Silkkitassu?

vilukissanvillat

Meidän perheeseemme saapuu 1.1. pieni airedalenterrieripoika, ja olen etsiskellyt sopivaa koirakoulua. Lukisin mielelläni kokemuksia Koirakoulu Silkkitassusta (HKI). Vaikuttaa kivalta, ja siellä on jo ihan pienillekin pennuille erilaisia kursseja ja puuhapäiviä. Voit toki ehdottaa jotain muutakin hyvää koirakoulua HKI-Espoo -akselilta. Kiitos vinkeistä!

13

1841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tessukka

Katsopa tuo koirakeitaan sivu. Siellä ainakin joskus ollut Espoon Kilossa kursseja ja ainakin Vantaanpuistosta löytyy. On hyviä kokemuksia!

• suositus

Silkkitassun kurssi oli pettymys (siellä olisi pitänyt jo osata vaikka mitä, vaikka oli aivan pikkupentu kyseessä!) ja niinpä suuntasinkin pennun kanssa myös toiselle kurssille Koirakoulu Kompassiin http://koirakoulukompassi.com/ jota voin suositella. Olin todella tyytyväinen. Aiemmin olen käynyt täällä http://www.koirakurssit.com/ (ja sieltä tmi Rähinä) ja pidin siitäkin paljon. Nyt vain ei ollut autoa käytössä, joten en voinut mennä sinne. Paikka on Espoossa vanhassa lämpimässä omakotitalossa.

• tykätty, käytiin

useampi kurssi.

• k

Me käytiin Silkkitassussa pentukurssi, oli ihan ok, mutta ei siitä kauheesti käteen jäänyt. Koirakeitaalla ollaan käyty useampia kursseja ja tykätty, suosittelen. :)

• Manteli_ja_Rico

Itse olen käyny staffini kanssa useilla kursseilla Silkkitassussa ja ollaan tykätty. Pari viikkoa sitten loppui pentuagility ja tarkoitus olisi mennä pentuagility II kurssille ;) Saa nähdä mitä tulee.

Syy miksi tykättiin kurssista oli se että siellä pääsi tosi paljon harjoittelemaan ja ohjauksia myös ja ratoja (pieniä). Kurssi ei kuitenkaan kestäny ku vaa 4 kertaa... sinällää harmi, olis pidempi kivempi :)

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia kursseja Koirakeitaalla on? Miten opetus etenee ja mitä kursseilla tehdään?

• 1v ja vilkas
        Manteli_ja_Rico kirjoitti:

Itse olen käyny staffini kanssa useilla kursseilla Silkkitassussa ja ollaan tykätty. Pari viikkoa sitten loppui pentuagility ja tarkoitus olisi mennä pentuagility II kurssille ;) Saa nähdä mitä tulee.

Syy miksi tykättiin kurssista oli se että siellä pääsi tosi paljon harjoittelemaan ja ohjauksia myös ja ratoja (pieniä). Kurssi ei kuitenkaan kestäny ku vaa 4 kertaa... sinällää harmi, olis pidempi kivempi :)

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia kursseja Koirakeitaalla on? Miten opetus etenee ja mitä kursseilla tehdään?

Millaisia ohjaajia noilla kursseilla on? Onko ammattitaitoisia? Ei olis aikaa ja rahaa tuhlata johonkin hömppäjuttuun.

• tahma_tassu

Itse kävin koirani kanssa Silkkitassun pentujen tehotottelevaisuus kurssin. Mielestäni kurssilla oli liikaa kertausta. Joillain kerroilla ei neuvottu ainoatakaan uutta temppua. Kurssien hyvyys taitaa olla ihan siitä kiinni millainen ohjaaja omaan ryhmään osuu. Jotenkin minulle tuli sellainen olo, että omalle kohdalleni osunut ohjaaja teki liian pitkiä työviikkoja mikä näkyi sitten koulutuksen laadussa.

Mielestäni kurssin hintalaatusuhde oli huono.

• tsuuutsuut

Oma kokemukseni ainakin Silkkitassun pentukurssista oli ihan hyvä. Kurssin kesto oli vain 4 kertaa joten siinä ajassa ei ihan hirveesti tullut opittua mutta paljon tärkeitä juttuja kuitenkin :) En tiedä muista mutta minun ohjaajani satsasi siihen että saisimme kontaktin pentuun, joka on kaiken a ja o kun lähdetään kouluttamaan. Olen syksyllä menossa pentuagilityyn, toivon mukaan on kanssa hyvä.

• Laatua ohjaukseen

saako kurssilta mitä haluaa. Joku osaa jo perusjuttuja valmiiksi ja haluaisin edetä nopeammin, toisella ei ole mitään hajua mistään ja eka koirakin.

Ktaon aina ite tietoja ohjaajista, ennen kuin osallistun kursseille, koulut jotka eivät mitenkään esittele sivuilllaan ohjaajiaan, jäävät heti pois listaltani. Ohjaajaksihan pääsee lähes kuka tahansa, joka suurinpiirtein tykkää koirista ja jolla on oma koira. Ite vaadin vähint, että ohjaaja oikeasti menestynyt (kisannut ja pärjännyt) mielellään usemamman koiran kanssa, meilellään vielä samantyyppisen kuin omani, sillä eri rotujahan koulutetaan eri tavoin.

• finneriin

En suosittele silkkitassua. Ohjaajilla ei välttämättä olee minkäänlaista asiaankuuluvaa koulutusta...Tee siis tarkka selvitys kenen kurssille olet menossa mikäli silkkitassun palveluita olet aikeissa käyttää.

• Varoittava esimerkki

Silkkitassun omistaja ja itseään koirakouluttajaksi tituleeraava ihminen teetti n vuosi sitten omalla pelkoaggressiivisella dalmatiankoirallaan pennut ja myy sitä nyt etteenpäin Apulassa :O

• perheen isä

Tyttäreni kehoitti kerran nähtyään ilmoituksen, että hakevat kurssin vetäjää kotipaikkakunnalleni, niin hakemaan tuota paikkaa. Paikka oli keikkaluontoinen.

Hain, mutta en päässyt. Ei ilmeisesti ollut riittävää kokemusta, vaikka vuodesta -86 vuodesta toiminut PK- koulutusohjaajana ja useampia koulutuskursseja vetänyt sekä kokemusta on myös työkoirapuolelta työelämästä, mutta taso noissa koirakouluissa on ilmeisesti erittäin kova, kun en päässyt edes haastatteluun. =( ...Kyllä harmitti......ei harmittanut lopulta.
      Paikan vei joku nuori ja lahjakas tyttö...

• Häntä heiluu

Katsoppa www.heiluvahanta.fi/ ko. koulu Pitäjänmäellä Helsingissä ja löytyy myös pennuille leikkituokioita yms. Tosi mukavat ohjaajat ja suhteellisen halpakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe