Mitä tehdä.....

Pimatsu

Mitä kannattas tehdä ku alkaa olla ideat vähissä?Meillä on cokerspanieli ja landseernarttu ja tänään ne otti taas yhteen.Pienempi sai purema vammoja ja minäkin sain osuman jalkaan ku yritin mennä väliin.Meillä on myös vauva joten alkaa pelottaa miten landseer suhtautuu sit tyttöön ku hän alkaa ryömiä.Pienen koiran kanssa pärjäisi hyvin mut mistä löytää hyvä koti Fannylle ( landseerille)....Se on kuitenki äidin omakulta mut jotain on pakko keksiä.....

6

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piia

      Älä ainakaan mene väliin, jos taistelevat!

      Missä tilanteessa nahistelut alkavat? Minkä ikäisiä koirasi ovat? Saako toinen enemmän huomiota kuin toinen? Onko tätä kestänyt pitkäänkin? Molemmat narttuja (niille luontaista taistella vallasta)?

      Jotenkin tuntuu omituiselta tuo käytös... lansulle.

      Ja jos olet antamassa lansuasi pois; kysele kasvattajilta, ottaisivatko he.

      (Itsellä oli 11-vuotiaaksi asti lansunarttu ja nyt on pian 16 vkoinen uroslansu.)

      • pimatsu

        Lansu on 4 v ja spanieliuros 10v. Kyllä siitä lansusta huomaa et se pomottaa sitä pienempää.En usko et vauvan tulo vaikuttaa sillä on se ennenki hyökännyt remun kimppuun.Sillon sillä oli valeraskaus niin me sit steriloitiin se ja aikaa meni et kaikki oli hyvin.Niin tietenki mä menin tappelun väliin ja ne ei kato et ketä sit puree.Onneks sain vaan pinta naarmun.Pelottaa et pienemmältä menee henki....Ei raskis luopua kummastakaan vaikka tiedän ettei paras paikka koiralle ole kerrostalossa.Ahtaat tilat niin tulee reviiri kysymyskin.
        Vielä tänään se nosteli karvoja ja ajoi remun sängyn alle...Sit ku sitä komentaa niin saattaa mullekin uhota murisemalla.Joka kerta mä sit laitan sen maahan.Sukulaiset kauhistelee tätä tilannetta mut ei ne ymmärrä luopumisen vaikeutta ku ei ole omia koiria...
        Kiitos sulle!


      • Piia
        pimatsu kirjoitti:

        Lansu on 4 v ja spanieliuros 10v. Kyllä siitä lansusta huomaa et se pomottaa sitä pienempää.En usko et vauvan tulo vaikuttaa sillä on se ennenki hyökännyt remun kimppuun.Sillon sillä oli valeraskaus niin me sit steriloitiin se ja aikaa meni et kaikki oli hyvin.Niin tietenki mä menin tappelun väliin ja ne ei kato et ketä sit puree.Onneks sain vaan pinta naarmun.Pelottaa et pienemmältä menee henki....Ei raskis luopua kummastakaan vaikka tiedän ettei paras paikka koiralle ole kerrostalossa.Ahtaat tilat niin tulee reviiri kysymyskin.
        Vielä tänään se nosteli karvoja ja ajoi remun sängyn alle...Sit ku sitä komentaa niin saattaa mullekin uhota murisemalla.Joka kerta mä sit laitan sen maahan.Sukulaiset kauhistelee tätä tilannetta mut ei ne ymmärrä luopumisen vaikeutta ku ei ole omia koiria...
        Kiitos sulle!

        Onkohan sille sit tullu joku uhmaikä ja sen myötä tuo reviirin puolustaminen... Meilläkin meni vanhemmiten toisille koirille hieman äreäksi edellinen lansu. Tosin ei se päälle koskaan käynyt.

        Tiedän tuon tunteen luopumisesta. Itsellä samainen tilanne oli eri syistä edessä kolme vuotta sitten, kun vanhus tuli sairaaksi ja oli pakko antaa viimeinen piikki. Tosin sinun tilanteessasi pois luovuttaminen on yksi vaihtoehto. Kannattaa miettiä sitäkin niin, että josko jostain läheltä löytyisi kasvattaja, jolla on kokemusta lansuista ja antaa se sinne, jotta itse voi käydä välillä morjestamassa.

        Siitä tulikin mieleen, oletko kysynyt kasvattajalta vinkkejä asian tiimoilta. Näissä äreystapauksissa on olemassa kaikenlaisia kikkoja huomioimatta jättämisestä rankimpaan eli kuonokoppaan tai eristämiseen (mitä ei varmaan kukaan suosittele). Ehkä tuo huomiotta jättäminen voisi olla yksi mahdollinen tapa yrittää saada lansu ruotuun. Toimiiko se muuten samalla tavalla, jos koirat ovat esim. irti ulkona? Jos ei niin sitten on selvä reviiriongelma.

        Minä nyt vähän selostan mitä sattuu, mutta jotenkin yritän auttaa... On se ikävää, jos joutuu loppupelissä sanomaan heipat rakkaalle lemmikille.


    • nöffibest

      Voi olla että asialle on myöhäistä enää tehdä mitään.Toimenpiteet olisi pitänyt aloittaa heti, kun lansu hyökkäsi spanielin päälle ekan kerran. Omat koirat eivät saa tapella johtajan(eli sinun)läsnäolessa, jos näin tapahtuu ja sinulla on apua lähellä irrottakaa koirat. Vaikka lansulle pyöräytät hihnan kaulaan ja käytät muita tehokeinoja mitä vaaditaan. Kun koirat irti, rankaiset aloittajaa eli kunnolla selkään, vaikka pahalta tuntuu. On todella huolestuttavaa,että koira murisee sinulle JOHTAJALLE. Tee myös näin: Älä silitä koiraa kun se kerjää huomiotasi esim. tulee viereen, huiskii tassulla, hyppii...älä ole huomaavinasikaan. Ruoki aina vanhempi koira ensin. Kiellä lansulta murina toista kohtaan. Tavoite on siis saada johtajuus takaisin sinulle. Jos annatte koirien tapelle, kun olette itse läsnä. Ne olettavat,että se on hyväksyttyä. Siis tappelu loppu nyt ja sitten rangaistus.

    • hmm

      Jos koirat tappelee niin EI SAA missään nimessä MENNÄ väliin vaan pitää vetää niitä hännästä!!

      • Fretti

        Ei niitä hännästä pidä vetää! Kannattaa pikemminkin täyttää suihkepullo vedellä ja suihkuttaa landsun päälle aina kun se alkaa pomotella toista koiraa.
        Näin landsu yhdistää räyhäämisen ikävään tunteeseen ja saattaa jopa lopettaa äksyilynsä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe