Moikka! olisin vaan kysellyt, että tietääkö kukaan kuinka paljon maksaa chihuahuan pennut ja kuinka paljon aikuiset koirat?????? kumpi on kivempi, uros vai narttu?????? ja kumpi kasvaa suuremmaksi???? onko pitkäkarvainen kalliimpi kuin lyhytkarvainen, ja missä on Lappeenrantaa lähinnä oleva kasvattaja tai kenneli?????????
Kiitos jo etukääteen! :)
Chihuahua
66
30658
Vastaukset
- CHIHAU
meillä oli chihu 14 vuotta ennen kuin se kuoli.silloin kun me se kohta 17 vuotta sitten hankittiin (imatralta)ne maksoi vain 3000mk.Nyt valitettavasti ne maksaa paljon enemmän,mutta riippuu kennelistä.olin hankkimassa uutta chihua ja muistaakseni hintaluokka oli markoissa(no,kyllä ne eurot on vaikeita)n.6000mk.korjatkaa jos olen väärässä mutta paljon maksavat.tietenkin voi kysyä "huonolaatuisia"pentuja ,jos näyttelyt ei ole mielessä.Sen verran sanoisin kokemuksesta siitä sukupuolesta että jos otat pojan, niin ehdottomasti kannattaa leikkauttaa,jonka jälkeen ei enää mitään vikaa.meillä nimittäin olii leikaamaton ja viimisillä vuosillaan alkoi kuseksimaan ympäri nurkkia.Ja älä usko jos joku sanoo että poika chihu on jotenkin erityisen vaikea kouluttaa.meillä ei edes koulutettu mitenkään erityisesti ja oli niin kiltti ja tottelevainen että .aivan fantastinen koira!!suosittelen.
- chihu-hihu
makin olisin kiinnostunu ostamaan chihuahuan. ja oletinkin etta hinta olis jotai 1000 euroo. en tiia sitten onko uroksissa ja nartuissa jotain eroo mutta ma haluaisin narttu-pennun...ja mielellaan ihan nayttely-kelpoisen vaikken niin nayttelyista ookkaan kiinnostunu. mutta ei sita ikina tiia ;)
- Touholiini
Olen aivan samaa miltä kanssasi olen kasvattanut 29 vuotta kk-mäyräkoiria, menestyneitä koiria.
Nykyiseen tilanteeseen chiuAHUA ON SOPIVA, RAKASTAN SITÄ HYVIN PALJON. Oma chihuni on aivan loistava luoteeltaan, terve, ulkonäöstä en uskalla sanoa mitään, mutta monet koiranomistajista ovat kehuneet sitä rodunomaiseksi.Koiria olen omistanut 60 vuotta, mutta chiuhoita ei ole tullut seurattua. Mutta kun lukee näitä kirjoituksia chihuasta täältä palstoilta, niin minulle kävi tosi hyvä tuuri.,Touho on kuin ihmisen mieli, täydellinen herrasmies. - Touholiini
nm. chihua
Elikö koirasi 14 vuotiaaksi.
Minä käytin viime keskiviikkona 3 vuotiaan koirani, chihun, sydäntutkimuksessa. Ei mitään hätää, normaalit sydänäänet, mutta tuo yorkkini sydänkohtaus jätti niin pahat jäljet, että halusin tutkituttaa koirani.
- chihuhupsu
Chihupentujen hinnat ovat tällähetkellä 800-1200€.
Nartut ovat mielestäni hieman rauhallisempia kuin urokset. Ja tuota merkkailua urokset ikävä kyllä harrastavat.
Pk ja Lk maksavat saman verran.
Kennel Taruttaren löytyy Kotkasta.
www.geocities.com/taruttaren - saaaaassssssssssa
joo tiiän tuolla lappeen rannan kennelissä makasaa 20eee
- J-:e-__N--i
no enpä ihan usko että cihuahua makaisi 20€
ei voi maksaa niin vähän. - mä vaan...
J-:e-__N--i kirjoitti:
no enpä ihan usko että cihuahua makaisi 20€
ei voi maksaa niin vähän.No ei todellakaan maksa 20 euroo!!! ne on kalliita...itekki halusiin chihuahua pennun! mitä mieltä ootte sen pukemisesta??! pukisitteko sille jotain vaatteita?
jos teillä olis sellanen? - ashley
mä vaan... kirjoitti:
No ei todellakaan maksa 20 euroo!!! ne on kalliita...itekki halusiin chihuahua pennun! mitä mieltä ootte sen pukemisesta??! pukisitteko sille jotain vaatteita?
jos teillä olis sellanen?mä haluisin myös chihuahuan ja oon myös miettiny pukemista.!:) mun mielestä mitkään koirat ei tykkää jos niil laittaa jottai vaatteit tai hattui tai jottai ku ne on tottunu olee ilman vaatteita.!!!!toisin ku ihmiset!
mä kyl silti laittaisin lyhytkarvasel chihul jonku villapaidan tai talvitakin jos olis talvi koska lyhytkarvaset todellaki jäätyy sinne jos meki jäädytää vaiks meil on paksut vaatteet ja sil ei oo mittää paitsi pikku turkki mikä on tosi tosi lyhyt joten kehotan pistämään talvella takin koiran päälle tai sitten lenkkeilyttää sitä äkkiä pihalla eikä mene sen kauemmas.joten varautukaa seuraavaan talveen.:):):):):):):):):):):):):): - Lennako
mä vaan... kirjoitti:
No ei todellakaan maksa 20 euroo!!! ne on kalliita...itekki halusiin chihuahua pennun! mitä mieltä ootte sen pukemisesta??! pukisitteko sille jotain vaatteita?
jos teillä olis sellanen?Talvella pakko pukea, muuten parka jäätyy...muuten se on ihan turhaa
- chihuliini
ashley kirjoitti:
mä haluisin myös chihuahuan ja oon myös miettiny pukemista.!:) mun mielestä mitkään koirat ei tykkää jos niil laittaa jottai vaatteit tai hattui tai jottai ku ne on tottunu olee ilman vaatteita.!!!!toisin ku ihmiset!
mä kyl silti laittaisin lyhytkarvasel chihul jonku villapaidan tai talvitakin jos olis talvi koska lyhytkarvaset todellaki jäätyy sinne jos meki jäädytää vaiks meil on paksut vaatteet ja sil ei oo mittää paitsi pikku turkki mikä on tosi tosi lyhyt joten kehotan pistämään talvella takin koiran päälle tai sitten lenkkeilyttää sitä äkkiä pihalla eikä mene sen kauemmas.joten varautukaa seuraavaan talveen.:):):):):):):):):):):):):):Meijän chihu pitää takeista :) Mutta pukeekaa vain jos se on välttämätöntä ei sen takia et ne on hienoja!!!Mutta hattua en kyllä laittaisi..::.:.
- _LOVER_
mä vaan... kirjoitti:
jos teillä olis sellanen?Kylmillä ilmoilla cihuille täytyy pukea takki/ haalari mutta sisällä ei pukeutumista sillä cihut voi helpostikin saada lämpöhalvauksen sisällä pukemisesta. Itse olen cihun omistaja ja o kyllä ihania koiria :))
- touholiini
ashley kirjoitti:
mä haluisin myös chihuahuan ja oon myös miettiny pukemista.!:) mun mielestä mitkään koirat ei tykkää jos niil laittaa jottai vaatteit tai hattui tai jottai ku ne on tottunu olee ilman vaatteita.!!!!toisin ku ihmiset!
mä kyl silti laittaisin lyhytkarvasel chihul jonku villapaidan tai talvitakin jos olis talvi koska lyhytkarvaset todellaki jäätyy sinne jos meki jäädytää vaiks meil on paksut vaatteet ja sil ei oo mittää paitsi pikku turkki mikä on tosi tosi lyhyt joten kehotan pistämään talvella takin koiran päälle tai sitten lenkkeilyttää sitä äkkiä pihalla eikä mene sen kauemmas.joten varautukaa seuraavaan talveen.:):):):):):):):):):):):):):Minulla on chihualle talvitakka fliisvuorinen, sadetta pitävä, sadetakki ilman vuorta, villatakkki ja töppöset. Evaan tykkää jos puen ne sen päälle.
- minä tietämätön
olen hankkimassa Chihuahuaa mutta haluaisin tietää tarkan hinnan. ja mistä niitä hankitaan ? haluan tyttö koiran ja onko pitkäkarvainen kalliimpi kui lyhyt karvainen. Kiitos jo etu käteen. en vastannu sun viestiin Noksu mutta en läytäny sitä mihin oisin kirjoittanut viestini. :D
- chihuharrastaja
Chihujen hinta taitaa tänä päivänä olla keskimäärin 1500€. Karvanlaaduilla ei ole hintaeroa. Muistathan kuitenkin että koiran ostohinta on vasta "lähtöhinta". Koiran omistaminen vie rahaa, myös niinkin pienen koiran kuin chihuahua. Kannattaa olla yhteydessä kasvattajiin ja kysellä heiltä pentusuunnitelmista. Vastuuntuntoiset kasvattajat käyttävät jalostukseen vain terveystarkastettuja koiria, ja tällöin myös tiedät pennun taustat. Mutta jos ostaa yksityiseltä, pitää pennun olla rekisteröity Kennelliiton rekisteriin. Paperitonta koiraa älä missään nimessä edes harkitse ostavasi.
- 2 chihua
chihuharrastaja kirjoitti:
Chihujen hinta taitaa tänä päivänä olla keskimäärin 1500€. Karvanlaaduilla ei ole hintaeroa. Muistathan kuitenkin että koiran ostohinta on vasta "lähtöhinta". Koiran omistaminen vie rahaa, myös niinkin pienen koiran kuin chihuahua. Kannattaa olla yhteydessä kasvattajiin ja kysellä heiltä pentusuunnitelmista. Vastuuntuntoiset kasvattajat käyttävät jalostukseen vain terveystarkastettuja koiria, ja tällöin myös tiedät pennun taustat. Mutta jos ostaa yksityiseltä, pitää pennun olla rekisteröity Kennelliiton rekisteriin. Paperitonta koiraa älä missään nimessä edes harkitse ostavasi.
Itselläni on kaks chihu urosta.
toinen maksoi 1200€ ja toinen 1500€..
Narttujen hinnat saattavat olla enemmän.. 1200-1700€ ja voi olla enemmänkin..
itse törmäsin kun toista koiraa etsin, hinta oli 2500€.
- kahden chihun omistaja
Moi vain! Chihuahuan pennut maksavat siinä 1300-1600 euroa normaalisti. Toki hinta vaihtelee esim. pennun vanhempien näyttelymenestyksestä yms johtuen. Hinta on silloin tietenkin alempi jos pennulla on jokin vika esim. Oma chihuni maksoi 300 euroa vähemmän häntämutkan vuoksi. Aikuiset voivat olla hieman halvempia. Kasvattaja voi haluta myös yhteisomistukseen pennun jolloin hinta on halvempi. Tai hän haluaa käyttää koiraa astutukseen yms.. Ensimmäiseksi chihuksi suosittelisin urosta, mutta sekin on vähän mielipide asia. Juoksujen aikana kokemattomalle narttu voi olla hankalampi tapaus. Uros yleensä kasvaa hieman suuremmaksi. Oma urokseni painaa 2,4 kg ja on muutenkin melko pienikokoinen. Hintaeroa ei pitkä-ja lyhytkarvaisen välillä yleensä ole. Kasvattajia löytää esim googlen kautta ja kannattaa pistäytyä esim. inkiväärin kennelin kotisivuilla sieltä löytyy kohdasta linkit useiden kasvattajien kotisivuja. Muita kenneleitä esim. kuusalon kennel, suvikasteen kennel ja pähkinän kennel. Ja ei kun chihuja etsimään :) Ps. kuusalon kennelissä on ainakin 5 pentua tällä hetkellä. eivät tosin vielä ole varattavissa, mutta kannattaa lähettää vaikka sähköpostia. Muista varoa pentutehtailijoita! Pistäydy myös osoitteessa www.chihuahua.cjb.net ja kirjaudu sisään.
- nea^
Mun chihuahua makso 1300 euroa. Se on uros eikä todellakaan merkkaile. Se on nyt leikattu ja siitä tuli aika kiukkuinen :S Onko ne yleensä kiukkuisia muutenki? Se ei voi sietää toisia koiria, enkä oikeen tiedä miten opettaisin sen nyt enää toisille koirille, kun se haukkuu niille aina.
- Lilo^^
Moi! OLis kiva tietää sellasie hyviä paikkoja mistä vois hankkia Chihuahuoita ja sellasia melko tarkkoja hintoja vaikka hinnat riippuuki paljolti kasvattajasta vai?
Ja mua kiinnostaa myös että esiintyykö chihuahualla yleista enemmän epilepsiaa tai oletteko kokeneet sellasta ja minkäs laisia sairauksia chihuahuat sairastelee yleisimmin? Olen lukenut kyllä asisata mutta teiltä olisi kiva kuulla mielipiteitänne! =)
Moikka :) Toivottavasti saisin tietoa ;P - pippuri
nea^ kirjoitti:
Mun chihuahua makso 1300 euroa. Se on uros eikä todellakaan merkkaile. Se on nyt leikattu ja siitä tuli aika kiukkuinen :S Onko ne yleensä kiukkuisia muutenki? Se ei voi sietää toisia koiria, enkä oikeen tiedä miten opettaisin sen nyt enää toisille koirille, kun se haukkuu niille aina.
Kaikki kenen kanssa olen puhunut chihuista ja myytävistä pennuista niin sanovat että jos haluat pennun niin saat ainakin pari vuotta odottaa sitä, koska käytännössä kaikki syntyvät pennut on jo varattu/myyty.
Pitääkö tämä muka oikeasti paikkansa? Vaikea sitä on ainakin uskoa, koska kennelit kuitenkin mainostavat pentuja. Miksi niistä laitettaisiin ilmoituksia jos ne kaikki olisi jo varattu/myyty.. - fanipala56
paljonko siis ne chihut maksaa, ku en tainnu oikee tajuta? etsisin narttua joka olisi black&tan ja pitkäkarvainen? mistä niitä voi löytää
- Kukkuu__
pippuri kirjoitti:
Kaikki kenen kanssa olen puhunut chihuista ja myytävistä pennuista niin sanovat että jos haluat pennun niin saat ainakin pari vuotta odottaa sitä, koska käytännössä kaikki syntyvät pennut on jo varattu/myyty.
Pitääkö tämä muka oikeasti paikkansa? Vaikea sitä on ainakin uskoa, koska kennelit kuitenkin mainostavat pentuja. Miksi niistä laitettaisiin ilmoituksia jos ne kaikki olisi jo varattu/myyty..Ei pidä paikkaansa sillä useimma ostajat varaavat pennut vasta pennun synnyttyä.
- touholiini
pippuri kirjoitti:
Pitääkö tämä muka oikeasti paikkansa? Vaikea sitä on ainakin uskoa, koska kennelit kuitenkin mainostavat pentuja. Miksi niistä laitettaisiin ilmoituksia jos ne kaikki olisi jo varattu/myyty..Pmmekohan samasta kennelistä, aikin vastaus oli samanlanen.
- Touholiini
Lilo^^ kirjoitti:
Moi! OLis kiva tietää sellasie hyviä paikkoja mistä vois hankkia Chihuahuoita ja sellasia melko tarkkoja hintoja vaikka hinnat riippuuki paljolti kasvattajasta vai?
Ja mua kiinnostaa myös että esiintyykö chihuahualla yleista enemmän epilepsiaa tai oletteko kokeneet sellasta ja minkäs laisia sairauksia chihuahuat sairastelee yleisimmin? Olen lukenut kyllä asisata mutta teiltä olisi kiva kuulla mielipiteitänne! =)
Moikka :) Toivottavasti saisin tietoa ;PMinun chiuahani taisi maksaa 1300 eroa. LK UROS.on maan mahtavin .koira.. ei ole sisåsiitetty, mutta ehkä hiukan liian iso, mutta kullankallis.
- buu
Itse olen ostamassa chihuahuan pentua, ja hinnat pyörivät 1300-2800 euron tietämillä. 2000 euroa on mielestäni jo liikaa. Tällä hetkellä pentu jota olen ajatellut ostaa olisi 1600 e. Harvemmin saa chihun pentua 800 eurolla...
- misss-96
Chihujen hinnat pyörii siinä 900e-1700e paikkeilla. Äidin työkaveri osti chihun Kennel Magic Minidogista ja sen hinta oli 900e.Vaatetuksesta sen verran että jotkin chihut tärisee kesälläkin, joten talvella melkein pakko pitää villapaitaa yms. päällä, sekä LK (lyhytkarvaisilla) ja PKlla (pitkäkarvaisilla).
Tässä muutama hyvä paikka: http://www.fifietfido.fi/kauppa/
http://www.yappyfashion.fi/epages/Kaupat.gpl/?ObjectPath=/Shops/yappyfashion
http://www.iloisethaukut.fi/epages/Kaupat.gpl/?ObjectPath=/Shops/Haukut
- eikaikki
ei kaikki Chihuahuat niin paljoo maksa! itse sain 500e 3kk chihuhuan... Ja ihan terve on ja nyt on jo 2w....
- __Emppu__
Opiiko chihu temppuja esim sen käsien välistä hyppy?
tai tanssimisen? en tiiä pitäiskö koklata?- höhö
No ei tietenkään hei! Voi tsiisus. Koira kun koira oppii temppuja. Ei väliä onko se vuoden vai kymmenen vuotta. Oikealla koulutuksella varmasti oppii.
- Maminkulta kimallus
Hei.Poikani osti viime elokuussa Vaasasta Chihuahun koiranpennun,tytön,pitkäkarvaisen maksoi i800 euroa,Vaasasta,(kennellin nimeä en tiedeä)Hinta tulee tietääkseni vanhempien näyttely menestyksen mukaan miten pärjänneet(kenties)Hinta on kallis mutta pentu on varmasti tervyt,tarkastettu,sirutettu ja hyvin hoidetusta kennelistä.Aivan ihana koira..suosittelen...mami =)
- anduli
Moikka! Haluaisin tietää ku perheemme on hnkkimassa chihuahuaa että kumpi on arvostetumpi pitkäkarvainen vai lyhytkarvainen chihuahua. Kumpi maksaa enemmän ja kumpi kasvaa ispmmaks uros vai narttu. Olis tosikivaa jos vastaisit tähän kysymykseen, tarkemmin ottaen NÄIHIN kysymyksiin =D
- fanipala56
ne maksaa saman verran! must pitkäkarvaset on ainakin paljon söpönpii! XD
- tieto läjä
fanipala56 kirjoitti:
ne maksaa saman verran! must pitkäkarvaset on ainakin paljon söpönpii! XD
itekin oon hankkimas sellast ja oon vähän allergii ni pitäis hankkii lyhyt karv.:c
- mitään "sopivaa" rotua
tieto läjä kirjoitti:
itekin oon hankkimas sellast ja oon vähän allergii ni pitäis hankkii lyhyt karv.:c
Jos sulla on allergia niin sillä ei ole p*skankaan väliä otatko lk:n vai pk:n. Jätä kokonaan hommaamatta. Ettei allergiasi pahene ja joudut luopumaan koirastasi juuri kun olet kiintynyt siihen ja koira kotiutunut luoksesi. Karvat ei ole se joka sitä allergiaa aiheuttaa vaan hilse ja sylki.
- ostetaan
tieto läjä kirjoitti:
Ei kannata harkita koiraa, jos on allergia. Joku sano kyl et allergia ois lieventyny ku tuli koira. En sit tiiä... (Sil oli lievä allergia)
- minelan
mitään "sopivaa" rotua kirjoitti:
Jos sulla on allergia niin sillä ei ole p*skankaan väliä otatko lk:n vai pk:n. Jätä kokonaan hommaamatta. Ettei allergiasi pahene ja joudut luopumaan koirastasi juuri kun olet kiintynyt siihen ja koira kotiutunut luoksesi. Karvat ei ole se joka sitä allergiaa aiheuttaa vaan hilse ja sylki.
Ei allergia, astma, välttämätä johdu eläimistä, vaan ehkä siitepölystä. Minun lääkärini , joka on erikoistunut hengityseiden sairauksiin, ei kieltänyt pitämästä eläimiä, johon aikaisemmat lääkärit ovat tyrmänneet täysin .
- ostetaan
chihuahua. PK narttu tai uros. Pidän enemmän PK:ista, kuin LK:ista, mutta myös
LK:t on suloisia pakkausia :)- varattiin
PK poikachihu :) Hintaa 1500e. Haetaan se muutaman viikon kuluttua.
can't wait! - chihuja
varattiin kirjoitti:
PK poikachihu :) Hintaa 1500e. Haetaan se muutaman viikon kuluttua.
can't wait!Täältä löytyy useiden suomalaisten chihuahua kasvattajien nettisivuja:
http://personal.inet.fi/surf/chihu/kennelit_kartalla.html - chihuomistaja
chihuja kirjoitti:
Täältä löytyy useiden suomalaisten chihuahua kasvattajien nettisivuja:
http://personal.inet.fi/surf/chihu/kennelit_kartalla.htmlHei,
Ostimme juuri uros chihuahua pennun (3kk) hintaan 900€ (sis. rokotukset, madotukset yms.) ja voin sanoa että saimme etsiä sitä kauan. Keltaisesta pörssistä kyseinen löytyi, mutta vain tuurilla. 3kk etsin päivittäin uusia tulokkaita sivulta ja vihdoin löytyi luotettava ihminen keltä ostaa. Suosittelen hankkiessa olemaan todella kärsivällinen ja ennen kuin maksaa mitään tai lyö lukkoon kannattaa mennä omistajan kanssa yhdessä eläinlääkäriin, sillä paljon on liikkeellä huijareita jotka myyvät chihu pentuja 200-600e hintaan: nämä pennut eivät välttämättä ole chihuja vaan sekarotuisia, sekä ne saattavat todella suurella todennäköisyydellä olla sairaita. Hintahaarukka kulkee 1000-2000e välissä ja paljon halvemmalla ei kannata lähteä ostamaan ellei ole asiasta täysin varma. Liian moni on tullut huijatuksi ostaessa koiraa.
Tämä uros on ainakin ollut todella helppo yksilö ja en lähtisi sanomaan kumpi on helpompi, naaras vai uros, sillä niinkuin ihmisetkin, ovat koirat todella yksilöllisiä.
Onnea etsintään ja pidä silmät auki huijareita varten. Paras tapa on tietysti hankkia kennelistä. Googlen avulla löydät lähimmät kennelisi. Muista myös, että hinnasta voi aina tinkiä. Yleensä kasvattajat laittavat hinnat hieman ylikanttiin. - chiwawa
chihuomistaja kirjoitti:
Hei,
Ostimme juuri uros chihuahua pennun (3kk) hintaan 900€ (sis. rokotukset, madotukset yms.) ja voin sanoa että saimme etsiä sitä kauan. Keltaisesta pörssistä kyseinen löytyi, mutta vain tuurilla. 3kk etsin päivittäin uusia tulokkaita sivulta ja vihdoin löytyi luotettava ihminen keltä ostaa. Suosittelen hankkiessa olemaan todella kärsivällinen ja ennen kuin maksaa mitään tai lyö lukkoon kannattaa mennä omistajan kanssa yhdessä eläinlääkäriin, sillä paljon on liikkeellä huijareita jotka myyvät chihu pentuja 200-600e hintaan: nämä pennut eivät välttämättä ole chihuja vaan sekarotuisia, sekä ne saattavat todella suurella todennäköisyydellä olla sairaita. Hintahaarukka kulkee 1000-2000e välissä ja paljon halvemmalla ei kannata lähteä ostamaan ellei ole asiasta täysin varma. Liian moni on tullut huijatuksi ostaessa koiraa.
Tämä uros on ainakin ollut todella helppo yksilö ja en lähtisi sanomaan kumpi on helpompi, naaras vai uros, sillä niinkuin ihmisetkin, ovat koirat todella yksilöllisiä.
Onnea etsintään ja pidä silmät auki huijareita varten. Paras tapa on tietysti hankkia kennelistä. Googlen avulla löydät lähimmät kennelisi. Muista myös, että hinnasta voi aina tinkiä. Yleensä kasvattajat laittavat hinnat hieman ylikanttiin.Siinä 1000-2000e jos haluaa ns KUNNOLLISEN ja terveen koiran... itse maksoin pallukastani 1800e..
- Iiriksen pentu
Ostin 14.02.2009 Lohjalta kennelistä vähän yli 2-vuotiaan Iiris tyttösen.
Se oli kuulemma 30.11.2008 synnyttänyt yhden poikasen, joka ostettiin
jonnekin Helsingin seudulle ja on nimeltään ehkä Daniel tai jotain sellaista.
Nyt kiinnostaisi nähdä minkälainen taapero se pentu on (Iiris painaa 2,5 kg)
Iiriksen rekisteröity nimi on IIRIS, SHAH MEHIKO LAIF AIRIS LI.
Tiedoista Kiittäen - Lisanius88
Muistakaa kuitenkin et Chihuahua on kuitenkin koira, ei nukke jolle puetaan vaatteita.
Talvella jos villapaidan päälle pistää se on ymmärrettävää sillä niin pikkanen koira ei pärjää ilman paitaa- ChihuLove
Nii, oot oikeessa, mut ei Chihuanhua pärjää kovalla pakkasella ilman jtn lämmintä päälle pantavaa;) mut totta ettei Chihuaa, kuitenkaan voi pukea kuin nukkea:) Mun mielestä perheelle jossa on monta 0-3v lasta ei kannata ostaa Chihua koska Chihu on kuitenkin ärhäkkä pienille lapsille (HUOM! vaan jotkut) mut kuitenkin:)
- Eivaatteita
Joku sanoi että chihu palelee KESÄLLÄ? ei se koira aina palele vaikka täriseekin. kumma homma kun kaverilla on amerikan karvattomia terriereitä eikä yksikään niistä tarvitse vaatteita kesällä. Ei se koiran koko ratkaise sitä kylmyyden sietämistä. Kyllä meinas eilenki tippua silmät päästä kun eräs ihminen tuli lenkillä vastaan Pk chihun kanssa ja koiralla oli toppatakki päällä!. Hei haloo oikeasti. Toki ymmärrän koirien pukemisen talvella kun on oikeasti kylmä. Itse omistan lyhytkarvaisen koiran jolla ei pohjavillaa ole ja takin se saa päällee vasta kun on pakkasta yli -5c .
- ChihuLove
Chihu tärisee useimmiten kesällä koska se pelkää, mutta talvella se tärisee molemmista syistä... on hyvä ostaa Chihulle lämmin "karva turkki":)
- LisaniusJatkaa
Niin, siis chihuthan ei kesäisin palele. Kun koira kulkee viileästä sisältä kuumaan ulkoilmaan se alkaa täristä :) Tärinä johtuu niiden nopeasta aineenvaihdunnasta =)
- :D
Minäkin olisin hankkimassa chihua, mutta hinnat on aika korkeet ja sit siihen viel eläinlääkäri kulut sun muut... Tulee aika kalliiksi, mutta varmaan joka sentin arvoiseksi..
Tietääkö kukaan HYVÄÄ JA LUOTETTAVAA! kenneliä/kasvattajaa joka möisi chihuja?
Pääkaupunki seudulta mieluiten... - Kasvattajia
Suomalaisia chihuahua kenneleitä löytyy osoitteesta: www.chihuahuakennelit.com
- GronttuNen
Suosittelen enemmänkin chihuahua.fi, rotuyhdistyksen pentuvälitystä. En tiedä mikämiten tuo sivu on mutta tuskin ainakaan rotuyhdisttksen alainen
- !
Mä haluaisin pitkäkarvaisen narttupennun. Tarviiko chihu vaatteita syksyllä tai keväällä? Kyllä mä talvella pukisin tarpeen tullen takin tai villapaidan, mutta turhaa vaatetusta esim. sisätiloissa en ymmärrä, kyseessä on kuitenkin koira. En ymmärrä myöskään rattaita tai koiran mieletöntä kanniskelua, jalathan silläkin on! Tarviikos chicu tossuja/kenkiä? Mitä voitte suositella hyväksi tuotteeksi?
- 173
Jos joskus omistat useita chihuja ja kuljet paljon esim. julkisilla koirat mukana niin alat ymmärtämään rattaiden tarpeen. Sama vaikka omistaisit vain yhden koiran niin turvallisempaa koiralle on että sitä kannetaan boxissa tai kantolaukussa esim. kaupungissa. Totta kai muissa paikoissa chihutkin kävelevät ihan itse.
- chihukasvattajia
Luotettava kasvattaja Porvoosta Laila Jansson. Koirat elävät arvoistansa elämää.
Hinnat noin 1500e ja saa kysyä aina kokeneelta kasvattajalta neuvoa. - ChihuLove
Mooi:) Mulle tulee Chihuahuan pentu ja maksaa 700:D voi ku se on niin pieni ja sulonen
- ChihuLove
Mun Chihun pentu maksaa 700
- minä
moi! mahtaaks toi mun chihu olla iha normaali ku se on vuoden kohta ja se ei oo haukkunu kertaakaa eikä leikkimine kiinnosta tippaakaa vaik on kaikkee aktivointi leluja yms.. jos se haluu huomioo ni se vaa tuhisee..
- chihu2
Hei
tässä kyselen et ostetaa yheltä naiselta 2kpl chihu uroksia, viikon päästä lähetää niitä hakemaan, ja toinen uroksista on 3v leikattu ja toinen kohta vuoden ikäinen,
tuli mieleen kun omistaja kyllä sanoi ja sanoi ilmoituksessakin että molemmat ovat sisäsiistejä joten voiko siihen sitten luottaa että ne kans ovat sisäsiistejä, olisi aika ilkeää tulla kotiin ja ne alkais samantie merkkailee - 11+14
Aika varmasti ainakin alkuun merkkailevatkin uudessa kodissa . En tuudittautuisi siihen että koirat ovat sisäsiistejä joten jos et ole valmis siihen että koirat voivat pisutella asuntoon niin jättäisin ottamatta .
- marina24071986
Myydän 4 kk pentu lyhyt korv. kaikki rokotukset . ystävällinen. Lappeenranta ([email protected]) laitan kaikki kuvat .( myydän lasten takkia)
- marina24071986
UROS
- Tyttö
No se on melkein ihan sama kumman ottaa,uroksen vai nartun :) Kumpi itsestä tuntuu mukavammalta. Itselläni on uros chihuahuan pentu. Ja lyhyt ja pitkäkarvaisilla ei ole hinta eroja,maksavat yhtä paljon. Oma chihuahuani maksoi 1300e,joten ne ovat yleensä vähän yli 1000 euron maksavat,varsinkin jos on rekisteröity,sirutettu,madotettu ja eläinlääkärin tarkistama . Ja kenneleitä löytyy kaikkialta suomee,ainaski luulisin. Voit katsoa kenneleitä, jalostustieto kannasta. Siellä on monta. Toivottavasti tästä oli jotain apua.
- heheh 2014
Hyvä vastaus 10v vanhaan kysymykseen :D
- touholiini
Itse maksoin chistani, lk-uros 1300 euroa, mutta en myisi sitä millään hinnalla. Aivan mahtava koira ja rakas lemmikkini, jonka tarpeiden ja tahdon mukaan tåssä huussollissa toimitaan. Chiuahua on mahtava lunteeltaan tai voi yleistää kun lukee kirjoituksia eri koirapalstoilta.
- TOUHOLIINI
Ei voi yleistää. KORJAUS EDELLISEEN KIRJOITUKSENI
- touholiini
Käsitinkö oikein, että chihuasi ei leiki ollenkaan vaikka on niin nuori. Se voi johtua masennuksesta tai jostain kivusta, Vie se eläinläääkärille tutkimukssiin.
Minun chiuhani Touho 3 vuotta on aina valmis leikkimään kissani Soolon kanssa, silloin kun Soolo on leikki
päällä. Yleeensä sinä 09.30 eli 20.30. Leikkki saattaa kestää tunninkin. - Anonyymi
Älä ainakaan Hanki pentua Skipperin Tatianalta. Meillä vuoden vanha poika ja paha polvivamma molemmissa polvissa. Nyt kallis leikkaus tulossa. Samasta pentueesta tytöllä oli myös sama vika ja selässä synnynnäinen vamma. Jouduttiin lopettamaan alle vuoden ikäisenä😳 Nyt uusi pentue samoista vanhemmista ja hintaan 2000euroa😬
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024