Laiska äiti

Lumissa

En tiedä, onko tässä mitään järkeä, mutta minua ahdistaa valtavasti ajatus vuosien vaipparumbasta. Olkoonkin, että itse olen kestot valinnut ja kaikkea, mutta siitä huolimatta haluan lyhentää koko shown niin lyhyeen kuin suinkin, pottaa siis vaan. Ja kai tää nyt jotenkin toimii, kun viisikuisen vaippa kastuu joinakin päivinä vain pari-kolme kertaa ja uniltakin tullaan jo nyt usein kuivana.

Laiskuutta kai tämäkin on :D

2

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahden äiti

      :) olen onnellinen puolestasi että 5-kuinen lapsesit osaa jo pottailla hienosti. Kestolapsilla vaippailu kestää kuuleman mukaan lyhyemmän ajan,kuin kertislapsilla. Meillä käytetttiin alussa harsoja 4kk ja sitten kertakäyttöisillä.

      Meidän tarina on tällainen: Aloitettiin 4-kuisena pottailu. Lapsi teki 7-kuisesta lähtien myös kakat pottaan. .Olin todella mielissäni ja tyytyväinen itseeni ja lapeni oli tietysti normaalia fiksumpi (hih, oikeasti oli tuollaisia ajatuksia alitajuisesti). Lapsenihan oppii kuivaksi jo ennen yhtä ikävuotta, jippii jei!! Sitten kun hän oppi nousemaan seisomaan noin 10-kuisena, oli hänellä aina kova kiire harjoitella tuota taitoa ja potalla oli vaikea saada hänet pysymään. Tein asian itselleni ongelmaksi ja yritettiin aina vain uudelleen, josko hän nyt pysyisi.. Pidettiin taukoja, vietiin potta välillä viikoiksi varastoon odottamaan tai sitten ei houkuteltu ollenkaan.

      Nyt poika on 2,5 vuotta ja on vasta nyt ilman vaippaa. Lopultakin. Juoksee innoissaan potalle ja yötkin menee ilman vaippaa. Kesällä hän oli 2 kuukautta ilman vaippaa, mutta häntä piti käyttää potalla. Itse ei osannut oma-aloitteisesti mennä, vaan totetsi pissan olevan jo housuissa.

      Lopputulos: asiaa ei kannata hoputtaa. Tästä voi tehdä ongelman itselleen ;) Usein pojat oppivat vasta myöhemmin kuiviksi. Eka kunnon herkkyyskausi on 1,5v-2v, jolloin yritimme tuloksetta. Meillä näin ja muilla toisin. Nyt ei mene onneksi vaippoja enää kuin pikkusisarelle.

      Toivottavasti onnistutte nopeaa, sillä kertakäyttövaippoja tulee ihan tajuton määrä jo kuukaudessa, saati sitten vuosissa, HUH! Pesupähkint sitten kehiin,niin ei tule saasteitakaan kestojen pesussa. ;)

      • Lumissa

        Kiitos kertomuksestasi! Ihan terveellistä kuulla tämäkin mahdollisuus. Olen tosiaan kuullut, että pojilla voi mennä pidempään, esikoistyttö oli aikanaan kuiva siinä 1½vuoden kieppeillä. Mutta saa siis nähdä, miten pitkä prosessi tästä pojan kanssa tulee. Kestää sen, minkä kestää, tottahan se on :). En mie sitä (ainakaan enää) ajattele, että lapsen ois pakko oppia kuivaksi ennen jotain tiettyä aikaa, kunhan pidetään esilla vaihtoehtoa märälle vaipalle ja housuun tekemiselle ylipäätään. Ja siis ihan sen takia, ettei tule sitten iässä x yllätyksenä, ettei housuun tekeminen yhtäkkiä olekaan normaalia.

        Nyt meidän tyttö on uhmaiässä ja varsin iloinen olen, ettei nyt tarvitse opetella pottaa uutena asiana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe