LIT Lahti/ asunnonvälitys

Ihettelen kyllä

Onko muilla kokemuksia tästä asunnon välitysfirmasta???. Aivan uskomattoman epäpätevää touhua. Soitin firmaan ja tiedustelin erästä asuntoa. Firmassa ei ollut minkäännäköistä tietoa edes pystytäänkö kyseisestä asunnosta näyttöä järjestämään. (Olimme kuitenkin ainoita, jotka olivat siitä siihen mennessä kiinnostuneita.) Kuka nyt haluaa välttämättä asunnon vuokrata kuin "sika säkissä"??? Kuitenkaan nähtävillä ei ollut edes mitään pohjapiirrustusta tai kuvia yms. Sovimme, että he soittavat jos näyttö asunnosta edes järjestyy. Soitin itse 5 päivän kuluttua uudelleen, koska heistä ei ollut kuulunut yhtikäs mitään. Sieltä vain tylysti ilmoitettiin, että näyttö on täynnä!!!! Tovin selvittely tilanteen jälkeen, kyselin miten se on mahdollista, että me emme pääse sitä katsomaan vaikka olimme kuitenkin ensimmäisiä asunnosta kiinnostuneita??!!?? Sitten he paremmin kyselivät nimiä uudestaan ja totesivat, että nimemme onkin laitettu listaan ensimmäisiksi, mutta meille vaan ei oltu viitsitty sitä kertoa. He tietysti olevinaan pahoittelivat tilannetta/ tietokatkoa. Kun näyttöpäivä tuli, menimme katsomaan asuntoa, osa perheestämme myöhästyi liikenteen vuoksi n. 8min, jolloin asuntoa ei ollut enää mahdollista nähdä, me ketkä näimme asunnon niin näyttöaikaa oli vain 3MINUUTTIA!!!!! (ymmärrän toki, koska asunnossa oli vielä vanhat vuokralaiset) Vaikka he tiesivät meidän tulleen katsomaan asuntoa 2h matkan päästä, olisi kyllä saanut jäädä välistä, kun kerran ei ollut aikaa rauhassa katsoa ja tutkia mahdollista tulevaa asuntoa ja osa porukasta eivät tosiaan edes ehtineet nähdä asuntoa, joten he vasta ajoivatkin turhaan paikalle!!!!!! Mutta jälleen kerran yllätys, yllätys tietokatko oli firmassa iskenyt, sillä puhelimessa meille ilmoitettiin, että näyttöaikaa olisi se ns. 30min, mikä normaalisti on. Ja näytöt tapahtuisivat erikseen ns, yksityisnäyttöjä, mutta paikan päällä olikin muutama muukin asuntoa tulossa katsomaan. Ja kaiken lisäksi he eivät olleet perheellisiä (ainoastaan pariskuntia), mikä oli ollut vuokranantajan ehto vuokralaisille (sillä kyseessä oli iso asunto) Tätä asiaa oli nimittäin meiltä ensiksi sillon kysytty (puhelimessa), että oli edes mahdollista saada asuntoa. Asia mikä myös ihmetytti heidän toiminnassaan oli seuraava asia: Kun olimme pihalle tulleet asuntoa katsomasta, kyselimme välitysfirman asunto näyttäjältä mahdollisista muista asunnoista ja nähdystä asunnosta, hän kuitenkin vetosi kovaan kiireeseen takaisin toimistolle, koska jonkun pitää päivystää siellä ja seuraava näyttökin olisi alkamassa pian sen jälkeen sitten. Lopulta kuitenkin pyysi tulemaan toimistolle katsomaan mapista löytyisikö muita haettavia asuntoja tämän lisäksi. Toimistolle tullessamme kuitenkin kyseistä henkilökuntaa olikin varmaan melkein kaikki paikalla ja "meidän" asunnon näyttäjä ei kuitenkaan näyttänyt olevan kiireinen mitä oli väittänyt, Tätäkö nykyään on asiakaspalvelu?? luistetaan tilanteista valkoisilla valheilla???

Emme kuitenkaan jättäneet mistään asunnosta varsinaista vuokraaja hakemusta, sillä meidän piti tiedustella muutamasta asiasta vielä vuokranantajalta, joten jätimme toimistolle viestin hänelle, jonka he lupasivat välittää eteenpäin, vaikka tiesihän sen jo sillon mitä siitäkin seuraa taas, mutta säännöt ovat sääntöjä, joten emme voineet ottaa itse yhteyttä, kun ei heillä ole lupaa antaa suoria yhteystietoja vuokranantajalle. Jouduimme taas soittelemaan välitysfirmaan itse, vaikka lupasit jälleen kerran ottaa sieltä yhteyttä. Vastauksena saimme vain, että asunto on vuokrattu jo, (toivottavasti sentään jollekin perheelle), ja kun kysimme, että lähetittekö viestin vuokranantajalle, niin vastaus oli hyvin epäselvä ja jotenkin sellainen, että viestiä ei koskaan edes lähetetty ilmeisesti.

Eipä tarvitse enää tuota kautta asuntoa yrittää edes hankkia Lahdesta!!!!!

32

6158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettinger

      Júu on samansuuntaisia kokemuksia. Todella surkea lafka.

      • Mäntis

        Firmojen palveluista olisi hyvä kuulla tällä palstalla. Tilanne on todella kirjava, olisi hyvä erottaa jyvät akanoista. Osaisimme oikeaan osoitteeseen


      • Litlit
        Mäntis kirjoitti:

        Firmojen palveluista olisi hyvä kuulla tällä palstalla. Tilanne on todella kirjava, olisi hyvä erottaa jyvät akanoista. Osaisimme oikeaan osoitteeseen

        sain minäkin. Töykeitä naisia palveluammatissa.


    • Älykäs

      Eipä noiden käytös ole muuttunut 10 vuodessa siis mihinkään. Jaana nimisiähän ne olivat, kuten silloinkin?, joo sama meininki jatkuu. TOTTA JOKA SANA MITÄ KIRJOITIT!

      • ihmettelen kyllä

        Juu oli siellä vielä nekin. Hauskintahan tässä on se, että en ymmärrä mikä idea tuossa on?? Kyse kuitenkaan ei ollut mistään asunnon ostosta, vaan vuokrauksesta. Ehkä jos olisi ollut kyseessä myynnissä oleva asunto, niin ymmärtäisin paremmin heidän häikäilemättömyytensä ja törkeytensä. He eivät vaan osaa hoitaa työtään hyvin, vaikka samat henkilöt ovat olleet useamman vuoden.


      • vai onko?

        Mitä ne siellä nyhräävät.Ei niillä tosiaan kiirettä oidä.Minä laitoin asuntohakemuksen v.2002,eikä vieläkään ole kuulunut mitään vaikka lupasivat heti ilmoittaa kun vapautuu sopiva kohde.Eihän tässä ole mennyt kuin päälle 9 vuotta.Vieläköhän kannattaa odottaa? Näin Lahdentalot palvelee.


    • diiiillleee

      Eikä ne vastaa ikinä mun sähköpostiviesteihin :s

    • pakkanen:

      Todellakin tämä firma on uskomattoman surkea! Eivät hoida töitään kunnolla, mutta raha heille kelpaa! Annoimme asunnon sinne vuokrattavaksi. Kun ei vuokralaista alkanut löytyä, niin tämä toimisto syytti, että vika olisi asunnossa, vaikka ko. asunto on ihan hyvä. Vaihdoimme Kiinteistömaailmaan. Ei voi kenellekään suositella tätä littiä!

    • Velaton omakotiasuja

      Jaa kirjoituksesi kappaleisiin ja jäsentele vähän.

      Tuollaista yhtäpötköa on mahdotonta lukea.

      • varma vuokra

        itselle ei vastattu meileihin ja on kummallista kun ilmoitetuista asunnoista kysyy niin ei meinaa vastausta saada.Huippu lienee että oli näyttö sovittu ja olin rahatkin varannut vuokrausta varten niin vuokraus ei onnistunut.Syy;oli sovittu että lähdetään näyttöön toimistolta niin oli ovet lukossa ja eri henkilö siellä viuhtoi että pitää poistua.aikani odottelin ja kun ei suostuttu oveakaan avaamaan niin pois lähdin.Ihmettelen vuokran antajia jotka antaa kämppäsä sinne välitettäväksi.


      • Suomea ja Suomea

        EI TÄMÄ OLE OIKEIN KIRJOITUS EIKÄ SUOMENKIELEN PALSTA!

        OLET AIVAN VÄÄRÄLLÄ PALSTALLA HERJAAMASSA!


    • pirunpoika

      Palvelua ei niitä kiinosta ollenkaan maksavat vuokralaiset, sikapalvelua naama oli ku lehmänperse kun uskalsimme häiritä sen tylynakan työpäivää. Saavat pitää vuokrattavat asuntonsa, emme koskaan mene sinne saamaan sikapalvelua. Ihmettelimme kuinka porukat antavat asuntonsa tuota kautta vuokrattavaksi, kun vaikuttaa tuo paskapalvelulta mutta ei siellä paljo ollutkaan ovella ruuhkaa..

      • Gamla gubbe från H

        asunnonvälityksessä, siellä asiat hoidetaan oikein. Olen saanut vuosikymmeniä sitten sieltä hyvää palvelua.


      • jenne--
        Gamla gubbe från H kirjoitti:

        asunnonvälityksessä, siellä asiat hoidetaan oikein. Olen saanut vuosikymmeniä sitten sieltä hyvää palvelua.

        mikä tahansa muu firma onkin 100% varmasti parempi kuin toi paskafirma.


    • massukkainen

      Haa, siis, joku muukin on saanut LIT:ltä paskaa palvelua. Näyttöjen sopiminen kesti, samoin sopimusten tekeminen. Firmasta sanottiin, että osoitteenmuutoksen voi tehdä postiin myös firman kautta, mutta lupaus olikin täyttä puppua. Posti ei ollut saanut mitään tietoa uudesta osoitteestamme, joten piti hoitaa homma perinteisellä tavalla. Muutin asuntoon entisen mieheni kanssa ja eron sattuessa muutin pois asunnosta miehen jäädessä yksin asuntoon. Ilmoitin firmalle, että muutan pois ja vaihdoin kirjat toiseen osoitteeseen. Ex sai kuitenki kuukausikaupalla maksaa myös minun vesimaksujani ja ovessa luki kauan oma sukunimeni.
      Myös eräs kaveri on valittanut samasta firmasta. Muutti jokunen vuosi sitten asuntoon, jossa ei oltu siivottu kunnolla. Hän valitti LIT:n, mutta ei saanut mitään vastausta. Vuoden asunnossa asuttuaan kaverini muutti asunnosta pois ja puunasi asunnon suunnilleen hammasharjalla. Kaksi kuukautta muuton jälkeen LIT:ltä soitettiin, ettei asunto kuulemma ole myyntikunnossa: lattiakaivoa ja ilmastointikanavaa ei oltu putsattu täydellisesti. Näin joutui kaverini kuukausien jälkeen menemään vielä pesemään vanhaa asuntoaan, jotta takuuvuokra suostuttiin maksamaan takaisin.
      Haistakaa LIT paska! En todellakaan suosittele!

      • k**piintynyt

        Tuota Littiä ei voi todellakaan suositella edes pahimmalle vihamiehelle. Ko. firma on aivan perseestä!


    • murrh

      Olimme näytöstä myöhässä n. 5 minuuttia, koska jouduimme etsimään keskustasta parkkipaikkaa. Asunnolle mennessämme pahoittelimme myöhästymistämme, johon välittäjä vastasi, että no niin olette myöhässä ja nyt sitten nopeasti katsotte tämän asunnon. Katsoimme asunnon, ja kysyimme olisiko välittäjällä antaa yhteystietolomakkeita täytettäväksemme. Hän vastasi, että tästä asunnosta on kyllä moni muukin kiinnostunut. Kysyimme lomakkeita uudestaan, jolloin hän sanoi, ettei ehdi jäädä odottamaan että täytämme sen (olimme olleet asunnolla ehkä juuri sen 4-5 minuuttia), koska hänen on kiirehdittävä seuraavaan paikkaan. Välittäjä antoi lomakkeen ja käski palauttaa sen toimistolle. Eipä menty.

