Olemme uusioperhe.
Minulla on yksi lapsi ed liitosta. Lapsen isä on narsisti.
Voisiko nykyinen aviomieheni "ottaa lapsen nimiinsä" jotta meidän elämä olisi helpompaa (ei tarviis olla tekemisissä eksän kanssa, joka on aiheuttanut paljon huolta toiminnallaan jne)
Tyhmä kysymys?
5
487
Vastaukset
- ennakoimatonta
Jos miehesi adoptoi lapsen, pitää siihen varmaan olla isän suostumus. Silloin kannattaa varoa ettei itse menetä lasta niin että hänestä tulee ainoastaan miehesi lapsi. Näinkin on käynyt. Jos miehesi adoptoi lapsesi ja eroatte, niin voi olla, että lapsi päätyykin miehesi luokse asumaan, koska hän on silloin lapsen laillinen huoltaja. Et ole silloin minkäännäköisessä etuasemassa.
- mikko_n_75
Jos biologinen isä hyväksyy lapsensa luovuttamisen adoptioon, niin silloin ei ole mitenkään "ennakoimatonta", tuleeko adoptiossa sinusta ja miehestäsi molemmista lapsen vanhempia, vai ainoastaan miehestäsi (erittäin epätoivottavaa). Tilanne on nimittäin se, että Suomessa saavat ainoastaan avioparit ja nyttemmin rekisteröidyt parit adoptoida sisäisesti puolisonsa lapsen, avoparit eivät näin saa tehdä. Jos olet miehesi kanssa laillisesti naimisissa, niin silloin mahdollinen adoptio toteutettaisiin tietenkin sisäisenä adoptiona.
Älä kuitenkaan ylläty, jos biologinen isä kieltäytyy antamasta lupaa adoptioon. Silloin ei nykykäytännöin ole Suomessa adoptio mahdollinen ilman erityisperusteita. Adoptioita ei voi tehdä vain aikuisten mielijohteiden ja käytännön järjestelyjen mukaan, vaan adoption erityinen oikeudellinen merkitys ja purkamattomuus vaativat poikkeuksellisen suurta harkintaa siitä, mikä vastaa lapsen etua. Kuten joku huomautti, jos olette adoptoineet lapsen, niin lapsi on yhteisenne siinäkin tapauksessa, että teillä tulisi avioero.
- piste,
biologinen isä anna siihen lupaa.
- saman kokenut
Ikävää ,että ensimmäinen liittosi kariutui. Jotain outoa on Sinussakin, miten luonnehtisit itseäsi. MIksi annoit vai annoitko alistaa itseäsi. Entä nykyinen liittosi, ovatko valtarakennelmat kuunnossa ? Vai oletko liiankin dominoiva tai alistuva.
yst terv saman kokenut- potaskapolle
Vaippa vinossa??? Särähti korvaan nuo "valtarakennelmat ". Mitähän tuokin liene tarkoittaa??? Enpä ole suomen kielessä moiseen sanaan ikinä törmännytkään. Ja mikä parasta ja aika ironistakin, että nyt tuntuu jo itsellänikin olevan vaippa pois paikoiltaan. Heh,heh...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611040Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12989Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ160966Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781- 77715
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121714