Omaguru?

guruko

Minut neuvottiin Elisan puhelintuesta Omaguru palveluun. Uskaltaakohan sinne soittaa, aika kalliilta ainakin vaikuttaa.

37 kommenttia

Vastaukset

  • Todennäköisesti ainakin pitkä puhelu on tiedossa....ja tietenkin laskutus juoksee :D

  • ongelmasi. tältäkin palstalta saa saa aina välillä apua.
    maksullisista palveluista saat samat neuvot kuin kuin F1 ohjeista.

    • Yksi osakas meinnannut että euroja pitää kassaan kolista tiiviiseen tahtiin.
      Eurot pitää pyöriä solmissä kun hetelmäpelissä.


  • Todennäköisesti samaa kusetusta kuin Helpson, puhelu maksaa helposti 100 euroa vaikket saisi mitään apua edes. Joku keksi mahtavan rahastusidean höynäyttämällä tietämättömät soittamaan kalliiseen puhelintukeen josta vastaa joku joka lukee valmiita vastauksia ja tyyliin että puhelu varmasti kestää. Kysele täältä tai Afterdawnista tai monelta muulta foorumilta missä tietotekniikka-asioita käydään läpi tai pyydä apua joltain tutulta joka osaa perusasiat ja maksa sille vaikka 50 euroa avusta, pääset vähemmällä ja halvemmalla ja avunsaanti on taattu.

    • Mitä kusetusta Helpson on? Ketään ei pakoteta palvelua käyttämään ja kuten aina bisneksessä hinnat ovat juuri niin korkeat kuin mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan... soittelijoita nähtävästi riittää kun ei ole ollut tarvetta hintoja laskea.

      Ostavathan ihmiset myös muovipulloisssa kallista seisonutta vettä vaikka hanasta saisi puhtaanpaa ja tuoreenpaa. Itseppä ihmiset itseään kusettaa antavat ja jopa siitä maksavat, ei siitä voi palveluntarjoajia syyttää.


    • ---> kirjoitti:

      Mitä kusetusta Helpson on? Ketään ei pakoteta palvelua käyttämään ja kuten aina bisneksessä hinnat ovat juuri niin korkeat kuin mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan... soittelijoita nähtävästi riittää kun ei ole ollut tarvetta hintoja laskea.

      Ostavathan ihmiset myös muovipulloisssa kallista seisonutta vettä vaikka hanasta saisi puhtaanpaa ja tuoreenpaa. Itseppä ihmiset itseään kusettaa antavat ja jopa siitä maksavat, ei siitä voi palveluntarjoajia syyttää.

      Laillistettua kusetusta se on koska maksat vaikket saa apua, mikä tuossa on vaikea tajuta edes sinunlaisesi Helpsonlaisen. Tyhmiä on kusetettu jo aikojen alusta, onko se oikein? Ei ole, vaikka täysin laillista onkin.


    • ---> kirjoitti:

      Mitä kusetusta Helpson on? Ketään ei pakoteta palvelua käyttämään ja kuten aina bisneksessä hinnat ovat juuri niin korkeat kuin mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan... soittelijoita nähtävästi riittää kun ei ole ollut tarvetta hintoja laskea.

      Ostavathan ihmiset myös muovipulloisssa kallista seisonutta vettä vaikka hanasta saisi puhtaanpaa ja tuoreenpaa. Itseppä ihmiset itseään kusettaa antavat ja jopa siitä maksavat, ei siitä voi palveluntarjoajia syyttää.

      Ei höynäyttäminen oo sama kuin pakottaminen, opettele suomea. Helpsonnit ja vastaavat houkuttelee koreilla mainoksilla tyhmiä marketti-pc:n ostajia ja sitten höynäytetään. Oikein säälittävät tapaukset soittelee monta kertaa, useimmat tuskin enää sitten kun ovat nähneet laskunsa.
      Moni wintoosan käyttäjä on avuttomassa yksinäisyydessään niin epätoivoinen että nämä kannattaa ja tulee jatkossakin kannattamaan, toistaiseksi.


    • macci on kallis! kirjoitti:

      Ei höynäyttäminen oo sama kuin pakottaminen, opettele suomea. Helpsonnit ja vastaavat houkuttelee koreilla mainoksilla tyhmiä marketti-pc:n ostajia ja sitten höynäytetään. Oikein säälittävät tapaukset soittelee monta kertaa, useimmat tuskin enää sitten kun ovat nähneet laskunsa.
      Moni wintoosan käyttäjä on avuttomassa yksinäisyydessään niin epätoivoinen että nämä kannattaa ja tulee jatkossakin kannattamaan, toistaiseksi.

      samaa mieltä tutkittuani pää arkiston.
      jos tyyppi helps on'nisa ei pysty auttaan ottamalla koneesi "fyysisesti" hallintaasa etähallinnan kautta niin aika vaikeaa se on sitten muidenkaan. jokin hinta sillä pitää olla, ei ne seksipuhelimet kaikkein kalliimpia ole.
      ainahan voit tehä windowssin uudelleen asennuksen.
      mutta ihmisiä on joka junaan ja rannallekin jää.


    • Juuri tähän M$-DOS/Windowsin menestys perustuu.
      Se houkuttelee ympärilleen haaskasaalistajia, jotka 'asiantuntijoina' houkuttelevat ostamaan lisää samanlaisia koneita, jotta heillä riittää höynäytettäviä…


  • En usko, joo soittakaa jonneen muualle emme täällä Elisalla ymmärrä mitään.

    Varsin hyvää mainosta Elisan toiminnastsa.

  • Minä sain apua WLAN-ongelmaani nopeasti ja ymmärrettävästi. Tuolla on hyvänä puolena se, että auttajat ovat näkyvillä ja saa valita kelle soittaa.

    • Mies soitti helmikuussa pyynnöstäni OmaGuruun ja nyt tuli puhelinlasku. Elisa oli veloittanut puolentunnin puhelusta 80-90 euroa, joten puhelut sinne on tosi kalliita.


    • näin meillä kirjoitti:

      Mies soitti helmikuussa pyynnöstäni OmaGuruun ja nyt tuli puhelinlasku. Elisa oli veloittanut puolentunnin puhelusta 80-90 euroa, joten puhelut sinne on tosi kalliita.

      "Halpa PC" ei kaikille tule niin halvaksi käytössä......:=)


    • macci on kallis! kirjoitti:

      "Halpa PC" ei kaikille tule niin halvaksi käytössä......:=)

      "Moni wintoosan käyttäjä on avuttomassa yksinäisyydessään niin epätoivoinen että nämä kannattaa ja tulee jatkossakin kannattamaan, toistaiseksi."
      "tyhmiä marketti-pc:n ostajia"
      Jokainen ostaja ostaa joskus ensimmäisen tietokoneen.
      macci on kallis ja pc halpa,onko macci sellainen,että virta päälle ja muuta ei tarvitse,ongelmia/kysymyksiä ei voi tulla koska se macci.


    • näin meillä kirjoitti:

      Mies soitti helmikuussa pyynnöstäni OmaGuruun ja nyt tuli puhelinlasku. Elisa oli veloittanut puolentunnin puhelusta 80-90 euroa, joten puhelut sinne on tosi kalliita.

      Puhelun hinta on kaksi euroa minuutilta, kuten sivulla selvästi sanotaan, joten puolen tunnin puhelu maksaa 60 euroa. Harvoin puhelu kyllä kestää noin kauaa. Noin hankalassa ongelmassa saattaisi jo kannattaa tilata kotikäynti.


    • guruttaja kirjoitti:

      Puhelun hinta on kaksi euroa minuutilta, kuten sivulla selvästi sanotaan, joten puolen tunnin puhelu maksaa 60 euroa. Harvoin puhelu kyllä kestää noin kauaa. Noin hankalassa ongelmassa saattaisi jo kannattaa tilata kotikäynti.

      Ihan turhaa on palvelun hintoja moittia. Kun viet autos huoltoon tai pesukoneen korjaajalle niin kyllähän sekin maksaa vaikka kyse ois pikkuviasta. Kyllähän sitä voi aina sukulaispojilta apua kysellä, mutta kaikilla ei ole sellaiseen mahdollisuutta. Minusta ainakin palvelu on nopeaa ja tehokasta, suosittelen muillekin! www.omaguru.fi, sieltä vaan valitsemaan oma asiantuntija :)


    • Lispa845 kirjoitti:

      Ihan turhaa on palvelun hintoja moittia. Kun viet autos huoltoon tai pesukoneen korjaajalle niin kyllähän sekin maksaa vaikka kyse ois pikkuviasta. Kyllähän sitä voi aina sukulaispojilta apua kysellä, mutta kaikilla ei ole sellaiseen mahdollisuutta. Minusta ainakin palvelu on nopeaa ja tehokasta, suosittelen muillekin! www.omaguru.fi, sieltä vaan valitsemaan oma asiantuntija :)

      Jaa, tajuatko edes, että maksat vaikket saisi apuakaan? Halvemmalla saat avun kiikuttamalla masiinan paikalliseen huoltoon ja apu on varma tai et maksa mitään. Omaguru antaa vaan puhelintukea maksusta ja sitten maksat vielä kuitenkin mahdolliset huoltokustannukset päälle, onko tuossa mitään järkeä.

      Silloin jos avuntarve on jotain tyyliin 'apuva, kuinka sammutan koneeni' niin omagurut ja helpsonit on oikea paikka pyytää apua, turha silloin on konetta huoltoon viedä. Mutta että soittaa omaguruun jos koneessa on jotain rikki? No ei todellakaan.


  • ENGLANNIN NIIN HYVÄ PAIKKA ON MIRC OHJELMALLA MENNÄ ERI KANAVILLE ESIM. WINDOWSXP.

    hyvät käytös tavat ja nöyrä mieli, siellä on mm. MVP tyypejä.

  • Näissä puhelinsysteemeissä on se vika että pitää maksaa vaikka ei niistä apua olisikaan. Oikea huolto veloittaa tehdystä korjauksesta.

  • Soitin Oma guru- palveluun 75 € verran. Palvelun suorittanut henkilö ilmoitti, että minua ei kuitenkaan laskuteta koska nettiongelmaani ei saatu ratkaistua. Aika reilua toimintaa.

  • Pyysin oma guru- palvelun sivuilta kotikäynnille asiantuntijan koska koneellani ei päässyt nettiin. Sivuilla oli esimerkki laskutuksesta eli palvelukäynti laajakaistan asennus yht..83€.

    Mies tuli viikon päästä. 4 tunnin kotikäynti. Sai tietokoneen saastuttaneen police-viruksen poistettua ja mobiililaajakaistan yms.asennettua.

    Tulipa laskua: palvelukäynti 49€ mobiililaajakaistan asennus 34€ 2 x tietokoneen asennus (2 x 59 €) 118 € eli yht. 201 € !!

    Mitä tästä oppi? Ottakaa selville etukäteen mitä tilaatte ettei tule tälläisiä yllätyksiä.Varmaan tuon ongelman olisi saanut ratkaistua halvemmallakin.

  • Elisan OmaGuru-toiminta on aivan osaamatonta huijareiden toimintaa. Maksaa 1,99 euroa minuutti. Kun soitat palveluun, alkaa maksullinen odotus. Soitin eilen viimeksi, ensin piti odottaa 12 minuuttia!!, eli 24 euron edestä. Sitten vastaa OmaGuru ja kysyn häneltä, mitkä sähköpostiasetukset pitää Samsung-puhelimeen laittaa, että saan sähköpostit lähtemään puhelimeltani. Eihän se "Asiantuntija" osannut neuvoa mitään, oikeastaan minä neuvoin häntä. Hän ei edes tiennyt, että Elisan sivuilla on ohjeet asetuksista (jotka tosin eivät pidä paikkaansa). Puhelu päättyi 16 minuutin kuluttua, siis yhteensä hintaa tuli puhelulle 30 euroa ja lopputulema; "koita pärjätä, ei tiedä". Eikä siis lähde sähköpostit edelleenkään puhelimelta. Elisa OmaGuru on pelkkää huijausta ja rahastusta!

    • Dorka, ei se jonotus maksa!


  • Onhan se aivan käsittämätöntä rahastusta. Yksinkertaista asiaa vatvotaan ja puhelua venytetään, mikäli ei ole jonoa. Kannattaa ensin googlettaa ongelma, vierailla eri keskustelupalstoilla jne. Jos mistään ei löydy apua, niin tällaiset riistotuet, jossa myös jonotus maksaa, sitten ihan viimeisenä vaihtoehtona. Itsekin juuri tuhlasin yhdessätoista minuutissa 23.22 euroa, josta 7 minuuttia jonotusta ja 4 minuuttia itse ongelman selvittämiseen. Eli normaalin 24 euron puhlaskun sijaan tulee lähes 50 euron lasku.

  • Mä en vaan oikein ymmärrä että miten mua laskutetaan siitä että heidän laitteissa on vikaa? Jos ei olis rahaa maksaa noita niin pitäiskö sit vaan tyytyä pätkivään nettiin?

