Apua, kiire! Otanko kaikki käyttörahat seteleinä ?

Auttakaa hölmöä

Kuinka paljon 20-eurosia kannattaa ottaa mukaan kahden viikon Kuuban-matkalle KÄYTTÖRAHAKSI?

Ja kannattaako setelit tuoda Suomesta asti ja vaihtaa siellä VAI nostaa automaatista (onko siellä?) luottopuolelta ja vaihtaa sitten?

Jos ottaa kaikki kahisevat suomesta (jossain kehotettiin ottamaan 20-euron seteleitä) niin missäs sitä setelinippua sitten säilyttelee, kaikkea ei kai kannata kuljettaa mukana?

Kokemuskia kaivataan äkkiä!

4

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leando

      Meillä oli muutama 50e ja loput 20 seteleinä. Tallelokeron voi vuokrata sieltä ja rahat vaihtuu hotellissa olevassa vaihtopisteessä.Samassa pisteessä voi myös visalla nostaa jos yhteydet pelaa. Visa nostoista kuitenkin menee aina n.11% lakisääteinen vero. Eli ota kahisevat suomesta. Täyshoita hotellissa jos retkiä ei tee ei paljon rahaa tartte.Miten ostat tuliaisia yms.Meillä 2hkö. meni 150e yhteensä, mutta ostettiin vain tuoksuja ,hygieniatarvikkeita ,viinaa ja tupakkaa ja 6cd musiikkia.Lahjoja ei ostettu.Mikä hotelli ja paikka sinulla on?Aurinkomatkat haluaa retkimaksut rahana,niihin menee tietenkin enemmän mutta ovat hienoja retkiäkin,jotka olemme jo aiemmin tehneet,siksi ei nyt. Toivon ihanaa lomaa sulle...

      • Höhlä

        Kiitos kiitos vastauksesta :)!
        Vaikka en aio mitään kummallista ostaa minäkään, taidan kuitenkin ottaa mielummin vähän enemmän eli liikaa kuin liian vähän. 500 lienee sopiva.. vai 600. Syödä pitää kun ei ole täys- eikä puolihoitoa. Onpa hankala päätää :O
        Loput sitten Master-cardilla jos tarviin ja yhteydet toimii. Miten muuten mahtaa olla Masterin laita versus Visa?
        Heti lentokentällä Havannassahan täytyy vaihtaa, jotta pääsee taxilla majapaikkaan. Hui, nyt alkaa matkakuumetta pukata :)

        Millä / missä retkillä te olette siellä olleet?


      • hfffhsdfh
        Höhlä kirjoitti:

        Kiitos kiitos vastauksesta :)!
        Vaikka en aio mitään kummallista ostaa minäkään, taidan kuitenkin ottaa mielummin vähän enemmän eli liikaa kuin liian vähän. 500 lienee sopiva.. vai 600. Syödä pitää kun ei ole täys- eikä puolihoitoa. Onpa hankala päätää :O
        Loput sitten Master-cardilla jos tarviin ja yhteydet toimii. Miten muuten mahtaa olla Masterin laita versus Visa?
        Heti lentokentällä Havannassahan täytyy vaihtaa, jotta pääsee taxilla majapaikkaan. Hui, nyt alkaa matkakuumetta pukata :)

        Millä / missä retkillä te olette siellä olleet?

        Käteistä vaan mukaan, euro on paras valuutta Kuubassa. Dollarit ei kelpaa. Ja tuleehan käyttämättömät eurot takaisin kotiin.
        Kortilla jos ostat tai nostat, se on 11 prossaa veroa.
        Hotelleissa kurssi on huonompi, etenkin viikonloppuisin kurssi on niissä vieläkin huonompi.
        Visa lienee paras, Mastercardin kanssa voi tulla hankaluuksia (ainakin meidän seurueessa yhdellä oli). Amerikkalainen luottokortit ei kelpaa, esim. American Express.
        Vaihda pieni määrä (20 euroa) kentällä ja loput sitten pankissa tai rahanvaihtopisteessä kaupungilla. Niitä tosin joskus sai vähän etsiä.

        Mulla meni kahdessa viikossa rahaa noin tonni, tosin sikareihin siitä yli puolet.
        Hyvän illallisen saa 10 CUC:lla; mojito, hummeri lisukkeineen ja jälkkäri.
        Lounaan saa 5-10 CUC:lla.
        Näin ainakin vanhassa kaupungissa.
        Sellainen huomio tuli tehtyä että paladareissa, eli yksityisissä ravintoloissa, ruoka oli kalliimpaa, etenkin suhteessa laatuun.


      • Raoul valtaan
        hfffhsdfh kirjoitti:

        Käteistä vaan mukaan, euro on paras valuutta Kuubassa. Dollarit ei kelpaa. Ja tuleehan käyttämättömät eurot takaisin kotiin.
        Kortilla jos ostat tai nostat, se on 11 prossaa veroa.
        Hotelleissa kurssi on huonompi, etenkin viikonloppuisin kurssi on niissä vieläkin huonompi.
        Visa lienee paras, Mastercardin kanssa voi tulla hankaluuksia (ainakin meidän seurueessa yhdellä oli). Amerikkalainen luottokortit ei kelpaa, esim. American Express.
        Vaihda pieni määrä (20 euroa) kentällä ja loput sitten pankissa tai rahanvaihtopisteessä kaupungilla. Niitä tosin joskus sai vähän etsiä.

        Mulla meni kahdessa viikossa rahaa noin tonni, tosin sikareihin siitä yli puolet.
        Hyvän illallisen saa 10 CUC:lla; mojito, hummeri lisukkeineen ja jälkkäri.
        Lounaan saa 5-10 CUC:lla.
        Näin ainakin vanhassa kaupungissa.
        Sellainen huomio tuli tehtyä että paladareissa, eli yksityisissä ravintoloissa, ruoka oli kalliimpaa, etenkin suhteessa laatuun.

        Joo nuo paladarit ovat aikansa eläneitä.Nykyään normaaleja edullisia ravintoloita löytyy vaikka millä mitalla,toisin oli vielä 10v sitten.Jos kuitenkin paladariin eksyt niin kysy ensin mitä maksaa.Jiniteroilla ja "tyttösillä" on yksi tulonlähde houkutella tyhmä turisti paladariin lypsettäväksi.Saavat siitä varmaan provikkansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe