Karhun Centra/Spectra vai Peltosen Nanogrip valmistama pitopohja on toimivampi?
Pitopohja Peltonen vai Karhu?
12
3835
Vastaukset
- Virheostosko?
Karhuista ei kokemusta, mutta ostin Peltosen Nanogripit kaksi päivää sitten ja kokemusta niistä on kahden lenkin verran. Ekalla kerralla keli oli hieman plussan puolella ja räntää satoi. Nanogripit vetivät koko suksen matkalta jäähän, joten lenkki jäi lyhyeen. Toisella kerralla keli oli nollan tienoilla ja satoi hieman uutta pakkaslunta. Nytkin sukset tahtoivat jäätyä, mutta pitämällä suksen kunnolla liikkeessä hiihto sujui jotenkuten. Eli kaikilla keleillä tuo Nanogrip ei todellakaan toimi. Toivottavasti toimii edes jollain kelillä...
- kokeilun haluinen
Onko tuossa Peltosen suksessa sama kuin Karhussa eli suksi pitää jäähdyttää huolellisesti ennen käyttöä, muuten vetää jäähän? Niin ja suksi pitäisi kuivattaa lenkin jälkeen pystyasennossa, ettei jää kosteutta sukseen. Näin olen ainakin ymmärtänyt käyttäjien kertomuksista.
- yksi kaveri
kokeilun haluinen kirjoitti:
Onko tuossa Peltosen suksessa sama kuin Karhussa eli suksi pitää jäähdyttää huolellisesti ennen käyttöä, muuten vetää jäähän? Niin ja suksi pitäisi kuivattaa lenkin jälkeen pystyasennossa, ettei jää kosteutta sukseen. Näin olen ainakin ymmärtänyt käyttäjien kertomuksista.
pitää suksien olla lumen/ulkoilman lämpöisiä ennenkuin niillä alkaa hiihtämään.
Voitelee sukset ns. perinteellisesti ,tai olipa kyseessä pitopohjat tms.suksien on oltava ulkona, jotta ne ovat "jäähtyneet".
Tämä on perusasia,joka jokaisen hiihtäjän olisi ymmärrettävä. - voitelija
Spectran hiihdettävyys jopa kilpahiihtäjälle,mainio. Pitokin toimii, toki pito pelittää varmaan myös Peltosen vastaavassa. Valitsisin Spectran.
- 21
kuullut/lukenut, että noissa molemmissa suksissa se pitopohja on koko suksen matkalla. Ainakin jos olisin itse pitopohjasuksia hankkimassa, niin hakisin sellaisia missä se pitoalue on ainoastaan siinä keskellä, sillä käsittääkseni sellaisiakin on. Ainakin silloin kunnon luisto olisi helpompi saavuttaa. Jotenkin minulle on muodostunut sellainen käsitys, että noiden Karhujen ja Peltosten vaivana on ennemmin huono luisto kuin pito?
- pesssimisti
Voitelu on helpointa. Kokemukseni mukaan Vauhdin ja Startin Universal- on todella hyvä hiihdettävässä perinteisen suksessa.
Luistoa ei tarvita. Pitopohjaakin pitää puhdistaa. Jos nyt joskus joutuu likaantuneen voiteen poistamaankin, se on pieni vaiva.
Optigripin takoitus on koukuttaa kansalaiset hiihtämään. Ennenvanhaan tyhmäkin osasi voidella. Taito tulee tarpeen mukaan sitten kun pinnoite katoaa.- optiminister
.. älynjättiläistä tarvitse. Kysymys on minusta enemmän siitä haluaako käyttää aikaa voiteiden kanssa tuusailuun vai käyttääkö mielluummin sen ajan hiihtelyyn. Ja häjyn nollakelin voitelu on ollut "ennenkin" hankalaa. Optigrippi pelaa juuri tuolla ongelmakelillä kaikista parhaiten.
- -helppoa-
optiminister kirjoitti:
.. älynjättiläistä tarvitse. Kysymys on minusta enemmän siitä haluaako käyttää aikaa voiteiden kanssa tuusailuun vai käyttääkö mielluummin sen ajan hiihtelyyn. Ja häjyn nollakelin voitelu on ollut "ennenkin" hankalaa. Optigrippi pelaa juuri tuolla ongelmakelillä kaikista parhaiten.
Helppoa on ollut aina tuo "ongelmakelin" voitelu. Santapaperi ja silikoni on se mitä esim. noissa kilpureissakin käytetään..
- hiihtäjäkin
-helppoa- kirjoitti:
Helppoa on ollut aina tuo "ongelmakelin" voitelu. Santapaperi ja silikoni on se mitä esim. noissa kilpureissakin käytetään..
Santapaperi N:o 100 vaan kehiin ongelmakeleillä.
- happo.
hiihtäjäkin kirjoitti:
Santapaperi N:o 100 vaan kehiin ongelmakeleillä.
messuilla fisserin mies näytti miten happo heikkisen voitelematon pronssisuksi tehtiin. vähän rapsutteli santsikalla sitä zeron pitoaluetta ja silikonia päälle, ettei jäädy. ilmeisesti zeron pitoalue on ihan samanlaista ainetta kuin muukin pohja? toki eriväristä? onko näin?
- Tepsi
Itte ostin viikkositten karhun centra optigripit ja nollakelillä toimi tosi hyvin mutta ylämäes joutu liu´úttaan ettei lumi tarttunut pohjaan. Pito varsinkin oli rautainen. Toisella lenkillä oli pakkasta -15 ja silloin luisto oli huono ja pitokaan ei ollut paras mahdollinen.
- porajata
mitähän nuo pitopohjalliset maksaa ?
itellä on nyt 15 vuotta vanhat fisher pitopohjat pitänee kohta uusia koska uritus on jo aika sileä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988