    • "Mä en vaan oikein ymmärrä että miten mua laskutetaan siitä että heidän laitteissa on vikaa? Jos ei olis rahaa maksaa noita niin pitäiskö sit vaan tyytyä pätkivään nettiin?"
      Kuule, niin se vain on, että sinua laskutetaan jos pyydät apua, siksi että heidän laitteensa ei toimi odotetulla tavalla. Omagurupalvelusta saat vain ohjeita joiden mukaan sinun itsesi on osattava korjata vika laitteeltasi. Neuvot ovat kalliita ja niitä toistetaan niin monta kertaa kun haluat (ja laskusi senkun kasvaa). Laskuusi lisätään puhelimessa jonotusaika, joka sekin on kallista, mutta jonottamattakaan et pääse omagurun puheille. Liittymät ottavat palvelupuheluissa takaisin moninkertaisesti myöntämänsä liittymämaksu alennukset. Ovelaa, eikö totta.


    • Ja sitten rupeavat kauppaamaan uusia parempia laitteita.. ja minä maksan puheluista maltaita. Toivoisin myös semmoiselle jolla ei ole paljon taitoa koneen käytössä niin malttia gurulta, joskus hyvin ylimielistä heittoa tulee.. Hitaampaa ja "rautalangasta" väännettyä ohjetta toivoisin eikä "minähän sanoin sen jo" tyyliä.


  • En soittaisi. Mielenkiinnolla odotan laskua. 2 kertaa apua pyysin vaan en saanut. Neuvottiin loppujen lopuksi menemään helsinkiin kun lahdessa ei oo auttavaa toimipistettä. Puhelut kyllä kesti kauan ja poika oli ystävällinen ja sai päiväpalkkansa, mutta älä käytä omagurua.

  • Laskuttaako muut firmat asiakaspalvelusta kuten elisa? Kuluttaja kuten minä yritän saada heidän laitteitaan toimimaan ja maksan heille valmiiksi 40 euroa joka kuukausi. Tähän vielä päälle asiakaspalvelumaksu joka tulee omagurun muodossa?

    Heti kun sopimuskauteni päättyy niin vaihtuu operaattorikin. En ihmettele että elisalta löytyy rahaa ostaa pienempiä firmoja pois alta kilpailemasta.

  • Oli muuten ihan hyvä palvelu kun sai kiinni...

  • Huom! Omagurussa venyttävät tarkoituksella vastauksen antamista ties millä verukkeella. Tarkistavat liittymästä sitä ja tätä ennen kuin menevät itse asiaan eli tarkoitus heillä ei ole auttaa heti, vaan ensin otetaan rahat asiakkaalta! Kalliin palvelupuhelun kesto tulee venyttää mahdollisimman pitkäksi. Toki avun saa sitten lopuksi kaiken sen diipa daapa tarkistusten ja vastakyselyjen jälkeen, sain tuta tästä vedätyksestä, kiittivät yli 100 € muodossa. ÄLÄ KÄYTÄ OMAGURUA ellet ole valmis maksamaan maltaita. Apu hoituisi heiltä varmasti halutessa nopeastikin, mutta sehän ei ole heille se ykkösasia, alle vartin puhelut ei tuo rahaa Elisalle riittävästi. Liittymä menee todellakin vaihtoon sopimuskauden loputtua. Alä käytä omagurua!

  • Vältä kyseistä palvelua jos vain suinkin voit. Liian kallista apuun nähden.

  • Menin Elisan asakaspalveluun, ohjattiin gurun luokse, kun oli asiakas palvelussa jonoa. Ei osannut hoitaa asiaa, kutsui muita apuun, no se onnistui, mutta kun aloitin uutta asiaa, ilmoitti hinta on 100 euroa, jolloin poistuin ovet paukkuen, noin kuvaanolliseti, koska olisin vain uuden tapletin avaus neuvoa. Olen ollut asiakas palvelussa ja kaikki on sujunut hyvin, mutta gurun toimet ala arvoista, jota ihmettelen.

  • Petyin asiakaspalveluun. Kertoin mikä ongelma, ja mikä vika, ja mitä on tehty, mutta alkoi jaaraamaan muuta ja aivan päivänselviä asioita tenttaamaan. Ja tämä viankorjaus ei ratkonut ongelmaa! Ja ID numerokin piti toistaa monta kertaa!! Eikä menny perille.

  • Sulkivat lähtevän postinpalvelimen varoittamatta. Soittelin Elisalle ja kerroin ongelmista, he väittä vaan että kaikki on kunnossa. Palvelin ei auennut, Kokoajan vaan käskivät soittamaan Omaguruun. Vittu menin ja soitin noille puupäille, Siellä sanottiin , että palvelin on suljettu roskapostien takia. Tämä lysti tuli maksamaan todella paljon heidän paskan puhumisen jälkeen. Vituttaa toi rosvofirma

    • Tyhmästä päästä kärsii kun käyttää operaattoreiden postipalveluja..


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.