Moneltako pääsee Helsingissä laivaan?

Taquo

Silja Serenadella ollaan menossa Tukholmaan helmikuun puolella. Lähtöselvitys lienee auki jo useamman tunnin ennen laivan lähtöä. Mutta mihin aikaan pääsee laivaan? Oliko se 15.30? Silloin ainakin alkaa ravintoloihin pöytävarauksien vastaanotto laivassa sisällä. Laiva lähtee siis klo 17.00. Kiitos!

13

2887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No panic

Lohdutukseksi voimme kertoa että pääset kyllä laivaan ennen sen rannasta irtoamista, älä siis huolestu

• juuri matkannut

Laivaan pääsee pääsääntöisesti klo 15.30 alkaen, joskus harvoin jotain poikkeuksia, Ja jos matkustaa commodoreluokassa niin puoli tuntia aiemmin.

• Hiihto-HousuNainen

Hei! Lähtöselvitys tiskit OlympiaTerminaalissa ovat avoinna jo aamusta alkaen. Eli maihinnousukortit tai hytti avaimet, ihan miten vaan, voitte noutaa milloin vain päivällä. Voitte sitten välillä käydä vaikka kaupungilla jos haette aikaisin ne liput. Silloin ei ainakaan tarvitse jonottaa. Laivaan tosiaankin alkaa päästä 15.30.

Olet hyvin jäljillä noista pöytä varauksista, sillä välttääksenne jonotusta kannattaa mennä esim Buffeen hovimestarille ilmoittautumaan ja saamaan se päytäkartta heti kun tulette laivaan sisään. Silloin on hovimestarit jo paikalla eikä heti yleensä ole jonoa kun kaikki menevät yleensä ensin hytteihinsä käymään.

Ei kerrota tätä muille, etteivät sitten kaikki rupea käyttämään tätä taktiikkaa. Jooko?

Laivalla on koko päivän ajan avoinna Promenadella kahvila ja Pubi. Ja laivaan päästessä on avoinna muunmuassa viinibaari Bon Vivant siinä Kävely Promenaden keskellä. Myös laivan yleiskauppa on avoinna.

Parfymeria ja Tax Free sekä Erikois Kauppa avautuvat silloin kun laiva lähtee. Buffeeen ensimmäinen kattaus avautuu ruokailijoille myös kun laiva lähtee klo 17.00.

Ennen laivan lähtöä, kun vielä ollaan Helsingin satamassa on ainakin minusta mukavaa käydä kannella katselemassa Helsinkiä ylhäältä. Sere ja Symppi kun ovat niin isoja ja korkeita, että näkymät ovat hyvät ja kansi on rakennettu niin ihanteellisesti kuljettavaksi.

Jos sataa tai on kylmä niin voi sitten katsella sieltä Moonlight Promenaden lasiseinien suojasta uloskin ja ennenkaikkea alas laivan sisälle lasikaton läpi. Näkymät sinne ovat huimaavan upeat korkean koko laivan läpi kulkevan Promenade Kävelykadun ansiosta.

Siellä Promenadella on illan mittaan monenlaista ohjelmaa. Siellä esiintyy aina jokin ilma-akrobatia ryhmä huimaavissa korkeuksissa jne.

Oikein Hyvää ja Viihtyisää Matkaa!

• Vapaaehtoistyötä

ja johan tulee hiihtarilta täysi mainospläjäys.
        Pyydäthän edes tallinkilta työstäsi korvauksen,
        ei tänä päivänä kannata harrastaa moista hyväntekeväisyyttä ilmatteeksi.

• Lisbeth24

Olen lähdössä Eckerön Nordlandialla matkalle, kun olet noin tietäväinen ja avulias täällä niin kertoisitko millainen tuo ko. laiva on, milloin pääsee sisään ja mitä ravintolaa suosittelisit ko. aluksella.

Kiitos sinulle jo näin etukäteen arvokkaasta tietämyksestäsi.

• Hiihto-HousuNainen
        Lisbeth24 kirjoitti:

Olen lähdössä Eckerön Nordlandialla matkalle, kun olet noin tietäväinen ja avulias täällä niin kertoisitko millainen tuo ko. laiva on, milloin pääsee sisään ja mitä ravintolaa suosittelisit ko. aluksella.

Kiitos sinulle jo näin etukäteen arvokkaasta tietämyksestäsi.

Tuosta mainitsemasstasi tietäväisyydestäni ja avuliaisuudestani en menisi niinkään takuuseen. Kiitos kuitenkin kohteliaisuudestasi.

Sen verran olen kuitenkin ikävä kyllä jo tullut tämänkin palstan suhteen skeptiseksi, että vastaan Sinulle varmuuden vuoksi kahdessa muodossa.

Vastaus A: Jos olet liikkeellä ihan tosissasi ja kyselet oikeasti näitä niin pitää sanoa, että matkustamiseni laivoilla täällä maailmankolkalla suuntautuvat lähes yksinomaan Ruotsiin. Ja olen jo kauan käyttänyt Silja Linen laivoja. En ole matkustanut Eckerölla, joten en osaa sanoa siitä mitään.

Jos olet tosissasi lähdössä Norlandialla niin varmasti Sinulle tulee tietoa lähtöhetkestä ja milloin laivaan pääsee. Kannattaa mennä katsomaan esim Eckerön sivuilta. En näin muodoin myöskään voi sanoa mitään ko laivan ravintoloista.

Vastaus B: Jos olet liikkeellä yrittääksesi joenkin piikitellä minua niin minua se ei haittaa, mutta pyydän siinä tapauksessa puolestasi anteeksi palstan vilpittömiltä lukijoilta heihin kohdistunutta halveksuntaa.

Pyydän myös anteeksi Sinulta jos jompikumpi noista vastauksista ei sovi tapaukseesi, mutta ymmärtänet varovaisuuteni tässä. Ei välttämättä ole Sinun syytäsi miksi olen täällä hiukan varovainen. Kuitenkin Sinun kysymyksesi kaikkine muotoineen voi viitata myös jonkinlaiseen ansan asetteluun. Mielestäni tämä ei ole mitään vainoharhaisuutta.

Hyvää matkaa Sinulle...ja ainakin hyvää Uuttta Vuotta...menit tai et.

• ._.
        Hiihto-HousuNainen kirjoitti:

Tuosta mainitsemasstasi tietäväisyydestäni ja avuliaisuudestani en menisi niinkään takuuseen. Kiitos kuitenkin kohteliaisuudestasi.

Sen verran olen kuitenkin ikävä kyllä jo tullut tämänkin palstan suhteen skeptiseksi, että vastaan Sinulle varmuuden vuoksi kahdessa muodossa.

Vastaus A: Jos olet liikkeellä ihan tosissasi ja kyselet oikeasti näitä niin pitää sanoa, että matkustamiseni laivoilla täällä maailmankolkalla suuntautuvat lähes yksinomaan Ruotsiin. Ja olen jo kauan käyttänyt Silja Linen laivoja. En ole matkustanut Eckerölla, joten en osaa sanoa siitä mitään.

Jos olet tosissasi lähdössä Norlandialla niin varmasti Sinulle tulee tietoa lähtöhetkestä ja milloin laivaan pääsee. Kannattaa mennä katsomaan esim Eckerön sivuilta. En näin muodoin myöskään voi sanoa mitään ko laivan ravintoloista.

Vastaus B: Jos olet liikkeellä yrittääksesi joenkin piikitellä minua niin minua se ei haittaa, mutta pyydän siinä tapauksessa puolestasi anteeksi palstan vilpittömiltä lukijoilta heihin kohdistunutta halveksuntaa.

Pyydän myös anteeksi Sinulta jos jompikumpi noista vastauksista ei sovi tapaukseesi, mutta ymmärtänet varovaisuuteni tässä. Ei välttämättä ole Sinun syytäsi miksi olen täällä hiukan varovainen. Kuitenkin Sinun kysymyksesi kaikkine muotoineen voi viitata myös jonkinlaiseen ansan asetteluun. Mielestäni tämä ei ole mitään vainoharhaisuutta.

Hyvää matkaa Sinulle...ja ainakin hyvää Uuttta Vuotta...menit tai et.

Miten nykyään matkustat silja linen laivoilla, ne ovat olleet jo muutaman vuoden tallinksiljan, et siis ole voinut matkustaa enää silja linella. Olisi myös asiallista jos lopettaisit tuon varustamosi mainostamisen täällä, olisi täysin eri asia jos osaisit keroa muista varustamoista.
        Nyt tekstisi ovat kuin suora lainaus tallink yhtiön mainos osastolta.

Kumpikaan vastauksesi ei sopinut ei sopinut tähän tapaukseen jossa selvitin mainostuksesi tallinkin hyväksi vaikkakin teet sen pyyteettä(?), mutta säännöt ovat hieman kriittiset mainostyyli kirjoituksellesi

• Kitinääsi kyllästyin
        ._. kirjoitti:

Miten nykyään matkustat silja linen laivoilla, ne ovat olleet jo muutaman vuoden tallinksiljan, et siis ole voinut matkustaa enää silja linella. Olisi myös asiallista jos lopettaisit tuon varustamosi mainostamisen täällä, olisi täysin eri asia jos osaisit keroa muista varustamoista.
        Nyt tekstisi ovat kuin suora lainaus tallink yhtiön mainos osastolta.

Kumpikaan vastauksesi ei sopinut ei sopinut tähän tapaukseen jossa selvitin mainostuksesi tallinkin hyväksi vaikkakin teet sen pyyteettä(?), mutta säännöt ovat hieman kriittiset mainostyyli kirjoituksellesi

"olisi täysin eri asia jos osaisit keroa muista varustamoista"

No jos tämä kirjoittaja ei kertakaikkiaan matkusta niiden muiden varustamojen laivoilla, niin miten helvetissä hänen pitäisi osata niistä mitään kertoa?? Eikö ole itsestäänselvää että ihmiset täällä vastaavat ainoastaan kysymyksiin joista heillä on omakohtaista tietoa?

Muutenkaan en tajua jatkuvaa kitinääsi tästä. Kyse ei ole mistään "mainostamisesta" kuten väität, vaan yhden matkustajan kokemuksista. Jos ne kokemukset nyt sattuvat olemaan positiivisia, niin entä sitten?

Ja kuka määrää että pitäisi vastata vain pelkästään siihen mitä kysytään? Tuo Hiihtohousunaisen vastaushan oli ensinnäkin vastaus siihen mitä kysyttiin, ja antoi sen lisäksi tietoa joka varmasti on ketjun aloittajalle mielenkiintoista. Ja tämä on sinun mielestäsi jotenkin sietämätöntä??

Jos sinua nuo Hiihtohousunaisen viestit noin paljon häiritsevät, niin ryhdy itse matkustamaan paljon vaikkapa Viikingin laivoilla, ja vastaa kun niistä kysytään! Ei täällä kenelläkään ole minkäänlaista velvollisuutta ollaan millään lailla "tasapuolinen", kun omista matkustuskokemuksistaan kertoo.

• Kyllästy rauhassa!
        Kitinääsi kyllästyin kirjoitti:

"olisi täysin eri asia jos osaisit keroa muista varustamoista"

No jos tämä kirjoittaja ei kertakaikkiaan matkusta niiden muiden varustamojen laivoilla, niin miten helvetissä hänen pitäisi osata niistä mitään kertoa?? Eikö ole itsestäänselvää että ihmiset täällä vastaavat ainoastaan kysymyksiin joista heillä on omakohtaista tietoa?

Muutenkaan en tajua jatkuvaa kitinääsi tästä. Kyse ei ole mistään "mainostamisesta" kuten väität, vaan yhden matkustajan kokemuksista. Jos ne kokemukset nyt sattuvat olemaan positiivisia, niin entä sitten?

Ja kuka määrää että pitäisi vastata vain pelkästään siihen mitä kysytään? Tuo Hiihtohousunaisen vastaushan oli ensinnäkin vastaus siihen mitä kysyttiin, ja antoi sen lisäksi tietoa joka varmasti on ketjun aloittajalle mielenkiintoista. Ja tämä on sinun mielestäsi jotenkin sietämätöntä??

Jos sinua nuo Hiihtohousunaisen viestit noin paljon häiritsevät, niin ryhdy itse matkustamaan paljon vaikkapa Viikingin laivoilla, ja vastaa kun niistä kysytään! Ei täällä kenelläkään ole minkäänlaista velvollisuutta ollaan millään lailla "tasapuolinen", kun omista matkustuskokemuksistaan kertoo.

Hiihtohousun tekstithän ovat peräisin suoraan tällinkin mainososastolta, eivät omia.
        Olisi siis reilua että hän perehtyisi myös muihin varustamoihin, hänen kertomansa olisi tuolloin luotettavampaa, eikä voisi sanoa sitä yhden mainostamisesksi.

• Taquo

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Pitkämatkalaisena on ihan kiva tietää mihin aikaan pääsee laivaan, ettei turhan aikaiseen lähde notkumaan Helsinkiin. Olen joskus vuosia sitten mennyt tällä reitillä viimeeksi. Ihan kiva oli saada myös vinkkejä muista aukioloajoista laivalla. Itse reissaan myös paljon Siljalla (ainoastaan Siljalla/TallinkSiljalla, Vikingillä en juuri koskaan), enimmäkseen Turun risteilyillä/piknikeillä/reittimatkoilla.

• tuntuvat.
        Kyllästy rauhassa! kirjoitti:

Hiihtohousun tekstithän ovat peräisin suoraan tällinkin mainososastolta, eivät omia.
        Olisi siis reilua että hän perehtyisi myös muihin varustamoihin, hänen kertomansa olisi tuolloin luotettavampaa, eikä voisi sanoa sitä yhden mainostamisesksi.

Minusta HiihtohousuNaisen vastaukset juuri ovat käytännön läheisiä ja hyviä vinkkejä antavia. Ihan omakohtaisilta kokemuksilta minusta ainakin tuntuvat.

• Anonyymi

Taitaa olla joillekin ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää varustamon nettisivuja, missä asia on selvin sanoin kerrottu.

Menkää kolmelta terminaaliin, hoitakaa matkaliput. Kyllä te laivaan ehditte.

• Anonyymi

Etenkin ikäsääntöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2463
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      927
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      872
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe