Madallus.. hmm..

Tollvana

mietin vaan että tilasin tossa eibachin madallusjouset autooni -30/-35mm.

No ne asennettiin samalla kun vaihdettiin uudet kiekot alle ja nyt hieman pohdituttaa:
Menikö asennus p*seelleen koska äijät oli laittanu -35 jouset eteen ja -30 jouset taa, joten tullaan vähän niinkuin perä alhaalla?

Eikös sen kuuluisi mennä niin että keula on alempana?

11

2645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • robottiroskaposti

      1. jousia ei voi laittaa vääriin päihin - kun ovat erilaiset

      2. nuo on juurikin madaltaneet edestä enemmän

      3. jos perä on alempana kuin keula -> vähennä tavaraa kontista

      4. taidat olla trolli

      • tollvana

        joo siis juuri toisin päi, eli -35 taa ja -30 eteen... Miksei niitä muka voi laittaa väärin päin?

        Ja mikä v. trolli?

        TAKAKONTTI ON TYHJÄ!


      • robottiroskaposti

      • 123454

    • ???

      Onko ne varmasti kyseiseen automalliin tarkoitetut jouset? Esim. jos laitat farkkuun sedanin jouset, niin perä todennäköisesti putoaa enemmän.
      Itselläni kävi edellisen auton kanssa päin vastoin - Perä oli jopa ylempänä, kuin alkuperäisillä jousilla..

      • x40fin.com

        Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.

        Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)


      • Miten?
        x40fin.com kirjoitti:

        Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.

        Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)

        Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...

        Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.


      • bgngfhmhj,jh,
        Miten? kirjoitti:

        Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...

        Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.

        iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!


      • miten?
        bgngfhmhj,jh, kirjoitti:

        iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!

        Jouset kuoleentuu ja painuu kasaan, iskarit menettää vaimennustehoaan. Ei iskarin minimi ja maksimipituus mihinkään muutu niiden ikääntyessä. Miten ihmeessä iskareiden kunto voisi vaikuttaa auton korkeuteen, kun ne eivät kanna kuormaa? Tuollainen tavallinen kaasuiskari painuu pohjaan jo kun sen päälle laitetaan kilon tai kahden kuorma.

        Auton ajettavuuteen iskareilla on toki suuri vaikutus, yleensä selvästi suurempi kuin jousilla. Jos madalluksella tavoitellaan jotakin muutakin kuin menevämpää ulkonäköä, on iskareiden vaihto erittäin suositeltavaa.


    • Ajatus

      Eikö iskunvaimentimen liukuputken pituus vaikuta jousen esijännitykseen (=teholliseen korkeuteen) ja sitä kautta alustan korkeuteen? Eli jos uudessa iskarissa olisi jostain syystä erimittainen liukuputki, niin korkeus voi muuttua sitä kautta?

    • ehkä syy

      Monella keula on jäänyt pystyyn puslien takia, eivät anna periksi riittävästi, takana ei yleensä ole vastaavaa ongelmaa. Tämä ongelma ratkaistaan yleeensä vaihtamalla eteen polyuretaanista tehdyt puslat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe