Madallus.. hmm..

Tollvana

mietin vaan että tilasin tossa eibachin madallusjouset autooni -30/-35mm.

No ne asennettiin samalla kun vaihdettiin uudet kiekot alle ja nyt hieman pohdituttaa:
Menikö asennus p*seelleen koska äijät oli laittanu -35 jouset eteen ja -30 jouset taa, joten tullaan vähän niinkuin perä alhaalla?

Eikös sen kuuluisi mennä niin että keula on alempana?

11

3068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • robottiroskaposti

      1. jousia ei voi laittaa vääriin päihin - kun ovat erilaiset

      2. nuo on juurikin madaltaneet edestä enemmän

      3. jos perä on alempana kuin keula -> vähennä tavaraa kontista

      4. taidat olla trolli

      • tollvana

        joo siis juuri toisin päi, eli -35 taa ja -30 eteen... Miksei niitä muka voi laittaa väärin päin?

        Ja mikä v. trolli?

        TAKAKONTTI ON TYHJÄ!


      • robottiroskaposti

      • 123454

    • ???

      Onko ne varmasti kyseiseen automalliin tarkoitetut jouset? Esim. jos laitat farkkuun sedanin jouset, niin perä todennäköisesti putoaa enemmän.
      Itselläni kävi edellisen auton kanssa päin vastoin - Perä oli jopa ylempänä, kuin alkuperäisillä jousilla..

      • x40fin.com

        Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.

        Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)


      • Miten?
        x40fin.com kirjoitti:

        Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.

        Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)

        Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...

        Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.


      • bgngfhmhj,jh,
        Miten? kirjoitti:

        Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...

        Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.

        iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!


      • miten?
        bgngfhmhj,jh, kirjoitti:

        iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!

        Jouset kuoleentuu ja painuu kasaan, iskarit menettää vaimennustehoaan. Ei iskarin minimi ja maksimipituus mihinkään muutu niiden ikääntyessä. Miten ihmeessä iskareiden kunto voisi vaikuttaa auton korkeuteen, kun ne eivät kanna kuormaa? Tuollainen tavallinen kaasuiskari painuu pohjaan jo kun sen päälle laitetaan kilon tai kahden kuorma.

        Auton ajettavuuteen iskareilla on toki suuri vaikutus, yleensä selvästi suurempi kuin jousilla. Jos madalluksella tavoitellaan jotakin muutakin kuin menevämpää ulkonäköä, on iskareiden vaihto erittäin suositeltavaa.


    • Ajatus

      Eikö iskunvaimentimen liukuputken pituus vaikuta jousen esijännitykseen (=teholliseen korkeuteen) ja sitä kautta alustan korkeuteen? Eli jos uudessa iskarissa olisi jostain syystä erimittainen liukuputki, niin korkeus voi muuttua sitä kautta?

    • ehkä syy

      Monella keula on jäänyt pystyyn puslien takia, eivät anna periksi riittävästi, takana ei yleensä ole vastaavaa ongelmaa. Tämä ongelma ratkaistaan yleeensä vaihtamalla eteen polyuretaanista tehdyt puslat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      146
      4824
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      184
      3923
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      116
      3604
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2911
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      138
      1876
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      41
      1673
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      59
      1330
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1299
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1271
    10. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1213
    Aihe