tunisiaan mielipiteitä

hammamet

kertokaa vähän kokemuksia.

24

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^

      Uskallat matkustaa !

      • hammamet

        niin vielä 76 päivää. ja taisin unohtaa kertoa sen pahoittelen


      • hammamet
        hammamet kirjoitti:

        niin vielä 76 päivää. ja taisin unohtaa kertoa sen pahoittelen

        .


      • hammamet
        hammamet kirjoitti:

        .

        suosittelette


      • Woman ;))
        hammamet kirjoitti:

        suosittelette

        La Paixia , hotsku on kaikkea muuta kuin kiva , kaukana kaikesta , huoneet lähinnä bunkkereita , ei ruokaa tarjolla klo 21 jälkeen ja päivälläkin hyvin rajoitetusti , henkikulta roikkuu liepeissä kuin Eri Keeper , varsinkin baarinjäppiset :(

        esim. Finnmatkojen Residence Hammamet on yes , samoin Marco Polo :)

        Muuten Hammamet on oivallinen lomakohde , toukokuun puolivälin jälkeen on ns. rantsukelit ja kaikki palvelut pelaa turisteille , siis sinne vaan lomasta nautiskelemaan ;)


      • hammammet
        Woman ;)) kirjoitti:

        La Paixia , hotsku on kaikkea muuta kuin kiva , kaukana kaikesta , huoneet lähinnä bunkkereita , ei ruokaa tarjolla klo 21 jälkeen ja päivälläkin hyvin rajoitetusti , henkikulta roikkuu liepeissä kuin Eri Keeper , varsinkin baarinjäppiset :(

        esim. Finnmatkojen Residence Hammamet on yes , samoin Marco Polo :)

        Muuten Hammamet on oivallinen lomakohde , toukokuun puolivälin jälkeen on ns. rantsukelit ja kaikki palvelut pelaa turisteille , siis sinne vaan lomasta nautiskelemaan ;)

        mitään tästä mediterraneesta sillä se tuli valittua


      • ELLI :)
        hammammet kirjoitti:

        mitään tästä mediterraneesta sillä se tuli valittua

        Ihan ok. hotelli , mutta kaukana kaikesta , saa olla ainakin rauhassa , upee rantsu yms. , mutta pitkä matka varsinaiseen keskustaan , jotkut matkakumppanit valittivat paikassa olleen vähän suttuista ja torakoita tallusteli sisällä , joten valot päällä yöllä veskissä , muuten ei valittamista :)


      • Niin tyypillistä
        ELLI :) kirjoitti:

        Ihan ok. hotelli , mutta kaukana kaikesta , saa olla ainakin rauhassa , upee rantsu yms. , mutta pitkä matka varsinaiseen keskustaan , jotkut matkakumppanit valittivat paikassa olleen vähän suttuista ja torakoita tallusteli sisällä , joten valot päällä yöllä veskissä , muuten ei valittamista :)

        Suomessa tuollainen hotelli haukuttaisiin oystyyn, mutta Tunisiassa se on hyvä...


      • naleh
        Niin tyypillistä kirjoitti:

        Suomessa tuollainen hotelli haukuttaisiin oystyyn, mutta Tunisiassa se on hyvä...

        Kukaan, joka on vahankin lukenut faktaa torakoista tietaa, etta torakoilla ja puhtaudella ei ole paljoakaan tekemista keskenaan. Torakat tulevat sisatiloihin vain yhdesta syysta. Ruokaa etsimaan seka nestetta. Joten se kylpyhuone kannattaa kuivata huolella ja tulpat laittaa kiinni. Ruokaa, edes makeisia ei kannata jattaa aukinaisiin paketteihin, vetta lasiin, eika ikkunoita ja ovia auki. Tama yleisin "ihmisia kiusaava" torakkalaji (American cockroach) ei asu talojen rakenteissa kuten Suomessa yleisin torakkalaji (German cockroach), vaan ulkona esimerkiksi palmupuiden koloissa. Kun taalla on kuivin ja kuumin aika, torakoiden on vaikea loytaa ruokaa ja vetta. Sen takia ne pyrkivat sisatiloihin.
        Olen kaynyt Tunisiassa jo viimevuosituhannelta ja majoittunut lukuisiin hotelleihin. Yhtakaan torakkaa ei ole nakynyt, ei edes vilaukselta. Tosin valitsen hotellit huolella. En suostu edes harkitsemaan alle 5 tahden. Nyt olen asunut taalla muutaman vuoden ja nahnyt torakan 3 kertaa. Yksi niista ulkona omalla terassillani ja 2 niista omassa kodissani, toinen keittiossa ja toinen kylpyhuoneessani (erittain todennakoiset paikat siis vedensaannin kannalta). Ja oma kotini on todella puhdas, siivooja kay kerran viikossa ja desinfioi ja pesee koko talon, kaikki ruuat ovat tiukasti kannellisissa rasioissa ja hedelmat jaakaapissa. Joten ei johtunut epapuhtaudesta. Toinen torakoita "hairitseva" asia on valo, joten kannattaa pitaa edes pieni valo koko ajan paalla.
        Ymmarran toki, etta torakat tuntuu inhottavilta ja luo kuvaa epahygieniasta. Itse meinasin pokertya kauhusta ensimmaisen kerran tormattyani kyseisiin tyyppeihin. Mutta kuten sanoin, torakat eivat etsi likaa vaan ruokaa ja vetta. Ja mistapa sita enemman loytyisi kuin hotellista, joiden koko viehatys perustuu vesileikkeihin ja ruokaan!
        Ja viela sellainen pointti, etta nama paikalliset torakat ovat itseasiassa "helpompi" ongelma hoitaa kuntoon kuin esimerkiksi ne Suomessa olevat pienemmat, joista ei meinaa paasta millaan eroon.


      • paikallinen akka
        naleh kirjoitti:

        Kukaan, joka on vahankin lukenut faktaa torakoista tietaa, etta torakoilla ja puhtaudella ei ole paljoakaan tekemista keskenaan. Torakat tulevat sisatiloihin vain yhdesta syysta. Ruokaa etsimaan seka nestetta. Joten se kylpyhuone kannattaa kuivata huolella ja tulpat laittaa kiinni. Ruokaa, edes makeisia ei kannata jattaa aukinaisiin paketteihin, vetta lasiin, eika ikkunoita ja ovia auki. Tama yleisin "ihmisia kiusaava" torakkalaji (American cockroach) ei asu talojen rakenteissa kuten Suomessa yleisin torakkalaji (German cockroach), vaan ulkona esimerkiksi palmupuiden koloissa. Kun taalla on kuivin ja kuumin aika, torakoiden on vaikea loytaa ruokaa ja vetta. Sen takia ne pyrkivat sisatiloihin.
        Olen kaynyt Tunisiassa jo viimevuosituhannelta ja majoittunut lukuisiin hotelleihin. Yhtakaan torakkaa ei ole nakynyt, ei edes vilaukselta. Tosin valitsen hotellit huolella. En suostu edes harkitsemaan alle 5 tahden. Nyt olen asunut taalla muutaman vuoden ja nahnyt torakan 3 kertaa. Yksi niista ulkona omalla terassillani ja 2 niista omassa kodissani, toinen keittiossa ja toinen kylpyhuoneessani (erittain todennakoiset paikat siis vedensaannin kannalta). Ja oma kotini on todella puhdas, siivooja kay kerran viikossa ja desinfioi ja pesee koko talon, kaikki ruuat ovat tiukasti kannellisissa rasioissa ja hedelmat jaakaapissa. Joten ei johtunut epapuhtaudesta. Toinen torakoita "hairitseva" asia on valo, joten kannattaa pitaa edes pieni valo koko ajan paalla.
        Ymmarran toki, etta torakat tuntuu inhottavilta ja luo kuvaa epahygieniasta. Itse meinasin pokertya kauhusta ensimmaisen kerran tormattyani kyseisiin tyyppeihin. Mutta kuten sanoin, torakat eivat etsi likaa vaan ruokaa ja vetta. Ja mistapa sita enemman loytyisi kuin hotellista, joiden koko viehatys perustuu vesileikkeihin ja ruokaan!
        Ja viela sellainen pointti, etta nama paikalliset torakat ovat itseasiassa "helpompi" ongelma hoitaa kuntoon kuin esimerkiksi ne Suomessa olevat pienemmat, joista ei meinaa paasta millaan eroon.

        Olen asunut tunisiassa vuosia ja nähnyt tuhansia torakoita. Niitä on aina kesäsisin myös meillä kotona koska lentävät torakat tulee vaikka auki olevasta ikkunasta. Meillä on kans todella siistiä ja ruoat säilytetään ovien takana eli eäpuhtaudesta ei ole kyse.


      • hammamet
        paikallinen akka kirjoitti:

        Olen asunut tunisiassa vuosia ja nähnyt tuhansia torakoita. Niitä on aina kesäsisin myös meillä kotona koska lentävät torakat tulee vaikka auki olevasta ikkunasta. Meillä on kans todella siistiä ja ruoat säilytetään ovien takana eli eäpuhtaudesta ei ole kyse.

        kaverini oli tunisiassa eikä ollut nähnyt yhtään torakkaa. paitsi linnun parvekkeen nurkassa.
        Ovatko paikalliset ystävällisiä?


      • hammamet
        hammamet kirjoitti:

        kaverini oli tunisiassa eikä ollut nähnyt yhtään torakkaa. paitsi linnun parvekkeen nurkassa.
        Ovatko paikalliset ystävällisiä?

        dinaarin kurssi? Ja millainen se ruoka on mediterraneessa


      • hammamet
        hammamet kirjoitti:

        dinaarin kurssi? Ja millainen se ruoka on mediterraneessa

        kertokaa mulle


      • hammamet
        hammamet kirjoitti:

        kertokaa mulle

        ei sitte tarvii kirjottaa


      • Aaatsi 39
        hammamet kirjoitti:

        kertokaa mulle

        No,sullehan on jo vastattu useamman kerran ja lukemalla näitä kirjoituksia saat tarkempia tietoja vielä,...ruoka hyvää muuallakin kuin Mediterranessa,esim. aivan Medinassa keskustassa oleva Saksalainen Ravintola on good :)

        Kaikki muu hyvää Hammametissa,paitsi ne ns. "roikkuvat" jätkät,jotka opaspalvelujaa tarjoavat :(


      • Margareeeta
        hammamet kirjoitti:

        kaverini oli tunisiassa eikä ollut nähnyt yhtään torakkaa. paitsi linnun parvekkeen nurkassa.
        Ovatko paikalliset ystävällisiä?

        Mitä pahaa niissä pikku torakoissa nyt on,onhan niitä Suomessakin,ei ne meitä syö,pakoon luikkivat pikkuiset!

        Paikalliset Ihmiset ovat sydämellisiä ja ystävällisiä,aion muuttaa sinne eläkepäiviksi,kauniiseen ihastuttavaan ja halpaan Hamikseen,kyllä kelepaa ;)


      • hammamet
        Margareeeta kirjoitti:

        Mitä pahaa niissä pikku torakoissa nyt on,onhan niitä Suomessakin,ei ne meitä syö,pakoon luikkivat pikkuiset!

        Paikalliset Ihmiset ovat sydämellisiä ja ystävällisiä,aion muuttaa sinne eläkepäiviksi,kauniiseen ihastuttavaan ja halpaan Hamikseen,kyllä kelepaa ;)

        kurssi. Onko kenelläkään siitä tietoa


      • ;))))))))
        hammamet kirjoitti:

        kurssi. Onko kenelläkään siitä tietoa

        Googleta!!!


      • hammamet
        ;)))))))) kirjoitti:

        Googleta!!!

        jos kerran itse löydät googlettamalla niin kerro ihneessä. sillä minä en löydä


      • AnkkaIines
        hammamet kirjoitti:

        jos kerran itse löydät googlettamalla niin kerro ihneessä. sillä minä en löydä

        Tai tsekkaa matkanjärjestäjien sivuja,kurrsi lienee 0,57 jotain,luulisin ja kutosella kun kertoo dinaarin,niin on suurinpiirtein oikeilla jäljillä,elikkä kymmenen dinaaria on noin kuusi euroa,halpaa........ ;))


      • Dinaarin kurssi
        hammamet kirjoitti:

        dinaarin kurssi? Ja millainen se ruoka on mediterraneessa

        selviää kirjoittamalla googleen dinaari kurssi. Avutonta jengiä ja käy vielä itkemään kun ei vastata.


      • Koita nyt vielä

    • Tunisiaan-haaveileva

      Mukava hotelli eikä torakoista tietoakaan. Hotelli Kanta myös hyvä Port el Kantaoiussa. Muista en ole oikein tykännyt. Joko epäsiistiä tai salmonellaa liikenteessä tai jotain.
      Suomen hotellit on syvältä. Palvelu ei pelaa tai saat maksaa itsesi kipeäksi. Tunisiassa hyvä kun ehdit vaikka lautasesi tyhjäksi syödä niin ollaan siivoamassa pois. Palvelu pelaa ja halvalla.

      Jokainen tykkää niin eri asioista. Tunisia ei ole oikein mikään ns. ranta/bailauskohde. Vaatii vähän tottumista paikallinen kulttuuri ja elämäntapa. Mutta kun sen oppii ja ymmärtää niin on paljon rikkaampi elämänkokemukseltaan. Siellä ei nipoteta tai valiteta turhasta kuten täällä meillä.

      • hammamet

        vä. kiitos tiedosta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2669
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      231
      2531
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1253
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe