvyyttä (opacity), jolloin kuvan yksityiskohdat tulevat esille. Näin itse värjäilin taannoin mustavalkokuvia. Eri värit kannattaa lisätä kukin omalle tasolle.

• wazz

picnik.com eikä sinne tarvii ees rekisteröityy eikä tarvii ladata koneelle. mut se on aika hidas lataa ja joillaki koneil ei toimi tallentamine ollenkaa. mut mä ainaki pystyn muokkaa nii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4