Madallus.. hmm..

Tollvana

mietin vaan että tilasin tossa eibachin madallusjouset autooni -30/-35mm.

No ne asennettiin samalla kun vaihdettiin uudet kiekot alle ja nyt hieman pohdituttaa:
Menikö asennus p*seelleen koska äijät oli laittanu -35 jouset eteen ja -30 jouset taa, joten tullaan vähän niinkuin perä alhaalla?

Eikös sen kuuluisi mennä niin että keula on alempana?

11

2578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • robottiroskaposti

      1. jousia ei voi laittaa vääriin päihin - kun ovat erilaiset

      2. nuo on juurikin madaltaneet edestä enemmän

      3. jos perä on alempana kuin keula -> vähennä tavaraa kontista

      4. taidat olla trolli

      • tollvana

        joo siis juuri toisin päi, eli -35 taa ja -30 eteen... Miksei niitä muka voi laittaa väärin päin?

        Ja mikä v. trolli?

        TAKAKONTTI ON TYHJÄ!


      • robottiroskaposti

      • 123454

    • ???

      Onko ne varmasti kyseiseen automalliin tarkoitetut jouset? Esim. jos laitat farkkuun sedanin jouset, niin perä todennäköisesti putoaa enemmän.
      Itselläni kävi edellisen auton kanssa päin vastoin - Perä oli jopa ylempänä, kuin alkuperäisillä jousilla..

      • x40fin.com

        Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.

        Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)


      • Miten?
        x40fin.com kirjoitti:

        Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.

        Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)

        Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...

        Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.


      • bgngfhmhj,jh,
        Miten? kirjoitti:

        Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...

        Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.

        iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!


      • miten?
        bgngfhmhj,jh, kirjoitti:

        iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!

        Jouset kuoleentuu ja painuu kasaan, iskarit menettää vaimennustehoaan. Ei iskarin minimi ja maksimipituus mihinkään muutu niiden ikääntyessä. Miten ihmeessä iskareiden kunto voisi vaikuttaa auton korkeuteen, kun ne eivät kanna kuormaa? Tuollainen tavallinen kaasuiskari painuu pohjaan jo kun sen päälle laitetaan kilon tai kahden kuorma.

        Auton ajettavuuteen iskareilla on toki suuri vaikutus, yleensä selvästi suurempi kuin jousilla. Jos madalluksella tavoitellaan jotakin muutakin kuin menevämpää ulkonäköä, on iskareiden vaihto erittäin suositeltavaa.


    • Ajatus

      Eikö iskunvaimentimen liukuputken pituus vaikuta jousen esijännitykseen (=teholliseen korkeuteen) ja sitä kautta alustan korkeuteen? Eli jos uudessa iskarissa olisi jostain syystä erimittainen liukuputki, niin korkeus voi muuttua sitä kautta?

    • ehkä syy

      Monella keula on jäänyt pystyyn puslien takia, eivät anna periksi riittävästi, takana ei yleensä ole vastaavaa ongelmaa. Tämä ongelma ratkaistaan yleeensä vaihtamalla eteen polyuretaanista tehdyt puslat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1960
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1548
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1080
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      1019
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      929
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      829
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      750
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      721
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe