Mulla on tuollainen reipas yli 1 vuotias tyttökissa, jolla kasvaa rintakehässä ylimääräinen "luu". Elikkä tuossa rintaluiden keskellä on sellainen tylppäkärkinen piikki, ja ei se mun mielestä kuuluis olla siinä, jos vertaa 2 muuhun kissaan.
Siskokin epäili ensin jotain rustoa, mutta kokeiltuaan tuli kanssa siihen tulokseen, että se on jonkin sortin liika luu. Onkohan se vaarallinen, siis meinaan, että pitäisköhän se leikkauttaa pois. Jos se tekee kasvuaan, niin sehän voi pahemmassa tapauksessa tulla nahan läpi?
Tarkoitus olis viedä tyttö leikkaukseen, mikä kastratio vai mikä se on. Tuli vaan mieleen että pitäiskö ensin mielummin hoitaa tuo "liikaluu" homma pois.
Muuten kissa on terve, eikä "luu" haitta mitään sen intoa ja liikkumista. Ja uskokaa tai älkää, se saa vieläkin tujut emon tissistä :) Yhteiset pesutunnit tietää, myös tissiruokintaa. Siitä tuskin on haittaa? Eiks äidin maito ole kuiteskin terveellisin juotava? ;)
Mutta tuo "luu"/luinen tylppäkärkinen piikki. Pitäisköhän se hoitaa pois ensin? Täällä pohjoisessa kun pelkkä lääkärillä käynti maksaa naurettavan summan ja ei hirveenä ole varaa kuiteskaan kaikkeen.
Toivottavasti saitte jotain selvää tuosta sepustuksesta ja jos jollain olis antaa jotain osviittaa.
Hyvää uutta vuotta kaikille!!!
Kissa ja liikaluu?
6
3454
Vastaukset
- Elena Anastasia
Tässä kissan luurangon kuvassa http://hyl.edu.hel.fi/~petri/petri/2005atk/Kotisivu/kuvat/muut/luuranko006.jpg kohdassa missä on teksti rintalasta ja näkyy pieni "nyppylä" niin tuntuuko tuo liikaluu siinä? Jos tuntuu niin kyseessä on melko harmiton rintalastakoukku. Kissa ei siitä mitenkään kärsi ja se voi jopa ajan kanssa mennä pois.
Periaatteessa se voidaan kiruugisesti poistaa, mutta sterilointi olisi ainakin minulla numero ykkösenä.- Nichya
kohtaa se "tynkä" on, eikä siitä näytä olevan haittaa. Tuo sterilointi on kyllä pakko tehdä, vaikka sisäkissa onkin. Onhan se kissalla sitten helpompaa ja itsekin saa nakkua yö unet rauhassa.
Kiitoksia informaatiosta.
- halivali
rintalastakoukku tai muu rintalastan epämuodostuma. Jos ei se kissaa haittaa ei tarvitse välittää. Kissan vanhemmilla ei kuitenkaan kannata enää tehdä pentuja eikä myöskään tällä kissalla tai sen sisaruksila, koska vika on periytyvä ja voi ilmetä myös paljon vaarallisemmassa muodossa.
- Nichya
tarkoitus teettää pentuja näillä kissoilla. Tää pienin onkin ihan sisäkissa. Emokaan ei ole päässyt ulos kuin valjoissa ja viimeksi kun se karkasi ulos, niin senhän saattoi arvatakin lopputuloksen. Leikattava sekin pitää.
Kiitoksia vastauksesta.
- Nichya
Nyt on meidän pikku Laran "liikaluu" on kuihtunut pois. Enään pikkunen nyppylä muistuttaa siitä, mutta sitä ei hirveenä rapsuttaessa edes huomaa. Ensin se muuttui sellaiseksi liikkuvaksi rustomaiseksi ja nyt se on lähes olematon.
- Anonyymi
Omalla katilla kans semmonen outo luu rinnassa. En oo ennen ees huomannu mut tos rupesin tunnusteleen. Toivottavasti kuuluu kissaan eikä ole mikään kasvain. 😕
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671597Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801255- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171128TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891014Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852