      • eiei ja ei noin!

        Siis noin surkea firma menee kyllä konkurssiin vai rahastaako ne vain hyväuskoisia ihmisiä sumeilematta!


    • negaatio

      Vuokra-asunnoista tuntuu Lahdessa olevan sen verran kova pula että LIT:n porukka laskee heillä olevan varaa huonoon asiakaspalveluun. Itse vuokrasin hiljattain asunnon LIT:n kautta. Olin kahdella eri näytöllä, joiden luulin olevan yksityisnäyttöjä. Paikalla olikin muitakin vuokralaisehdokkaita, joka tietysti teki näytöistä kilpailutilanteen kaltaisia tapahtumia. Itse en kokenut palvelua erityisen huonona, mutta olisin silti vuokrannut muualta, jos olisi ollut sopivaa tarjontaa.

      • Lit on tosi surkea

        Ei surkeaan Littiin ole pakko mennä, kun on parempiakin, esim. Kiinteistömaailma ja Huoneistokeskus yms. suuret ketjut!


      • ....@.....
        Lit on tosi surkea kirjoitti:

        Ei surkeaan Littiin ole pakko mennä, kun on parempiakin, esim. Kiinteistömaailma ja Huoneistokeskus yms. suuret ketjut!

        Itse aikoinani vuokrasin asunnon heidän välityksellä...muutama vuosi sitten,kaikki sujui hienosti mutta kun irtisanoin asunnon niin olikin vaikeeta saada takuurahoja takasin!keksivät millon mitäkin,kunnes tajusivat että olin oikeassa ja kovan taistelun jälkeen sain rahani takaisin!ja asunnossa ei ollut mitään minun aiheuttamia vahinkoja!asuin siellä vajaa vuoden,he väittivät että tarvii hommata uusi ulko-ovi kun koira raapinut oven...meillä ei ole eläimiä kun lapsi allerginen että näin!kannattaa täyttää lomake kun muutatte asuntoon jossa arvioidaan asunnon kunto yksityiskohtaisesti,juuri tämä lomake minut pelasti!


      • tyytyväinen asukas
        Lit on tosi surkea kirjoitti:

        Ei surkeaan Littiin ole pakko mennä, kun on parempiakin, esim. Kiinteistömaailma ja Huoneistokeskus yms. suuret ketjut!

        Riipalle tai OVV-opiskelijoiden vuokravälitys,sieltä vuokrataan asuntoja kaikille ei yksistään opiskelijoille.Siellä on ihan hyvä palvelu ja Tommi lähtee näyttämään asuntoakin niin pian kuin mahdollista.


    • Stay Clear

      Surkea ja ammattitaidoton paikka, en todellakaan suosittele kenellekkään...

    • Sitä littiään

      Tutun kuuloisia tarinoita. Mielenkiintoista, miten firma on pystynyt jatkamaan vuodesta toiseen samalla tavalla.

    • epäkelpovuokralainen

      Aivan samanlaisia kokemuksia on, itse kävin toimistossa kysymässä yhtä vuokrattava olleista asunnoista, jolloin 2 minuutin tympeän keskustelun jälkee totesivat että turha minun on opiskelijana kyseisestä firmasta tulla mitään asuntoja kyselemään sillä en tule niitä varmasti saamaan. Naurettavaa ja ala-arvoista toimintaa kyseiseltä lafkalta.

    • ihmeellistätoimintaa

      Itselläni on kyseisestä lafkasta sellainen paskanmaku suussa, ettei mitään jakoa. Kohtelevat saman taloyhtiön vuokralaisia aivan eritavoin, ystäväni joutui esimerkiksi maksamaan vuokrasopimuksen allekirjoittamisesta 150 euroa, tämän saman summan he joutuivat maksamaan myös uudestaan kämppäkaverin vaihduttua määräaikaisuuden jo päätyttyä. Tämä kummastuttaa minua sillä asun myös samassa rapussa vuokralla asunnossa, joka on samalla tavalla LIT:n hoidossa oleva asunto ja en itse joutunut vuokrasopimusta allekirjoittaessa maksamaan mitään lisämaksua. Mistä tuollaiset 150 euron laskutukset vuokrasopimusta allekirjoittaessa koituvat? Ja miksi vuokralainen niitä pistetään maksamaan.

    • argag

      Mulla on päinvastainen muistikuva - palvelu toimi LITillä hyvin. Olin muuttamassa kaukaa Itä-Suomesta Lahteen. LITillä oli pari kiinnostavaa asuntoa, joita sitten kävin katsomassa. Toinen osoittautui aika kamalaksi loukoksi, mutta seuraava - siis nykyinen asuntoni - olikin sitten kiva, joten sen sitten vuokrasin. Ihan hyvin homma toimi.

      Tästä nyt on toki muutama vuosi jo aikaa, joten onhan toiminta voinut muuttua.

    • Ex-lahtelainen

      Jos LIT hoitaa huonosti Lahden Talojen isännöintiä (näyttöjä ym.), siitä kannattaa laittaa palautetta Lahden Taloille. Ei en muuten tiedä, että alihankintafirma toimii paskamaisesti potentiaalisia vuokralaisia kohtaan.

    • lahtelainenn

      Voin vahvistaa että vielä vuonna 2014:kin meinki tässä paskafirmassa on aivan yhtä luokatonta ja ammattitaidotonta.

    • IHMETELLÄ TÄYTYY

      No entäpä sitten nämä, jotka laittavat asuntonsa vuokralle? Voin kertoa esimerkkitapauksesta.
      Vuokrasin vuonna 1995 (alkukesällä, LIT:in kautta) yksiön. Maksoin vakuussumman ja vuokria. Asuin yksiössä syksyyn 1998 asti ja muutin pois. Yllätys yllätys: en saanut vuokravakuutta takaisin, koska vuokranantaja alkoi vinkua tapeteista. Hitto. Kämpässä oli yli 30 vuotta vanhat, talon ikäiset tapetit. Kai niissä nyt väen väkisinkin näkyy elämisen jälkiä!
      Tämä myi myöhemmin sen asuntonsa, koska oli minun jälkeen saanut siihen jonkun bilehileen vuokralle. Asukas oli häädetty ja kämppä laitettu myyntiin.
      Tämä kyseinen, nykyrahassa noin 200 euron vakuus makaa yhä tuolla tilillä, jonka tämä vuokranantaja teki pankkiin - minun nimelle.
      Siis niinkuin että häh? Jos se raha oli tarvittu uusiin tapetteihin, niin miten h....tissä se raha siellä tilillä yhä makaa? On ihme touhua. Ämmä haluaa olla veemäinen ja vaikea tapaus. Jos hän haluaa sen rahan pitää siellä tilillä, kasvamassa korkoa, jonka hän saa sitten joskus sinne hautaansa mukaan, niin eihän sen tarvitse maata tilillä, joka on minun nimellä! Laittakoot omiin nimiinsä sen roposen.
      Muutenkin, niin ei enää ikinä kämppää yksityiseltä.

    • MammanTyttö

      Tässä olen etsiskellyt asuntoa Lahdesta muuttaakseni takaisin sinne, mutta on ollut aika huonoa löytää sitä ilman nk. "karjamarkkinoita". Välitysfirmoista yleensä kasataan lauma asunnonkatsojia ja sitten muutaman minuutin saa katsoa hirvittävän melun ja häiriön saattelemana asuntoa. Kilpaillaanko asunnoista noin hurjasti nykyään ettei edes OVV voi asuntoja näyttää ilman että siellä on satamäärin verenhimoisia kyynärpää tökkijöitä?

    • Anonyymi

      Oliko luottotiedoissa merkintä ja olisit halunnut keskustella omistajan kanssa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe