Balille lokakuussa - majoitusongelmia??

loma!

Tarkoitus olis lähteä Balille lokakuussa n. kuukaudeksi. Ideana olisi kierrellä saarta ja varata majoitus sitä mukaa kun tietää minne seuraavaksi haluaa.

Nyt ongelma on se, että luin Tripadvisorista, että tuolloin kaikki hotellit olisi varattu jo kuukausia etukäteen aussilasten lomien takia.

Onko kellään omakohtaista kokemusta uskaltaako lähteä liikkeelle ilman ennakkoon varattua majoitusta?

7

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seikkailijatar

      Olen ollut Balilla 2krt kuukauden matkalla. Enkä ikinä ole varannut mitään etukäteen. Ja nimenomaan sillai että ei jämähdä turistirysiin Kuta (ja Sanur) vaan reissaa ympäri saarta ja tutustuu oikeaan Baliin ja Balilaisiin. Mulla on siellä nyt hyviä ystäviä, ja kutsu niitten häihin :)
      Vihjeitä ja vinkkejäkin olis, mutta niitähän ehtii antaa myöhemminkin. Pääasia että rentoudutte ja luotatte että majoitusta kyllä löytyy. En ole edes ikinä varanut mitään ennenkuin siirryn seuraavaan kohteeseen, vaan haluan aina katsastaa paikan ensin, ja sitten vasta varaan. Näin teen aina Aaasiassa, kolunut siellä jo 8 maata.

      • ap

        Mahtava kuulla, että voidaan edetä alkuperäisen suunnitelman mukaan!

        Ja vinkkejä otetaan tietenkin mielellään vastaan käymisen arvoisista paikoista yms. :) Koska matkaan on vielä aikaa ovat suunnitelmat täysin auki, mutta ainakin Amed ja/tai Gilin saaret on tarkoitus kiertää jo pelkästään snorklauksen takia.

        Kuulostaa siltä, että sinun matkasi ovat olleet todella upeita, ja häät tulevat varmasti olemaan ainutlaatuinen tilaisuus :) Itse Intian reissulla sain kutsun paikallisiin häihin ja ne olivat yksi reissun hienoimmista kokemuksista!


      • Biiiin tang
        ap kirjoitti:

        Mahtava kuulla, että voidaan edetä alkuperäisen suunnitelman mukaan!

        Ja vinkkejä otetaan tietenkin mielellään vastaan käymisen arvoisista paikoista yms. :) Koska matkaan on vielä aikaa ovat suunnitelmat täysin auki, mutta ainakin Amed ja/tai Gilin saaret on tarkoitus kiertää jo pelkästään snorklauksen takia.

        Kuulostaa siltä, että sinun matkasi ovat olleet todella upeita, ja häät tulevat varmasti olemaan ainutlaatuinen tilaisuus :) Itse Intian reissulla sain kutsun paikallisiin häihin ja ne olivat yksi reissun hienoimmista kokemuksista!

        Voin kertoa ettei todellakaan tarvitse varata huoneita etukäteen, ei muuta kun jokunen hotellinnimi ylös ja eikun paikanpäälle tsekkaan tilanne.
        Gilisaaria minäkin suosittelen, olivat parasta antia ainakin mun lomallani. Sinne ei sit kandee iha päiväks tai kahdeks mennä, sinne jämähtää helposti vaikka viikoks :) Ensin vaikka Trawanganille ja siitä on helppo hyppiä Menolle ja Airille.


      • balifani
        ap kirjoitti:

        Mahtava kuulla, että voidaan edetä alkuperäisen suunnitelman mukaan!

        Ja vinkkejä otetaan tietenkin mielellään vastaan käymisen arvoisista paikoista yms. :) Koska matkaan on vielä aikaa ovat suunnitelmat täysin auki, mutta ainakin Amed ja/tai Gilin saaret on tarkoitus kiertää jo pelkästään snorklauksen takia.

        Kuulostaa siltä, että sinun matkasi ovat olleet todella upeita, ja häät tulevat varmasti olemaan ainutlaatuinen tilaisuus :) Itse Intian reissulla sain kutsun paikallisiin häihin ja ne olivat yksi reissun hienoimmista kokemuksista!

        Olet menossa Amedin alueellekkin jos sieltä haluat majoitusta niin suosittelen Hotelli Santaita.Käy katsomas niin tiedät miksi suosittelen.Todella kiva paikka.


    • Mamix

      Oltiin viime syyskuussa pari viikkoa Balilla (lähtö Suomesta 11.9.) ja jälkimmäisellä viikolla hienoisia ongelmia majoituksen saannin suhteen oli, Ramadanin päättymisen aika sai indonesialaiset muslimit (australialaisten lomalaisten lisäksi, joita oli myös tosi paljon) sankoin joukoin täyttämään hotellit Denpasarin lähirantakohteissa, kuten myös Gileilä (oltiin Trawanganilla just 19.9., jolloin Ramadan päättyi. Tämä näkyi myös osassa muiden palveluiden saatavuudessa, kaikki ravintolat tai kaupat ei olleet auki. Tänä vuonna päättymispäivä näyttää olevan 9.9. eli lokakuussa majoituksen saatavuudessa ei varmaankaan ole ongelmia, suosittelen kuitenkin, että varaatte ainakin pari ekaa yötä jo ennen lähtöä, melkein vuorokauden matkaaminen on aika rankkaa ja helpottaa oloa, jos on nukkumapaikka odottamassa.
      Saaren kierteleminen kannattaa, sillä lailla näkee ja kokee paljon enemmän, kuukausi on jo hyvä aika, meidän kaksiviikkoisemme ehdottomasti liian lyhyt

      • Perugina

        Itse oli Balilla lokakuussa 2007 eikä mitään varattu etukäteen. Sen kun vaan kävelee majapaikkaan. Meillä oli varaa valita, jos joku maksoi liian paljon - käveltiin seuraavaan. Terrori-iskujen takia turismi on vasta elpymässä joten tilaa on! Itse olin Balilla juuri ramadanin aikaan eikä se vaikuttanut mihinkään. Idul fitrin aikaan tosin voi olla täyttä kun muslimit lomailevat. Kannattaa lähteä saarta kiertelemään, löysin upean paikan (muistaakseni Amed) rannalta, jossa olin ainut turisti. Rentouttavaa Kutan ja Nusa Duan jälkeen!


      • köyhäläinen
        Perugina kirjoitti:

        Itse oli Balilla lokakuussa 2007 eikä mitään varattu etukäteen. Sen kun vaan kävelee majapaikkaan. Meillä oli varaa valita, jos joku maksoi liian paljon - käveltiin seuraavaan. Terrori-iskujen takia turismi on vasta elpymässä joten tilaa on! Itse olin Balilla juuri ramadanin aikaan eikä se vaikuttanut mihinkään. Idul fitrin aikaan tosin voi olla täyttä kun muslimit lomailevat. Kannattaa lähteä saarta kiertelemään, löysin upean paikan (muistaakseni Amed) rannalta, jossa olin ainut turisti. Rentouttavaa Kutan ja Nusa Duan jälkeen!

        Minkä hintasia noi majapaikat on? Löytääkö helposti alta 10 e yö majotuksia, vai onko suurinosa ihan hyvätasosia hotskuja? Thaimaassa olen käynnyt reissaamassa, en Indonesiassa, ja sieltä irtoo yöt alta femmallakin.

        Kiitos jo etukäteen jos vaivaudutte vastaamaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2914
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      412
      2812
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      2014
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1834
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1785
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1602
    Aihe