Työurani meni pilalle

herrat osaa

Työurani meni pilalle Suojelupoliisin turvallisuusselvityksen takia vaikka en ole ikinä tehnyt mitään rikollista, tuomittu mistään rikoksesta tai ollut edes epäiltynä mistään rikoksesta.

Katson, että samalla päättyi myös maanpuolustusvelvollisuus omalta kohdaltani, sillä onhan se Suojelupoliisin asiantuntijoiden mukaan nyt määritelty, että olen turvallisuusriski. Minua et tarvitsekaan enää ikinä kenenkään vaivata millään tämän maan puolustamiseen liittyvällä asialla etsiköön herrat sitten vaan niitä ei turvallisuusriskejä.

Kyllä herrat osaa ja tietää parhaiten papereidensa keskellä...

46

2516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      näkyviin, niin suopolaisetkin osaavat paremmin kommentoida, kun tietävät, mistä tapauksesta on kyse!

      • herrat osaa

        Siinähän se


    • neidit leikkii.

      tarkoitat varmaan, että NEIDIT pöytiensä ääressä siiinä tamponin vaihdon välissä tekevät jostain henkilöstä turvallisuusriskin ?

      Poliisissa on harvoin miehiä - yhden miehen olen tavannut ja hän oli sukupuoleltaan nainen, mutta teki miehen työn ja ratkaisi 3 , meihin kohdistunutta rikosta.

    • toinen kieltäytyjä

      Minulta meni sekä opiskelu, että työura siinä samalla pilalle poliisin takia, sain nimittäin sakot täysin rahattomana. Talouteni kaatui, jouduin jättämään ammattikorkean ja työuran - yhden ainoan ylinopeussakon takia. Katsoin maanpuolustusvelvollisuuteni siinä samalla päättyneeksi ja irtisanoin kansalaissoppimuksen täysin yksipuolisesti. En tule osallistumaan maanpuolustukseen millään lailla, missään oloissa enkä millään ehdoilla. Enkä muuten maksa opintolainojani takaisin, en koskaan.

      En aio enää aloittaa minkään alan opiskelua, enkä tule hakemaan mihinkään kouluun En tule opiskelemaan enää koskaan mitään. Olisin ollut vuoden päästä valmis ammattilainen, mutta poliisi päätti sitten keskeyttää opiskeluni. Siitä hyvästä maksatan jatkossa elämäni valtiolla. Aion muuttaa kokonaan maasta pois ja kostaa sotimalla Suomea vastaan jos Suomi joskus joutuu sotaan Venäjää vastaan. Minä taistelen Venäjän armeijassa tätä maata vastaan.

      Kansalaisen EI VOI olla pakko vastata joka perkeleen rikoksestaan. Ajoin ylinopeutta vain vähän yli laillisen rajan ja heti tuli sakot. Nopeuteni oli turvallisissa rajoissa olosuhteisiin nähden enkä edes tiennyt nopeusrajoitusta koska en vaivautunut katsomaan tien reunoja kyltin varalta. Ei yksinkertaisesti kiinnosta vahdata vainoharhaisesti tienreunoja joka perkeleen nopeusrajoituskyltin varalta. Ja kuka käskee laittamaan lyhyitä 40 alueita muuten 50 alueille? Jaa, mutta kysehän on poliisin jäykkäpolvi natsipaskojen sakkorysistä.

      Minulle on ihan yksi paskan maku vaikka loistaisin Supon kirjoissa epäilyttävien miesten top 10 kärjessä. Jos joku firma ei ota töihin turvallisuusselvityksessä ilmenneen epäluotettavuuden takia, niin ihan yksi paskan maku. Tässä maassa kun ei ole pakko elämäänsä elää, pois pääsee kyllä maahan jossa en ole epäilyttävä kieltäydyttyäni kaikesta maanpuolustuksesta myös siviilitehtävistä.

      Oli muuten viimeinen kerta kun suostun auton rattiin lähtemään. Poliisi jakaa jatkossa kiintiösakkonsa jollekin muulle kuin minulle. Joku muu ajaa, minä en suostu. Jos en ehdi töihin auton puutteen takia niin en sitten ehdi. Se on pois vain työnantajalta minkä minä satun pyörällä myöhästymään töistä. Sekin on minulle ihan yksi paskan maku. Työnantaja voi tulla ihan itse hakemaan autolla jos haluaa että olen joka aamu ehdottoman ajoissa töissä. Muussa tapauksessa määrään tahdin tasan itse. Lopetin myös tytö iltatyöpaikassani koska työ oli autolla ajamista. Minä kieltäydyn ajamasta kenenkään autolla jos pelin riski on saada sakot. En suostu maksamaan valtiolle MITÄÄN.

      Jatkossa kieltäydyn myös veronmaksusta Suomeen koska en tule tässä maassa elämäänkään ja töitä tekemään. Maanpuolustusvelvollisuuteni päättyi tasan sinä päivänä kun sain sakot.

      • herrat tietää

        Turhaan viisastelet siellä minä olen vain kerran elämässäni saanut ylinopeusakot se oli rikesakko jotain vähän päälle 100€. Ne maksoin pois. Sen jälkeen työskentelin kaksivuotta valtion hommissa ilman moitteen häivää kunnes yhtäkkiä SUPO keksi että en kelpaakaan enää työhöni, koska SUPON lausunnon mukaan en voi hakea koulutukseen siihen työhön jota olen jo kaksi vuotta tehnyt. Sisään olisin päässyt opiskelemaan täysillä pisteillä.

        Samalla tein päätöksen, että nyt päättyi maanpuolustusvelvollisuuteni. Syynä turvallisuus selvityksestä ilmenevät seikat eli perusteluni on yllättävää kyllä täysin sama kuin SUPOLLA ja heidän lakejoillaan työuraaniliittyvässä asiassa.

        Palveluskelpoisuus luokkani oli hyvä. Puolustusvoimissa olin täydet 12kk ja sotilasarvoltani olen kersantti. Varmasti tälle maalle löytyy maanpuolustushenkisiä ihmisiä ilman minun panostani. En katso, että luotettavuuteni on sillä tasolla, että minusta olisi mihinkään sodanajan tehtävään näin asiantuntijat papereidensa keskellä päättivät.

        Minä olen periaatteen mies pidän tämän linjani viimeiseen asti ja maanpuolustukseen minua ei enää saa osallistumaan. Sairastun ennen seuraavia kutsuntoja jos en muuta voi. Käytän kaikkia samoja kieroja keinoja mitä minua vastaan käytettiin. Syy on kuten aikaisemmin totetesin turvallisuusselvityksestä selviävät asiat.


      • toinen kieltäytyjä
        herrat tietää kirjoitti:

        Turhaan viisastelet siellä minä olen vain kerran elämässäni saanut ylinopeusakot se oli rikesakko jotain vähän päälle 100€. Ne maksoin pois. Sen jälkeen työskentelin kaksivuotta valtion hommissa ilman moitteen häivää kunnes yhtäkkiä SUPO keksi että en kelpaakaan enää työhöni, koska SUPON lausunnon mukaan en voi hakea koulutukseen siihen työhön jota olen jo kaksi vuotta tehnyt. Sisään olisin päässyt opiskelemaan täysillä pisteillä.

        Samalla tein päätöksen, että nyt päättyi maanpuolustusvelvollisuuteni. Syynä turvallisuus selvityksestä ilmenevät seikat eli perusteluni on yllättävää kyllä täysin sama kuin SUPOLLA ja heidän lakejoillaan työuraaniliittyvässä asiassa.

        Palveluskelpoisuus luokkani oli hyvä. Puolustusvoimissa olin täydet 12kk ja sotilasarvoltani olen kersantti. Varmasti tälle maalle löytyy maanpuolustushenkisiä ihmisiä ilman minun panostani. En katso, että luotettavuuteni on sillä tasolla, että minusta olisi mihinkään sodanajan tehtävään näin asiantuntijat papereidensa keskellä päättivät.

        Minä olen periaatteen mies pidän tämän linjani viimeiseen asti ja maanpuolustukseen minua ei enää saa osallistumaan. Sairastun ennen seuraavia kutsuntoja jos en muuta voi. Käytän kaikkia samoja kieroja keinoja mitä minua vastaan käytettiin. Syy on kuten aikaisemmin totetesin turvallisuusselvityksestä selviävät asiat.

        Niin, en minäkään tosiaan aio osallistua maanpuolustukseen enää millään lailla kun kerran poliisilla on oikeus sakon kanssa kaataa opiskelu ja tulevaisuus siinä samalla. Pääsisinhän minä takaisin ammattikorkeaan jos haluaisin, mutta enpä taida haluta kun koko korttipakka pysyy pystyssä kuitenkin vain seuraavaan sakkoon asti ja sitten talouteni kaatuu taas. Tässä maassa poliisi nimittäin jakaa kiintiömäärän sakkoja, uhriksi joutuu heti kun rikkoo vähänkin lakia. Kirjallinen huomautus olisi riittänyt kyllä, mutta kun sakon antoivat, sanoin heti maanpuolustusvelvollisuuteni irti.

        Minäkin olen periaatteen mies, usko pois. Minuakaan ei saa osallistumaan maanpuolustukseen enää millään lailla. Menen ennemmin suoraan saunan taakse poistettavien riviin kuin puolustan maata jota vihaan. Minäkin käytän kaikki kierot ja vähemmän kierot tiet sluipiakseni maanpuolustusvelvollisuudesta. Pakenen maasta jos joku kriisi näyttää tulevan.

        Sakkorangaistukset opiskelijoille pitäisi kieltää lailla. Opintotuki on muutenkin olematon, joten opiskelijan budjetti ei kestä pienintäkään sakkoa. Se pitäisi olla niin, että opiskelija saa kirjallisen huomautuksen tai sitten suoraan ehdotonta vankeutta niin ei tarvitse rahana maksaa mitään. Olisin mennyt mielelläni istumaan vankilaan, jos sakko olisi kirjoitettu suoraan vankeudeksi.

        Minä olen tätä nykyä ihan totaalikieltäytyjä. En osallistu maanpuolustukseen edes siviilissä. Lähden maasta kunhan saan vähän rahaa kokoon, sen jälkeen tulen käymään korkeintaan kusella sankarihaudalla jouluaattona Suomessa.

        Poliisi saa minun puolestani haistaa pitkän paskan.


      • hanki elämä

        Elämä ei voi tuhoutua yhden ylinopeussakon vuoksi. Älä unta nää. Ensi kerralla maksa käteisellä tienpäällä.


      • op
        herrat tietää kirjoitti:

        Turhaan viisastelet siellä minä olen vain kerran elämässäni saanut ylinopeusakot se oli rikesakko jotain vähän päälle 100€. Ne maksoin pois. Sen jälkeen työskentelin kaksivuotta valtion hommissa ilman moitteen häivää kunnes yhtäkkiä SUPO keksi että en kelpaakaan enää työhöni, koska SUPON lausunnon mukaan en voi hakea koulutukseen siihen työhön jota olen jo kaksi vuotta tehnyt. Sisään olisin päässyt opiskelemaan täysillä pisteillä.

        Samalla tein päätöksen, että nyt päättyi maanpuolustusvelvollisuuteni. Syynä turvallisuus selvityksestä ilmenevät seikat eli perusteluni on yllättävää kyllä täysin sama kuin SUPOLLA ja heidän lakejoillaan työuraaniliittyvässä asiassa.

        Palveluskelpoisuus luokkani oli hyvä. Puolustusvoimissa olin täydet 12kk ja sotilasarvoltani olen kersantti. Varmasti tälle maalle löytyy maanpuolustushenkisiä ihmisiä ilman minun panostani. En katso, että luotettavuuteni on sillä tasolla, että minusta olisi mihinkään sodanajan tehtävään näin asiantuntijat papereidensa keskellä päättivät.

        Minä olen periaatteen mies pidän tämän linjani viimeiseen asti ja maanpuolustukseen minua ei enää saa osallistumaan. Sairastun ennen seuraavia kutsuntoja jos en muuta voi. Käytän kaikkia samoja kieroja keinoja mitä minua vastaan käytettiin. Syy on kuten aikaisemmin totetesin turvallisuusselvityksestä selviävät asiat.

        Ei tuollaisi räyhääjiä joilla ei ole pitkäjänniteisyyttä eikä ressinsieto kykyä voi otaa mihinkää vaativaan virkaan.

