Kani syö johtoja!

Trittylee

Mun kani syö johtoja, miten voin mitenkää ehkäistä? Olen laittanut johdot piiloon, teippannu, pistäny ylös, kaikkee mahdollista. silti se rikkoo johtoja, jo kolmas krt pit viedä laite korjattavaksi johdon takia. Kuulin, ett etikkaa voi voidella johtoihin, niin se haju torjuu kanin syömästä johtoja? Onko näin?

6

3860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanit

Anna sen nakertaa voimavirtajohtoa, se tepsi meidän Säihkylle:)

• Anzi

Erittäin huono neuvo....

• Anzi

Meillä on suojattu kaikki johdot juomavesiletkulla. muutamaan piuhaan ollaan käytetty paineilmaletkua. Juomavesiletku maksaa noin 35 senttiä metri. Ollaan halkaistu se pituus suuntaan ja sen jälkeen sinne saa johdot hyvin ja piiloon. Letkut olleet miellä testissä nyt 2 kk..ja yksikään kani ei ole mennyt läpi

• rsca

Mun kani syö myös johtoja, on itseasiassa tälläkin hetkellä videot pimeenä, antennijohto hyvinkin raiskatun näkönen ja nintendo on entinen.
      Ainoo keino on pitää sitä vapaana vaan silloin ku ite voi koko ajan pitää kania silmällä. Aluks pidin kania jatkuvasti vapaana, mut ehkä se mielummin saa olla häkissä, ku et se tuhois koko kämpän pala palalta..:)

• Hassukani

Meidän jörriskä on aina vapaana eikä enää syö johtoja. Ratkaisuksi seuraavaa: johdot ylös siten että kani pääsee niiden ali normaalisti kulkemaan. Jos kani ei saa johtoa siirretyksi pois tieltä niin se katkaisee sen niin kuin juuren kaivamastaan onkalosta. Mitä et voi nostaa ylös niin mattojen alle tai sellaisten huonekalujen taakse minne kani ei pääse. Ja ne mitä et muuten saa piiloon niin teippaa lattiaan tai seinään kiinni. Yhtään johtoa ei ole katkennut tai pureskeltu n. neljään kuukauteen kun huomasimme tehdä tuon.

• kati

Mun pupu on järsii kaikki kans mikä eteen tulee.... paidat, lakanat, tyynyt, peitot, kännykän johdon, tv:n johdon, videon johdon,.... sohvaan se on järsiny 10 cm reiän,tapetista on vähä väliä pala pois.......se järsii KAIKKI...,
        ei riitä että johdot on saanu piilotettua....
        se keksii aina jotai muuta.
        Sit jos annan sille jotai vartavasten järsittäväksi esim. vessaperirullia...., nii kiinnostus niitten jyrsimiseen lopahtaa hyvinkin äkkiä, koska se on luvallista...

Joskus musta tuntuu että se tekee kaikkee kiellettyy vaan kerjätäkseen huomiota..... Tai sit mä on ollu sille liian lepsu. Oon aina torunu sitä, ääntä pikkasen korotettuna...pitäis varmaan ottaa vesiruutta käyttöön? Olisko kellään parempia ehdotuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1405
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1184
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      925
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe