Kuukautisten siirtämisestä...

Höhlä

Kun olen lähdössä 10 päivän matkalle torstaina, enkä tarkalleen ottaen tiedä millon menkat pitäis alkaa. Viime kierto oli 21 päivää ja sen mukaan menkkojen pitäis alkaa tiistaina, mutta luulenpa et ne alkaa vähän myöhemmin. Millon mä alkaisin syömään niitä pillereitä? Onko siitä haittaa jos ne menkat ei ees oo tulossakaan sen matkan aikana ja mä vaan mässytän niitä pillereitä? Ja onko siitä haittaa jos ne olis alkamassa vasta vaikka 7 päivän päästä mut mä oon syöny niitä pillereitä koko ajan...siirtyykö ne kuitenkin? Ja pillerit mulla jo on....
Muutenkin, millasia kokemuksia teillä on ollu siirrosta...että onko alkanu kesken kaiken tai ollu tiputtelua?

Yrittäkää ottaa tästä selvää vaikka se varmasti tulee oleen vaikeeta:D

10

1555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melinda

Itse aloin syömään siirtopillereitä sen mukaan, milloin oletin menkkojeni aikaisintaan alkavan. Saatoin siis aloittaa muutaman päivän liian aikaisin, mutta ei siitä ainakaan mitään haittaa ollut. Siirto onnistui muutenkin hyvin, ei tiputtelua tai muita sivuvaikutuksia. Menkat alkoi muutama päivä sen jälkeen, kun lopetin niiden pillerien syönnin.

• Höhlä

Toivotaan nyt sitten et se minunkin siirto onnistuu....

Mut kertokaahan lisää vielä...

• Ois tarpeen mullakin...

Saako ilman reseptiä? Miten siis toimivat? Kiitos tiedosta etukäteen!

• Melinda

Siirtopillereillä voi siirtää menkkoja, muistaakseni korkeintaan kolmella viikolla. Kätevät siis menkkojen siirtoon sellaiselle, joka ei syö e-pillereitä (joilla siis voi myös siirtää menkat).

Ei taida saada ilman reseptiä, joten pitää soittaa lääkärille tai käydä vastaanotolla. Mitään sisätutkimusta ei kuitenkaan tarvitse tehdä, tai mulle ei ainakaan tehty.

Mulla oli sellaiset pillerit (sorry, en muista nimeä), joiden syöminen aloitettiin muutama päivä ennen menkkojen alkamista. Niitä syötiin yksi päivässä. Arvioin alkamispäivän sen mukaan, milloin menkat aikaisintaan alkaisivat. Mulla siis oli epäsäännölliset menkat, joten en tiennyt tarkalleen, minä päivänä menkat alkaisivat. Sitten söin pillereitä niin kauan kuin halusin menkkoja siirtää. Pillerien syönnin lopetettuani menkat alkoi muutaman päivän jälkeen.

Kuten jo kirjoitin, siirto onnistui hyvin, mitään ongelmia ei ollut. Jos haluaa varmistaa sen, ettei tule tiputtelua tai jotain muita sivuoireita matkan, leirin tms. aikana (siis silloin, kun haluaa, ettei menkkoja ole), niin kannattaa siirtää jo edelliset kuukautiset.

Kuukautisten siirtämisestä on ollut keskustelua tällä palstalla aikaisemminkin, joten jos jaksaa selata vanhoja keskusteluja, niin niistä voi löytää lisää tietoa.

• vanha kettu
        Melinda kirjoitti:

Siirtopillereillä voi siirtää menkkoja, muistaakseni korkeintaan kolmella viikolla. Kätevät siis menkkojen siirtoon sellaiselle, joka ei syö e-pillereitä (joilla siis voi myös siirtää menkat).

Ei taida saada ilman reseptiä, joten pitää soittaa lääkärille tai käydä vastaanotolla. Mitään sisätutkimusta ei kuitenkaan tarvitse tehdä, tai mulle ei ainakaan tehty.

Mulla oli sellaiset pillerit (sorry, en muista nimeä), joiden syöminen aloitettiin muutama päivä ennen menkkojen alkamista. Niitä syötiin yksi päivässä. Arvioin alkamispäivän sen mukaan, milloin menkat aikaisintaan alkaisivat. Mulla siis oli epäsäännölliset menkat, joten en tiennyt tarkalleen, minä päivänä menkat alkaisivat. Sitten söin pillereitä niin kauan kuin halusin menkkoja siirtää. Pillerien syönnin lopetettuani menkat alkoi muutaman päivän jälkeen.

Kuten jo kirjoitin, siirto onnistui hyvin, mitään ongelmia ei ollut. Jos haluaa varmistaa sen, ettei tule tiputtelua tai jotain muita sivuoireita matkan, leirin tms. aikana (siis silloin, kun haluaa, ettei menkkoja ole), niin kannattaa siirtää jo edelliset kuukautiset.

Kuukautisten siirtämisestä on ollut keskustelua tällä palstalla aikaisemminkin, joten jos jaksaa selata vanhoja keskusteluja, niin niistä voi löytää lisää tietoa.

mulla samoja kokemuksi kuin sinulla, siirsin ne matkan aikaiset kuukautiset ja onnistui hyvin vaikka jotku sanovat ettei kannattas ku ne saattavat aiheuttaa liiallista virkeyttä, mut siitähän ei matkalla kait haittaa... ja epäsäännöllisiä menkkoja on vähän riskialtista siirtää ennakkoon mut matkalla ollessa ne ei varmasti tule ku syö pillereitä, reseptin sain soittamaqlla terveyskeskukseen neuvolaan josta terveydenhoitaja hoiti reseptin lääkäriltä ja apteekkiin suoraan, pikku paikkakunnalla helppoa:)

• Höhlä
        vanha kettu kirjoitti:

mulla samoja kokemuksi kuin sinulla, siirsin ne matkan aikaiset kuukautiset ja onnistui hyvin vaikka jotku sanovat ettei kannattas ku ne saattavat aiheuttaa liiallista virkeyttä, mut siitähän ei matkalla kait haittaa... ja epäsäännöllisiä menkkoja on vähän riskialtista siirtää ennakkoon mut matkalla ollessa ne ei varmasti tule ku syö pillereitä, reseptin sain soittamaqlla terveyskeskukseen neuvolaan josta terveydenhoitaja hoiti reseptin lääkäriltä ja apteekkiin suoraan, pikku paikkakunnalla helppoa:)

No mä sit taidan huomenna alkaa syömään niitä pillereitä...matkalle lähtö torstaina:)
        Toivon tosiaan et siirto onnistuu!
        Mulla on primolut nor-merkkisiä pillereitä. Sain kun terkkarilla oli valmiiksi jo resepti. Reseptin kanssa sit vaan hain apteekista ja makso n.10e. Helposti kävi, ei tarvinnu käydä lääkärissä tai mitään sellasta...

• yks vaan
        Höhlä kirjoitti:

No mä sit taidan huomenna alkaa syömään niitä pillereitä...matkalle lähtö torstaina:)
        Toivon tosiaan et siirto onnistuu!
        Mulla on primolut nor-merkkisiä pillereitä. Sain kun terkkarilla oli valmiiksi jo resepti. Reseptin kanssa sit vaan hain apteekista ja makso n.10e. Helposti kävi, ei tarvinnu käydä lääkärissä tai mitään sellasta...

ite meinasin kans et jos kokeilis siirtää ens kuun menkkoja kun oltas menossa kylpylään yhden seurankaa,nii ei tarvis siellä panikoida että alkaa nyt vaiko huomenna.. xD pelkään vaan että tulee jtn sivuoireita kun ekaa kertaa kokeilisin.. ja siis pitää mennä lääkärin kautta...? :)

• Höhlä

Nii tosiaan vielä että pitääkö se yks tabletti ottaa aina samaan aikaan? Ja onko ihan sama mihin aikaan vuorokaudesta sen ottaa? Että jos pari ekaa tablettia ottaa seitsemän aikaan aamulla ja sit seuraavat yhdeksän aikaan aamulla...onko haittaa? Vastauksia mahdollisimman nopeesti...

• tiukunen

Vuorokaudenajalla tarkalla kellonajalla *ei* ole merkitystä.

Hauskaa matkaa!

• Höhlä
        tiukunen kirjoitti:

Vuorokaudenajalla tarkalla kellonajalla *ei* ole merkitystä.

Hauskaa matkaa!

Pillereitä sit alotin tänään syömään:)
        Kiitos kaikista ohjeista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1154
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    8. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      517
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      487
    Aihe