        Pysäköinti virheet pitäisi myös huomioida.
        Pysäköinti virhemaksun saaminen on selvä merkki yleisestä piitaamattomuudesta lakia kohtaan ja saataa herkistää koruptiolle.


    • 8**********

      Joo, minkä nuorena prekariaattina/anarkistina kylvää, sen vanhempana niittää. Olisikohan totuus se, että olet saanut ansioittesi mukaan. Sitä saa mitä tilaa.

      • kylvää ??

        Nuorisolle kun ei ole töitä ja jos jotain "paskahommaa" löytää niin kyykytetään kaiken maailman pätkätöillä tms. Jos yhteiskunnan on tarkoitus syrjäyttää mahdollisimman moni niin siitä vaan, mutta kansantaloudellisesti jokainen syrjäytynyt/syrjäytetty on tappio. Ja jos pienimmästäkin rikkeestä saa loppuiäksi rosvon leiman niin aika raakaa peli on.


      • herrat tietää

        Suomalaiseen ajatustottumuksen on pesiytynyt lähes lähtemättömäksi yksi harha illuusio, jolla ei ole todellisuusvastetta. Eli kuvitelma siitä, että elämme sivistyneessä oikeusvaltiossa, jossa viranomaisten ja oikeusjärjestelmän toiminta on virheetöntä; ja jos joillakin yksilöillä on tässä suhteessa ongelmia, syyllistetään tämä yksilö. Ihmisten ajatusmaailmaan kun ei yleensä sovi, että esim. poliisi voisi virassaan valehdella tai että oikeusmurhia voisi maassamme tapahtua ja tämä asenne on ajanut hyvin ahtaalle ne yksilöihmiset, jotka ovat joutuneet viranomaisten valheiden, vääryyksien tai oikeusmurhien uhreiksi. Taistelemaan yksin oikeustajunsa kanssa lähes tuulimyllyjä vastaan. Kuten eräs surullisen kuuluisa ritari aikanaan.

        Kansallinen onnettomuutemme ovat vääryyksien, viranomaisten virkarikosten ja oikeusmurhien uhriksi joutuneet sadat tuhannet kansalaiset kaikkialla Suomessa. Siitäkin huolimatta, että nämä on pyritty kuoliaaksi vaientamaan.

        Kansakunta, samoin kuin yksilökansalaisetkin, voivat rakentaa tulevaisuutensa vain menneisyytensä perustukselle; ja niin kauan kuin näinkin suuren joukon ihmisten elämä ja tulevaisuus on murskattu vääryyksillä, virkarikoksilla ja oikeusmurhilla, kansakunnallamme ei ole tulevaisuutta ennen kuin tämä kansallinen häpeämme on saatu hoidetuksi ja vääryyttä kärsineet oikeutuksen asialleen ja myös takaisin sen, minkä ovat vääryydellä menettäneet.

        Yksi porsaanreikä, minkä kautta moni keplottelija ja vääryyden tekijä on vastuustaan luistanut, ovat vanhentumissäännökset. Kuitenkin, kun on kysymyksessä yksilöön kohdistuneet raskaat vääryydet, näillä ei tule, eikä saa, olla minkäänlaisia vanhentumissäännöksiä. Totuuden on tultava esiin ja oikeuden voitettava niin kauan kuin elämää on ja myös vääryyden uhriksi joutuneiden perillisillä on oltava oikeus asioiden korjaamiseen ja oikeuden voittoon viemiseen silloin kun itse uhrin aika on jo jättänyt.

        "Jo vääryys vallan saapi, se huutaa taivaaseen.
        Se turmaa ennustaapi, vie kansat kurjuuteen.
        Ken Herran oikeutta, nyt täällä puolustaa,
        ken Hänen vanhurskauttaan, nyt tahtoo julistaa.

        Nyt viekas vilppi täällä, on noussut kunniaan.
        On valhe vallan päällä, ja vääryys voimissaan.
        Ei kuulla kurjan ääntä, ja köyhää sorretaan.
        Ja lainkin rikkaat vääntää, vääryyttä puoltamaan".


    • fredcx

      taas työttömät, mielenterveysongelmaiset ja ammattikoulua käyvät suoltavat uskomatonta paskaa.

      • poliisi chattaa.

        puolustelee omia tekemisiään - jotain ajankulua työaikana.


    • ohrana

      kantele asiastasi joko valtioneuvoston oikeuskanslerille tai eduskunnan oikeusasiamiehelle ja anna juttusi keltaselle lehdistölle, koska sinulla ei ole enää mitään hävittävää vaan voitettavaa.

      • gredf

        näitä "kanteluitahan" tehdään siihen malliin, että se osuus, joka on asiallisia on 1/18000...
        Siitä vaan "kantelemaan", kyllä ne osaavat siellä lapsellisen paskan suodattaa pois.


      • väärin !!
        gredf kirjoitti:

        näitä "kanteluitahan" tehdään siihen malliin, että se osuus, joka on asiallisia on 1/18000...
        Siitä vaan "kantelemaan", kyllä ne osaavat siellä lapsellisen paskan suodattaa pois.

        18000/1 johtuu siitä, että kanteluita ei oikeasti tutkita lainkaan, koko touhu on vaan tyhmien kansalaisten kusetusta. Kantelut ollaan tutkivinaan, mutta vain viranomaisten lausunnot otetaan huomioon ja ne kun tietävät tämän, niin valehtelevat mitä sattuu.

        Jos joku ihan oikeasti kuvittelee, että kansalaisella on jotain mahdollisuuksia pärjätä virkamiehiä vastaan, niin on aika tietämätön ja naiivi. Lukekaa hieman historiaa niin huomaatte, että virkamiehiä on historiassa aina suojeltu ja suojellaan edelleen. Miksi valtio tuomitsisi omia virkamiehiään muuta kuin täysin pakottavissa tilanteissa ja silloin kun virkamies on tehnyt rikoksen valtiota kohtaan.


      • Suomistoliitto
        väärin !! kirjoitti:

        18000/1 johtuu siitä, että kanteluita ei oikeasti tutkita lainkaan, koko touhu on vaan tyhmien kansalaisten kusetusta. Kantelut ollaan tutkivinaan, mutta vain viranomaisten lausunnot otetaan huomioon ja ne kun tietävät tämän, niin valehtelevat mitä sattuu.

        Jos joku ihan oikeasti kuvittelee, että kansalaisella on jotain mahdollisuuksia pärjätä virkamiehiä vastaan, niin on aika tietämätön ja naiivi. Lukekaa hieman historiaa niin huomaatte, että virkamiehiä on historiassa aina suojeltu ja suojellaan edelleen. Miksi valtio tuomitsisi omia virkamiehiään muuta kuin täysin pakottavissa tilanteissa ja silloin kun virkamies on tehnyt rikoksen valtiota kohtaan.

        Käytännössä kanteluilla on vaikutusta vasta siinä vaiheessa kun jonkun viraston johto tarvitsee jonkun tekosyyn päästä eroon epämiellyttävästä henkilöstä tai sitä käytetään aseena viraston sisäisten kärhämien hoitoon. Siviilien kantelut harvoin johtavat mihinkään. Törkeimmissäkin tapauksissa, joissa pystytään osoittamaan aukottomasti virkamiehen tahallinen väärä menettely tulos on useimmiten vain sakkoa ei esimerkiksi viran menettäminen. Jos siis joku siviili oikeasti jaksaa taistella vuosia Suomistoliiton hitaita bresneviläisiä järjestelmiä vastaan voi virkamies saada muutaman sadan euron sakot, jotka hän hoitaa pois hetkessä. Kantelun tehneen siviilin taas koko elämä on voinut tuhoutua virheellisen menettelyn takia, josta Suomistoliiton virkamies saa sakot, mutta sillä ei ole väliä.

        Muussa tapauksessa eduskunnan oikeusasimiehet päätökset ovat vain paperilappunen, jolla vähän nuhdellaan virastoa huonosti hoidetusta työstä, jolla ei ole mitään käytännön vaikutusta. Jos jollakin ihmeellä kantelu menee läpi. Epäoikeudenmukaista kohtelua saanut siviili jätetään yksin kärsimään kohtalonsa, koska eihän täydellistä järjestelmää sovi siviilin arvostella.


      • Anonyymi
        väärin !! kirjoitti:

        18000/1 johtuu siitä, että kanteluita ei oikeasti tutkita lainkaan, koko touhu on vaan tyhmien kansalaisten kusetusta. Kantelut ollaan tutkivinaan, mutta vain viranomaisten lausunnot otetaan huomioon ja ne kun tietävät tämän, niin valehtelevat mitä sattuu.

        Jos joku ihan oikeasti kuvittelee, että kansalaisella on jotain mahdollisuuksia pärjätä virkamiehiä vastaan, niin on aika tietämätön ja naiivi. Lukekaa hieman historiaa niin huomaatte, että virkamiehiä on historiassa aina suojeltu ja suojellaan edelleen. Miksi valtio tuomitsisi omia virkamiehiään muuta kuin täysin pakottavissa tilanteissa ja silloin kun virkamies on tehnyt rikoksen valtiota kohtaan.

        Pelkkä ylinopeussakkoja tai sakko liikenteessä jos asiaa ei ole oikeudessa päätetty ja tuomiota annettu ei ole este toimia vallttion hommissa. Jos on törkeä liikenteen vaarantaminen siitä ei pelkilla sakoilla selviä on eri juttu


    • Ilmeinen vakooja

      Itse olin kerran SUPO:n konekiväärikuulustelussa työtä hakiessani. Ulkomailla opiskelujeni vuoksi tiukkasivat yhteyksistäni opiskelumaani turvallisuuspoliisiin. Kysymyksen asetanta ja tivaaminen oli lähinnä sairasta. SUPOssa on sitten ihme porukkaa töissä. Ennen kuulustelua, en ole ikänäni ollut tekemisissä poliisin kanssa, Suomessa tai ulkomailla, muutoin kuin ylinopeuden vuoksi.

      • 7*********

        Ota nyt hyvä ihminen ensiksi selvää, mikä on Supon tehtävä. Paljastaa mm. yhteiskunnan nakertajat ja estää heidän toimintansa. Onhan Eduskunta säätänyt mm. sellaiset lait, kuin valtiopetos, maanpetos, vakoilu, terrorismi ja määrännyt Supon mahdollisia epäiltyjä seuraamaan ja saattaa epäillyt syyttäjän syyteharkintaan.


      • Alkuperäin.

        Lyhyesti siis itselleni tapahtui näin, että työskentelin kaksivuotta valtion palveluksessa. En nyt halua sanoa missä ainakaan vielä, silloin turvallisuusselvityksessä ei ollut mitään ongelmia. Kahden vuoden työskentelyn jälkeen halusin hakea koulutukseen, jotta olisin voinut saada vakituisen viran kyseisessä työpaikassa, koska muutoin virkani olisi lakannut. Määräaikaisuutta kun ei saa ketjuttaa kahta vuotta pitempään.

        Koulutukseen olisin päässyt sisään maksimi pisteillä sen jälkeen minulle vain ilmoitettiin, että hakemukseni on hylätty turvallisuus selvityksessä ilminevien seikkojen takia. Tämä taas johti siihen, että määräaikaista työsopimustani töihin, joita olin hoitanut yli kaksivuotta hoitanut ei enää uusittu, koska en päässyt sisään koulutukseen SUPON lausuntojen takia. Viimeisen päätöksen teki kuitenkin eräs naama norsunvitulla oleva naisvirkamies. Papereiden perusteella pelkästään välittämättä mitään elämäntilaanteestani ja todellisista taustoistani.

        Samassa yhteydessä tein päätöksen turvallisuusselvityksestä ilmenevien seikkojen takia, että minun maanpuolustusvelvollisuuteni lakkasi. SUPON asiantuntijalausunnolla ja kihtisen naisvirkamies lakejan lopullisella päätöksellä. Tästä minun päätöksestäni ei voi valittaa. Käytettävyyteni kertausharjoituksiin Suomen puolustusvoimissa on erittäin alhainen. Käytän kaikki mahdolliset keinot mitä vain voin keplotellakseni ulos kertausharjoituksista jatkossa sairastun viimeisenä keinona jos en muuta voi.

        Sinällään ikävä päätös lakata puolustamasta tätä maata, koska vaarini oli tulenjohtajana Tali-Ihantalan ratkaisutaisteluissa Karjalan Kannaksella ja hän omasta turvallisuudestaan välittämättä tiedusteli ja johti epäsuoraatulta venäläisten ryhmitysalueille aiheuttaen viholliselle merkittäviä tappioita ja vaikutti merkittävästi taistelujen lopputulokseen ja pelasti toimillaan hyvin monen suomalaisen hengen. Edesmennyt vaarini kääntyisi haudassaan jos kuulisi miten nykyajan virkamiehet kohtelevat yhtä hänen lapsen - lapsistaan. Mutta eipä tästä sen enempää, eipä historiastani ja perhetaustoistani nykyajan virkamiehet välitä tai päätöksiensä seurauksista elämälleni.

        Nyt minulla ei ole enää mitään tulevaisuutta. Olen ajautunut pätkätyökierteeseen elätän itseni jakamalla Helsinginsanomia 7 yönä putkeen ja sen jälkeen on aina yksi yö vapaata. Verojen jälkeen tästä työstä jää käteen ehkä 1100-1000€ kuussa. Se on aika paljon vähemmän kuin mitä aikaisemmin määräaikaisessa virkasuhteessa sain. Olen erinomaisessa fyysisessä kunnossa, koska kävelen 10-15km raskaiden lehtinippujen kanssa joka ikinen yö rappusia ylös ja alas. Sairastumista erinomainen fyysinen kunto ei estä. Muuta hyvää tässä uudessa tavassani elää ei ole. Aikaisemmin harrastin aktiivisesti kamppailu-urheilua, mutta olen tästäkin harrastuksesta joutunut luopumaan osittain sen takia, että palkka jota tästä työstä saa riittää juuri ja juuri elämiseen ja osittain sen takia, että kun joka yö kävelee sen 15km rappusia ylös ja alas ei enää jaksa harrastaa. Virkamiesten päätöksellä loppu tämä minun yli 10v jatkunut harrastukseni kaikkien muiden seurausten lisäksi.


      • Ilmeinen vakooja
        Alkuperäin. kirjoitti:

        Lyhyesti siis itselleni tapahtui näin, että työskentelin kaksivuotta valtion palveluksessa. En nyt halua sanoa missä ainakaan vielä, silloin turvallisuusselvityksessä ei ollut mitään ongelmia. Kahden vuoden työskentelyn jälkeen halusin hakea koulutukseen, jotta olisin voinut saada vakituisen viran kyseisessä työpaikassa, koska muutoin virkani olisi lakannut. Määräaikaisuutta kun ei saa ketjuttaa kahta vuotta pitempään.

        Koulutukseen olisin päässyt sisään maksimi pisteillä sen jälkeen minulle vain ilmoitettiin, että hakemukseni on hylätty turvallisuus selvityksessä ilminevien seikkojen takia. Tämä taas johti siihen, että määräaikaista työsopimustani töihin, joita olin hoitanut yli kaksivuotta hoitanut ei enää uusittu, koska en päässyt sisään koulutukseen SUPON lausuntojen takia. Viimeisen päätöksen teki kuitenkin eräs naama norsunvitulla oleva naisvirkamies. Papereiden perusteella pelkästään välittämättä mitään elämäntilaanteestani ja todellisista taustoistani.

        Samassa yhteydessä tein päätöksen turvallisuusselvityksestä ilmenevien seikkojen takia, että minun maanpuolustusvelvollisuuteni lakkasi. SUPON asiantuntijalausunnolla ja kihtisen naisvirkamies lakejan lopullisella päätöksellä. Tästä minun päätöksestäni ei voi valittaa. Käytettävyyteni kertausharjoituksiin Suomen puolustusvoimissa on erittäin alhainen. Käytän kaikki mahdolliset keinot mitä vain voin keplotellakseni ulos kertausharjoituksista jatkossa sairastun viimeisenä keinona jos en muuta voi.

        Sinällään ikävä päätös lakata puolustamasta tätä maata, koska vaarini oli tulenjohtajana Tali-Ihantalan ratkaisutaisteluissa Karjalan Kannaksella ja hän omasta turvallisuudestaan välittämättä tiedusteli ja johti epäsuoraatulta venäläisten ryhmitysalueille aiheuttaen viholliselle merkittäviä tappioita ja vaikutti merkittävästi taistelujen lopputulokseen ja pelasti toimillaan hyvin monen suomalaisen hengen. Edesmennyt vaarini kääntyisi haudassaan jos kuulisi miten nykyajan virkamiehet kohtelevat yhtä hänen lapsen - lapsistaan. Mutta eipä tästä sen enempää, eipä historiastani ja perhetaustoistani nykyajan virkamiehet välitä tai päätöksiensä seurauksista elämälleni.

        Nyt minulla ei ole enää mitään tulevaisuutta. Olen ajautunut pätkätyökierteeseen elätän itseni jakamalla Helsinginsanomia 7 yönä putkeen ja sen jälkeen on aina yksi yö vapaata. Verojen jälkeen tästä työstä jää käteen ehkä 1100-1000€ kuussa. Se on aika paljon vähemmän kuin mitä aikaisemmin määräaikaisessa virkasuhteessa sain. Olen erinomaisessa fyysisessä kunnossa, koska kävelen 10-15km raskaiden lehtinippujen kanssa joka ikinen yö rappusia ylös ja alas. Sairastumista erinomainen fyysinen kunto ei estä. Muuta hyvää tässä uudessa tavassani elää ei ole. Aikaisemmin harrastin aktiivisesti kamppailu-urheilua, mutta olen tästäkin harrastuksesta joutunut luopumaan osittain sen takia, että palkka jota tästä työstä saa riittää juuri ja juuri elämiseen ja osittain sen takia, että kun joka yö kävelee sen 15km rappusia ylös ja alas ei enää jaksa harrastaa. Virkamiesten päätöksellä loppu tämä minun yli 10v jatkunut harrastukseni kaikkien muiden seurausten lisäksi.

        Selvitikö mikä turvallisuusselvityksessä mätti? Omat tietonsahan pitää saada tarkastaa kaikista rekistereistä kerran vuodessa.

        Työkaverille sattui kerran tämmönen tapaus että turvallisuusselvityksen, tarkemmin rikosrekisteriotteessa mainitun (yks kapakkatappelu) vuoksi meni työpaikka alta. Työ ei ollut sen ihmeellisempää kuin kuorma-auton kuljettamista paikallisajossa. Työnantaja ei olisi välittänyt pahoinpitelytuomiosta mitään, mutta päämies, eräs suomalainen kumisaapas- ja puhelintehdas ei voinut hyväksyä sitä että rekkari ei ole puhdas. Kaveri hoiti työnsä moitteettomasti parin kuukauden ajan ennen kuin joutui luopumaan työstä tämän yhden tappelun vuoksi.


      • efwafd
        Ilmeinen vakooja kirjoitti:

        Selvitikö mikä turvallisuusselvityksessä mätti? Omat tietonsahan pitää saada tarkastaa kaikista rekistereistä kerran vuodessa.

        Työkaverille sattui kerran tämmönen tapaus että turvallisuusselvityksen, tarkemmin rikosrekisteriotteessa mainitun (yks kapakkatappelu) vuoksi meni työpaikka alta. Työ ei ollut sen ihmeellisempää kuin kuorma-auton kuljettamista paikallisajossa. Työnantaja ei olisi välittänyt pahoinpitelytuomiosta mitään, mutta päämies, eräs suomalainen kumisaapas- ja puhelintehdas ei voinut hyväksyä sitä että rekkari ei ole puhdas. Kaveri hoiti työnsä moitteettomasti parin kuukauden ajan ennen kuin joutui luopumaan työstä tämän yhden tappelun vuoksi.

        kumisaapas- ja puhelintehtaan autonkuljettajalle on tehty oikein turvallisuusselvitys?
        Taisi olla melko tärkeää lastia kyseiselle firmalle jos sen takia tekivät turvallisuusselvityksen. Ei sitä nyt ihan jokaiselle rivityöntekijälle Nokiallakaan tehdä.

        Taidat jättää jotain kertomatta, ihan niinkuin tämä aloittajakin, joka kertoo kyllä kaiken muun, paitsi sen että mitä sieltä turvallisuusselvityksestä löytyi sellaista, että ei voinut tähän työhön (mikä se sitten olikaan kun oli niin tärkeä, että täytyi tehdä turvallisuusselvitys) pätevöittävään koulutukseen päästä.

        Sinällään tuossa ei ole mitään ihmeellistä, eikä uutta, että turvallisuusselvitys tehdään vasta virkaa vakinaistettaessa. Näin käy monessakin paikassa niin valtiolla kuin kunnallakin. Omassakin työpaikassani, joka ei ole näissä "valtiopetos, maanpetos, vakoilu, terrorismi" -asioissa mitenkään avainasemassa. Työkaverilla itseasiassa virka jäi riippumaan yhden vahingonteon takia. Meillä tosin asia ymmärrettiin ja kaverille mätkäistiin vuosi lisää viransijaisuusaikaa (sitä kun jatkuvasti on meillä) ja sanottiin, ett jos olet vielä sen aikaa kunnolla ja hoidat hommasi niin ei anneta tuon menneisyyden haamun estää.

        Sinällään aloittaja inisisee normaalille tämän palstan inisijälle tyypilliseen tapaan väärälle kohteelle, joka ylläriylläri on poliisi, että ei SUPO sitä työpaikkaa ole häneltä vienyt. SUPO on antanut hänestä ne tiedot, jotka sillä on ja työnantaja/koulutuksen järjestäjä on siitä tehnyt päätöksensä.
        Lopulta kuitenkin sieltä peilistä se syyllinen löytyy...


      • toinen kieltäytyjä
        efwafd kirjoitti:

        kumisaapas- ja puhelintehtaan autonkuljettajalle on tehty oikein turvallisuusselvitys?
        Taisi olla melko tärkeää lastia kyseiselle firmalle jos sen takia tekivät turvallisuusselvityksen. Ei sitä nyt ihan jokaiselle rivityöntekijälle Nokiallakaan tehdä.

        Taidat jättää jotain kertomatta, ihan niinkuin tämä aloittajakin, joka kertoo kyllä kaiken muun, paitsi sen että mitä sieltä turvallisuusselvityksestä löytyi sellaista, että ei voinut tähän työhön (mikä se sitten olikaan kun oli niin tärkeä, että täytyi tehdä turvallisuusselvitys) pätevöittävään koulutukseen päästä.

        Sinällään tuossa ei ole mitään ihmeellistä, eikä uutta, että turvallisuusselvitys tehdään vasta virkaa vakinaistettaessa. Näin käy monessakin paikassa niin valtiolla kuin kunnallakin. Omassakin työpaikassani, joka ei ole näissä "valtiopetos, maanpetos, vakoilu, terrorismi" -asioissa mitenkään avainasemassa. Työkaverilla itseasiassa virka jäi riippumaan yhden vahingonteon takia. Meillä tosin asia ymmärrettiin ja kaverille mätkäistiin vuosi lisää viransijaisuusaikaa (sitä kun jatkuvasti on meillä) ja sanottiin, ett jos olet vielä sen aikaa kunnolla ja hoidat hommasi niin ei anneta tuon menneisyyden haamun estää.

        Sinällään aloittaja inisisee normaalille tämän palstan inisijälle tyypilliseen tapaan väärälle kohteelle, joka ylläriylläri on poliisi, että ei SUPO sitä työpaikkaa ole häneltä vienyt. SUPO on antanut hänestä ne tiedot, jotka sillä on ja työnantaja/koulutuksen järjestäjä on siitä tehnyt päätöksensä.
        Lopulta kuitenkin sieltä peilistä se syyllinen löytyy...

        Se on jännä juttu, että jonkun kauan sitten sattuneen pikku kapakkatappelun takia menee työpaikka kun asia selviää turvallisuusselvityksessä. Vielä naurettavampaa on jos työpaikka menee jonkun ylinopeussakon takia kun sakko näkyy turvaselvityksessä. Se nyt on jonkun rekkakuskin kohdalla ihan sama jos on vetänyt vaikka useammankin kerran jotakuta jossain turpaan, ei se työhön vaikuta mitenkään eikä saisi vaikuttaa työnsaantiin myöhemmin.

        En varmaan itsekään saa YHDEN SAKON takia töitä paikasta jossa tehdään turvallisuusselvitys. Ajoin ylinopeutta, enkä ole syypää mihinkään. Ei vaan kiinnostanut katsoa kylttejä tien sivussa ja oli hieman kiire kotiin. Siitä saa sitten sakot joiden jälkeen ei saa töitäkään kun ei ole rekisteri "puhdas". Joku järki pitäisi yhteiskunnassa olla. Yksi liikennesakko ei saa tuhota ihmisen tulevaisuutta.

        No, nytpä turvallisuusselvitystiedoissani näkyy myös maanpetoksen suunnittelu, totaalikieltäytyminen ja epäilyttävän leima koska rupesin kerralla koko yhteiskunnan viholliseksi saatuani sakot. Juttu on niin, että en ole enää käytettävissä maanpuolustukseen. Jos saan sakot rankaisen yhteiskuntaa siitä varmasti, minulle ei sakkoja jaella turhan takia.

        Poliisi on syypää sakkooni, en minä. En minä voi sille mitään jos tien sivussa on nopeusrajoituskyltti jota en sattunut näkemään kun en katso autosta ympärilleni koko aikaa. Eikä kiinnosta vahdata jotain rajoituskylttejä silmä kovana. Liikennesäännöt eivät saa eivätkä voi olla absoluuttisen joustamattomat. Jos rajoitus on 40 km/h, pitää voida ajaa noin 50-60 km/h ilman sakon saamisen vaaraa. Ja poliisin PITÄÄ ymmärtää jos kansalainen ei ole kerta kaikkiaan nähnyt rajoituskylttiä, koska ei ole ehtinyt katsomaan ulos autosta joka puolelle. Tarkkailin moottorin lämpöä kun tiesin öljyn olevan vähissä, ulos en ylinopeushetkellä edes katsonut kuin juuri ja juuri sen verran että pysyn kaistalla.
        Ei kukaan katso autosta ulos tehdessään jotain muuta samalla. Jos laitat GPS:ään tietoja sisään, et katso tarkkaan ulos. Jos vaihdat radion kanavaa, et katso tarkkaan ulos autosta. Jos satut näpyttämään vaikka kännykkää samalla, et katso 100%:n tarkasti ulos. Ylipäätään ajaessa sattuu usein tilanteita, joissa ei voi eikä ole aikaa katsoa ulos varsinkaan kovin tarkkaan. Se pitäisi perkele poliisinkin ymmärtää. Jokaista kylttiä ei voi nähdä, eikä kaikkien alueiden nopeusrajoitusta voi tietää. Se on poliisille kätevä sakkorysä.

        En tule kerta kaikkiaan tekemään tämän yhteiskunnan eteen yhtään mitään, en millään ehdoilla enkä koskaan enää. Ehtoni osallistumiseen on se, että sakkoni peruutetaan ja sakot poistetaan rekisteristäni, lisäksi vaadin virallisen asevelvollisuudesta vapauttavan paperin rangaistuksena tälle yhteiskunnalle. Sen jälkeen voin ehkä suostua osallistumaan vapaaehtoisesti maanpuolustukseen.


      • Ilmeinen vakooja
        efwafd kirjoitti:

        kumisaapas- ja puhelintehtaan autonkuljettajalle on tehty oikein turvallisuusselvitys?
        Taisi olla melko tärkeää lastia kyseiselle firmalle jos sen takia tekivät turvallisuusselvityksen. Ei sitä nyt ihan jokaiselle rivityöntekijälle Nokiallakaan tehdä.

        Taidat jättää jotain kertomatta, ihan niinkuin tämä aloittajakin, joka kertoo kyllä kaiken muun, paitsi sen että mitä sieltä turvallisuusselvityksestä löytyi sellaista, että ei voinut tähän työhön (mikä se sitten olikaan kun oli niin tärkeä, että täytyi tehdä turvallisuusselvitys) pätevöittävään koulutukseen päästä.

        Sinällään tuossa ei ole mitään ihmeellistä, eikä uutta, että turvallisuusselvitys tehdään vasta virkaa vakinaistettaessa. Näin käy monessakin paikassa niin valtiolla kuin kunnallakin. Omassakin työpaikassani, joka ei ole näissä "valtiopetos, maanpetos, vakoilu, terrorismi" -asioissa mitenkään avainasemassa. Työkaverilla itseasiassa virka jäi riippumaan yhden vahingonteon takia. Meillä tosin asia ymmärrettiin ja kaverille mätkäistiin vuosi lisää viransijaisuusaikaa (sitä kun jatkuvasti on meillä) ja sanottiin, ett jos olet vielä sen aikaa kunnolla ja hoidat hommasi niin ei anneta tuon menneisyyden haamun estää.

        Sinällään aloittaja inisisee normaalille tämän palstan inisijälle tyypilliseen tapaan väärälle kohteelle, joka ylläriylläri on poliisi, että ei SUPO sitä työpaikkaa ole häneltä vienyt. SUPO on antanut hänestä ne tiedot, jotka sillä on ja työnantaja/koulutuksen järjestäjä on siitä tehnyt päätöksensä.
        Lopulta kuitenkin sieltä peilistä se syyllinen löytyy...

        Peltikaappeja kuskattiin ja kaapeissa ei olisi saanut olla lainkaan sormenjälkiä, liasta nyt puhumattakaan. Täysi mahdottomuus niillä aikatauluilla ja sillä kuljetuskalustolla jota oli käytettävissä. Todettakoot nyt että olen itsekin ollut Mokian palveluksessa. Ennen kuljettajan duunia. Mokialla oli tosi vittumainen asenne alihankkijoita ja toimittajia kohtaan. Oma porukkaa kohdeltiin välinpitämättömästi, tai törkeästi. Toimihenkilötehtävissä sai touhuta mitä halusi, kukaan ei seurannut edes työaikoja. Sai painaa yötä tai päivää, iltaa tai aamua. Tuntipalkkalaisilla oli minuutintarkast työajat joista ei saanut lipsua edes bussivuorojen huonon yhteensopivuuden vuoksi.


      • Alkuperäin.
        efwafd kirjoitti:

        kumisaapas- ja puhelintehtaan autonkuljettajalle on tehty oikein turvallisuusselvitys?
        Taisi olla melko tärkeää lastia kyseiselle firmalle jos sen takia tekivät turvallisuusselvityksen. Ei sitä nyt ihan jokaiselle rivityöntekijälle Nokiallakaan tehdä.

        Taidat jättää jotain kertomatta, ihan niinkuin tämä aloittajakin, joka kertoo kyllä kaiken muun, paitsi sen että mitä sieltä turvallisuusselvityksestä löytyi sellaista, että ei voinut tähän työhön (mikä se sitten olikaan kun oli niin tärkeä, että täytyi tehdä turvallisuusselvitys) pätevöittävään koulutukseen päästä.

        Sinällään tuossa ei ole mitään ihmeellistä, eikä uutta, että turvallisuusselvitys tehdään vasta virkaa vakinaistettaessa. Näin käy monessakin paikassa niin valtiolla kuin kunnallakin. Omassakin työpaikassani, joka ei ole näissä "valtiopetos, maanpetos, vakoilu, terrorismi" -asioissa mitenkään avainasemassa. Työkaverilla itseasiassa virka jäi riippumaan yhden vahingonteon takia. Meillä tosin asia ymmärrettiin ja kaverille mätkäistiin vuosi lisää viransijaisuusaikaa (sitä kun jatkuvasti on meillä) ja sanottiin, ett jos olet vielä sen aikaa kunnolla ja hoidat hommasi niin ei anneta tuon menneisyyden haamun estää.

        Sinällään aloittaja inisisee normaalille tämän palstan inisijälle tyypilliseen tapaan väärälle kohteelle, joka ylläriylläri on poliisi, että ei SUPO sitä työpaikkaa ole häneltä vienyt. SUPO on antanut hänestä ne tiedot, jotka sillä on ja työnantaja/koulutuksen järjestäjä on siitä tehnyt päätöksensä.
        Lopulta kuitenkin sieltä peilistä se syyllinen löytyy...

        Virheeni ovat ylinopeus rikesakko ja kerran olen ollut putkassa. Ei rikosrekisterimerkintöjä, en ole ikinä ollut epäiltynä tai syytettynä mistään rikoksesta oikeudessa, enkä ole saanut mitään tuomioita ikinä. Teini ikäisenä näpistin karkkipussin kaupasta, mutta en jäänyt ikinä siitä kiinni. Näpistys on jo vanhentunut. Jos ystäväni ja lähisukulaiseni joutuisivat kuvailemaan minua, he sanoisivat minusta, että olen aina ollut keskimääräistä rauhallisempi ja hyvin ystävällinen jopa kiltti ihminen. Jos syyllistyisin johonkin rikokseen, olen varma, että se yllättäisi täysin lähipiirini, ystäväni, sekä entiset työtoverini. Olen tästä asiasta täysin varma, koska kaikki lähipiirissäni pitävät minua ihmisestä joka pitää huolen ystävistään.

        Jos kehitetään ja ylläpidetään tällaista järjestelmää, jossa muutaman pienen virheen takia (sakko putkareissu) tuhotaan parivuotinen työura. Pitää muistaa, että tämänkaltaisilla päätöksillä ja järjestelmillä on seurauksensa ja ei pidä tulla sitten itkemään ja kiristelemään hammasta kun nämä seuraukset realisoituvat. Jos tämän kaltaisen järjestelmän tarkoitus on lisätä turvallisuutta, niin voin sanoa, että omalta kohdaltani järjestelmä epäonnistuu siinä täydellisesti. Motivaationi olla noudattamatta lakia jatkossa on laskenut alhaisemmalla tasolle kuin ikinä aikaisemmin elämässäni. En enää kunnioita viranomaisia samalla tavalla kuin aikaisemmin.

        Tiedän, että elitistiset virkamiehet eivät käsitä mitä heidän päätöksensä aiheuttivat, eivätkä siitä välitä. Teoreettinen opiskelu kun ei anna ymmärrystä mitä viranomaistoiminta aiheuttaa yksilölle. On helppo tuomita siellä papereiden keskeltä ja papereiden parista. Tämä päätös aiheutti sen, että minulta meni työpaikka, jossa olen ollut kaksi vuotta ja jouduin työttömäksi, sen jälkeen minun oli lopetettava harrastukseni (kamppailu-urheilu), koska ei ole enää varaa maksaa kuukausimaksuja. Menetin myös uskoni tähän valtioon ja järjestelmään. Jokainen voi miettiä onko oikein, että yhden sakon ja putkareissun takia menetän tämän kaiken? Olisi ollut helpompaa jos olisin edes saanut mahdollisuuden puolustaa itseäni oikeudessa ennen kuin menetän näin paljon omaan elämääni liittyviä asioita hyvin yksinkertaisen päätöksen takia, mutta sitä tämä Suomistoliiton täydellinen järjestelmä jota ei sovi arvostella ei salli minunkaltaisilleni ihmisille.

        Mitä tulee turvallisuuteen totta kai he haluavat todistella SUPOSSA veronmaksajien rahan syytäminen virastolle, että se lisää turvallisuutta. Tässä te olette epäonnistuneet. Olette tällä valitsemallanne toimintatavalla ja päätöksellä luoneet tänne Suomistoliittoon (lue Suolistoliitto) yhden ihmisen lisää, joka on pettynyt tähän valtioon ja joka on menettänyt uskonsa kaikkeen oikeudenmukaisuuteen. Tiedän, että Suomistoliitto tapana on, että vääryksien kärsijät jätetään yksin kärsimään vääryytensä.

        Tiedän myös sen, että en kantelemalla saa oikeutta asiassani vaan vuosien odottelun jälkeen minulle vastataan vain kasa siteerattuja lakipykäliä, joilla ei ole mitään todellista vaikutusta mihinkään. Jos vuosien kantelurupeaman jälkeen saisinkin jotain oikeutta, se on vain paperilappunen joka ei oikeasti vaikuta mihinkään.

        Oikeastaan kun tarkemmin ajattelee olen menettänyt kaikki minulle elämässäni tärkeät asiat ja minulla ei ole enää hirveästi mitään menetettävää. Olen menettänyt mahdollisuuteni harrastaa minulle tärkeää urheilua ja työurani. Tämän asian olette minulle onnistuneet luomaan ja sanon sen tässä. Oikeutta en tule saamaan, mutta muistakaa, että jokaisella päätöksellä on seurauksensa ei välttämättä tänään tai tänä vuonna, mutta jonakin päivänä tulee hetki jona vääryyksiä kokeneet kohotetaan ja heillä vääryyksiä tehneet lyödään maan tomuun. Valtio, jossa rehellistä muutamia virheitä elämässään tehnyttä kansalaista kohdellaan tällä tavalla ei voi olla elinvoimainen ikuisesti.

        Terveisin suomen puolustusvoimien reservin-kersantti ja kahden eri kamppailulajin aktiivinen harrastaja, sekä suomen valtion töissä kaksi vuotta ollut ihminen.


      • Alkuperäin.
        Alkuperäin. kirjoitti:

        Virheeni ovat ylinopeus rikesakko ja kerran olen ollut putkassa. Ei rikosrekisterimerkintöjä, en ole ikinä ollut epäiltynä tai syytettynä mistään rikoksesta oikeudessa, enkä ole saanut mitään tuomioita ikinä. Teini ikäisenä näpistin karkkipussin kaupasta, mutta en jäänyt ikinä siitä kiinni. Näpistys on jo vanhentunut. Jos ystäväni ja lähisukulaiseni joutuisivat kuvailemaan minua, he sanoisivat minusta, että olen aina ollut keskimääräistä rauhallisempi ja hyvin ystävällinen jopa kiltti ihminen. Jos syyllistyisin johonkin rikokseen, olen varma, että se yllättäisi täysin lähipiirini, ystäväni, sekä entiset työtoverini. Olen tästä asiasta täysin varma, koska kaikki lähipiirissäni pitävät minua ihmisestä joka pitää huolen ystävistään.

        Jos kehitetään ja ylläpidetään tällaista järjestelmää, jossa muutaman pienen virheen takia (sakko putkareissu) tuhotaan parivuotinen työura. Pitää muistaa, että tämänkaltaisilla päätöksillä ja järjestelmillä on seurauksensa ja ei pidä tulla sitten itkemään ja kiristelemään hammasta kun nämä seuraukset realisoituvat. Jos tämän kaltaisen järjestelmän tarkoitus on lisätä turvallisuutta, niin voin sanoa, että omalta kohdaltani järjestelmä epäonnistuu siinä täydellisesti. Motivaationi olla noudattamatta lakia jatkossa on laskenut alhaisemmalla tasolle kuin ikinä aikaisemmin elämässäni. En enää kunnioita viranomaisia samalla tavalla kuin aikaisemmin.

        Tiedän, että elitistiset virkamiehet eivät käsitä mitä heidän päätöksensä aiheuttivat, eivätkä siitä välitä. Teoreettinen opiskelu kun ei anna ymmärrystä mitä viranomaistoiminta aiheuttaa yksilölle. On helppo tuomita siellä papereiden keskeltä ja papereiden parista. Tämä päätös aiheutti sen, että minulta meni työpaikka, jossa olen ollut kaksi vuotta ja jouduin työttömäksi, sen jälkeen minun oli lopetettava harrastukseni (kamppailu-urheilu), koska ei ole enää varaa maksaa kuukausimaksuja. Menetin myös uskoni tähän valtioon ja järjestelmään. Jokainen voi miettiä onko oikein, että yhden sakon ja putkareissun takia menetän tämän kaiken? Olisi ollut helpompaa jos olisin edes saanut mahdollisuuden puolustaa itseäni oikeudessa ennen kuin menetän näin paljon omaan elämääni liittyviä asioita hyvin yksinkertaisen päätöksen takia, mutta sitä tämä Suomistoliiton täydellinen järjestelmä jota ei sovi arvostella ei salli minunkaltaisilleni ihmisille.

        Mitä tulee turvallisuuteen totta kai he haluavat todistella SUPOSSA veronmaksajien rahan syytäminen virastolle, että se lisää turvallisuutta. Tässä te olette epäonnistuneet. Olette tällä valitsemallanne toimintatavalla ja päätöksellä luoneet tänne Suomistoliittoon (lue Suolistoliitto) yhden ihmisen lisää, joka on pettynyt tähän valtioon ja joka on menettänyt uskonsa kaikkeen oikeudenmukaisuuteen. Tiedän, että Suomistoliitto tapana on, että vääryksien kärsijät jätetään yksin kärsimään vääryytensä.

        Tiedän myös sen, että en kantelemalla saa oikeutta asiassani vaan vuosien odottelun jälkeen minulle vastataan vain kasa siteerattuja lakipykäliä, joilla ei ole mitään todellista vaikutusta mihinkään. Jos vuosien kantelurupeaman jälkeen saisinkin jotain oikeutta, se on vain paperilappunen joka ei oikeasti vaikuta mihinkään.

        Oikeastaan kun tarkemmin ajattelee olen menettänyt kaikki minulle elämässäni tärkeät asiat ja minulla ei ole enää hirveästi mitään menetettävää. Olen menettänyt mahdollisuuteni harrastaa minulle tärkeää urheilua ja työurani. Tämän asian olette minulle onnistuneet luomaan ja sanon sen tässä. Oikeutta en tule saamaan, mutta muistakaa, että jokaisella päätöksellä on seurauksensa ei välttämättä tänään tai tänä vuonna, mutta jonakin päivänä tulee hetki jona vääryyksiä kokeneet kohotetaan ja heillä vääryyksiä tehneet lyödään maan tomuun. Valtio, jossa rehellistä muutamia virheitä elämässään tehnyttä kansalaista kohdellaan tällä tavalla ei voi olla elinvoimainen ikuisesti.

        Terveisin suomen puolustusvoimien reservin-kersantti ja kahden eri kamppailulajin aktiivinen harrastaja, sekä suomen valtion töissä kaksi vuotta ollut ihminen.

        lisäys kahden eri kamppailulajin entinen aktiivinen harrastaja...


      • Ilmeinen vakooja
        toinen kieltäytyjä kirjoitti:

        Se on jännä juttu, että jonkun kauan sitten sattuneen pikku kapakkatappelun takia menee työpaikka kun asia selviää turvallisuusselvityksessä. Vielä naurettavampaa on jos työpaikka menee jonkun ylinopeussakon takia kun sakko näkyy turvaselvityksessä. Se nyt on jonkun rekkakuskin kohdalla ihan sama jos on vetänyt vaikka useammankin kerran jotakuta jossain turpaan, ei se työhön vaikuta mitenkään eikä saisi vaikuttaa työnsaantiin myöhemmin.

        En varmaan itsekään saa YHDEN SAKON takia töitä paikasta jossa tehdään turvallisuusselvitys. Ajoin ylinopeutta, enkä ole syypää mihinkään. Ei vaan kiinnostanut katsoa kylttejä tien sivussa ja oli hieman kiire kotiin. Siitä saa sitten sakot joiden jälkeen ei saa töitäkään kun ei ole rekisteri "puhdas". Joku järki pitäisi yhteiskunnassa olla. Yksi liikennesakko ei saa tuhota ihmisen tulevaisuutta.

        No, nytpä turvallisuusselvitystiedoissani näkyy myös maanpetoksen suunnittelu, totaalikieltäytyminen ja epäilyttävän leima koska rupesin kerralla koko yhteiskunnan viholliseksi saatuani sakot. Juttu on niin, että en ole enää käytettävissä maanpuolustukseen. Jos saan sakot rankaisen yhteiskuntaa siitä varmasti, minulle ei sakkoja jaella turhan takia.

        Poliisi on syypää sakkooni, en minä. En minä voi sille mitään jos tien sivussa on nopeusrajoituskyltti jota en sattunut näkemään kun en katso autosta ympärilleni koko aikaa. Eikä kiinnosta vahdata jotain rajoituskylttejä silmä kovana. Liikennesäännöt eivät saa eivätkä voi olla absoluuttisen joustamattomat. Jos rajoitus on 40 km/h, pitää voida ajaa noin 50-60 km/h ilman sakon saamisen vaaraa. Ja poliisin PITÄÄ ymmärtää jos kansalainen ei ole kerta kaikkiaan nähnyt rajoituskylttiä, koska ei ole ehtinyt katsomaan ulos autosta joka puolelle. Tarkkailin moottorin lämpöä kun tiesin öljyn olevan vähissä, ulos en ylinopeushetkellä edes katsonut kuin juuri ja juuri sen verran että pysyn kaistalla.
        Ei kukaan katso autosta ulos tehdessään jotain muuta samalla. Jos laitat GPS:ään tietoja sisään, et katso tarkkaan ulos. Jos vaihdat radion kanavaa, et katso tarkkaan ulos autosta. Jos satut näpyttämään vaikka kännykkää samalla, et katso 100%:n tarkasti ulos. Ylipäätään ajaessa sattuu usein tilanteita, joissa ei voi eikä ole aikaa katsoa ulos varsinkaan kovin tarkkaan. Se pitäisi perkele poliisinkin ymmärtää. Jokaista kylttiä ei voi nähdä, eikä kaikkien alueiden nopeusrajoitusta voi tietää. Se on poliisille kätevä sakkorysä.

        En tule kerta kaikkiaan tekemään tämän yhteiskunnan eteen yhtään mitään, en millään ehdoilla enkä koskaan enää. Ehtoni osallistumiseen on se, että sakkoni peruutetaan ja sakot poistetaan rekisteristäni, lisäksi vaadin virallisen asevelvollisuudesta vapauttavan paperin rangaistuksena tälle yhteiskunnalle. Sen jälkeen voin ehkä suostua osallistumaan vapaaehtoisesti maanpuolustukseen.

        Muutama ylinopeussakko: Pari rikesakkoa, kolme päiväsakkoa 15 vuoden takaa. 3 kpl ylinopeuksien vuoksi kortti pois viikon verran 15 vuotta takaperin. Parkkisakot: Tukholma 1988, Oulu 1999. Lapsena 1970-luvulla työnsin sormeni sisälle Valinta Hakalan suklaisen joulupukin pohjasta. Suklaapukkia tuskin saattoi enää myydä kenellekään. En jäänyt kiinni. Rötös vanhentunut.


      • 12******
        Alkuperäin. kirjoitti:

        Virheeni ovat ylinopeus rikesakko ja kerran olen ollut putkassa. Ei rikosrekisterimerkintöjä, en ole ikinä ollut epäiltynä tai syytettynä mistään rikoksesta oikeudessa, enkä ole saanut mitään tuomioita ikinä. Teini ikäisenä näpistin karkkipussin kaupasta, mutta en jäänyt ikinä siitä kiinni. Näpistys on jo vanhentunut. Jos ystäväni ja lähisukulaiseni joutuisivat kuvailemaan minua, he sanoisivat minusta, että olen aina ollut keskimääräistä rauhallisempi ja hyvin ystävällinen jopa kiltti ihminen. Jos syyllistyisin johonkin rikokseen, olen varma, että se yllättäisi täysin lähipiirini, ystäväni, sekä entiset työtoverini. Olen tästä asiasta täysin varma, koska kaikki lähipiirissäni pitävät minua ihmisestä joka pitää huolen ystävistään.

        Jos kehitetään ja ylläpidetään tällaista järjestelmää, jossa muutaman pienen virheen takia (sakko putkareissu) tuhotaan parivuotinen työura. Pitää muistaa, että tämänkaltaisilla päätöksillä ja järjestelmillä on seurauksensa ja ei pidä tulla sitten itkemään ja kiristelemään hammasta kun nämä seuraukset realisoituvat. Jos tämän kaltaisen järjestelmän tarkoitus on lisätä turvallisuutta, niin voin sanoa, että omalta kohdaltani järjestelmä epäonnistuu siinä täydellisesti. Motivaationi olla noudattamatta lakia jatkossa on laskenut alhaisemmalla tasolle kuin ikinä aikaisemmin elämässäni. En enää kunnioita viranomaisia samalla tavalla kuin aikaisemmin.

        Tiedän, että elitistiset virkamiehet eivät käsitä mitä heidän päätöksensä aiheuttivat, eivätkä siitä välitä. Teoreettinen opiskelu kun ei anna ymmärrystä mitä viranomaistoiminta aiheuttaa yksilölle. On helppo tuomita siellä papereiden keskeltä ja papereiden parista. Tämä päätös aiheutti sen, että minulta meni työpaikka, jossa olen ollut kaksi vuotta ja jouduin työttömäksi, sen jälkeen minun oli lopetettava harrastukseni (kamppailu-urheilu), koska ei ole enää varaa maksaa kuukausimaksuja. Menetin myös uskoni tähän valtioon ja järjestelmään. Jokainen voi miettiä onko oikein, että yhden sakon ja putkareissun takia menetän tämän kaiken? Olisi ollut helpompaa jos olisin edes saanut mahdollisuuden puolustaa itseäni oikeudessa ennen kuin menetän näin paljon omaan elämääni liittyviä asioita hyvin yksinkertaisen päätöksen takia, mutta sitä tämä Suomistoliiton täydellinen järjestelmä jota ei sovi arvostella ei salli minunkaltaisilleni ihmisille.

        Mitä tulee turvallisuuteen totta kai he haluavat todistella SUPOSSA veronmaksajien rahan syytäminen virastolle, että se lisää turvallisuutta. Tässä te olette epäonnistuneet. Olette tällä valitsemallanne toimintatavalla ja päätöksellä luoneet tänne Suomistoliittoon (lue Suolistoliitto) yhden ihmisen lisää, joka on pettynyt tähän valtioon ja joka on menettänyt uskonsa kaikkeen oikeudenmukaisuuteen. Tiedän, että Suomistoliitto tapana on, että vääryksien kärsijät jätetään yksin kärsimään vääryytensä.

        Tiedän myös sen, että en kantelemalla saa oikeutta asiassani vaan vuosien odottelun jälkeen minulle vastataan vain kasa siteerattuja lakipykäliä, joilla ei ole mitään todellista vaikutusta mihinkään. Jos vuosien kantelurupeaman jälkeen saisinkin jotain oikeutta, se on vain paperilappunen joka ei oikeasti vaikuta mihinkään.

        Oikeastaan kun tarkemmin ajattelee olen menettänyt kaikki minulle elämässäni tärkeät asiat ja minulla ei ole enää hirveästi mitään menetettävää. Olen menettänyt mahdollisuuteni harrastaa minulle tärkeää urheilua ja työurani. Tämän asian olette minulle onnistuneet luomaan ja sanon sen tässä. Oikeutta en tule saamaan, mutta muistakaa, että jokaisella päätöksellä on seurauksensa ei välttämättä tänään tai tänä vuonna, mutta jonakin päivänä tulee hetki jona vääryyksiä kokeneet kohotetaan ja heillä vääryyksiä tehneet lyödään maan tomuun. Valtio, jossa rehellistä muutamia virheitä elämässään tehnyttä kansalaista kohdellaan tällä tavalla ei voi olla elinvoimainen ikuisesti.

        Terveisin suomen puolustusvoimien reservin-kersantti ja kahden eri kamppailulajin aktiivinen harrastaja, sekä suomen valtion töissä kaksi vuotta ollut ihminen.

        No niin, jos kerran jokainen saa tarkistaa kaikki tietonsa poliisin rekistereistä, niin tilaa Supon tekemä turvallisuuselvitys ja laita se sanasta sanaan tänne. Jos sitä ei saa tilata, niin voinet ainakin kertoa, mitä siinä lukee, onko sinulla siihen kanttia ?


      • Alkuperäin.
        12****** kirjoitti:

        No niin, jos kerran jokainen saa tarkistaa kaikki tietonsa poliisin rekistereistä, niin tilaa Supon tekemä turvallisuuselvitys ja laita se sanasta sanaan tänne. Jos sitä ei saa tilata, niin voinet ainakin kertoa, mitä siinä lukee, onko sinulla siihen kanttia ?

        Se ei merkinnyt mitään, että olen tehnyt kaksi vuotta moitteetonta työtä suomen hyväksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen saanut entiseltä esimieheltäni kunniamaininnan vaikean ja vaarallisen tilanteen hoitamisesta. Se ei merkinnyt mitään, että olen kuluttanut elämästäni 12kk suorittaen asepalvelukseen ja ylenin reservin kersantiksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen kerran työtehtävieni takia joutunut hyökkäyksen kohteeksi, jossa minulta lohkesi hammas. Se ei merkinnyt mitään, että olen voittanut useita mitaleita muutamista urheilulajeista.

        Papereihin vain leimat ja asia tiedoksi potkua vain kiitos ja näkemiin sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät ole ikinä nähneet minua tai nähneet miten olen työni hoitanut. Se oli kohtaloni syynä paperilappunen turvallisuus selvityksessä ilmenneet seikat. Mitään oikeaa vikaa työtehtävieni suorittamisessa kukaan ei koskaan pystynyt osoittamaan tai mitään mahdollisuutta näitä päätöksiä vastaan puolustautumiseen ei ollut. Tässä oikeusvaltiossa. Ainoa kiitos, jonka tekemästäni työstä ja uhrauksista tämän valtion hyväksi oli, että lähdes vain kävelemään.

        Entisistä työtovereista osa ei ole edes tajunnut kohtaloani, sillä pari viikkoa sitten sain puhelun vanhalta työtoverilta, joka kyseli tulenko takaisin joku päivä. Monet jäivät siihen uskoon, että lähdin omasta halustani. En viitsinyt korjata hänelle, että asioiden oikea laita tapauksessani on, että minulla ei ole enää ikinä paluuta vanhoihin töihini missään muodossa. Joidenkin vanhojen työtovereiden joukossa olen ollut pidetty henkilö, mutta eipä asia heille kuulu ja eivät he voi tietää tai vaikuttaa asiaani millään tavalla.

        Poliisia en vihaa, mutta vihaan sitä toiminta tapaa, jolla urastani tehtiin selvää jälkeä tuosta vain. Itse asiassa nykyisessä työssäni HS jakajana joudun soittelemaan poliisia paikalle kuukausittain, koska ihmiset hakkaavat toisiaan yössä, joku tekee ilkivaltaa. Kun on joka yö liikenteessä näkee paljon kaikenlaista. Nykyinen uusi elämäni ei kuitenkaan ole enää mitään hyvää elämää vaan pikemminkin selviämistä pienellä mitättömällä palkalla ja arvostuksella. Tähän työhön kuitenkin kelpasin heti sen jälkeen kun tuli potkut perseelle vanhoista hommista. Tulevaisuutta tässä työssä ei ole, koska rahat mitä verojen jälkeen jää käteen riittävät juuri ja juuri vuokraan, pakollisiin laskuihin ja ruokaan.

        Tämä on minun tarinani, ei kenenkään sitä tarvitse uskoa, mutta valtio jossa minua epärehellisemmät ihmiset menestyvät ja rehelliset ihmiset lyödään maahan. Ei voi olla elinkelpoinen ja joku päivä tulee vielä maksun aika kaikille korkeuksissa eläville ja epäoikeudenmukaisuudella asemansa saavuttaneille, jotka ovat lyöneet maahan rehellisiä ihmisiä. Minun omatuntoni on puhdas muutamia pieniä mokia lukuun ottamatta, joita olen elämässäni tehnyt ja rehellisesti myöntänyt näin toimineeni, mutta minun tekoni ovat pieniä heihin verrattuna, jotka vääryydellä ovat lainkin muuttaneet omia etuoikeuksiaan ajavaksi. Ilman todellista oikeutta ei ole elinkelpoista valtiota ja sen joutuu ennen pitkää kovinkin Suomistoliittoon uskova näkemään kun asiat menevät huonompaan suuntaan.


      • jauhaa telkussa
        Alkuperäin. kirjoitti:

        Se ei merkinnyt mitään, että olen tehnyt kaksi vuotta moitteetonta työtä suomen hyväksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen saanut entiseltä esimieheltäni kunniamaininnan vaikean ja vaarallisen tilanteen hoitamisesta. Se ei merkinnyt mitään, että olen kuluttanut elämästäni 12kk suorittaen asepalvelukseen ja ylenin reservin kersantiksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen kerran työtehtävieni takia joutunut hyökkäyksen kohteeksi, jossa minulta lohkesi hammas. Se ei merkinnyt mitään, että olen voittanut useita mitaleita muutamista urheilulajeista.

        Papereihin vain leimat ja asia tiedoksi potkua vain kiitos ja näkemiin sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät ole ikinä nähneet minua tai nähneet miten olen työni hoitanut. Se oli kohtaloni syynä paperilappunen turvallisuus selvityksessä ilmenneet seikat. Mitään oikeaa vikaa työtehtävieni suorittamisessa kukaan ei koskaan pystynyt osoittamaan tai mitään mahdollisuutta näitä päätöksiä vastaan puolustautumiseen ei ollut. Tässä oikeusvaltiossa. Ainoa kiitos, jonka tekemästäni työstä ja uhrauksista tämän valtion hyväksi oli, että lähdes vain kävelemään.

        Entisistä työtovereista osa ei ole edes tajunnut kohtaloani, sillä pari viikkoa sitten sain puhelun vanhalta työtoverilta, joka kyseli tulenko takaisin joku päivä. Monet jäivät siihen uskoon, että lähdin omasta halustani. En viitsinyt korjata hänelle, että asioiden oikea laita tapauksessani on, että minulla ei ole enää ikinä paluuta vanhoihin töihini missään muodossa. Joidenkin vanhojen työtovereiden joukossa olen ollut pidetty henkilö, mutta eipä asia heille kuulu ja eivät he voi tietää tai vaikuttaa asiaani millään tavalla.

        Poliisia en vihaa, mutta vihaan sitä toiminta tapaa, jolla urastani tehtiin selvää jälkeä tuosta vain. Itse asiassa nykyisessä työssäni HS jakajana joudun soittelemaan poliisia paikalle kuukausittain, koska ihmiset hakkaavat toisiaan yössä, joku tekee ilkivaltaa. Kun on joka yö liikenteessä näkee paljon kaikenlaista. Nykyinen uusi elämäni ei kuitenkaan ole enää mitään hyvää elämää vaan pikemminkin selviämistä pienellä mitättömällä palkalla ja arvostuksella. Tähän työhön kuitenkin kelpasin heti sen jälkeen kun tuli potkut perseelle vanhoista hommista. Tulevaisuutta tässä työssä ei ole, koska rahat mitä verojen jälkeen jää käteen riittävät juuri ja juuri vuokraan, pakollisiin laskuihin ja ruokaan.

        Tämä on minun tarinani, ei kenenkään sitä tarvitse uskoa, mutta valtio jossa minua epärehellisemmät ihmiset menestyvät ja rehelliset ihmiset lyödään maahan. Ei voi olla elinkelpoinen ja joku päivä tulee vielä maksun aika kaikille korkeuksissa eläville ja epäoikeudenmukaisuudella asemansa saavuttaneille, jotka ovat lyöneet maahan rehellisiä ihmisiä. Minun omatuntoni on puhdas muutamia pieniä mokia lukuun ottamatta, joita olen elämässäni tehnyt ja rehellisesti myöntänyt näin toimineeni, mutta minun tekoni ovat pieniä heihin verrattuna, jotka vääryydellä ovat lainkin muuttaneet omia etuoikeuksiaan ajavaksi. Ilman todellista oikeutta ei ole elinkelpoista valtiota ja sen joutuu ennen pitkää kovinkin Suomistoliittoon uskova näkemään kun asiat menevät huonompaan suuntaan.

        kuinka syrjäytyminen pitää estää. Ja sitten supo syrjäyttää ja katkeroittaa tällä tavoin.


      • ............
        Alkuperäin. kirjoitti:

        Se ei merkinnyt mitään, että olen tehnyt kaksi vuotta moitteetonta työtä suomen hyväksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen saanut entiseltä esimieheltäni kunniamaininnan vaikean ja vaarallisen tilanteen hoitamisesta. Se ei merkinnyt mitään, että olen kuluttanut elämästäni 12kk suorittaen asepalvelukseen ja ylenin reservin kersantiksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen kerran työtehtävieni takia joutunut hyökkäyksen kohteeksi, jossa minulta lohkesi hammas. Se ei merkinnyt mitään, että olen voittanut useita mitaleita muutamista urheilulajeista.

        Papereihin vain leimat ja asia tiedoksi potkua vain kiitos ja näkemiin sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät ole ikinä nähneet minua tai nähneet miten olen työni hoitanut. Se oli kohtaloni syynä paperilappunen turvallisuus selvityksessä ilmenneet seikat. Mitään oikeaa vikaa työtehtävieni suorittamisessa kukaan ei koskaan pystynyt osoittamaan tai mitään mahdollisuutta näitä päätöksiä vastaan puolustautumiseen ei ollut. Tässä oikeusvaltiossa. Ainoa kiitos, jonka tekemästäni työstä ja uhrauksista tämän valtion hyväksi oli, että lähdes vain kävelemään.

        Entisistä työtovereista osa ei ole edes tajunnut kohtaloani, sillä pari viikkoa sitten sain puhelun vanhalta työtoverilta, joka kyseli tulenko takaisin joku päivä. Monet jäivät siihen uskoon, että lähdin omasta halustani. En viitsinyt korjata hänelle, että asioiden oikea laita tapauksessani on, että minulla ei ole enää ikinä paluuta vanhoihin töihini missään muodossa. Joidenkin vanhojen työtovereiden joukossa olen ollut pidetty henkilö, mutta eipä asia heille kuulu ja eivät he voi tietää tai vaikuttaa asiaani millään tavalla.

        Poliisia en vihaa, mutta vihaan sitä toiminta tapaa, jolla urastani tehtiin selvää jälkeä tuosta vain. Itse asiassa nykyisessä työssäni HS jakajana joudun soittelemaan poliisia paikalle kuukausittain, koska ihmiset hakkaavat toisiaan yössä, joku tekee ilkivaltaa. Kun on joka yö liikenteessä näkee paljon kaikenlaista. Nykyinen uusi elämäni ei kuitenkaan ole enää mitään hyvää elämää vaan pikemminkin selviämistä pienellä mitättömällä palkalla ja arvostuksella. Tähän työhön kuitenkin kelpasin heti sen jälkeen kun tuli potkut perseelle vanhoista hommista. Tulevaisuutta tässä työssä ei ole, koska rahat mitä verojen jälkeen jää käteen riittävät juuri ja juuri vuokraan, pakollisiin laskuihin ja ruokaan.

        Tämä on minun tarinani, ei kenenkään sitä tarvitse uskoa, mutta valtio jossa minua epärehellisemmät ihmiset menestyvät ja rehelliset ihmiset lyödään maahan. Ei voi olla elinkelpoinen ja joku päivä tulee vielä maksun aika kaikille korkeuksissa eläville ja epäoikeudenmukaisuudella asemansa saavuttaneille, jotka ovat lyöneet maahan rehellisiä ihmisiä. Minun omatuntoni on puhdas muutamia pieniä mokia lukuun ottamatta, joita olen elämässäni tehnyt ja rehellisesti myöntänyt näin toimineeni, mutta minun tekoni ovat pieniä heihin verrattuna, jotka vääryydellä ovat lainkin muuttaneet omia etuoikeuksiaan ajavaksi. Ilman todellista oikeutta ei ole elinkelpoista valtiota ja sen joutuu ennen pitkää kovinkin Suomistoliittoon uskova näkemään kun asiat menevät huonompaan suuntaan.

        Kerro nyt vihdoin, mikä on todellinen syy ininääsi. Vai, oletko samanlainen, kuin se töhrijä, joka kerran palstalla inisi, että hänen elämänsä on pilalla, kun on 100.000 euron korvaukset maksettavana ja korot juoksee koko ajan. Töihin ei kannata ikinä edes yrittää.


      • rauha on ihan hyvä
        ............ kirjoitti:

        Kerro nyt vihdoin, mikä on todellinen syy ininääsi. Vai, oletko samanlainen, kuin se töhrijä, joka kerran palstalla inisi, että hänen elämänsä on pilalla, kun on 100.000 euron korvaukset maksettavana ja korot juoksee koko ajan. Töihin ei kannata ikinä edes yrittää.

        *en jaksanut lukea tuota komentoimaasi juttua*

        Mutta aloita sinäkin pikkupoliisinpalvoja nyt jo vuodenvaihteen vietto.....................


      • ::::::
        rauha on ihan hyvä kirjoitti:

        *en jaksanut lukea tuota komentoimaasi juttua*

        Mutta aloita sinäkin pikkupoliisinpalvoja nyt jo vuodenvaihteen vietto.....................

        Vakiohäirikkö, olet iljettävä ihminen.


      • Alkuperäin.
        jauhaa telkussa kirjoitti:

        kuinka syrjäytyminen pitää estää. Ja sitten supo syrjäyttää ja katkeroittaa tällä tavoin.

        "kuinka syrjäytyminen pitää estää. Ja sitten supo syrjäyttää ja katkeroittaa tällä tavoin. "

        Entisessä työpaikassani, sieltä mistä SUPO järjesti potkut perseelle, on muuten töissä paljon törkeämpiin juttuihin syyllistyneitä henkilöitä vakituisina virkamiehinä kuin mitä itse olen elämässäni syyllistynyt. Jos ruvetaan tutkimaan mitä henkilökunnan pikkujouluissa on tapahtunut, esim. sieltä saattaisi löytyä ainakin yksi raiskaustapaus, sekä useampia pahoinpitelyitä, joita ei ole koskaan saatettu poliisin tutkittavaksi.

        Lisäksi tiedän kahden eri henkilön syyllistyneen mm. seksin ostoon sekä suomessa, että thaimaassa. Tämän lisäksi entisessä työpaikassani on muutama henkilö jotka ovat olleet humalassa töissä. Muutamien henkilöiden tiedän varastaneen valtion omaisuutta oman mökkinsä kunnostamiseen. Lisäksi minulla on tietoa siitä, että entinen esimieheni on jättänyt tekemättä lakisääteisiä tarkastuksia ja ulkopuolisen tarkastuksen uhatessa väärentänyt useanvuoden tarkastusraportit yönaikana.

        Ruvetkaahan vain heittelemään Suomistoliittoon uskovat niitä kiviänne minua kohti jos niin nuhteettomia itse olette minuun verrattuna. Totuus uskomastanne järjestelmästä saattaa olla jotain ihan muuta kuin mihin kuvittelette. En väitä, että kaikki siinä laitoksessa olisivat rötöstelleet, mutta useimmat heistä tietävät näistä tässä viestissä mainitsemistani asioista siitä olen 100% varma. Eri asia tietysti on pelaako muisti heillä yhtä hyvin kuin minulla.

        Puhumattakaan siiten miten asioiden huonolla suunnitetaululla hukataan veronmaksajien rahoja satojatuhansia euroja vuodessa erääseen täysin turhaan. Tästä minulla on näyttöä ehkä kaikista eniten näistä tässä viestissä esittämistäni väitteistä.

        Eivät ne minun muutamat pienet töppäilyt ole kuin aivan mitättömiä juttuja siihen millaisia henkilöitä tälläkin hetkellä nostavat palkkaa vakituisina virkamiehinä Suomen valtiolta. Paikasta, jossa olin töissä kaksi vuotta saattaakin löytyä ihan uusia puolia kun alkaa vähän pintaa raaputtaa ja alkaa puhua liikaa. Joskus sinne olisi hyvä tehdä pesänselvitys. Tosin eri asia on kiinnostaako hyväveli verkostoon kuuluvia aidosti selvitellä omia pesiään.

        En ole koskaan ymmärtänyt millä perusteella minusta tässä järjestelmässä tehdään ”konnaa”, koska minä olen rehellinen ihminen ja puhun aina totta. Minulla ei ole muistissa vikaa, eikä minun tarvitse kieroilla tai suojella muita.

        Jos minulle käy niin, että turhaudun suomistoliittoon ja joudun oikeuteen töppäiltyäni, niin varmaa on, että puhun kuin papukaija kaikki näkemykseni näistä henkilöistä vaikka en uskokaan, että se johtaa mihinkään. Ei yksi ihminen voi tuolle Suomistoliiton järjestelmälle yhtään mitään.

        Katsokaahan vain ja seuratkaa lehtikirjoittelua jos vaikka uusia skandaaleja tulisi julkisuuteen. En väitä, että tulisi, mutta elämme kiinnostavia aikoja sanoi pappi kun saarnaansa piti.


      • se on ymmärrettävää
        :::::: kirjoitti:

        Vakiohäirikkö, olet iljettävä ihminen.

        Meidän kaikkien omalta pikku poliisinpalvojalta meni jälleen kerran "hermot"

        Tosin se ei varmaan ollut kenellekkään yllätys, lapsilta palaa "sulakkeet" helposti!


        Hyvää uutta


      • Törky johtaa
        jauhaa telkussa kirjoitti:

        kuinka syrjäytyminen pitää estää. Ja sitten supo syrjäyttää ja katkeroittaa tällä tavoin.

        Pääteron ylinopeus oli törkeä liikenteen vaarantaminen. Vaan eiköpähän päätero ole vain nostattamassa eläkkeen perusteena oleva ansiotansa. Ennustan että pt on eläkkeellä 2 vuoden sisällä. Päätero ei pääsisi poliisikouluun eikä armeijassa aliupseerikouluun, mutta kelpaa johtamaan miliisilaitosta. Pääteron asemassa tuskin niin suurta kolttosta voi tehdä että joutuisi viralta pantavaksi.


      • htrgg
        toinen kieltäytyjä kirjoitti:

        Se on jännä juttu, että jonkun kauan sitten sattuneen pikku kapakkatappelun takia menee työpaikka kun asia selviää turvallisuusselvityksessä. Vielä naurettavampaa on jos työpaikka menee jonkun ylinopeussakon takia kun sakko näkyy turvaselvityksessä. Se nyt on jonkun rekkakuskin kohdalla ihan sama jos on vetänyt vaikka useammankin kerran jotakuta jossain turpaan, ei se työhön vaikuta mitenkään eikä saisi vaikuttaa työnsaantiin myöhemmin.

        En varmaan itsekään saa YHDEN SAKON takia töitä paikasta jossa tehdään turvallisuusselvitys. Ajoin ylinopeutta, enkä ole syypää mihinkään. Ei vaan kiinnostanut katsoa kylttejä tien sivussa ja oli hieman kiire kotiin. Siitä saa sitten sakot joiden jälkeen ei saa töitäkään kun ei ole rekisteri "puhdas". Joku järki pitäisi yhteiskunnassa olla. Yksi liikennesakko ei saa tuhota ihmisen tulevaisuutta.

        No, nytpä turvallisuusselvitystiedoissani näkyy myös maanpetoksen suunnittelu, totaalikieltäytyminen ja epäilyttävän leima koska rupesin kerralla koko yhteiskunnan viholliseksi saatuani sakot. Juttu on niin, että en ole enää käytettävissä maanpuolustukseen. Jos saan sakot rankaisen yhteiskuntaa siitä varmasti, minulle ei sakkoja jaella turhan takia.

        Poliisi on syypää sakkooni, en minä. En minä voi sille mitään jos tien sivussa on nopeusrajoituskyltti jota en sattunut näkemään kun en katso autosta ympärilleni koko aikaa. Eikä kiinnosta vahdata jotain rajoituskylttejä silmä kovana. Liikennesäännöt eivät saa eivätkä voi olla absoluuttisen joustamattomat. Jos rajoitus on 40 km/h, pitää voida ajaa noin 50-60 km/h ilman sakon saamisen vaaraa. Ja poliisin PITÄÄ ymmärtää jos kansalainen ei ole kerta kaikkiaan nähnyt rajoituskylttiä, koska ei ole ehtinyt katsomaan ulos autosta joka puolelle. Tarkkailin moottorin lämpöä kun tiesin öljyn olevan vähissä, ulos en ylinopeushetkellä edes katsonut kuin juuri ja juuri sen verran että pysyn kaistalla.
        Ei kukaan katso autosta ulos tehdessään jotain muuta samalla. Jos laitat GPS:ään tietoja sisään, et katso tarkkaan ulos. Jos vaihdat radion kanavaa, et katso tarkkaan ulos autosta. Jos satut näpyttämään vaikka kännykkää samalla, et katso 100%:n tarkasti ulos. Ylipäätään ajaessa sattuu usein tilanteita, joissa ei voi eikä ole aikaa katsoa ulos varsinkaan kovin tarkkaan. Se pitäisi perkele poliisinkin ymmärtää. Jokaista kylttiä ei voi nähdä, eikä kaikkien alueiden nopeusrajoitusta voi tietää. Se on poliisille kätevä sakkorysä.

        En tule kerta kaikkiaan tekemään tämän yhteiskunnan eteen yhtään mitään, en millään ehdoilla enkä koskaan enää. Ehtoni osallistumiseen on se, että sakkoni peruutetaan ja sakot poistetaan rekisteristäni, lisäksi vaadin virallisen asevelvollisuudesta vapauttavan paperin rangaistuksena tälle yhteiskunnalle. Sen jälkeen voin ehkä suostua osallistumaan vapaaehtoisesti maanpuolustukseen.

        seliseliseli.

        Jos todella olet noin huono kuski, kuin kuvailet niin lopeta ihmeessä autoileminen ennekuin tapat itsesi tai jonkun muun.

        Ei sinulta kukaan mitään tälle yhteyskunnalle haluakaan. Korkeintaan kuskaamme sinut miinanpolkijaksi jos isoon pilliin vielä puhalletaan. Eikä sinulta silloin kysytä, haluatko.

        Muistahan nyt sitten lopettaa myöskin ottaminen tältä yhteiskunnalta jos et kerran mitään annakaan. Marsmars katkaisemaan työttömyystuen ja muiden kuppaamiesi etuisuuksien maksaminen.
        Oikeastaan voisit jo nyt muuttaa vaikka sinne Venäjälle, jonne olet monessa aiemmassa ininässäsi uhannut lähteä heti sodan tullen.


      • g5refd
        Alkuperäin. kirjoitti:

        Se ei merkinnyt mitään, että olen tehnyt kaksi vuotta moitteetonta työtä suomen hyväksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen saanut entiseltä esimieheltäni kunniamaininnan vaikean ja vaarallisen tilanteen hoitamisesta. Se ei merkinnyt mitään, että olen kuluttanut elämästäni 12kk suorittaen asepalvelukseen ja ylenin reservin kersantiksi. Se ei merkinnyt mitään, että olen kerran työtehtävieni takia joutunut hyökkäyksen kohteeksi, jossa minulta lohkesi hammas. Se ei merkinnyt mitään, että olen voittanut useita mitaleita muutamista urheilulajeista.

        Papereihin vain leimat ja asia tiedoksi potkua vain kiitos ja näkemiin sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät ole ikinä nähneet minua tai nähneet miten olen työni hoitanut. Se oli kohtaloni syynä paperilappunen turvallisuus selvityksessä ilmenneet seikat. Mitään oikeaa vikaa työtehtävieni suorittamisessa kukaan ei koskaan pystynyt osoittamaan tai mitään mahdollisuutta näitä päätöksiä vastaan puolustautumiseen ei ollut. Tässä oikeusvaltiossa. Ainoa kiitos, jonka tekemästäni työstä ja uhrauksista tämän valtion hyväksi oli, että lähdes vain kävelemään.

        Entisistä työtovereista osa ei ole edes tajunnut kohtaloani, sillä pari viikkoa sitten sain puhelun vanhalta työtoverilta, joka kyseli tulenko takaisin joku päivä. Monet jäivät siihen uskoon, että lähdin omasta halustani. En viitsinyt korjata hänelle, että asioiden oikea laita tapauksessani on, että minulla ei ole enää ikinä paluuta vanhoihin töihini missään muodossa. Joidenkin vanhojen työtovereiden joukossa olen ollut pidetty henkilö, mutta eipä asia heille kuulu ja eivät he voi tietää tai vaikuttaa asiaani millään tavalla.

        Poliisia en vihaa, mutta vihaan sitä toiminta tapaa, jolla urastani tehtiin selvää jälkeä tuosta vain. Itse asiassa nykyisessä työssäni HS jakajana joudun soittelemaan poliisia paikalle kuukausittain, koska ihmiset hakkaavat toisiaan yössä, joku tekee ilkivaltaa. Kun on joka yö liikenteessä näkee paljon kaikenlaista. Nykyinen uusi elämäni ei kuitenkaan ole enää mitään hyvää elämää vaan pikemminkin selviämistä pienellä mitättömällä palkalla ja arvostuksella. Tähän työhön kuitenkin kelpasin heti sen jälkeen kun tuli potkut perseelle vanhoista hommista. Tulevaisuutta tässä työssä ei ole, koska rahat mitä verojen jälkeen jää käteen riittävät juuri ja juuri vuokraan, pakollisiin laskuihin ja ruokaan.

        Tämä on minun tarinani, ei kenenkään sitä tarvitse uskoa, mutta valtio jossa minua epärehellisemmät ihmiset menestyvät ja rehelliset ihmiset lyödään maahan. Ei voi olla elinkelpoinen ja joku päivä tulee vielä maksun aika kaikille korkeuksissa eläville ja epäoikeudenmukaisuudella asemansa saavuttaneille, jotka ovat lyöneet maahan rehellisiä ihmisiä. Minun omatuntoni on puhdas muutamia pieniä mokia lukuun ottamatta, joita olen elämässäni tehnyt ja rehellisesti myöntänyt näin toimineeni, mutta minun tekoni ovat pieniä heihin verrattuna, jotka vääryydellä ovat lainkin muuttaneet omia etuoikeuksiaan ajavaksi. Ilman todellista oikeutta ei ole elinkelpoista valtiota ja sen joutuu ennen pitkää kovinkin Suomistoliittoon uskova näkemään kun asiat menevät huonompaan suuntaan.

        kanttia laittaa yhtään faktaa pöytään. No olihan se odotettavissa. Provojahan nämä ovat. Totuutta ei siteeksikään yhdessäkään näistä valitusvirsistä.
        Johan sen paljastavat monet kohdat, joissa kirjoittajilla ei ole hajuakaan miten ne oikeasti olisivat jos kertomukset olisivat edes osaksi totta.


      • //77
        g5refd kirjoitti:

        kanttia laittaa yhtään faktaa pöytään. No olihan se odotettavissa. Provojahan nämä ovat. Totuutta ei siteeksikään yhdessäkään näistä valitusvirsistä.
        Johan sen paljastavat monet kohdat, joissa kirjoittajilla ei ole hajuakaan miten ne oikeasti olisivat jos kertomukset olisivat edes osaksi totta.

        Taidat itse pelätä oman asemasi puolesta, joka ei ole kiveen hakattu. Sitten kun totuus paljastuu asemasi alkaa horjua. Näiden kirjoitusten laatija ei hyödy nykyisestä järjestelmästä toisin kuin sinä. Sen takia se on rehellisempi.

        Se koira älähtää eniten johon fakta kalikka kalahtaa. Sen virsiä laulat kenen leipää syöt. Rehellisiä lopulta ovat vain he, jotka eivät hyödy mitään.


      • ghtrds
        //77 kirjoitti:

        Taidat itse pelätä oman asemasi puolesta, joka ei ole kiveen hakattu. Sitten kun totuus paljastuu asemasi alkaa horjua. Näiden kirjoitusten laatija ei hyödy nykyisestä järjestelmästä toisin kuin sinä. Sen takia se on rehellisempi.

        Se koira älähtää eniten johon fakta kalikka kalahtaa. Sen virsiä laulat kenen leipää syöt. Rehellisiä lopulta ovat vain he, jotka eivät hyödy mitään.

        Mitä hyötyä? En ole poliisi jos meinasit, että hyötyisin tästä sen puolesta tai pelkäisin asemani puolesta. Et tiedä asemastani mitään, mutta ei siihen vaikuta se, vaikka saisitte koko supon nurin.

        Ja mitä viimeiseen kappaleeseesi tulee niin yhtään faktaahan täällä ei ole esitetty...
        Mutta hienoja mietelauseita olet peräkkäin saanut. Vielä kun opettelet ymmärtämään mitä ne tarkoittavat.


      • jaksat jankuttaa !!
        ghtrds kirjoitti:

        Mitä hyötyä? En ole poliisi jos meinasit, että hyötyisin tästä sen puolesta tai pelkäisin asemani puolesta. Et tiedä asemastani mitään, mutta ei siihen vaikuta se, vaikka saisitte koko supon nurin.

        Ja mitä viimeiseen kappaleeseesi tulee niin yhtään faktaahan täällä ei ole esitetty...
        Mutta hienoja mietelauseita olet peräkkäin saanut. Vielä kun opettelet ymmärtämään mitä ne tarkoittavat.

        Tämä on keskustelupalsta, eikä mikään oikeudenkäynti. Sulla näyttää olevan sellainen asenne, että jos joku sanoo jotain sinun arvojesi vastaista, niin se on paskapuhetta, jos sitä ei täydellisillä todisteilla pysty varmentamaan. Maailmassa nyt vaan sattuu olemaan paljon asioita jotka ovat totta (faktaa), mutta niiden todistaminen on täysin mahdotonta. Jos sinulla ei ole faktaa millä pystyisit todistamaan muiden jutut paskapuheiksi, niin sinun olisi fiksumpaa olla ottamatta kantaa niiden todenperäisyyteen. Mutta asennevammasi ovat sinussa hallitsevia, ei fiksuus ja siksi väität toisten kirjoituksia valheeksi, vaikka et todellakaan tiedä mikä on totuus.

        Hyvä esimerkki on maken kirjoitukset, en todellakaan pysty ottamaan niiden todenperäisyyteen mitenkään kantaa, koska en ole nähnyt mitään faktoja puoleen enkä toiseen. Mikään ei todista, etteikö ne voisi olla totta, mutta mitään todisteita en ole nähnyt puolestakaan. Ainoat faktat on, että joku on ne jutut kirjoittanut ja elämänkokemukseni mukaan ne ovat täysin mahdollisia. Jotain päätelmiä voi tehdä myös siitä, ettei niitä ole poistettu. Uskoisin, että ne olisi poistettu jos ne olisivat täysin perättömiä, koska siinä tapauksessa ne olisivat rikkoneet lakia aika varmasti.


    • yhteistoimintaa

      supo yritti vetästä tuon Rusin apenkin vessanpöntöstä! Ja yhdelle ukulille tekasivat kelakorvausjutun kun suostunut supon vasikaksi.
      Viel elää vanha usko, sota-aikana 1941 ja sen jälkeen jopa norjalaisia pidätettyjä valpon ukot kävivät pieksämässä kirkkoniemen putkassa. Ja se oli sitä yhteystoimintaa aseveljien saksilaisten kanssa
      Norjalainen ukuli piti suomalaisia poliiseja kaikkein pahimpina kiduttajinaan! Lue Oula Silvennoisen kirja: Salaiset aseveljet

      • op

        Suopo on ollut oikeassa ei tälläisiä kitisiöitä kannata töihin päästää.

        Lumen luontikin on heille liian vaativa ja vastuullinen tehtävä.


      • Alkuperäin.
        op kirjoitti:

        Suopo on ollut oikeassa ei tälläisiä kitisiöitä kannata töihin päästää.

        Lumen luontikin on heille liian vaativa ja vastuullinen tehtävä.

        Niin onhan se selvää, että täydellistä suomistoliiton järjestelmää ei sovi arvostella, koska ikinä ei tapahdu virheitä, eikä vääryyksiä on oltava hiljaa, jotta täydellisen järjestelmän aisankannattajat eivät kiusaantuisi. Eivätkä täydellisyyteen uskovat joutuisi kohtaamaan uskomuksiensa vastaisia näkemyksiä.

        Kansa ja valtio, joka on kadottanut todellisen oikeudenmukaisuuden, ei ansaitse tulevaisuutta, se on luonnonlaki, jota ei enää kroonisella kieroilulla tai asioiden laiminlyömisellä pysty mitenkään ohittamaan. Oikeudenmukaisuuden kadottaminen, johtaa aina tavalla tai toisella lopulta umpikujaan.

        Vain oikeudenmukaisuudella voidaan elää valtiossa, jossa on tulevaisuus. Moni valtio on ennen Suomistoliittoa lakannut olemasta ja kadonnut historiaan. Valtiot kun ovat lopulta vain kuvitteellisia rakennelmia ja eräänlaisia mielikuvitusolentoja, jotka ovat olemassa vain niin kauan kuin on olemassa ihmisiä, jotka uskovat näihin kuvitteellisiin rakennelmiin. Valtioissa usein on myös ihmisiä, jotka ovat kohottaneet itsensä muita etuoikeutetumpaan asemaan ja kuvittelevat olevansa tämän mielikuvitus valtion todellinen selkäranka.

        Uskotko sinä vielä joulupukkiin ja mielikuvitus olentoon nimeltä suomi? Molemmat ovat todellisuudessa aivan ihan yhtä mielikuvituksesta luotuja asioita, joita ei ole oikeasti olemassa missään muualla kuin niihin uskovien ihmisten päässä. Suomen lippu on vain pala kangasta ommeltuna tiettyyn muotoon samalla tavalla kuin joulupukin puku on punainen ja lämmin.

        Koska valtiot ovat lopulta mielikuvitusolentoja kannattaisi kuluttaa vähän enemmän aikaa miettiäkseen sitä kuka ansaitsee ja mitä?


    • Anonyymi

      Täältäkin löytyy useita Emmedalen Meenan kaltaista juonittelijaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe