Virtalähdekkö menossa rikki.

antec1

Elikkäs jos ottaa virtalähteen töpselin seinästä irti ja laittaa takaisin niin 20min menee ennenkuin power nappi toimii ja kone käynnistyy olisiko virtalähde tiensä päässä.

2

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atk-huoltomies

      Vaikuttaisi olevan powerin elkot (elko = elektrolyyttikondensaattori) kuivuneen. Ei mitenkään harvinainen vika powereissa, itselläni käynyt samoin. Jos osaat kolvata ja osaat elektroniikan alkeet, voit vaihtaa kuivuneet elkot itsekin mutta jos et osaa eikä kukaan tuttusikaan niin halvemmaksi taitaa tulla ostaa uusi korjauttamisen sijaan. Itse operaatio ei ole suuren suuri eikä osat maksa juuri mitään (elkot on lähes ilmaisia, siis maksaa vain jonkun sentin kipale) mutta vaikka niiden vaihtamistyössäkään ei ole suuri vaiva niin huollot veloittaa niin pirusti alkavalta tunnilta, ts. jos vaihtoon menee vaikka 10-15 minsaa, maksat koko tunnilta ja se hinta on suolainen.

      Äh...nyt kyllä sahasin ammatillisessa mielessä omaa oksaani kun sanoin tuon neuvoni yllä. :D

      • antec1

        Kiitos vastauksesta.

        Korjausta täytyy miettiä kun naapurissa pysyy kolvi kädessä mutta sitä en tiedä tietääkö se mistä on kyse. Itsellä ei ainakaan ole mitään hajua. Kuinka monta elektrolyyttikondensaattoria pitänee vaihtaa 500w poweriin vai onko sitä mahdoton sanoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2158
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2025
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1740
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1552
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1170
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      993
    10. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      58
      935
    Aihe