Auton ulosmittaus Keski-Uusimaa

äippävuoti

Omistan auton käypä arvo 2-3 tuhatta euroa max. Jään nyt äitiyslomalle. Autolla olen käynyt töissä ja vienyt lasta päiväkotiin. Nyt minulla menee velkoja ulosottoon. Olen lukenut jostain, että autoa ei välttämättä ulosmitata. Onko kokemuksia, näillä tiedoilla viekö vouti sen?

35

7258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfhvjbk

      No ei vouti tuon hintaista vanhaa katiskaa ulosmittaa.
      Mun autonkin on jättänyt rauhaan, vaikka auton arvo on n. 4000€

      • mites sitt

        On tullut kotiin kirje jossa sanotaan että ulosmitataan viikon päästä ei saa myydä rangaistuksen uhalla. Auton arvoksi laitettu 5000. Voiko tässä vaiheessa vielä neuvotella velan lyhentämiesestä. Etteivät ottais autoa. Henkilö ei ole kuitenkaan työssä käyvä.


      • velkahelvetti
        mites sitt kirjoitti:

        On tullut kotiin kirje jossa sanotaan että ulosmitataan viikon päästä ei saa myydä rangaistuksen uhalla. Auton arvoksi laitettu 5000. Voiko tässä vaiheessa vielä neuvotella velan lyhentämiesestä. Etteivät ottais autoa. Henkilö ei ole kuitenkaan työssä käyvä.

        Voi olla että on varaa neuvotella jos sulla on heittää samantien fyrkkaa tiskiin ja sopia että maksat x määrän rahaa joka kk voudille. Älä arastele tarttua puhelimeen ja soittaa, sillä jo soittamalla osoitat sen että yrität hoitaa asioitasi. Ulosottomiesten "kusipäisyys" yleensä johtuu siitä että moni ihminen ikävä kyllä ei edes viitsi vaivautua hoitamaan velkojaan vaan odottelee että ne "vanhentuvat"


      • cncncnb
        velkahelvetti kirjoitti:

        Voi olla että on varaa neuvotella jos sulla on heittää samantien fyrkkaa tiskiin ja sopia että maksat x määrän rahaa joka kk voudille. Älä arastele tarttua puhelimeen ja soittaa, sillä jo soittamalla osoitat sen että yrität hoitaa asioitasi. Ulosottomiesten "kusipäisyys" yleensä johtuu siitä että moni ihminen ikävä kyllä ei edes viitsi vaivautua hoitamaan velkojaan vaan odottelee että ne "vanhentuvat"

        Juuri näin,normaali käytäntöhän on että kun uo lappu tulee niin velallisen puolelta koko prosessin aikana ollaan vaan hiljaa.Kannattaa muistaa että myös uo:n kanssa voi tehdä maksusopimuksen ja auton ulosmittauksesta voi aina sopia se ei ole itsestäänselvyys että se ulosmitataan.


      • m.velallinen
        mites sitt kirjoitti:

        On tullut kotiin kirje jossa sanotaan että ulosmitataan viikon päästä ei saa myydä rangaistuksen uhalla. Auton arvoksi laitettu 5000. Voiko tässä vaiheessa vielä neuvotella velan lyhentämiesestä. Etteivät ottais autoa. Henkilö ei ole kuitenkaan työssä käyvä.

        Laita minulle e mailia [email protected]


    • Voutiukko

      jos 2-3 tuhannen arvoinen auto ulosmitattais. Mutta onpa jollekin voutille,nekin aikoon kelvanneet.

      • jokapuolelta

        auton peltejä ja vaikka hiukan spraymaalilla tuhertaa ympäriinsä,niin saa tällöin käytännössä auton arvon niin pieneksi,ettei varmasti voutia kiinnosta. u.o velallisellehan riittää kun auto liikkuu,ei tarvii näyttää hyvältä.


      • katiskanromu
        jokapuolelta kirjoitti:

        auton peltejä ja vaikka hiukan spraymaalilla tuhertaa ympäriinsä,niin saa tällöin käytännössä auton arvon niin pieneksi,ettei varmasti voutia kiinnosta. u.o velallisellehan riittää kun auto liikkuu,ei tarvii näyttää hyvältä.

        Joo, ajoin kerran työmatkalla pienen peltikolarin, vastapuolen syy. Multa ei menny kun puskuri rikki, ja ihan pieni nirhauma tuli maalipintaan. No vakuutustarkastaja lupasi tulla seuraavana iltapäivänä kahden-kolmen aikaan kattomaan vahinkoa työpaikan parkkipaikalle. Ennen puoltapäivää käytiin sit ruokatunnin aikana työkaverin ideana vähän lisäämässä vahinkoa, eli käänneltiin peltiä ja annettiin vähän monoa, auto kun oli vanha katiska.
        No se vahinkotarkastajan perkele oli käynyt tarkastamassa auton jo aamuysiltä, kun oli ajanut siitä ohi :)
        Otti päähän ihan hieman...


      • Pena L.
        katiskanromu kirjoitti:

        Joo, ajoin kerran työmatkalla pienen peltikolarin, vastapuolen syy. Multa ei menny kun puskuri rikki, ja ihan pieni nirhauma tuli maalipintaan. No vakuutustarkastaja lupasi tulla seuraavana iltapäivänä kahden-kolmen aikaan kattomaan vahinkoa työpaikan parkkipaikalle. Ennen puoltapäivää käytiin sit ruokatunnin aikana työkaverin ideana vähän lisäämässä vahinkoa, eli käänneltiin peltiä ja annettiin vähän monoa, auto kun oli vanha katiska.
        No se vahinkotarkastajan perkele oli käynyt tarkastamassa auton jo aamuysiltä, kun oli ajanut siitä ohi :)
        Otti päähän ihan hieman...

        2000 euron katiska ei kelpaa ulosmitattavaksi. Mikäli auto joutuu kolariin ja lunastukseen, niin ulosottomiestä taatusti taas kiinnostaa se 2000 euron lintasta maksettava lunastusmaksu.


      • njdndddjdjdj
        Pena L. kirjoitti:

        2000 euron katiska ei kelpaa ulosmitattavaksi. Mikäli auto joutuu kolariin ja lunastukseen, niin ulosottomiestä taatusti taas kiinnostaa se 2000 euron lintasta maksettava lunastusmaksu.

        tee lisää lapsia ja varasta lisää.se on varastamista kun ei maksa maksujaan.toiselta varastat.mene töihin vaikka kävellen ja kuskaa lapsesi yhteiskunnan kustantamalle paikalle vaikka juosten.Ja lopeta se lastentekeminen kun et osaa itsestäsikään huolehtia.

        TOIVOTTAVASTI vouti vie autosi.Myykööt vaikka kahdellakympillä,saapahan vähän velallisen rahoja pois.Ja opit tavoille.


      • Autot voudille
        Pena L. kirjoitti:

        2000 euron katiska ei kelpaa ulosmitattavaksi. Mikäli auto joutuu kolariin ja lunastukseen, niin ulosottomiestä taatusti taas kiinnostaa se 2000 euron lintasta maksettava lunastusmaksu.

        Kyl ne halvemmatkii katiskat taitaa kelvata..

        Ulosmitattu Opel 2D ASTRA HATCHBACK 1.6 -98, Janakkala
        Korkein tarjous: 1640 €, Hinta ei sisällä vähennettävää arvonlisäveroa, 27 huutoa

        http://www.huutokaupat.com/fi/v/6590


      • Anonyymi
        njdndddjdjdj kirjoitti:

        tee lisää lapsia ja varasta lisää.se on varastamista kun ei maksa maksujaan.toiselta varastat.mene töihin vaikka kävellen ja kuskaa lapsesi yhteiskunnan kustantamalle paikalle vaikka juosten.Ja lopeta se lastentekeminen kun et osaa itsestäsikään huolehtia.

        TOIVOTTAVASTI vouti vie autosi.Myykööt vaikka kahdellakympillä,saapahan vähän velallisen rahoja pois.Ja opit tavoille.

        vittu mikä mikä idiootti kusipää .tää koko maailma perustuu kusettamiseen ja toisten hyväkskäyttämiseen nimittäin työaloilla ne kusettaa meitä ja me tehään ilmasiks töitä rikkaille ja tää mulkku suussa vielä valittaa köyhälleb heeheh....


      • Anonyymi
        Autot voudille kirjoitti:

        Kyl ne halvemmatkii katiskat taitaa kelvata..

        Ulosmitattu Opel 2D ASTRA HATCHBACK 1.6 -98, Janakkala
        Korkein tarjous: 1640 €, Hinta ei sisällä vähennettävää arvonlisäveroa, 27 huutoa

        http://www.huutokaupat.com/fi/v/6590

        Jep jos muutatavaraa löytyy kanssa ni ne ottaa kaiken mukaan ja ulosottomies vihaa sinua niinkuin melkeen kaikkia meitä .....ite oon ainakin ejellut n 3000 k autolla 2 eri kappaletta
        plus muita 2 -1 k autoja velkaa ollu niin perkeleesti vanhentunu jo yli puoliin viel 5 v niin
        kuivilla muutakuin parkkisakkoja ei ongelmia eikä yhteydenottoja vaikka oon haukkunu
        perseenreijäks ulosottomiehen puhelimes kun ei suostunu 50 diiliä tekee maksuista
        niin läheinen ja rakas kaveri mulle se on enkä oo tulannut tuntiakaan töihin elämästä .
        tsemii toverit


      • Anonyymi
        njdndddjdjdj kirjoitti:

        tee lisää lapsia ja varasta lisää.se on varastamista kun ei maksa maksujaan.toiselta varastat.mene töihin vaikka kävellen ja kuskaa lapsesi yhteiskunnan kustantamalle paikalle vaikka juosten.Ja lopeta se lastentekeminen kun et osaa itsestäsikään huolehtia.

        TOIVOTTAVASTI vouti vie autosi.Myykööt vaikka kahdellakympillä,saapahan vähän velallisen rahoja pois.Ja opit tavoille.

        TOIVOTTAVASTI tukehdut joulukinkkuusi niin loppuu nuo aivopierut palstalla.

        Jos auton kanssa tulee tiukka paikka voden kanssa niin sen voi taitavan remppamiehen kanssa aina purkaa osiksi (sitä ennen viedä jonnekin ja sanoa että se pöllittiin). Tori.fi ja käteisellä myy parin tonnin auton tyyliin moottori 500, vaihdeloora 250, katalysaattori 100, ovet 100 ja konepelti 100-150e /kpl jne....

        Mahtaa kettuilijaa ottaa aivoon kun konstit ei lopu eikä hyvät neuvot, hahhahhaa, Jouluahdistus näyttää sillä olevan iskemässä oikein kunnolla!


      • Anonyymi
        njdndddjdjdj kirjoitti:

        tee lisää lapsia ja varasta lisää.se on varastamista kun ei maksa maksujaan.toiselta varastat.mene töihin vaikka kävellen ja kuskaa lapsesi yhteiskunnan kustantamalle paikalle vaikka juosten.Ja lopeta se lastentekeminen kun et osaa itsestäsikään huolehtia.

        TOIVOTTAVASTI vouti vie autosi.Myykööt vaikka kahdellakympillä,saapahan vähän velallisen rahoja pois.Ja opit tavoille.

        vittu mikä kusipää olet noin ajettelioita te tässä niitä perseenreikiä olette GOOD LUCK


    • 1341324

      Ulosottomies käyttää omaa harkintaansa. Hän ei kyllä todennäköisesti ulosmittaa 3000 euron autoa, koska jo myymisestä aiheutuneet kulut olisivat sen verran suuret, että todellista hyötyä on suhteellisen vähän. Ulosottokaaressa myös on pykälä, joka kieltää "turhan ulosoton." Jos haistattelee ulosottomiehelle pitkät, niin en ihmettele, vaikka ulosmittaisikin, koska he tosiaan omaa harkintaansa saavat hyvin pitkälle käyttää.

      • Anonyymi

        saa rauhassa haistatella ei oo vieny 3k autoja


    • 34

      Toteen että tarvitset autoa välttämättömästi työssä käymiseen, eivät ne sitä ulosmittaa. MUTTA mikäli sulla on mahdollisuus käyttää julkisia . . huonolta näyttää.

      • 1341324

        Ei ulosmittaa. Auton arvon ollessa alle 3000 euroa, tulee helposti kysymykseen ulosottokaaren mukainen turha ulosotto.


      • Huper Hero Lover
        1341324 kirjoitti:

        Ei ulosmittaa. Auton arvon ollessa alle 3000 euroa, tulee helposti kysymykseen ulosottokaaren mukainen turha ulosotto.

        Toi on totta jos aiton arvo on yli 5000€ niin se kannatta potkia lommoille sen jälkeen ei kelpaa uo:lle.


      • Uljas 1
        Huper Hero Lover kirjoitti:

        Toi on totta jos aiton arvo on yli 5000€ niin se kannatta potkia lommoille sen jälkeen ei kelpaa uo:lle.

        Mitähän sullakin päässä liikkuu? Vai "kannattaa oikein potkia lommoille"..just joo.

        Etkö ole jo ääliö tajunnut, että SUN OMILLE ja ITSE AIHEUTTAMILLESI veloille ne ulosmitatusta autosta kertyneet rahat menevät, eikä suinkaan minkään ulosottomiehen tilille. Mitä vähemmän saat rahaa autosta, sitä vähemmän sun itse aiheuttamat velat lyhenee.

        Meniko jakeluun?

        Ei mennyt, uskon sen. Muut on syyllisiä, sä et. Velkoja ei tietenkään tarvii maksaa..?

        Menehän taas sossuun hakemaan fyrkkaa, luuseri.Muut elättää sut niin kuin pienen vauvan, ikävä kyllä.


    • Vouti54

      Höpö höpö!

      Autot yleensä ulosmitataan ja jätetään ulosmitattuna velallisesn haltuun. Jos ei mitään lyhennyksiä hoitele voutille niin sitten realisoidaan, oli siinä järkeä tai ei. Realisoinnista tulee kirje, jonka jälkeen pystyt vielä neuvottelemaan autosi myynnin itse ja varojen tilittämisen voudille.

    • Aaatu Autoilija

      Onpa ollut kallis ooppeli?Jos joku ostaa tuon ikäisiä Opeleita tuohon hintaan niin olen valmis järjestämään ; ) Montako laitetaan?

    • m.velallinen

      Laita auto ja vakuutukset toisen nimiin pikaisesti ja olet vain ITSE haltija.
      Onko auto sinun ja velaton ja auto sinulle elantosi takia ja
      lapsien kannalta VÄLTTÄMÄTÖN. Onko ulosotto virkailija
      lunastamassa autoasi ?

    • kokokokokokokokoko

      ei toimi enää noin myöhään kikkailu.ei kannata edes yrittää ettei tuu lisää paskaa niskaan.

    • vippaa femma

      Itse oon "myynyt" koko vähäisen omaisuuteni (auto, moottorikelkka) vanhempien nimiin ja itse olen vain haltija. Velat on ulosotossa, mutta maksettu omaisuus säilyi. Itse toki tiesin jo puoli vuotta aikaisemmin, että veloistani en enää selviä, kun työttömäksi jouduin.

    • xxxxxxxxxxxx

      mistä ne kahtoo noi autojen hinnat? jos ajatellaa että ostan yksityiseltä auton jonka todellinen arvo on 1000e, niin samasta autoa voi joku joppari myyä jo 5000eurolla. noi nettiauton hinnatki on mitä on. aikalaila jokainen yksityinenkin automyyjä on laittanu puolet lisää hintaan entä auton todellinen arvo on. se kun on nyt vaan niin että jos auto on yli 10v vanha, niin ku repäset esim.lattia verhoilut irti, niin siell ei ole mitään enää jälelä...vähä ruosteista peltiä:)

    • voimat meinas mennä

      en mä tajuu tätä suomen meininkiä!!!!!!!!!!
      Mulla oli uo mies, vanha mies, joka ei edes ulosmitannu mun omaisuutta kun maksoin kk erät sopimuksen mukaan.
      Sit tuli joku hiton vauhko, joka oli omaisuuden perään ja sillonn kannattaa mennä velkajärjestely tai velkaneuvojalle jonoon, koska saa aikaa ja myös apua!
      Tehkää akordeja myös aina perintätoimistoille.
      Eikö hitto saa lakia, että kun lyhentää tietyn määrän ei omaisuuteen kajota ja piste.
      Mulla meni välillä yöunet ja hermot, kun ukko hiillosti perässä ja en tiennyt miksi se intoilee mokomakin pasha.. pakko silti hymyillä että sain asiat järjestettyä,
      En käsitä miten voi niin erilaiset sattua kohdalle. Ja voitte toki neuvotella sen voudin esimiehen kanssa maksuajasta....

    • sinävain

      pois vaan omilta nimiltä ja heti, turhaa antaa pilkkahinnalla voutille tai perintä firmalle tai pankille autoa, kuitenkaa auton realisointi arvo ei vastaa mitenkään velkojen määrää, kuten tässä on huomattu.mielumin auto pois nimiltä ja heti.ja jos joku muu kuten minä olen laittanut aikoinaan rahaa exän autoon, ja pankki sen vei jäin nuolemaan näppejäni ja 1000e köyhenpänä..ketään ei siinä vaiheessa kiinnosta auttaa mistään rahoitus yhtiöstä kun syystä tai toisesta aletaan periä velkoja..ei ainakaan pankkeja kiinnosta.

    • huomio77

      sattui tapaus,jossa eks nais yst.halus suhteen päätyttyä kostaa ja meni polsille jutteleen olemattomia ja kyse oli rahasta no poliisi teki niinkuin teki ja meikä linnaan ja koravukset.minulta ulosmitattiin aika kallis auto jota vouti ei myy.vaan seisottaa liikennevakuutus päällä jo kaksi vuotta.varastossaan ja auton arvo laskee kuin lehmän häntä.
      -miksi ulosottomies tekee noin,ei siinä ole järkee ulo ottolain mukaan.eikä saajan tai velaliseksi määrätyn edusta voi olla kyse.
      -no vastus on.vouti on kusipää ja semmoisena hänet tunnetaan
      -luulis saajakin olevan kiinnotunut isosta summasta rahaa..

    • juuso1233

      Aina kannattaa valittaa uo lle asiasta saat aikaa velkoja ei saa uhata ulosotolla tai maksuhäiriömerkinällä yms ei ei lainaajalle kuulu vaan karäoikeudelle tähän menee noin 60 päivää, lisänä 2-3000 auton kulut ovat aika suuret noin 600 euroa lisänä vippivelka voi kasvaa 3-6 kk kohdalla (4800) jo 400 euroa kk (2000) vippi eli auton arvo ei riitä edes korkoihin, ? jäät edelleen enemmän velkaa kuin ennen, valita aina ja anna vastine uo n hakuun tai riitauta asia, ?

    • Anonyymi

      Laita auton toisen nimiin ja itse olet haltija ja samoin vakuutus .

      • Anonyymi

        "Laita auton toisen nimiin ja itse olet haltija ja samoin vakuutus ."

        Neuvo :
        Ei kuitenkaan samaan talouteen.

        -------------------------------------------------------------

        Mitä tulee noihin aikaisempiin kommentteihin niin ei kannata uskoa kaikkea,vouti voi viedä autosi vaikka sen arvo olisi ainoastaan 500 egee kunhan se vain liikkuu,vakuutettu ja katsastettu.


    • Anonyymi

      Oletteko te valkolaisia?
      Kyllä KELA maksaa! Ja opelilla pääsee.

      • Anonyymi

        Lainaa vähän kenkälankkia niin jos sitten sossusta kalpeanaamakin saisi sitä louvvoo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe