akkuko?

fffffffffff_

Kovilla pakkasilla auto käynnistyy normaalisti, ja sammuu 3-4sekunnin päästä. Tätä tapahtuu niin pitkään kunnes akun teho loppuu. Vika akussa? Akku ollut noin 8vuotta

8

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akku varmaan ok. Viittaisi polttoainepuoleen. Onhan tankissa ainetta.

    • nn6666

      Minulle sanottiin korjaamolta että akku pitäisi vaihtaa 4-5 vuoden välein.

    • hevoskaulus

      onkohan polttoaine suodatin vaihdettu milloin viimeksi. Akut kestää jotakuinkin 10 vuotta ( - 2 vuotta). Alkuperäinen pisimpään. Niin kauan kun sillä saa käyntiin, aika turha vaihdattaa.

    • Jos voit niin kerro Ajoneuvon ikä ja vuosimalli niin osataan kertoa hieman enenmän. Tuo kuvaus, kun ei oikein anna selvää kuvaa viasta.

      Akku on kyllä tiensä pääs ja suosittelenkin sen vaihtoa. Ei tee moottorille hyvää käynnistää huonolla akulla.

      • Ahmed Ahne.

        "Ei tee moottorille hyvää käynnistää huonolla akulla." Täyttä soopaa!

        Jos akku ei pysy täydessä latauksessa auton normaalikäytössä, vika on laturissa, josta hiilet ovat kuluneet loppuun.
        Jos moottori käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä, vikaa on polttoainelaitteissa, sytytyslaitteissa, virtalukossa, moottorinohjaimessa tms. mutta ei akussa.


      • Autotohtori?
        Ahmed Ahne. kirjoitti:

        "Ei tee moottorille hyvää käynnistää huonolla akulla." Täyttä soopaa!

        Jos akku ei pysy täydessä latauksessa auton normaalikäytössä, vika on laturissa, josta hiilet ovat kuluneet loppuun.
        Jos moottori käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä, vikaa on polttoainelaitteissa, sytytyslaitteissa, virtalukossa, moottorinohjaimessa tms. mutta ei akussa.

        Huonolla akulla käynnistys rasittaa tarpeettomasti starin solenoidia. bendixin voi tykätä huonoa jo liikaa loikkii ees taas. (Ei varmaa)
        Virtalukosta vielä.. Mikäli virtalukonpohja on menny koko järjestelmään ei kytkeydy virta eli ei edes starttaa. eikä edes naksuta. Eli mitään ei tapahdu käynnistysyrityksistä huolimatta. ei edes polttoainepummpu pyörähdä, koska lukosta ei lähde herätevirtaa minnekkään mikäli se pohja on menny.

        En sentäs ihan toope ole auton suhteen.


      • Mulqvistiitse
        Autotohtori? kirjoitti:

        Huonolla akulla käynnistys rasittaa tarpeettomasti starin solenoidia. bendixin voi tykätä huonoa jo liikaa loikkii ees taas. (Ei varmaa)
        Virtalukosta vielä.. Mikäli virtalukonpohja on menny koko järjestelmään ei kytkeydy virta eli ei edes starttaa. eikä edes naksuta. Eli mitään ei tapahdu käynnistysyrityksistä huolimatta. ei edes polttoainepummpu pyörähdä, koska lukosta ei lähde herätevirtaa minnekkään mikäli se pohja on menny.

        En sentäs ihan toope ole auton suhteen.

        "Huonolla akulla käynnistys rasittaa tarpeettomasti starin solenoidia. bendixin voi tykätä huonoa jo liikaa loikkii ees taas. (Ei varmaa)"
        Höpöhöpö. Miksi kirjoitat soopaa, jota et ymmärrä?
        Jos solenoidi lähtee vetämään, kyllä se vetää paukahtaen loppuun asti eikä loiki minnekään!


    • ...se on?

      Oireet viittaavat siihen että joko pakkasten takia nafta on hyytynyt suodattimeen tai järjestelmään pääsee jostakin ilmaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe